تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813343652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين فرصت رانيري


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين فرصت رانيري
فوتبال- گروه ورزشي:
رويارويي يوونتوس و رئال‌مادريد يادآور لحظاتي به يادماندني است.

ولي هواداران باشگاه توريني فعلاً حوصله‌اي براي مرور خاطرات ندارند چراكه تيم‌شان روزهاي بدي را سپري مي‌كند. شكست شنبه‌شب يوونتوس در زمين ناپولي (2 بر يك) دومين شكست متوالي و چهارمين بازي متوالي در سري A بود كه بازيكنان يووه زمين را بدون پيروزي ترك مي‌كردند. هرچند ژان كلود بلان، مدير باشگاه يووه فرداي اين بازي حمايتش را از رانيري اعلام كرد، ولي روزنامه‌هاي ايتاليايي مي‌نويسند كه بازي امشب مقابل رئال مادريد، آخرين فرصت اين مربي براي حفظ حرفه‌اش به شمار مي‌رود.

بلان فهرست مصدومين را يكي از دلايل ضعف اين روزهاي يووه مي‌داند. بوفون، ترزگه، كامورانزي، لگروتاليه و ياكوئينتا همگي جزو بازيكنان كليدي تيم محسوب مي‌شوند. ولي براي رسانه‌ها دليل اصلي شكست يووه، تعويض دل‌پيرو و به زمين فرستادن دي‌چليه مدافع در دقايقي بود كه بازي با تساوي يك بر يك پيش مي‌رفت. بكانيتني، نويسنده روزنامه لااستامپا با لحن تندي مي‌نويسد: «رانيري در تركيب اوليه‌اش اشتباه نكرد، چراكه با وجود مصدومين و محرومين، اين كار تقريباً غيرممكن بود.

اما همان مشكل قديمي پابرجاست؛ تعويض‌ها.چرا دي‌چليه به جاي دل‌پيرو به زمين آمد و چرا جيووينكو نه ؟ براي ناپولي اين نشانه ترس بود. شايد ناپولي مدت زيادي در صدر جدول باقي نماند، ولي قطعاً اين صدرنشيني اتفاقي نيست.» رانيري پس از بازي اعتراف كرد كه در آن لحظه به حفظ نتيجه فكر مي‌كرده، ولي نيم‌نگاهي هم به بازي رئال داشته تا دل‌پيرو را حفظ كند.

روزنامه‌هاي ايتاليايي حتي گزينه جانشيني رانيري را هم معرفي كرده‌اند. در حالي كه آنتونيو كونته، نامزد مربيگري يووه در فصل آينده است، فعلاً به دليل هدايت تيم باري در دسته دوم نمي‌تواند روي نيمكت اين تيم بنشيند و در صورت ناكامي دوباره رانيري و بركناري‌اش چيرو فرارا كه در حال حاضر يكي از دستياران ليپي در تيم‌ملي است، محتمل‌ترين گزينه محسوب مي‌شود.

بازگشت كاناوارو به تورين هم از نكات جذاب اين بازي است. او 2 سال پيش و پس از سقوط يووه به دسته دوم، به رئال مادريد پيوست تا هواداران او را در كنار زلاتان و ويرا در فهرست خائنين قرار دهند. يووه اما بلافاصله به دسته اول صعود كرد و با كسب مقام سوم در فصل گذشته، به ليگ قهرمانان بازگشته و اين فرصت خوبي براي هواداران است تا با كاناوارو تسويه‌حساب كنند. كاپيتان تيم‌ملي ايتاليا هم خودش را آماده اين استقبال كرده است.

او به روزنامه توتواسپورت مي‌گويد: «در تورين انتظار همان استقبالي را دارم كه هر بازيكن ديگري مقابل تيم سابقش با آن روبه‌رو مي‌شود، به زبان ديگر هو شدن و دشنام. ولي در صورتي كه اين اتفاق هم بيفتد، باز هم 2 سال از بهترين دوران حرفه‌اي‌ام را از ياد نمي‌برم. سال‌هايي كه بهترين فوتبالم را بازي كردم.»

يووه در ليگ قهرمانان شروع خوبي داشت و زنيت را در خانه يك بر صفر شكست داد، ولي در دور دوم در خانه تيم گمنام باته بوريسف به تساوي 2 بر 2 رسيد. زننده هر 2 گل يووه در آن بازي ياكوئينتا بود كه همچنان مصدوم است و مانند شنبه‌شب، آمائوري اميد گلزني يووه خواهد بود. رئال اما در هر دو بازي‌اش مقابل باته و زنيت (در روسيه) پيروز شده و شنبه شب يك بار ديگر روحيه تسليم‌ناپذيري‌اش را با پيروزي 2 بر يك در دربي مادريد نشان داد.

پس از گل تساوي دقيقه 90 آتلتيكو، هيگوان در وقت تلف‌شده از روي نقطه پنالتي گلزني كرد . رود فان نيستلروي كه در اين بازي اخراج شد، مي‌گويد: «پيروزي در دربي، روحيه ما را براي بازي مقابل يووه تقويت مي‌كند. اين تزريق روحيه در بهترين زمان انجام شد، چون بازي سختي داريم.» شوستر در اين بازي به آرين روبن استراحت داد، ولي ديارا و گوتي كه غايب بودند، ممكن است به اين بازي هم نرسند.

يوونتوس: مانينگر، گريگرا، كنزويچ، كيه‌ليني، دي‌چليه، صالح حميدزيچ، سيسوكو، ندود، جيووينكو، آمائوري، دل‌پيرو

رئال مادريد: كاسياس، راموس، پپه، كاناوارو، هاينتزه، گاگو، روبن، فان‌درفارت، اسنايدر، رائول، فان نيستلروي
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن