تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803095805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
گزارش قدس از افزايش يك پديده ناهنجار در مشهد؛ كيف قاپي و سرقت تلفن همراه؛ خطر در كمين است

* علي محمدزاده
خراسان امروز: ... آقا، دزدي تلفن همراه امان ما را بريده است. مطبوعات بايد پيشرو در مبارزه با اين ناهنجاريها باشند.
اين جمله و جملات ديگر گفته هاي برخي از شهرونداني است كه با سرويس حوادث روزنامه قدس تماس مي گيرند.
گفته هاي شهروندان و تماسهاي متعدد آنان حاكي از افزايش سرقت تلفن همراه در مشهد دارد.
خانم جواني كه طي چند روز اخير مورد دستبرد سارقان قرار گرفته، مي گويد: در راه بازگشت از اداره به منزل بودم كه در خيابان فلاحي به يك باره ضربه شديدي به دستم وارد شد و بر روي زمين افتادم و سارقان گوشي تلفن همراه و كيف دستي ام را برداشته و گريختند.يكي ديگر از شهروندان نيز اظهار مي دارد: در حال حساب و كتاب محتويات جيبم بودم كه به يك باره دو جوان موتورسوار مقابلم سبز شدند، يكي از آنها گفت: به زبان خوش تلفن همراهت را بده! هنوز مبهوت اين مسأله بودم كه ناگهان جوان سارق ديگر چاقويي را از جيبش در آورده و زير گلويم قرار داد و در يك چشم به هم زدن تلفن همراه و پولهايم را گرفت و گريخت و من نيز بدون اينكه بتوانم عكس العملي انجام دهم تنها صداي دور شدن موتور آنها را مي شنيدم.

كيف قاپي با اعمال شاقه
رضا- خ، دانش آموز جواني كه كتك مفصلي نيز از سارقان خورده درباره اين اتفاق خاطر نشان مي كند: ساعت حدود 9/30 دقيقه بود كه از خانه بيرون آمدم و به طرف خيابان احمدآباد حركت كردم. در همان حال تلفن همراهم زنگ زد و با دوستم مشغول صحبت شدم كه به محض اينكه صحبتم تمام شد دو نفر به سراغم آمدند و از من خواستند گوشي را به آنها بدهم.وي مي افزايد: ولي من مقاومت كردم و وقتي تصور مي كردم كه گوشي اي را كه پدرم هديه داده دارم از دست مي دهم فكري به ذهنم خطور كرد و با شدت آن را به زمين كوبيدم تا تكه تكه شده و دزدان چيزي نصيبشان نشود.
وي تصريح كرد: اما دزدان سمج من را به شدت به خاطر اين كارم مورد ضرب و شتم قرار دادند و از محل متواري شدند.
يكي ديگر از شهروندان مي افزايد: در مدت يك هفته گوشي تلفن همراه سه تن از همكارانم را سرقت كرده اند.
وي مي گويد: با اين وضعيت ديگر نبايد تلفن همراه و يا كيف دستي را همراه داشت، چون اضطراب و دل نگراني از اينكه مورد زورگيري قرار بگيريم آرامش رواني ما را از بين مي برد.
در عين حال پس از شنيدن تمام حرفها، گلايه ها و سؤالهاي شهروندان، به سراغ رئيس پليس مشهد رفتيم و اين موضوع را با وي در ميان گذاشتيم.

باز هم هشدار
سرهنگ محمدكاظم تقوي با اشاره به روند فعلي ارتكاب زورگيري و به ويژه سرقت گوشي تلفن همراه در مشهد مي گويد: سرقتهاي انجام شده در شهر، ديگر سازمان يافته نيستند و از سوي سارقان به صورت پراكنده انجام مي شود.
رئيس پليس مشهد با بيان اين نكته كه آمار كلي سرقتها روند نزولي داشته، ادامه داد: آمار كلي سرقتها در سال جديد نسبت به مدت مشابه سالهاي قبل بيش از چهار درصد كاهش داشته است اما تعدادي از انواع سرقتها كمي رشد داشته كه سرقت موتورسيكلت و سرقت گوشي تلفن همراه از جمله اين موارد مي باشد و گلايه شهروندان كاملاً منطقي است.
وي تصريح مي كند: در مبارزه با اين پديده ناهنجار تلاش پليس مشهد سير صعودي قابل توجهي داشته و شكل پيچيده و خطرناك زورگيري نيز كاهش چشمگيري داشته است كه با همكاري خود شهروندان، در آينده اي نه چندان دور شاهد كاهش بيشتر اين دست از جرايم نيز خواهيم بود.
رئيس پليس مشهد همچنين مي گويد: در بروز هر پديده اي عوامل گوناگوني دخيل است و اگر هر يك از عوامل مورد نظر از بين برود تأثير قابل توجهي در نتيجه خواهد داشت كه بر همين اساس ابتدا بايد به بررسي علل و عوامل افزايش پديده زورگيري و سرقت تلفن همراه پرداخت.
وي اظهار مي دارد: آنچه مسلم است اينكه در هر نوع از سرقتها سارقان به دنبال بهترين و راحت ترين سوژه هستند و هيچ گاه حاضر به ارتكاب سرقتهايي با خطرپذيري بالا نخواهند بود.وي خاطر نشان مي كند: بر همين اساس اگر با ديد منطقي به قضيه سرقت گوشي تلفن همراه نگاه كنيم مي بينيم كه اكثر كساني كه مورد دستبرد سارقان قرار گرفته اند به دليل رعايت نكردن برخي از نكات، ناخودآگاه به طعمه مناسبي براي سارقان تبديل شده اند.
وي خاطر نشان مي كند: متأسفانه شهروندان به هشدارهاي پليس آن گونه كه بايد توجه ندارند.
وي مي افزايد: به عنوان نمونه سالهاست كه در خصوص نحوه تردد بانوان يا آقاياني كه كيف دستي حمل مي كنند هشدار داده مي شود اما باز هم شاهد سهل انگاري شهروندان هستيم.

كنترل شبانه روزي معابر امكان پذير نيست
رئيس پليس مشهد ضمن تأييد خواسته هاي شهروندان درخصوص برخورد قاطعانه پليس با سارقان مي افزايد: هر چند طبق آمار، عملكرد نيروهاي انتظامي بسيار مطلوب است، اما انتظار مردم از پليس منطقي بوده و به عنوان يك شهروند حق دارند بدون دغدغه و نگراني در شهر تردد كنند.
وي گفت: در عين حال كنترل تمامي معابر شهر در ساعتهاي مختلف شبانه روز امكان پذير نيست و بخش عمده اي از كار مقابله با اين پديده ناهنجار برعهده شهروندان است.
وي يادآور مي شود: شهروندان ابتدا بايد تلاش كنند تا با رعايت نكات ايمني زمينه جرم را كاهش دهند.
وي مي افزايد: ثانياً در اغلب موارد شهروندان به تصور ناچيز بودن ارزش ريالي گوشي تلفن همراه از شكايت صرف نظر مي كنند كه اين امر موجب گستاخ تر شدن سارقان مي شود.
وي ادامه مي دهد: بنابراين از شهروندان تقاضا مي شود به محض وقوع هر سرقتي پليس را در جريان قرار دهند و به جاي اينكه به ارزش مادي اموال خود بينديشند به تأثير رواني و جنبه عمومي سرقت انجام شده توجه كنند، زيرا همين سرقتهاي به ظاهر بي ارزش صدمات رواني فراواني به جامعه وارد مي كند.

نظارت بر مناطق جرم خيز
بازپرس شعبه مجتمع قضايي شهيد قدوسي نيز در رابطه با معضل كيف قاپي مي گويد: در همين ارتباط شهروندان بايد هشدارهاي پليسي را جدي گرفته و به عنوان مثال هنگامي كه به طور پياده كيف حمل مي كنند آن را سمت ديوار نگه دارند و از ديوار فاصله نگيرند.وي مي افزايد: بانوان نيز هنگامي كه در معابر عمومي از تلفن همراه استفاده مي كنند مراقب اطراف خود باشند و افراد مشكوك را تحت نظر قرار دهند.
اسماعيل شاكر ادامه مي دهد: در همين ارتباط كارآگاهان اداره آگاهي نيز مي توانند با بررسي شگردهاي سارقان و نيز تحت نظر قرار دادن مناطق جرم خيز توسط كارآگاهان مجرب و آموزش ديده، عوامل اين سرقتها را در اسرع وقت دستگير كنند.وي مي گويد: مقامهاي قضايي و بازپرسان دادسراها نيز كه با اين گونه مجرمان سر و كار دارند معمولاً براي بررسي سوابق كيفري و نيز بررسي بيشتر جرايم اين افراد، آنان را به شعبه مبارزه با كيف قاپي و سرقت به عنف اداره آگاهي معرفي كنند تا تحقيقات تخصصي و بيشتري درباره اين مجرمان انجام شود.
بازپرس شعبه 809 تصريح مي كند: اگر جرم متهم كيف قاپي ساده باشد قاضي دادگاه فرد مجرم را بنا به ماده 657 قانون مجازات اسلامي به حبس از يك تا 5 سال و تحمل 75 ضربه شلاق محكوم مي كند و چنانچه سرقت با توسل به زور و آزار باشد و مالباخته دچار صدمه شده باشد بنا به ماده 652 قانون مجازات اسلامي، قانونگذار براي مرتكب، زندان از 3 تا 10 سال و تحمل 74 ضربه شلاق را در نظر گرفته است.
بازپرس شاكر مي گويد: سارقاني كه با سلاح سرد (چاقو) مرتكب جرم مي شوند نيز مشمول ماده 652 قانون مجازات اسلامي شده و چنانچه تعدد جرم وجود داشته باشد و فرد مجرم از راههاي مختلف از جمله سرقت، كلاهبرداري و... مرتكب جرم شده باشد بنابه ماده 47 قانون مجازات اسلامي براي هر كدام از جرايم بايد مجازات جداگانه در نظر گرفته شود.

اشد مجازات در انتظار كيف قاپها و سارقان تلفن همراه
وي اضافه مي كند: چنانچه فرد مجرم مرتكب تكرار جرم شده و محكوميت كيفري قطعي داشته باشد، بنا به ماده 48 و 666 قانون مجازات اسلامي به حداكثر مجازات مقرر در قانون، محكوم خواهد شد.
وي مي افزايد: به طور مثال اگر سارقي سه فقره محكوميت كيفري قطعي در رابطه با سرقت داشته باشد، دادگاه با استناد به تبصره ماده 666 به هيچ وجه نمي تواند از تخفيف مجازات براي مجرم در زمان صدور حكم استفاده كند.
وي در پايان به مجرماني كه با كيف قاپي و يا قاپيدن تلفن همراه موجب ناامني شهروندان مي شوند، هشدار داد در صورت دستگيري، اين افراد به اشد مجازات قانوني محكوم شده و پشيماني براي آنان سودي نخواهد داشت.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي: شهرستانهاي خواف و رشتخوار پايگاه امداد و نجات ندارند

خراسان امروز: نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهرستانهاي خواف و رشتخوار از نظر زيرساختهاي مديريت بحران در شرايط بسيار بدي به سر مي برند به نحوي كه هنوز پايگاه امداد براي اين شهرستانها ايجاد نشده است.
محمدرضا سجاديان با بيان اين مطلب افزود: شهرستانهاي خواف و رشتخوار به دليل قرار گرفتن بر روي گسل، مناطقي زلزله خيز محسوب مي شوند كه در صورت بروز حوادث و بلاياي طبيعي به دليل نبود زيرساختهاي لازم مديريت بحران با مشكلات جدي مواجه خواهند شد.
وي اظهار داشت: حدود 4 سال است كه براي احداث پايگاه امداد در اين شهرستان ها اقدام كرده ايم، ولي به دليل ضعف مديريت، با وجود تخصيص اعتبار تاكنون هيچ بودجه اي جذب نشده است.
سجاديان با اشاره به از بين رفتن جنگلها، مراتع و ضعيف شدن پوشش گياهي منطقه به دليل خشكسالي هاي اخير افزود: در صورت وقوع سيل، خطري جدي شهرستانها ي خواف و رشتخوار را تهديد مي كند.
وي خواستار انجام مطالعات كاهش خطرات بروز سيل در منطقه توسط دستگاههاي ذي ربط گرديد و خاطرنشان كرد: بايد هر چه زودتر تمهيدات لازم براي اجراي پروژه هاي مورد نياز انديشيده شود تا خسارتهاي مالي و جاني در صورت بروز حوادث غيرمترقبه در اين مناطق كاهش يابد.

امام جمعه كاشمر در همايش اصناف و پليس: افراد خلافكار نبايد در هيچ نقطه اي احساس امنيت كنند

كاشمر- خبرنگار قدس: نيروي انتظامي بايد عرصه را براي جولان دادن خلافكاران تنگ تر نمايد. امام جمعه كاشمر با بيان اين مطلب در همايش اصناف و پليس اظهار داشت: پليس بايد با اخلاص و صلابت در جامعه رفتار كرده و متخلفان را تحويل قانون دهد.
حجة الاسلام والمسلمين سيدقاسم يعقوبي با بيان اينكه در هيچ نقطه اي نبايد فرد خلافكار احساس امنيت و آرامش كند، افزود: اگر بخواهيم جامعه اي رو به رشد و پيشرفت داشته باشيم بايد ضمن مشاركت در اجراي قانون، مجريان قانون را پشتيباني و حمايت كنيم. وي امنيت، عدالت، رفاه و آسايش را از نشانه هاي واقعي يك جامعه سالم و مطلوب برشمرد.امام جمعه كاشمر تقدير و حمايت از نيروي انتظامي را وظيفه عموم مردم دانست و خاطرنشان كرد: اين حمايت بدان معني نيست كه نيروي انتظامي عاري از هرگونه ضعف است، بلكه بايد با تلاش و توجه به اصل كار، آنان را در رفع ضعفها و ايرادات كمك كرد. فرمانده منطقه نظامي كاشمر نيز تعامل ميان اصناف و نيروي انتظامي را مثبت ارزيابي كرد و از بازاريان و كسبه به عنوان بازوان توانمند پليس خواست تا با رعايت مسايل ايمني، نيروي انتظامي را در برقراري و تأمين امنيت ياري دهند. رضا جبلي رئيس مجمع امور صنفي كاشمر نيز امنيت پايدار جامعه را مديون زحمات وتلاشهاي صادقانه نيروي انتظامي دانست و گفت: اصناف و بازاريان كاشمر با اهتمام جدي و ويژه، آماده هرگونه همكاري با نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت هستند.

استاندار خراسان جنوبي در شوراي برنامه ريزي: قصور در جذب اعتبارات نابخشودني است

بيرجند- خبرنگار قدس: استاندار خراسان جنوبي با تأكيد بر تدوين سند آمايش و توسعه استان تصريح كرد: مديران بايد بدانند قصور در جذب اعتبارات امري نابخشودني است.سيد صولت مرتضوي در چهارمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: در جهت توسعه استان، بايد جذب مناسب اعتبارات، جا به جايي اعتبار و مديريت تخصيص اعتبارات مد نظر قرار گيرد.
وي خواستار جذب اعتبارات و پيشرفت برنامه ها در استان شد و خاطر نشان كرد: سال مالي در استان معنايي ندارد و بايد مديران بدون توجه به باقيمانده سال، هرچه سريعتر در جهت جذب بهينه اعتبارات اقدام كنند.
وي خاطر نشان كرد: در بخشهايي اعم از مسكن، راه و آب شرب از برنامه زمانبندي جلوتر هستيم.معاون برنامه ريزي استانداري خراسان جنوبي نيز در اين نشست اظهار داشت: بايد برنامه توسعه اي استان كميت پذير باشد تا امكان بررسي شاخصهاي توسعه استان بر اساس آمار، امكان پذير شود.
مجيد اميني متذكر شد: در سند توسعه خراسان جنوبي، 70 شاخص تعريف شده است كه هم اكنون به تعداد زيادي از شاخصهاي كيفي اين سند دست يافته ايم.وي همچنين خواستار ادامه برنامه عملياتي توسط دستگاههاي اجرايي استان شد.رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان جنوبي نيز در اين جلسه با بيان اينكه سند توسعه 20 ساله اين سازمان تدوين شده است، گفت: در سال جاري، با اقدامها و برنامه ريزي هاي انجام شده، شاهد رشد 10 درصدي در روند پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بوده ايم.
وي افزود: بايد حوادث غيرمترقبه اعم از خشكسالي، سرمازدگي و... در برنامه توسعه اي استان مد نظر قرار گيرد تا در روند رسيدن به اهداف اين برنامه مشكل خاصي ايجاد نشود.

به دليل نبود اداره ثبت در شهرستان ؛ پيمودن مسير 60 كيلومتري براي مردم مه ولات دردسر ساز شده است

مه ولات - خبرنگار قدس: يكي از خواسته هاي ديرينه مردم شهرستان مه ولات راه اندازي اداره ثبت اسناد است.
در حال حاضر مردم اين شهرستان براي انجام امور ثبتي خود با طي مسافت 60 كيلومتر به شهرستان تربت حيدريه مراجعه مي كنند كه با توجه به اينكه انجام امور ثبتي مستلزم مراجعه متعدد به ثبت اسناد مي باشد هزينه هاي زيادي را به مراجعان تحميل مي كند.فرماندار مه ولات گفت:با مساعدت فرمانداري، شهرداري و دادگستري شهرستان مقرر شد نسبت به استقرار ثبت اسناد اقدام گردد.حاجي عرب با اشاره به اينكه به علت نبودن ثبت اسناد در شهرستان بسياري از منازل و اراضي فاقد سند مالكيت است، گفت: همين مسأله اختلافهاي ملكي و مشكلاتي در تأمين وثيقه هاي بانكي را براي اعطاي تسهيلات در پي دارد.وي گفت: براي صدور سند مالكيت مردم شهرستان مه ولات بايستي به تربت حيدريه مراجعه كرده و در مراحل متعدد كارشناسان را با هزينه شخصي جهت بازديد ملك به مه ولات بياورند كه اين مسأله سبب ايجاد زحمت براي مردم مي شود.وي گفت: ما آمادگي خود را براي تأمين مكان جهت استقرار ثبت اسناد اعلام كرده ايم و حالا نوبت مسؤولان ثبت اسناد استان است كه اقدام عاجل در اين زمينه انجام دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشكي بيرجند: 10 سال خشكسالي مشكلاتي را در بحث تغذيه استان به وجود آورده است

بيرجند- خبرنگار قدس: به مناسبت روز جهاني غذا نخستين همايش مديريت تغذيه در بحران در دانشگاه علوم پزشكي بيرجند برگزار شد.
دكتر زراعتكار، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند گفت: با توجه به استمرار 10 سال خشكسالي در خراسان جنوبي و مشكلات ناشي از آن اعم از تخليه روستاها و مهاجرت مردم به شهرها و پراكندگي جمعيت روستاها اين مسأله مشكلاتي را در بحث تغذيه استان به وجود آورده است.
وي درخصوص سوء تغذيه در استان گفت: در سالهاي 85 و 86، ميزان سوء تغذيه در استان سه برابر بيشتر از ارقام ميانگين كشوري گزارش شده است كه اين امر ناشي از محروميت استان بوده است.
به گفته وي، در خراسان جنوبي كم وزني 12/9، كوتاه قدي 6/6 و شيوع لاغري 9/1 درصد اعلام شده و اين در حالي است كه ميزان كم وزني در كشور 5/2، كوتاه قدي 5 و لاغري 3/7 درصد گزارش شده است.

اختصاص 4/5 ميليارد ريال اعتبار به بخش ورزش بردسكن

بردسكن- خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني بردسكن گفت: عمليات اجرايي فاز اول سكوهاي ضلع غربي ورزشگاه شهيد اسماعيلي با اعتباري بيش از يك ميليارد ريال آغاز گرديد و پيش بيني مي شود تا پايان امسال به بهره برداري برسد.
محمد شايگان افزود: خوشبختانه در سال آينده نيز مبلغ يك ميليارد ريال اعتبار ديگر براي اين پروژه پيش بيني شده است.وي همچنين گفت: در پي سفر دوم رئيس جمهور به استان بيش از 4/5 ميليارد ريال اعتبار به بخش ورزش شهرستان منظور گرديده كه نسبت به سال گذشته از رشد 4 برابري برخوردار بود.
شايگان افزود: احداث يك باب استخر سرپوشيده با اعتباري بيش از دو ميليارد و 700 ميليون ريال توسط سازمان در دست اقدام مي باشد.
وي همچنين از احداث بيش از 5 باب زمين ورزشي در روستاهاي كاشمر، كلاته نو، اسلام آباد، شهرآباد و عظيم آباد با اعتباري بيش از 700 ميليون ريال خبر داد.
وي اولويت كاري اين اداره را در سال جاري توسعه ورزش همگاني ذكر كرد و افزود: با توجه به دستورالعمل سازمان تربيت بدني در سال جاري برگزاري همايشهاي بزرگ پياده روي خانوادگي از اولويتهاي اين اداره مي باشد.
شايگان افزود: تاكنون سه برنامه همايش پياده روي در اين شهرستان برگزار گرديده كه از استقبال بسيار خوبي برخوردار بوده و تا پايان سال سه برنامه ديگر به مناسبتهاي مختلف برگزار خواهد شد.وي ديگر برنامه هاي اين اداره را راه اندازي هيأتهاي جديد ورزشي تيراندازي با كمان و تيراندازي با نيزه و اسكيت و احياي دوباره رشته هاي ورزشي بدمينتون و شطرنج عنوان كرد و افزود: با توجه به وجود علاقه مندان برنامه ريزي و سازماندهي آن انجام شده است.
رئيس اداره تربيت بدني گفت: بيش از 6 هزار ورزشكار سازمان يافته در بخش آقايان و بانوان هم اكنون در قالب بيش از 25 رشته ورزشي در اين شهرستان فعاليت دارند.وي رشته هاي فوتبال، دووميداني و موتورسواري را در اين شهرستان جزو قطبهاي ورزش استان معرفي كرد.

مديركل بهزيستي استان خبر داد؛ اعطاي وام خارج از نوبت به معلولان خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل بهزيستي خراسان شمالي گفت: 100 دانش آموز نابينا و ناشنوا در مقطع ابتدايي و راهنمايي مشغول به تحصيل هستند، اما به علت نبود دبيرستان امكان ادامه تحصيل براي اين دانش آموزان فراهم نيست.
دكتر عليرضا قرباني با بيان اينكه يك هزار و 336 ناشنوا در اين استان وجود دارد، افزود: 382 توانجو و 850 نابينا در اين استان با هزينه بهزيستي ادامه تحصيل مي دهند.
قرباني، نامناسب بودن معابر و اماكن عمومي و دغدغه اشتغال را از مشكلات عمده معلولان جسمي و حركتي و معلولان نابينا و ناشنواي استان برشمرد.وي خاطرنشان كرد: 11 هزار و 52 نفر از توانجويان جسمي و حركتي، نابينا و ناشنوا در سطح استان تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند.وي سهم سه درصدي معلولان در استخدامي هاي سازمانها و ارگانهاي استان وسهم 60 درصدي اپراتورها از جامعه توانجويان را از جمله تسهيلات براي آنان دانست.
قرباني بيان داشت: تمامي بانكها موظف شده اند براي اعطاي وام ازدواج و قرض الحسنه به معلولان خارج از نوبت اقدام كنند. وي همچنين از استخدام معلولان جسمي و حركتي براي نهضت سوادآموزي و تجهيز كتابخانه نابينايان و ناشنوايان خبر داد.

لحظه ها

محور قاين - بيرجند 3 قرباني گرفت

بيرجند- خبرنگار قدس: برخورد كاميون و پيكان در محور قاين - بيرجند سه كشته برجاي گذاشت.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، وقوع حادثه رانندگي بين يك دستگاه كاميون و يك دستگاه خودرو پيكان در محور قاين به بيرجند موجب مرگ سه نفر و مجروح شدن دو نفر ديگر از سرنشينان خودرو پيكان شد.
گفتني است، علت حادثه در دست بررسي است.

كشف 40 كيلوگرم موادمخدر در قاين
همچنين مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به كشف و ضبط بيش از 40 كيلوگرم موادمخدر شدند.

جاسازي 1000 ليتر سوخت قاچاق در يك خودر
وخبر ديگري نيز حاكيست مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف و ضبط بيش از دو هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق شدند.
در راستاي اجراي طرح هامون و برخورد با قاچاقچيان سوخت نيز مأموران انتظامي شهرستان نهبندان در حين گشت زني به يك دستگاه خودرو پژو مشكوك و 1000 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.
از سويي مأموران مرزي خراسان جنوبي موفق به كشف 900 ليتر سوخت قاچاق و دستگيري هشت نفر از افاغنه غيرمجاز در اين استان شدند.
به گزارش رسيده، مأموران انتظامي مرزي خراسان جنوبي در بازرسي از چند دستگاه خودرو كه به سمت افغانستان در حال حركت بودند 900 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.

همچنين در عملياتي ديگر مأموران مرزي در بازرسي از يك دستگاه خودرو تويوتا هشت نفر از افاغنه غيرمجاز را دستگير كردند.
گزارش ديگري حاكي است، در عملياتي ديگر مأموران انتظامي شهرستان نهبندان به يك دستگاه خودرو تويوتا مشكوك و در بازرسي از آن هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.
همچنين مأموران يگان امداد شهرستان نهبندان در حين گشت زني در محور بيرجند به نهبندان به يك دستگاه خودرو تويوتا مشكوك شدند و در بازرسي از آن مقدار 560 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.

دستگيري يك فروشنده و كشف 26 كيلوگرم موادمخدر
بر اساس خبر ي ديگر مأموران انتظامي بيرجند از منزلي واقع در يكي از روستاهاي اطراف بيرجند مقدار 26 كيلو و 700گرم ترياك كشف و ضبط كردند.
همچنين در پي اخبار و گزارشهاي مردمي مبني بر توزيع موادمخدر توسط شخصي در يكي از روستاهاي بيرجند، مأموران نيروي انتظامي در بازرسي از منزل فرد مورد نظر مقدار هشت گرم كريستال كشف و متهم را دستگير كردند.
همچنين در پي اخبار رسيده مبني بر تردد افاغنه غيرمجاز، مأموران انتظامي بخش خوسف در بازرسي از يك دستگاه كاميون چهارنفر از افاغنه غيرمجاز را دستگير كردند.

كشف موادمخدر در سربيشه
همچنين مأموران انتظامي شهرستان سربيشه موفق به كشف بيش از 40 كيلوگرم مواد مخدر شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، در پي اخبار و اطلاعات رسيده مبني بر حمل موادمخدر، بلافاصله مأموران جهت ردزني به منطقه اعزام شدند كه پس از چندين كيلومتر ردزني قاچاقچيان با مشاهده مأموران، با رها كردن موادمخدر متواري شدند كه در پاكسازي محل 41 كيلو و 800 گرم ترياك كشف و ضبط شد.
همچنين مأموران انتظامي شهرستان سربيشه در حين گشت زني و بازرسي از يك دستگاه خودرو 580 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.

دستگيري 63 افغاني غيرمجاز در نهبندان
مأموران انتظامي شهرستان نهبندان نيز 63 نفر از افاغنه غيرمجاز را در اين شهرستان دستگير كردند.
مأموران انتظامي نهبندان در حوزه استحفاظي خود، تعداد 63 افغاني غيرمجاز را دستگير كردند و آنها را تحويل مقامات قضايي دادند.

كشف 950 ليتر سوخت قاچاق در قاين
خبر ديگري حاكي است مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به كشف 950 ليتر سوخت قاچاق شدند.
مأموران انتظامي يگان امداد اين شهرستان در بازرسي از پنج دستگاه كاميون مقدار 950 ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط كردند.

كشف 190 كيلوگرم مواد مخدردر خراسان جنوبي
مأموران انتظامي شهرستان درميان نيز موفق به كشف بيش از 190 كيلوگرم مواد مخدر شدند. مأموران مرزي موفق به كشف 135 كيلوگرم مواد مخدر شدند.
همچنين مأموران انتظامي شهرستان درميان نيز 55 كيلوگرم مواد مخدر را كشف و يك نفر قاچاقچي را دستگير كردند.
گفتني است، مأموران انتظامي بيرجند نيز 37 گرم كراك را كشف نمودند.

مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان اعلام كرد ؛ موردي از بيماري وبا در نهبندان گزارش نشده است

نهبندان - خبرنگار قدس: مسؤول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان گفت: تاكنون هيچ موردي از بيماري وبا در اين شهرستان گزارش نشده است.
حميدرضا عباسي گفت: در پي فعاليتهاي پيشگيرانه و نظارتهاي صورت گرفته، خوشبختانه از وجود احتمالي و بروز و شيوع بيماري وبا در شهرستان مرزي نهبندان پيشگيري شده است.وي افزود: در راستاي ارتقا سطح آگاهي مردم درخصوص بيماري وبا، توصيه هاي بهداشتي و آموزشهاي عمومي زيادي توسط مركز بهداشت اين شهرستان صورت گرفته است.

هدف

تشريح برنامه هاي ورزشي دانشگاه بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: شوراي ورزش دانشگاه بيرجند به مناسبت آغاز هفته تربيت بدني و ورزش تشكيل و درخصوص برنامه هاي كلان ورزشي دانشگاه و نيز هفته تربيت بدني تصميم گيري كرد.
برگزاري المپياد درون دانشگاهي با 25 رشته ورزشي در دو بخش دختران و پسران، برگزاري جشنواره ورزشي كاركنان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي استان و برگزاري تور دوچرخه سواري دانشجويان از ديگر مصوبات ورزشي دانشگاه بيرجند است.
گفتني است، هفته تربيت بدني و ورزش در دانشگاهها بدين شرح نامگذاري شده است: جمعه 26 مهرماه سال جاري روز ورزش و طبيعت، شنبه 27 مهرماه روز ورزش و رسانه، يكشنبه 28 مهرماه روز ورزش و بانوان، دوشنبه 29 مهرماه روز ورزش و فرهنگ اسلامي، سه شنبه 30 مهرماه روز ورزش دانشجويي، چهارشنبه يك آبان ماه روز ورزش همگاني، پنج شنبه دوم آبان ماه سال جاري روز ورزش و نيايش همچنين با توجه به نامگذاري روزهاي هفته تربيت بدني در دانشگاهها و به تناسب اين نامگذاري برنامه هايي در سطح دانشگاه از سوي اداره تربيت بدني برگزار مي شود.

همايش دوچرخه سواري عمومي در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: به مناسبت هفته تربيت بدني و ورزش، همايش دوچرخه سواري عمومي با همكاري هيأت دوچرخه سواري خراسان شمالي و با حضور بيش از 63 دوچرخه سوار برگزار شد.
در همين راستا مسابقات دوچرخه سواري كوهستان در سه رده سني نونهالان، جوانان و نوجوانان و در رشته هاي مارشال، كريتريوم و دور حذفي برگزار شد.
گفتني است، در پايان مراسم از سوي هيأت دوچرخه سواري به نفرات برتر و به كوچكترين شركت كننده جوايزي به رسم يادبود اهدا شد.

چهارمين همايش بزرگ پياده روي در بردسكن
بردسكن - خبرنگار قدس:به مناسبت گراميداشت هفته تربيت بدني و ورزش، چهارمين همايش بزرگ پياده روي خانوادگي در بردسكن برگزار شد.
در اين برنامه ورزشي بيش از 500 نفر از خانواده هاي علاقه مند به ورزش از ميدان مركزي تا پارك ولي عصر اين شهر به طول سه كيلومتر پياده روي كردند كه در پايان به قيد قرعه به بيش از 10 نفر دوچرخه يا سكه طلا اهدا شد.
گفتني است، در اين برنامه پياده روي شماره هاي شركت كنندگان به صورت يك برگه تبليغاتي كه شعارهاي ورزشي از قبيل «پياده روي و دويدن دكتر شماست»، «ورزش دشمن اعتياد است»، «سازنده ترين تفريح، ورزش است»، «ورزش وقت گير نيست، وقت ساز است»، «سكون سرطان زاست» و غيره بين شركت كنندگان توزيع شد.
شايان ذكر است، اين برنامه با همكاري شوراي شهر، شهرداري و تربيت بدني اين شهرستان برگزار شد.

كاراته كاران گناباد كشوري شدند
گناباد- خبرنگار قدس: در پي برگزاري مسابقات كاراته انتخابي كشوري كه با حضوركاراته كاران استان خراسان رضوي در مشهد برگزار شد، كاراته كاران گنابادي در سبك شوتوكان موفق به حضور در مسابقات كشوري شدند.
نصيري رئيس هيأت كاراته گناباد با اعلام اين خبر گفت: اين ورزشكاران به مسابقات كشوري كه در آبان ماه سال جاري در كرمان برگزار مي شود، راه يافتند.

برگزاري پياده روي عمومي خانوادگي در فريمان
فريمان - خبرنگار قدس: مراسم پياده روي عمومي خانوادگي در فريمان از محل باشگاه شهيد توحيدي ورزشگاه شهيد غديري برگزار شد.
در اين مراسم كه با شور و نشاط و استقبال مردم به ويژه خانمها برگزار شد، از سوي بنياد شهيد به تمامي خانواده هاي ايثارگر شركت كننده كه بيش از 90 نفر بودند، هداياي ورزشي اهدا شد.
همچنين به قيد قرعه به 70 نفر ديگر از اقشار مختلف هداياي ورزشي اهدا شد.

19 هزار ورزشكار خراسان شمالي بيمه شدند
بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل تربيت بدني گفت: امسال 19 هزار نفر از ورزشكاران اين استان تحت پوشش بيمه قرار گرفتند.
ابوالقاسم داورزني اظهار داشت: ورزشكاران شهري با پرداخت 30 هزار ريال و ورزشكاران روستايي با هزينه 20 هزار ريال مي توانند تحت پوشش بيمه ورزشكاران قرار گيرند.
وي سقف پرداخت غرامت براي ورزشكاران از طريق بيمه را 50 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: عمده نارضايي اين قشر ناشي از تأخير در پرداخت غرامتهاست.
وي يادآور شد: برنامه اداره كل تربيت بدني استان پوشش بيمه اي براي حدود 40 هزار ورزشكار است.

اعزام تيمهاي ورزشي فرزندان شاهد و ايثارگر خراسان رضوي به مسابقات كشوري
خراسان امروز: دو تيم فوتسال و واليبال فرزندان بزرگسال شاهد و ايثارگر خراسان رضوي به مسابقات كشوري اعزام شدند.
در اين مسابقات كه در ساري برگزار مي شود 28 ورزشكار شاهد و ايثارگر در قالب دو تيم فوتسال و واليبال از خراسان رضوي شركت دارند.گفتني است، اين مسابقات تا دوم آبان ماه ادامه دارد.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن