تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820504183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره امام رضا(ع) آيينه تمام‌نمايي براي انعكاس زيبايي‌هاي معرفتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: جشنواره امام رضا(ع) آيينه تمام‌نمايي براي انعكاس زيبايي‌هاي معرفتي است
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي گفت: جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) آيينه تمام‌نمايي است كه زيبايي‌هاي معنوي و معرفتي سيره رضوي را در زندگي فردي و اجتماعي مردم منعكس مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، به نقل از روابط عمومي ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)، «عفت شريعتي» نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر زيبايي‌هاي سيره رضوي و انجام بايسته‌هاي معنوي اين الگوي ارزشمند ديني اظهار كرد: مسلماً بايدها و نبايدهايي كه متضمن سعادت انسان است در آيينه جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) به نمايش گذاشته خواهد شد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين‌كه ديگر جامعه ما نياز به برگزاري جشنواره‌ها و همايش‌هاي شعاري ندارد، اظهار كرد: خوشبختانه جشنواره امام رضا(ع) با طي كردن مراحل مقدماتي به دور از اين مسائل در مسير تكامل در حركت است.

وي افزود: از آنجايي كه زندگي انسان امروز ديگر از هنر و فرهنگ جدا نيست، مي‌توان از دل اين جشنواره راه‌كارهايي علمي و اثربخش براي زندگي در دنياي مدرن امروز بيرون كشيد و مسائل كاربردي و معرفتي را در آن در قالب هنر و ديگر زمينه‌هاي خاص در سطح جامعه مطرح كرد.

شريعتي با بيان اين‌كه جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) اصالت‌هاي فرهنگي، معرفتي و ديني ما را به نمايش مي‌گذارد، تصريح كرد: انتظار مي‌رود جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) عرفان اسلامي را مبتني بر سيره عملي و نظري ائمه معصومين(ع) و به ويژه سيره حضرت امام رضا(ع) در معرض استفاده مردم قرار دهد.

وي با اشاره به تحول چشمگير علمي، فرهنگي و معرفتي بعد از ورود حضرت امام رضا(ع) در ايران اظهار كرد: در گذشته ساير كشورها و ملل اسلامي از فرهنگ ايرانيان تأثير مي‌پذيرفتند كه براي نمود اين تأثير‌پذيري در عصر حاضر نيز امروزه نيز بايد از زيبايي‌هاي معرفتي و معنوي حضرت امام رضا(ع) در سيره عملي و نظري ايشان بهره برد.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي، جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) را نقطه عطفي در تحولات فرهنگي، مذهبي و معنوي كشورمان در اين 3 دهه انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: امروزه نسل جوان ما مي‌داند اگر مي‌خواهد پيشرفت و اعتلايي داشته باشد، علاوه بر آشنايي با سيره حضرت امام رضا(ع) بايد با عرفان معنوي و معرفتي ايشان نيز مأنوس شود.

شريعتي در خصوص راهكارهاي كاربردي كردن جشنواره امام رضا(ع) گفت: براي دوري و اجتناب از فرصت‌ها و تهديدهاي رفتاري و عملكردي محيط پيراموني خود بايد از شيوه زندگي امام رضا(ع) و فرهنگ معرفتي ايشان بهترين استفاده را ببريم.

شريعتي در پايان جشنواره امام رضا(ع) را فرصتي مناسب براي نمايش و حضور هنرمندان دانست و اظهار كرد: اين حضور پر رنگ و معنوي بيانگر آن است كه تمام مردم ما و به ويژه هنرمندان و صاحبان قلم با حضرت امام رضا(ع) و خاندان نبوي ارتباطي خاص و معنوي دارند.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن