تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798958863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی سونی اریكسون Aino


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بررسی سونی اریكسون Aino :

گوشی Aino را می توان ادامه روند فعلی سونی اریكسون در نظر گرفت . این گوشی در نگاه نخست یك PMP صفحه لمسی است اما در نگاه دوم یك گوشی كشویی با صفحه نمایش بزرگ بنظر می رسد . Aino یك گوشی Play Station نیست بلكه دارای Remote Play برای برقراری ارتباط بی سیم با Play Station 3 سونی است . این گوشی به گزینه های عالی ارتباطی ، مسیریابی ، حافظه داخلی كافی و منوی لمسی media مجهز است . كاربر به آسانی می تواند بازی های جاوا را بصورت لمسی كنترل كند .
مزایا :

• صفحه نمایش لمسی خازنی 3 اینچ با وضوح 240 ×432 پیكسل و 16 میلیون رنگ
• پشتیبانی از چهار باند GSM و سه باند نسل سوم 7.2 Mbps HSDPA و 2Mbps HSUPA
• دوربین 8 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، فلش geotagging ، LED ، كانون لمسی ، تشخیص چهره ، تثبیت كننده تصویر و فیلمبرداری در وضوح VGA در 30fps
• قابلیت لمسی در منوی دوربین و Media و همچنین در نرم افزارهای جاوا
• گیرنده داخلی GPS با A-GPS ، نسخه آزمایشی نرم افزار مسیر یابی Wisepilot
• Wi-Fi با DLNA
• رادیو FM با RDS
• بلوتوث استریو 2.1
• محل كارت حافظه microSD
• هدست بلوتوث بی سیم با سوكت صوتی 3.5 میلی متری ، هدفون مناسب ، پایه رومیزی و كارت 8GB در جعبه گوشی
• Remote play برای Play Station 3
معایب :
• پورت استاندارد USB ندارد
• سوكت صوتی 3.5 میلی متری ندارد ( بجز هدست بلوتوث )
• كنترل لمسی در تمام منو ها و برنامه ها وجود ندارد
• Media Library در منوی لمسی media به آرامی به روز رسانی می شود
• از XViD /DiVX پشتیبانی نمی كند
• پوشش لنز دوربین و فلش Xenon ندارد
طراحی :

جعبه گوشی Aino سونی اریكسون یكی از كامل ترین جعبه ها است كه در آن یك هدست بی سیم بلوتوث با سوكت صوتی 3.5 میلی متری ، هدفون و پایه رومیزی وجود دارد. هدفون و پایه رومیزی را می توان از موارد مهم در فروش گوشی بحساب آورد . یك كارت حافظه 8GB microSD نيز در جعبه گوشی مشاهده می شود. سایر اقلام استاندارد موجود در جعبه گوشی Aino شامل شارژر ، Fast Port برای كابل USB و دفترچه راهنمای كاربر است . نرم افزار موردنیاز برای وصل كردن Aino به كامپیوتر روی كارت microSD از پیش بارگذاری شده است كه پس از وصل كردن گوشی به راحتی می توانید آن را نصب كنید .








در حالت بسته بودن درب كشویی گوشی ، Aino كاملا مانند یك گوشی تمام لمسی بنظر می رسد . طراحی ساده قاب جلو و باریك بودن گوشی وجود صفحه كلید كشویی را دور از انتظار جلوه می دهد . قابلیت های لمسی Aino فقط به منوی بخش های چند رسانه ای آن محدود است .






بخش عمده قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش بزرگ 3 اینچ آن در بر گرفته است و تعدادی حسگر نیز در قاب جلو وجود دارد كه بعضی از آنها در خروجی صدای گوشی پنهان شده اند .


در طرف چپ گوشی Fast Port وجود دارد و هدست بی سیم موجود تاحدودی نبود سوكت صوتی 3.5 میلی متری را جبران می كند .






كلید ولوم كه از آن برای تنظیم زوم نیز بكار می رود به همراه كلید دوربین در طرف راست قرار دارند . استفاده از این كلید ها آسان است .








محل میكروفن و بلندگو در پایین گوشی است . Aino به بلندگوی استریو مجهز است. كلید قفل در بالای گوشی مشاهده می شود كه فقط در صورت بسته بودن درب گوشی كار می كند و برای قفل كردن و باز كردن قفل صفحه نمایش لمسی استفاده می شود .








لنز دوربین 8 مگاپیكسل و فلش LED در بالای گوشه چپ در قاب پشت گوشی قرار دارند . لنز دوربین فاقد پوشش است و به راحتی در معرض خراشیدگی قرار می گیرد . یكی از دلایل لحاظ نشدن پوشش را می توان توجه به ساختار باریك گوشی در نظر گرفت .






این گوشی دارای یك باتری Li-Po با توان 1000mAh است كه در مكالمه مداوم هشت ساعت و سی دقیقه و در حالت Stand by تا 300 ساعت دوام می آورد . محل كارت حافظه microSD زیر درب باتری است و امكان جابجایی آن در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد .


این گوشی بخوبی در دست جا می گیرد و ساختار مقاومی دارد ، با اینحال خیلی سنگین نیست . لبه های شیب دار بالا و پایین گوشی به در دست گرفتن آن كمك می كند ، بخصوص در حالت افقی كه در آن منوی لمسی media بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . مكانیسم كشویی گوشی بخوبی كار می كند .






پايه رومیزی و هدست از مزایای این گوشی محسوب می شوند . گوشی های كمی وجود دارند كه با هدست بی سیم وارد بازار می شوند و از طرفی دیگر پایه رومیزی نیز بسیار نادر است . در بالای هدست یك سوكت صوتی 3.5 میلی متری و در پایین آن پورت شارژر وجود دارد كه به پایه رومیزی و دكمه Power وصل می شود . قسمت جلوی هدست بلوتوث بصورت نیمه شفاف است و چهار LED رنگی را نشان می دهد كه دارای جلوه های ویژه می باشند .




برای مثال با یك كلیك روی دكمه Power تعدادی از چراغ های مربوط به شارژ باتری موجود ، چشمك می زنند . این هدست یك كنترل از راه دور كامل است . از دكمه Call در جلوی آن می توان برای شماره گیری صوتی و پذیرش / رد تماس استفاده كرد . از این دكمه برای انتظار مكالمه نیز استفاده می شود . كنترل های پخش در كنار هدست شامل دكمه Pause / Play و Forward است . محل میكروفن بالای دكمه Call است . كلید ولوم دارای ویژگی لمسی است و با كشیدن انگشت بطرف علامت + صدای موسیقی بالا می رود و اگر انگشت خود را بطرف علامت – بكشید صدای آن كم می شود . LED بطور اتوماتیك برای نشان دادن نوار ولوم ظاهر می شود .




از هدست بعنوان آنتن برای رادیو FM در Aino نیز استفاده می شود و برای گوش دادن به رادیو نیاز به وصل كردن هدفون اضافی نیست . در زمان گوش دادن به موسیقی ، LED متناسب با ریتم آهنگ چشمك می زند . در صورت ضعیف شدن باتری هدست بی سیم نمی توانید هدفون را از كنترل راه دور جدا كنید وآن را به گوشی وصل نمایید . پایه رومیزی گوشی Aino از جنس پلاستیك بكار گرفته شده در ساختار گوشی است و متناسب با گوشی به رنگ مشكی یا سفید می باشد كه لوگوی سونی اریكسون نیز در پایین آن وجود دارد .






Fast Port در طرف چپ پایه قرار داد و در طرف راست آن یك سوكت برای هدست مشاهده می شود . چهار زایده لاستیكی در پایین پایه مشاهده می شود كه آن را در محل مورد نظر نگه می دارد و می تواند Aino و هدست را بطور همزمان شارژ كند و گوشی را در وضعیت افقی كه برای مشاهده عكس و ویدئو ایده ال است نگه می دارد . Fast Port تنها ارتباط فیزیكی گوشی با پایه است . بدلیل محدودیت منوی لمسی نمی توان از Aino به عنوان فریم عكس استفاده كرد . حداقل با وصل كردن گوشی می توانید از آن بعنوان یك ساعت شب نما استفاده نمایید . در پشت پایه رومیزی دو Fast Port وجود دارد كه یكی برای شارژر و دیگری برای ارتباط USB است .



صفحه نمايش :
این گوشی دارای یك صفحه نمایش 3 اینچ است كه وضوح آن 432 x 240)WQVGA پيكسل) می باشد . میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید ، رضایت بخش است . وضوح صفحه نمایش برای اندازه 3 اینچ آن نسبتا كم است . نسبت تصویر صفحه نمایش 16:9 است كه نشان می دهد فیلم ها و شو های تلویزیونی بهترین استفاده را از اندازه صفحه دارند . منوی چند رسانه ای دارای قابلیت لمسی است كه در آن می توان با استفاده از انگشت با آیكن ها كار كرد . صفحه نمایش از نوع خازنی است و بخوبی واكنش می دهد .




صفحه كليد :
صفحه كلید كشویی با بازكردن درب كشویی آن مشخص می شود و Aino را به یك گوشی بلند تبدیل می كند . دكمه های اختصاصی Call و End بین دو Softkey ، كلید منوی Activity و C قرار دارند اگرچه به اندازه كافی بزرگ هستند و به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند . دو Softkey دارای برآمدگی كمی هستند با اینحال بسیار باریك می باشند كه كار با آنها را كمی مشكل می كند. صفحه كلید كاراكتری در Aino سونی اریكسون از طرح موج مانند استفاده می كند و مانند كلید های مسیر یابی در بالای آن تاحدودی سخت و مقاوم است .






ساختار منو :

گوشی Aino سونی اریكسون دارای یك منوی لمسی است كه بصورت افقی و آن هم فقط در چند منوی چندرسانه ای قابل استفاده است . منوی لمسی دسترسی به ویژگی های چند رسانه ای مانند گالری ، موسیقی ، ویدئو ، رادیو FM و دوربین را فراهم می كند . این گوشی بجز منوی لمسی به منوی معمولی سونی اریكسون كه در اكثر گوشی های رده بالای كمپانی مشاهده می شود نیز مجهز است . با استفاده از كلید حركتی می توان در منو ها مرور كرد . منوی لمسی در این مورد كار نمی كند و تنها استثنا زمانی است كه یك نرم افزار لمسی جاوا را نصب می كنید كه با استفاده از سیستم لمسی Aino حتی در حالت عمودی كار می كند و صفحه كلید مجازی QWERTY خود را دارد .








منو براساس Flash است و محیط گرافیكی جالبی دارد و سونی اریكسون در این گوشی باردیگر منو را ارتقاء داده است . Aino در مقایسه با گوشی های قبلی از انیمیشن ها و زمینه های سه بعدی بیشتری استفاده می كند . صفحه نمایش Stand by اطلاعاتی را در بالای صفحه نشان می دهد كه شامل شدت سیگنال ، اپراتور فعلی ، ارتباطات فعال و وضعیت باتری است . در پایین صفحه نمایش درست بالای كلید های Context توضیحات آنها نشان داده می شود . منو براساس تم ، ماتریس 3×4 از آیكن ها ، حالت مشاهده چرخان و تك آیكن نشان داده می شود . حالت مشاهده چرخان دارای سه آیكن انیمیشن در جلوی صفحه است كه آیكن مركزی انتخاب فعال را نشان می دهد . دوآیكن دیگر بصورت نیمه پنهان هستند كه پنج آیكن دیگر منو نیز در زمینه تاریك قابل مشاهده هستند .






در حالت مشاهده تك آیكن یك نوار عمودی نیز در كنار صفحه نشان داده می شود كه دارای نمادهای كوچكی برای سایر آیتم های منوی اصلی است . هیچ یك از حالت های مشاهده با كلیدهای میانبر كار نمی كند و فقط حالت مشاهده ماتریس امكان دسترسی صفحه كلید عددی را فراهم می كند . منوی معروف Activity به كاربر امكان می دهد تا به لیست ویژگی های دلخواه ، وب ، رویدادهای اخیر و نوار نرم افزار های در حال اجرا دسترسی سریع پیدا كند . نوار نرم افزار های در حال اجرا امكان اجرای همزمان چند برنامه را بر عهده دارد .






منو طراحی مناسبی دارد و چرخش اتوماتیك در Media center بخوبی عمل می كند . منوی لمسی جدید فقط در حالت افقی كار می كند و گزینه ای برای چرخش ندارد . گوشی Aino سونی اریكسون از تم های Flash Lite پشتیبانی می كند كه پیش زمینه و نمودار رنگ را تغییر می دهند.






گوشی های سونی اریكسون گزینه دیگری نیز برای پیش زمینه دارند كه در آن می توان از یك نرم افزار بعنوان زمینه استفاده كرد . انتخاب كاربر محدود به چند نرم افزار است كه در این گوشی Bluetooth Robot می باشد . تمامی بخش های لمسی منو مربوط به Media می باشند . گوشی كشویی Aino از نظر ویژگی های چند رسانه ای خیلی متفاوت از مدل های رده بالای سونی اریكسون نیست . این گوشی امكان كنترل لمسی بخش های Media را فراهم می كند .




هر بار پس از تعویض كارت حافظه حدود 10 دقیقه طول میكشد تا Touch Media در گوشی Aino بخش Liberary خود را به روز رسانی كند . بدون كارت حافظه نیز پردازش حافظه داخلی حدود 10 دقیقه زمان می برد . منوی جدید Media فقط درصورت بسته بودن صفحه كلید در دسترس قرار می گیرد كه شامل پنج آیكن دوربین ، گالری ، موسیقی ، ویدئو و رادیو FM است .




در منوی Media دكمه back وجود ندارد و برای رفتن به منوهای قبلی باید بخش خالی روی صفحه را لمس كنید . آیكن دوربین كاربر را مستقیما به نمایاب می برد. گالری دسترسی به تمامی تصاویر گوشی را فراهم می كند . آلبوم ها طبق پیش فرض در حالت timeline نشان داده می شوند . به موجب صفحه نمایش خازنی مرور در نمونه های كوچك تصاویر بسیار آسان است . با ضربه زدن روی هر یك از نمونه ها ، تصویر انتخابی در حالت تمام صفحه نشان داده می شود .




مرور در تصاویر تمام صفحه نیز با انگشت بخوبی انجام می شود . در گالری لمسی از مرور Kinetic و multi-touch پشتیبانی نمی شود . چهار گزینه در حالت مشاهده تمام صفحه وجود دارد كه عبارتند از ارسال ، ویرایش ، زوم و حذف . زوم از طریق نوار مجازی اختصاصی آن در پایین صفحه نمایش انجام می شود ، اگرچه سرعت كمی دارد .




بخش موسیقی دارای یك زیر منو با چهار دكمه است : دنبال كردن ، آهنگ هایی كه جدیدا اضافه شده اند ، آلبوم ها و لیست آهنگ ها . دو مورد اخیر دارای زیر منوی خاص خود می باشند . بخش ویدئو نیز مانند بخش موسیقی است و گزینه های آن عبارتند از : دنبال كردن ، آهنگ های اضافه شده جدید ، ویدئو ها و آلبوم دوربین . نرم افزارهای لمسی پخش موسیقی و ویدئو تقریبا یكسان می باشند.




سه دكمه كنترل استاندارد وجود دارد كه شامل قبلی ، بعدی و Play/Pause است .نرم افزار پخش ویدئو دارای گزینه های ارسال و حذف است . در صورت قفل شدن صفحه نمایش در زمان اجرای موسیقی ، یك نوار قرمز در پایین صفحه نشان داده می شود كه با لمس آن كنترل های Media چند لحظه ظاهر می شوند .




رادیو FM دارای منوی لمسی جدید است و طراحی جالبی دارد . گیرنده FM مستقیما در ارتباط با هندس فری بلوتوث است و بنابراین نیازی نیست چیزی را به گوشی وصل كنید .






تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن حداكثر 1000 مخاطب و 7000 شماره تلفن را ذخیره می كند و می توان گوشی را تنظیم كرد تا مخاطبین ذخیره شده در حافظه گوشی و سیم كارت را بطور جداگانه نشان دهد . امكان مشاهده همزمان این دو لیست وجود ندارد . كاربر می تواند با تنظیم گوشی ، تمامی مخاطبین جدیدی را كه به حافظه گوشی اضافه می شوند بطور اتوماتیك در سیم كارت ذخیره كند و از كل لیست مخاطبین روی كارت حافظه پشتیبان تهیه كند و آنها را از كارت حافظه باز گردانی نماید . برای ویرایش یك مخاطب ، منو با ساختار tab وجود دارد كه در گوشی های قبلی سونی اریكسون اغلب از آن استفاده میشد . پنج tab وجود دارد كه در ارتباط با اطلاعات مخاطب است . نخستین tab برای اسامی و شماره تلفن است . tab بعدی برای آدرس های وب مانند ایمیل و URL است .








Tab سوم برای ذخیره عكس ، زنگ شخصی ، گروه ، آهنگ پیام و فرمان صوتی است . tab چهارم برای آدرس های پستی و tab پنجم دارای زمینه هایی برای یادداشت و تاریخ تولد است كه می توان آنها را به تقویم هم اضافه كرد . نام مخاطب فقط در یك زمینه نوشته می شود و با اینحال گزینه ای برای مرتب كردن مخاطبین براساس اسم كوچك یا اسم فامیل وجود دارد . با تایپ كردن تدریجی نام مخاطب می توان آن را جستجو كرد.








این گوشی در برقراری تماس مشكلی ندارد و كیفیت صوتی آن در طول مكالمه رضایت بخش است . بلندگو و خروجی صدای گوشی نیز كیفیت صوتی مطلوب دارند. محل میكروفن روی كنترل از راه دور بلوتوث مناسب نیست و اغلب صدای كاربر را بدرستی نمی گیرد . آنتن دهی گوشی عالی است و بدون مشكل می توانید چهار تا پنج متر از آن فاصله بگیرید و از هدست بلوتوث استفاده كنید . این گوشی مكالمه تصویری دارد اما از آنجایی كه قاب جلوی آن فاقد دوربین است مانند اشتراك ویدئو عمل می كند یعنی می توان تصویر مخاطب را روی صفحه نمایش مشاهده كرد و مخاطب نیز از طرف شما چیزی را مشاهده می كند كه دوربین موجود در قاب پشت گوشی نشان می دهد . شماره گیری هوشمند یا جستجوی هوشمند نیز وجود دارد . این ویژگی مخاطبینی را كه شماره های آنها حاوی ارقام تایپ شده توسط كاربراست یا اسامی آنها با حروف مربوطه آغاز می شود ، جستجو می كند .






نرم افزار Log تماس دارای ساختار tab است و چهار tab را نشان می دهد كه شامل همه ، تماس های دریافتی ، ارسالی و ناموفق می باشد . در صورت داشتن چند تماس با یك مخاطب فقط آخرین تماس قابل مشاهده است .
پیام :

Aino مانند سایر گوشی های جدید سونی اریكسون از پیام رسانی زنجیره ای پشتیبانی می كند . SMS به یك مخاطب و پاسخ آن بصورت كادر های گفتار و به سبك چت نشان داده می شود . با استفاده از یك Tab می توان بین این سبك و صندوق معمولی سوئیچ كرد . اگر در زمان قرار داشتن در زنجیره یك پاسخ دریافت كنید . بطور اتوماتیك به مكالمه اضافه می شود و بصورت هشدار روی صفحه اصلی ظاهر نمی شود . این گوشی دارای ویژگی اختصاصی Manage Message نیز می باشد كه تنظیمات بسیاری برای حساب ها و گزینه ای برای تعیین گروه پیام دارد .






با این نرم افزار می توان پیام ها را به كارت حافظه یا حافظه گوشی انتقال داد و طبق گروه ، تاریخ ، اندازه و مخاطب مرتب كرد . گروهها امكان تفكیك سریع و راحت پیام ها با پوشه های جداگانه را فراهم می كنند . فرهنگ لغت T9 نیز وجود دارد . پیام های SMS و MMS دارای یك ویرایشگر مشترك می باشند . در زمان تایپ SMS از طریق منوی گزینه ها با استفاده از نوار ابزار زیركادر متن می توان به آن تصویر ، انیمیشن ، ویدئو یا صدا اضافه كرد و SMS را به MMS تبدیل نمود .






گوشی بطور اتوماتیك تنظیمات برای حساب Gmail را دانلود می كند . گزینه هایی برای مشاهده پیام ها در حالت صفحه و تغییر اندازه فونت نیز وجود دارند كه متن بیشتری را روی صفحه نمایش جا می دهند . در صورت انتخاب كوچكترین اندازه فونت نیز متن قابل خواندن است . ویژگی Manage Email برای كار با ایمیل وجود دارد كه این ویژگی برای پیام های متنی نیز فراهم شده است .




ذخیره كردن پیوست ها بدون مشكل انجام می شود حتی اگر گوشی نوع فایل را تشخیص ندهد . Aino مانند سایر گوشی های پیشرفته سونی اریكسون نمی تواند پیش نمایش مستندات پیوست شده به ایمیل مانند XLS ، doc یا فایل های pdf را نشان دهد زیرا مرورگر مستندات ندارد .




موسیقی و رادیو :

گوشی Aino نیز مانند Yari و W995 سونی اریكسون به جدیدترین نسخه 4.0 واكمن مجهز است . این نرم افزار دارای سبك های گرافیكی جدید مانند نوار كاست ، گرامافون و CD Player است كه این بخش ها نرم افزار واكمن را جذاب تر می كنند .






نرم افزار پخش ویدئو در Media center از سریع جلو بردن و به عقب برگرداندن ویدئو ها پشتیبانی می كند و منوی شیك و ساده ای دارد . فایل های ویدئو از طریق File manager نیز در دسترس می باشند. از سایر گزینه های پخش ویدئو می توان به حالت مشاهده تمام صفحه و پشتیبانی زیر نویس اشاره كرد . از فایل های DiVX /XViD پشتیبانی نمی شود اگرچه نرم افزار mediaGo desktop می تواند هر فایل ویدئویی را از یك كامپیوتر در شكل ( فرمت ) صحیح و وضوح پشتیبانی شده گوشی به آن انتقال دهد .











بخش ویدئو در Media center بصورت از پيش نصب شده به YouTube client مجهز است كه دسترسی كامل به كلیپ ها و ویدئو های آپلود شده ، Favorites دلخواه و ... را فراهم می كند .




رادیو FM در منوی Entertainment وجود دارد و حداكثر 20 ایستگاه را ذخیره می كند . رادیو از RDS پشتیبانی می كند و دارای یك منوی مناسب است كه از سرویس تشخیص موسیقی Track ID استفاده می كند . رادیو مانند نرم افزار پخش موسیقی بصورت Minimize در زمینه اجرا می شود اگرچه از ترافیك تمام صفحه برخوردار نیست . TrackID از طریق محل اصلی آن در منوی سرگرمی در دسترس قرار می گیرد . منوی این سرویس دارای ویژگی های پیشرفته ای است كه از آنها می توان به "یافتن موسیقی همانند" ، "ارسال اطلاعات موسیقی از طریق SMS" ، "نمودار TrackID" و "اطلاعات خواننده" اشاره كرد . Track ID دارای گزینه جستجوی آن-لاین است و امكان جستجوی سریع در كل پایگاه داده را برای خواننده ، آلبوم ، عنوان و شعر فراهم می كند .





دوربین :

گوشی Aino سونی اریكسون به یك دوربین 8 مگاپیكسل مجهز است كه ماكسیمم وضوح آن3264 ×2448 پیكسل می باشد . دوربین دارای فلش LED است و با منوی لمسی همراه می باشد . Aino همچنین به كلید اختصاصی دیافراگم مجهز است كه این كلید فقط در صورت بسته بودن درب كشویی گوشی كار می كند . منوی دوربین ساختار ساده ای دارد و به محض فعال شدن یك آیكن بزرگ ( دوربین یا نوار فیلم ) را برای انتخاب حالت عكسبرداری نشان می دهد .




نوار ابزار ساده تنظمات در پایین صفحه نمایش وجود دارد و علاوه بر آن كنترل های دیگری در دو گوشه فوقانی مشاهده می شوند . از بالای گوشه چپ می توان حالت عكسبرداری را تغییر داد در حالی كه كلید exit ( خروج ) در گوشه راست وجود دارد . نوار ابزار تنظیمات طبق پیش فرض بصورت پنهان است و با لمس آیكن اختصاصی تنظیمات در پایین صفحه نمایش فعال می شود . نوار ابزار دارای چند كنترل اصلی دوربین است كه از آنها می توان به صحنه ، حالت كانون ، فلش Self-Timer ، وضوح تصویر و geotagging اشاره كرد .




كاربر می تواند تنظیمات حافظه پیش فرض را تغییر دهد كه در صورت وجود نداشتن كارت حافظه MicroSD از حافظه داخلی گوشی استفاده می شود . كیفیت تصاویر دوربین بسیار عالی است . این گوشی در وضوح VGA در 30fps فیلمبرداری می كند . از فلش LED می توان در فیلمبرداری