تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816922653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی تخصصی سامسونگ B7610 OmniaPRO


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بررسی سامسونگ B7610 OmniaPRO :

گوشی B7610 OmniaPRO سامسونگ به سیستم عامل ویندوز موبایل 6.5 مجهز است . گوشی های omnia ویژگی های پیشرفته ای دارند . اگر چه این گوشی نخستین عضو این مجموعه است كه به صفحه كلید سخت افزاری QWERTY مجهز شده است . سامسونگ در این گوشی نیز منوی Touchwiz خود را ارائه می دهد و با استفاده از سوئیچ حالت می توان بین دو پروفایل كار و سرگرمی سوئیچ نمود .

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM و نسل سوم با HSDPA
• صفحه نمایش 3.5 اینچ AMOLED با وضوح 800 × 480 پیكسل و 16 میلیون رنگ
• كلید سوئیچ حالت Work & life
• صفحه كلید كامل كشویی QWERTY
• پردازشگر 800MHZ با شتاب سنج گرافیكی اختصاصی
• دوربین 5 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، دو فلش LED و فیلمبرداری D1 در 30fps
• ویندوز موبایل 6.5 با منوی Touchwize
• بلوتوث 2.0 با A2DP و پورت استاندارد microUSB
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• 2GB حافظه داخلی ، 256 MB RAM ، محل كارت حافظه micro SD تا 32GB
• Wi-Fi با DLNA
• گیرنده GPS با A-GPS
• شتاب سنج داخلی برای چرخش اتوماتیك منو و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی
• خروجی تلویزیون
• كیفیت صوتی عالی
• باتری Li-Ion با توان 1500mAh


معایب :

• اندازه بزرگ و وزن زیاد
• محدودیت رنگ در صفحه نمایش
• سرعت HSDPA در حد Omnia Lite است و HSUPA ندارد
• محل كارت microSD زیر درب باتری است
• اثر انگشت روی صفحه نمایش و قاب پشت گوشی باقی می ماند
• كارایی گوشی تحت ویندوز موبایل 6.5 بخوبی ویندوز موبایل 6.1 نیست
• نرم افزار از پیش نصب شده SatNav ندارد
• شماره گیری صوتی ندارد
• از Flash در وب پشتیبانی نمی كند
• بلندگوی استریو ندارد

طراحی :

B7610 OmniaPRO سامسونگ دارای ابعاد 112.6 ×57.8 ×16.2 میلی متر است كه نشان می دهد گوشی بزرگ و حجیمی می باشد . در جعبه گوشی یك قلم یدكی و یك كارت حافظه 8GB micro SD وجود دارد . از سایر موارد موجود در جعبه می توان به شارژر ، كابل USB ، هدست استریوی 3.5 میلی متری ، دفتر چه راهنمای كاربر و یك CD اشاره كرد . سامسونگ برای درب باتری رنگ قرمز را در نظر گرفته است اگر چه با سایر بخش های گوشی تناسب زیادی ندارد .در این گوشی سه كلید سخت افزاری زیر صفحه نمایش وجود دارد كه عبارتند از دكمه های Call و End و كلید منو . كلید منو، منوی اصلی را فعال و غیر فعال می كند . كلید های كنترل دارای برآمدگی هستند و كار با آنها آسان است . كلید ها همچنین بخوبی واكنش می دهند .




حسگر نور محیط ، حسگر Proximity و دوربین مكالمه تصویری در بالای قاب جلوی گوشی قرار دارند . حسگر proximity در طول تماس ، صفحه نمایش را خاموش می كند .




این گوشی قلم فعال ندارد . كلید ولوم و سوئیچ حالت كار و سرگرمی در طرف چپ گوشی مشاهده می شود . سوئیچ حالت یك كنترل دستی است كه به كاربر امكان می دهد بین دو سری تنظیمات متفاوت در B7610 OmniaPRO سوئیچ كند . برای هر یك از این حالت ها می توان تنظیمات متفاوتی را قرار دارد و با یك كلیك بین آنها سوئیچ كرد .






دكمه قفل صفحه نمایش و كلید اختصاصی دوربین در طرف راست گوشی قرار دارد كه این كلید ها به اندازه كافی بزرگ هستند و بخوبی واكنش می دهند .




در پایین گوشی هیچ كلیدی وجود ندارد . سوكت صوتی 3.5 میلی متری ، پورت microUSB و محفظه قلم در بالای گوشی قرار دارند . این دو پورت ارتباطی دارای پوشش پلاستیكی محافظ می باشند .








با باز كردن درب كشویی گوشی ، صفحه كلید QWERTY آن مشخص می شود كه دارای چهار ردیف است . مكانیسم كشویی بخوبی كار می كند و واكنش می دهد . كلید ها در صفحه كلید QWERTY به اندازه كافی بزرگ هستند و كاربر با سرعت بالا می تواند تایپ كند . اعداد روی ردیف بالای كلید ها قرار دارند .




لنز دوربین 5 مگاپیكسل به همراه دو فلش LED و بلند گوش در قاب پشت گوشی وجود دارد . دور لنز دوربین یك فریم نسبتا" برآمده مشاهده می شود كه از خراش برداشتن لنز جلو گیری می كند . با اینحال باید در استفاده از گوشی دقت كنید .






امكان جابجایی كارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد اگر چه محل آن زیر قاب پشت است . باتری گوشی از نوع Li-Ion با توان 1500Mah است كه در یك شبكه نسل در مكالمه مداوم حداكثر 6 ساعت و در حالت Standby تا 480 ساعت دوام می آورد .


این گوشی ساختار مقاومی دارد و علیرغم اندازه بزرگ و وزن زیاد آن ، در دست گرفتن B7610 OmniaPRO سامسونگ و كار كردن با آن خیلی مشكل نیست .







صفحه نمايش:

صفحه نمایش 3.5 اینچ لمسی AMOLED دارای وضوح WVGA است كه قاب جلوی گوشی را در بر می گیرد . وضوح بالای صفحه نمایش و تكنولوژی AMOLED تضمین كننده كیفیت عالی تصویر است . محدودیت 65K رنگ در سیستم عامل ویندوز موبایل در بعضی موارد مشكلاتی را ایجاد می كند كه در صفحه نمایش هایی كه وضوح بالاتری دارند مشخص تر است .


خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید تعریف چندانی ندارد . میزان حساسیت صفحه نمایش با توجه به مقاومتی بودن آن رضایت بخش است . كاركردن با گوشی در یك روز آفتابی در هوای آزاد مشكل است .
ساختار منو :

این گوشی به سیستم عامل ویندوز موبایل 6.5 مجهز است اگر چه سامسونگ كاملا" محیط آن را تغییر داده است و تنها موردی كه تغییر نكرده دكمه start است . از دفتر چه تلفن تا منوی تنظیمات همه موارد با یك منوی شخصی پوشیده شده است . حتی تنظیمات نیز دوباره مرتب شده اند تا مانند تنظیمات در گوشی های لمسی پیشرفته سامسونگ بنظر برسند . منوی Touchwiz سامسونگ در این گوشی دارای دو صفحه اصلی (كار و سرگرمی ) است .








حالت كار از صفحه اصلی معروف بر اساس widget استفاده می كند كه دارای سه بخش است و در مقایسه با حالت سرگرمی ، پیش زمینه های رنگی كمتری دارد . widgets در حالت كار بصورت عمودی در tab مرتب شده اند كه می توان در آنها مرور كرد و ترتیب آنها نیز قابل تنظیم است . اگر محتوای بیشتری وجود داشته باشد كه نیاز به نمایش دارد می توان در هر tab از كنار آن مرور كرد . شاخصی وجود دارد كه تصویر فعلی widgets و تعداد صفحات اضافی را در مجموع نشان می دهد .








widgets حالت سرگرمی در واقع نرم افزارهای كوچكی هستند كه می توان آنها را در سه بخش متفاوت صفحه اصلی قرار داد . در هر یك از این دو حالت ، كاربر برای قراردادن یك widget جدید روی صفحه نمایش باید روی فلش در پایین گوشه چپ صفحه كلیك كند و فهرست widget را باز نماید . اگر به یك widget نیاز ندارید می توانید دوباره آن را به فهرست بر گردانید .








منوی اصلی سامسونگ در این گوشی درست مانند منو در گوشی های پیشرفته است كه حداكثر 10 صفحه با میانبر دارد و و هر صفحه دارای یك عنوان است . این منو مرتب تر از منوی لانه زنبوری start در ویندوز موبایل 6.5 است . دكمه دیگری كه در پایین گوشه چپ وجود دارد یك صفحه را باز می كند كه دارای تمامی میانبر هایی است كه در منوی اصلی وجود ندارند .




سامسونگ برای اجرای همزمان برنامه ها دو ابزار جداگانه فراهم كرده است . یكی از آنها Task switcher است كه با فشار دادن طولانی كلید مركزی یا توسط دكمه اختصاصی در منوی اصلی باز می شود . این روش مناسبی برای سوئیچ بین نرم افزارها است و دارای دو حالت مشاهده ماتریس و یك نوار افقی از صفحات می باشد كه با جلوه های ویژه همراه می باشند و همچنین دارای كنترل های اصلی برای پخش موسیقی است . Task manager اطلاعات بیشتری را در مورد برنامه ها ( RAM و CPU ) نشان می دهد و می تواند تمامی فرایند های در حال اجرا را نشان دهد .


صفحه قفل دارای یك نوار كشویی در بالای صفحه نمایش است كه با كشیدن آن بطرف چپ یا راست . قفل گوشی باز می شود .در صورت داشتن تماس های ناموفق نیز تعداد آنها روی یك نوار كشویی نشان داده می شود .با ضربه زدن روی آن یك نوار كشویی دیگر مشخص می شود كه كاربر را مشتقیما" به log تماس می برد.








در صورت داشتن پیام جدید ، دومین نوار كشویی شما را به صندوق پستی می برد .در پایین صفحه قفل و درست زیر زمان و تاریخ ، هر یك از قرار ملاقات های برنامه ریزی شده تقویم نشان داده می شود . دو دكمه back وجود دارد . كلید مركزی درقاب جلو بین نرم افزار فعال فعلی و منوی اصلی سوئیچ می كند . دكمه دیگر كه روی صفحه كلید سخت افزاری QWERTY وجود دارد بعنوان دكمه تایید بكار می رود . تفاوت این كلید در این است كه بجای سوئیچ به منو ، نرم افزار را می بندد .


میانبر ComPoser كاربر را مستقیما" به كارمی برد و صفحه ای از میانبر ها را باز می كند كه در آن می توانید پیام تایپ كنید ، ورودی تقویم و یادداشت ایجاد نمایید یا حتی جستجو كنید . این گوشی در هر حال یك Pocket PC است و راهی برای فرار از ویندوز موبایل 6.5 وجود ندارد . نخستین تغییر ارائه شده توسط این سیستم عامل جدید ، صفحه اصلی قابل مرور است . آیتم های متفاوت در لیست از كنار صفحه نیز قابل مرور می باشند و كارایی بیشتری را برای كاربر فراهم می كنند . برای مثال با مرور در ایتم Getting Started می توانید ساعت ، حساب ایمیل ، رمز گوشی ، بلوتوث ، زمینه شخصی ، زنگ شخصی و آپلود موسیقی را تنظیم كنید و حتی این آیتم را برای همیشه پس از انجام تنظیمات حذف نمایید .






تغییر بعدی در منوی اصلی جدید ویندوز موبایل است كه به شكل لانه زنبوری می باشد و امكان استفاده از ویژگی لمسی را آسان تر می كند . در منوی اصلی جدید تمامی برنامه های نصب شده و میانبر به منوی تنظیمات وجود دارد . منوی اصلی در این گوشی توسط Touchwiz سامسونگ پوشیده شده است و مانند گوشی های پیشرفته سامسونگ بنظر می رسد . ساختار كاملا" تخت منوی اصلی ابتدا كمی شلوغ بنظر می آید زیرا آیكن های بسیاری را در خود جا می دهد .








بدلیل اندازه بزرگتر فونت می توان در اكثر منو ها با انگشت مرور كرد و گزینه ای برای تغییر دادن tab با كشیدن انگشت روی صفحه وجود دارد كه بدین ترتیب tab بعدی فورا" باز می شود . پردازشگر ARM 1176 سامسونگ دارای توان 800MHZ است كه موجب می شود B7610 omnia PRO كارایی عالی ارائه دهد .


تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن بخوبی كار می كند . مدیریت مخاطب یكی از مزایای سیستم عامل ویندوز موبایل محسوب می شود و دفترچه تلفن ظرفیت نامحدود و گزینه های بسیاری برای هماهنگی دارد . منوی دفترچه تلفن در OmniaPRO سامونگ ساده و مناسب است و با قابلیت لمسی همراه می باشد . محیط گرافیكی دفترچه تلفن جالب است و مرور در آن بسیار آسان می باشد .








منوی Touchwize مخاطبین را بطور كامل ویرایش می كند و مانند گوشی های پیشرفته یك منوی مناسب را در اختیار كاربر قرار می دهد . زمینه های بسیاری از اطلاعات وجود دارد اگر چه گزینه ای برای نامگذاری مجدد فراهم نشده است . در زمان مشاهده یك مخاطب ، یك میانبر در منوی context وجود دارد كه كاربر را به تماس های اخیر با شخص مورد نظر می برد . می توان آن را به لیست رد تماس اضافه كرد یا مستقیما از همانجا بطور سریع شماره گیری نمود . امكان گروهبندی مخاطبین نیز فراهم شده است . در این گوشی چهار گروه از پیش تعیین شده وجود دارد . كیفیت صوتی گوشی در طول مكالمه و آنتن دهی آن رضایت بخش است. این گوشی دارای شماره گیری هوشمند است كه به موجب آن نیازی نیست برای گرفتن یك شماره به لیست مخاطب بروید .






گزینه ای برای ضبط یك مكالمه فراهم شده است . شتاب سنج داخلی به كاربر امكان می دهد تا با برگرداندن گوشی صدای زنگ تماس را قطع كند و با قرار دادن آن در حالت اولیه دوباره صدای زنگ از سر گرفته می شود. حسگر proximity نیز صفحه نمایش را در طول مكالمه خاموش می كند . log تماس در گوشی های ویندوز موبایل ورودی های نا محدودی را در خود ذخیره می كند . ورودی ها را می توان طبق حروف الفبا بر اساس نام یا تعداد دفعات تماس مرتب كرد .




پیام :

گوشی B7610 OmniaPRO سامسونگ از SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می كند . SMS و MMS دارای یك صندوق پستی و ویرایشگیر مشترك می باشند . ویرایشگیر ایميل توسط منوی Touchwize به یك پوسته مناسب مجهز شده است اگرچه تفاوتی در كارایی آن وجود ندارد . تنظیم ایمیل بسیار آسان است . كاربر می تواند رمز و نام كاربری را تایپ كند تا سایر گزینه ها بطور اتوماتیك تنظیم شوند .






این گوشی به صفحه كلید سخت افزاری QWERTY برای تایپ پیام مجهز است . صفحه كلید QWERTY ویندوز موبایل نیز وجود دارد كه كلیدهای آن حتی برای استفاده با قلم نیز بسیار كوچك می باشند . صفحه كلید QWERTY سامسونگ دارای كلید هایی با اندازه بزرگتر است ، اگر چه در حالت افقی كار نمی كند .






با بیرون كشیدن صفحه كلید كشویی سخت افزاری می توانید جهت آن را افقی كنید كه در اینصورت فقط یك ردیف از كادر متن روی صفحه نمایش قابل مشاهده است ، می توان صفحه كلید افقی QWERTY را در یك صفحه جدید ظاهر كرد اگر چه این راه حل نیز محدود است . برای مثال ، مرورگر وب نمی تواند موارد یافت شده را ارائه دهد زیرا متن در یك پنجره جداگانه وارد می شود . صفحه كلید افقی QWERTY روی صفحه نمایش وجود ندارد . این گوشی به تشخیص دستخط نیز مجهز است و تعداد زیادی از حروف و نمادها را تشخیص می دهد . این ویژگی با استفاده از قلم بسیار بهتر كار می كند .








موسیقی و رادیو :

سامسونگ یك Media Player لمسی برای كاربران ویندوز موبایل فراهم كرده است . نرم افزار موجود در گوشی با فایل های صوتی و تصویری كار می كند ، از PlayList پشتیبانی می نماید و دارای بخش های استاندارد آلبوم / خواننده / تراك است . تكنولوژی های DNSe و SRS فقط با چند كلیك موجود می شوند و می توانند كیفیت صوتی را ارتقاء دهند . دو صفحه اصلی در این نرم افزار وجود دارد كه یكی library است و شش نوار در بالای آن مشاهده می شود . این نوارها عبارتند از تمام موزيك ها ، آلبوم ها ، خواننده ، نوع ، ویدئو و Now Playing .








پس از سوئیچ به حالت پخش یك منوی ساده را مشاهده می كنید كه دارای دكمه های استاندارد موسیقی مانند ولوم ، Skip ، Play /Pause و انتخاب تصادفی است در حالی كه جلد آلبوم بیشتر فضای صفحه نمایش در بالای دكمه ها را پر می كند .


منوی گزینه ها می تواند موسیقی را تند تر یا كند ترپخش كند و یا یك تراك را بعنوان زنگ تنظیم نماید . پخش ویدئو ها بسیار ساده است و مانند پخش یك فایل صوتی انجام می شود . منوی پخش ویدئو مانند پخش موسیقی است اگر چه با دو بار ضربه زدن به حالت تمام صفحه تبدیل می شود . دكمه های كنترل آن استاندارد است و متناسب با جهت افقی می باشد .




نوار ابزار در بالای صفحه یا فضای خالی مشكی وجود ندارد . با تكان دادن گوشی به دو طرف آن به تصویری شبیه به cover -Flow سوئیچ می شود . برای آلبوم های صوتی ، جلد آلبوم را به همراه یك نوار الفبا در پایین صفحه نشان می دهد كه به جستجوی سریع كمك می كند . برای ویدئو ها نیز یك فریم ویدئو را در عوض جلد آلبوم نشان می دهد و فاقد نوار الفبا است . این گوشی از پخش XViD و DiVX پشتیبانی می كند . با توجه به وضوح بالای صفحه نمایش AMOLED مشاهده ویدئو در این گوشی لذت بخش است .


رادیو FM منوی ساده و مناسبی دارد و می تواند ایستگاههای موجود در محدوده كاربر را بطور اتوماتیك جستجو و ذخیره كند . رادیو از RDS و اسكن اتوماتیك سایر فركانس ها نیز پشتیبانی می كند ، یعنی رادیو قادر است در طول سفر بطور اتوماتیك به فركانس های منطقه ای ایستگاه رادیویی انتخابی سوئیچ نماید . گوشی از ضبط برنامه رادیویی پشتیبانی می كند و می تواند بصورت minimize در زمینه اجرا شود .








رادیو فقط شش میانبر به ایستگاههای مورد نظر را روی صفحه نرم افزار خود نشان می دهد . ایستگاههای ذخیره شده در نسخه افقی از منو قابل مشاهده می باشند . در اینحالت با كشیدن انگشت در كنار صفحه می توانید فركانس را تغییر دهید اگر چه برای انتخاب ایستگاههای ذخیره شده باید بصورت دستی عمل كنید و این كار بصورت اتوماتیك انجام نمی شود .

دوربین :

گوشی B7610 OmniaPRO سامسونگ به یك دوربین 5 مگاپیكسل مجهز است كه از قابلیت فیلمبرداری در وضوح D1 برخوردار است . دوربین دارای دو فلش LED است كه در شرایط كم بودن نور محیط به گرفتن عكس و فیلم كمك می كند . منوی دوربین درست مانند Omnia II است و ویژگی لمسی آن از كارایی لازم برخوردار می باشد .




كنترل های مورد نیاز كاربر در دو نوار عمودی در دو طرف نمایاب قرار دارند . گزینه های اصلی منو شامل ISO ، تعادل رنگ سفید ، حافظه پیش فرض ، تثبیت كننده تصویر و ... است . وسعت دید نیز وجود دارد. كاربر می تواند حافظه پیش فرض را در حافظه گوشی یا كارت حافظه microSD تنظیم كند .




دوربین به ویژگی هایی مانند تشخیص چهره ، geotagging و تشخیص لبخند نیز مجهز است . كیفیت تصاویر دوربین در حد عالی است . دوربین در وضوح D1 در 720 × 480 پیكسل در 30fps و همچنین در حالت آهسته در وضوح QVGA در 120fps فیلمبرداری می كند .




منوی دوربین فیلمبرداری مانند دوربین عكاسی است اگر چه تعدادی از گزینه های آن غیر فعال می باشد . ویژگی لرزه گیر در این قسمت كار نمی كند . كیفیت ویدئو ها چندان رضایت بخش نیست و میزان فشردگی آنها زیاد است . ویدئوی حالت آهسته نیز به وضوح QVGA محدود است و سرعت فریم آن بسیار كم است .




سایر امكانات :

نرم افزار معروف photo مرورگر اصلی عكس در این گوشی است كه از ویژگی هایی مانند زوم با انگشت ، مرور بر اساس تاریخ ، حالت مشاهده اسلاید و گزینه های متعدد برخوردار است . با انتخاب یك تصویر ، تصویر مربوطه بصورت جداگانه بارگذاری می شود كه در آن می توان زوم كرد یا به عكس بعدی رفت .




دكمه های اختصاصی روی صفحه نمایش برای زوم وجود دارد كه بطور اتوماتیك فعال و غیر فعال می شوند . با دوبار ضربه زدن نیز می توان زوم كرد ، در این گوشی در مركز تصویر زوم می شود . در زوم با انگشت كافی است تا انگشت خود را به مدت یك ثانیه روی صفحه نمایش نگه دارید و آن را بزرگنمایی یا كوچك نمایی بطرف بالا یا پایین بكشید . این روش در هر دو گالری كار می كند و در مرورگر وب نیز قابل استفاده است .




در حالت مشاهده اسلاید می توان جهت نمایش اسلاید ، زمان و جلوه های ویژه انتقال را تنظیم كرد . این ویژگی بخوبی كار می كند و اندازه بزرگ صفحه نمایش ، گوشی را به یك وسیله مناسب برای نمایش اسلاید تبدیل می نماید .




با تكان دادن گوشی به دو طرف یا باز كردن صفحه كلید QWERTY ، تصاویر بصورت یك قوس سه بعدی نشان داده می شوند كه به آرامی روی یكدیگر منطبق می شوند . با كشیدن انگشت می توانید بین تصاویر مرور كنید . قوس دیگری از نمونه های كوچك تصاویر وجود دارد كه قوس فعلی را بصورت متقاطع رد می كند و دارای یك سری پوشه است . بنابر این با یك حركت می توانید در تصاویر یك پوشه یا كل لیست پوشه ها مرور كنید .




عكس ها بصورت یك ماتریس 5×4 نیز نشان داده می شوند كه نوار زمان در پایین آنها قرار دارد . با كشیدن انگشت روی صفحه می توان بطور افقی در آنها مرور كرد . از نوار كشویی زمان می توان برای انتخاب یك ماه خاص استفاده كرد .


این گوشی به گزینه های ارتباطی متعددی مجهز است كه از آنها می توان به HSDPA 3.6 Mbps ، Wi-Fi و بلوتوث استریو اشاره كرد . از HSUPA پشتیبانی نمی شود . این گوشی صفحه لمسی از چهار باند GSM و دو باند نسل سوم (900 /2100 MHZ ) پشتیبانی می كند . USB 2.0 و پورت MicroUSB نیز وجود دارد . این گوشی پس از وصل شدن به كامپیوتر در حالت Activesync یا Mass Storage ظاهر می شود كه این بر اساس پیش تنظیمات در منوی Settings است . گزینه ای وجود ندارد كه هر بار پس از برقراری ارتباط ، حالت مورد نظر را سوال كند . این گوشی از محل كارت حافظه microSD تا 32GB پشتیبانی می كند اگر چه محل كارت زیر قاب پشت است . DLNA و خروجی تلویزیون ، قابلیت های گوشی را ارتقاء می دهند ، برای مثال می توانید عكس های گوشی را روی یك تلویزیون با قابلیت DLNA مشاهده كنید .
B7610 OmniaPRO سامسونگ دارای دو مرورگر از پیش نصب شده است كه شامل opera mobile v9.5 و نسخه جدیدی از Internet Explorer mobile می باشد . IE mobile در این گوشی بخوبی كار می كند و هر دو مروگر دارای پشتیبانی Flash می باشند . مرورگر opera دارای قابلیت لمسی است و مانند iphone Safari كار می كند . opera mobile V9.5 برای مرور عمودی بهینه شده است و به آسانی در صفحات پیچیده مرور می كند . مرور در كنار صفحه كمی كند تر است . برای یك لحظه صفحه شطرنجی ظاهر می شود و سپس محتوای صفحه بارگذاری می شود . زوم از سرعت كافی برخوردار است .




ویژگی زوم با انگشت در این قسمت نیز قابل استفاده است و بخوبی كار می كند . با دو بار ضربه زدن نیز می توان زوم كرد . وضوح WVGA صفحه نمایش و اندازه بزرگ آن به مرور كمك می كند . متن در كوچكترین اندازه زوم بخوبی خوانده می شود و می توان بخشی از متن مورد نظر را به آسانی پیدا كرد . در حالت افقی حداقل زوم برای اكثر صفحات مناسب است جهت مرورگر بطور اتوماتیك به كمك شتاب سنج داخلی تغییر می كند .




جدید ترین نسخه از مرورگر وب Internet Explorer mobile دارای یك منوی لمسی مناسب است كه از ویژگی هایی مانند مرور kinetic بر خوردار می باشد . استفاده از حالت مشاهده desktop برای صفحات وب بسیار راحت است . زوم با دو بار ضربه زدن روی IE بخوبی انجام می شود . از نوار كشویی می توان برای كنترل زوم استفاده كرد اگر چه حالت Fit-to-screen وجود ندارد . در IE چرخش اتوماتیك صفحه نیز علیرغم وجود شتاب سنج فراهم نشده است . با باز كردن صفحه كلید QWERTY می توانید به حالت افقی سوئیچ كنید . گزینه Search on Page نیز وجود ندارد . با مرور در كنار صفحه حالت شطرنجی ایجاد نمی شود . وضوح بالای صفحه نمایش متن زیادی را در حالت افقی جا می دهد و سرعت مرور و جستجو در آن مانند Opera Mobile نیست .




ویندوز موبایل دارای چندین ویژگی برای مدیرت زمان است كه تمامی آنها به راحتی MS outlook desktop هماهنگ می شوند . در این گوشی تقویم قدیمی ویندوز موبایل با نرم افزار Schedule جایگزین شده است كه درست مانند تقویم لمسی است . این نرم افزار لمسی از ویژگی های كامل برخوردار می باشد و دارای حالت مشاهده بر اساس روز ، هفته ، ماه ، سال و حتی دستور كار است . اگر چه قرار ملاقات های متفاوت را نمی توان در آن تنظیم كرد و در عرض یك آیتم برای قرار ملاقات وجود دارد كه می توانید آن را در گروههای مختلف قرار دهید .می توان رویداد ها را بر اساس گروه تفكیك كرد و برای هر گروه رنگ متفاوتی قرار دارد . از Cut ، كپی و Paste رویداد ها پشتیبانی نمی شود . هر یك از حالت های مشاهده را می توان بعنوان حالت پیش فرض تنظیم كرد و روز شروع هفته را دوشنبه یا یكشنبه انتخاب كرد . تقویم پیش فرض ویندوز موبایل نیز وجود دارد كه كار كردن با آن آسان است .








نرم افزار Tasks امكان اضافه كردن كارها و تعیین اولویت برای آنها را فراهم می كند . یاداشت نیز وجود دارد كه می توان آن را تایپ كرد یا مستقیما" روی صفحه نمایش نوشت . Memo در واقع همان Smart memo است كه با Touchwiz ارتقاء یافته است . در آن رنگ های مختلف و با اندازه های متفاوت قلم وجود دارد و می توان یادداشت ها را كوچك و بزرگ كرد ، حتی می توان آنها را بصورت فایل های IPEG ذخیره كرد یا از طریق MMS ، ایمیل با بلوتوث ارسال نمود . ضبط صوت و یا ماشین حساب نیز فراهم شده است كه منوی آنها تغییرات كمی به همراه دارد . نرم افزار آلارم به كاربر امكان می دهد تا تعداد زیادی آلارم را تنظیم كند تا آنها بعنوان آلارم بیدار باش یا یاد آوری عمل كنند آلارم اختصاصی بیدار باش دارای سه محل است كه می توان آنها را برای زمان های مختلف در روز های متفاوت هفته تعیین نمود . علاوه بر این می توان تعداد زیادی آلارم را تنظیم كرد كه هر یك دارای نام ، زمان تكرار ، فاصله زمانی و زنگ خاص خود است . می توان میزان ولوم و نحوه كار آن را در زمان خاموش بودن گوشی نیز تنظیم نمود .




سایر ویژگی های نرم افزار ساعت ، ساعت جهانی است كه زمان را در ناحیه های زمانی مختلف به همراه كرنومتر و لیست سالروز ارائه می دهد . در این لیست می توان سالروز های بسیاری را وارد كرد و برای هریك از آنها یك آلارم قرار داد تا در هر یك از روز های رویداد یا حداكثر 7 روز قبل از آن بعنوان یاد اوری عمل كند .




نرم افزار مبدل واحد ، وزن ، طول ، مسافت ، حجم و درجه حرارت را تبدیل می كند . مبدل ارز و ماشین حساب TiP نیز وجود دارد .




File Manager با استفاده از Touchwiz ارتقاء یافته است و از قابلیت مرور با انگشت و حالت مشاهده درختی برخوردار است . حالت مشاهده درختی گزینه مناسبی است كه به مرور در پوشه ها كمك می كند و علاوه بر آن نرم افزار تمامی ویژگی های مدیریت فایل و پوشه را در بر می گیرد .






بسته office mobile از مشاهده و ویرایش فایل های Word ، Excel و Powerpoint پشتیبانی می كند . نرم افزار one Note در جدیدترین نسخه از Office Mobile وجود دارد .




از مستندات office 2007 و فرمت پیش فرض بكار گرفته شده در زمان ایجاد مستندات جدید نیز پشتیبانی می شود . این برنامه از قابلیت ویرایش نیز بر خوردار است . به موجب Adobe Reader LE از مشاهده مستندات PDF پشتیبانی می شود . اندازه 3.5 اینچ صفحه نمایش و وضوح بالای آن به خواندن متن در پایین در پایین ترین میزان زوم نیز كمك می كند . این گوشی وسیله مناسبی برای كار با مستندات است .




B7610 OmniaPRO نرم افزار های از پیش نصب شده بسیاری دارد . نرم افزارRSS Reader دسترسی سریع به feed های RSS از جدید ترین اخبار و محتوا در وب سایت های مورد نظر كاربر را فراهم می كند . نرم افزار Podcasts به كاربر امكان می دهد تا Podcast صوتی و تصویری دلخواه را دانلود كند . با نرم افزار Digital Frame می توان از گوشی بعنوان یك فریم دیجیتال عكس استفاده كرد كه سبك های قابل تنظیم بسیاری دارد. فریم های عكس AMOLED كمیاب و گران هستند .




می توان موسیقی را در زمینه اجرا كرد و در صورت نیاز هشدارهای رویداد مانند پیام دریافتی یا آلارم را در زمان اجرای این نرم افزار غیر فعال كرد . نرم افزار Search Phone در نرم افزارها و كل سیستم فایل جستجو می كند . گزینه ای برای تنظیم فیلتر وجود دارد تا نرم افزار فقط در محل های مورد نظر در گوشی جستجو كند. این گوشی در واقع به دو نرم افزار جستجو مجهز است كه دیگری smart serch نام دارد و با گرافیك جالب و جلوه های ویژه همراه است .




نرم افزارهای Money و Weather از Msn duo نیز وجود دارند كه اطلاعات به روز هوا شناسی و سهام را مستقیما" در گوشی ارائه می دهند . Marcket Plase ویندوز میكرو سافت بخش جدایی ناپذیر از ویندوز موبایل 6.5 است . منوی این نرم افزار ساختار مناسبی دارد و میانبر به نرم افزار های معروف ، نرم افزار های جدید و حالت مشاهده گروه را ارائه می دهد . یك باكس جستجو نیز فراهم شده است . market place علاوه بر بررسی های كاربر ، عكس و درجه بندی را نیز ارائه می دهد و از طریق مرورگر desktop نیز قابل دسترسی است . این گوشی به گیرنده داخلی GPS با پشتیبانی A-GPS مجهز است كه امكان دسترسی سریع به قفل ماهواره را به موجب دانلود ماهواره روی شبكه Wi-Fi یا نسل دوم / نسل سوم فراهم می كند .








نرم افزار مسیر یابی بصورت از پیش نصب شده روی گوشی وجود ندارد و باید آن را خریداری كنید . اگر چه نرم افزار رایگان Googel maps مشاهده می شود . نرم افزار مسیر یابی GPS یك نرم افزار منطقه ای است و بر اساس بازاری می باشد كه Omnia PRO در آن عرضه می شود .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن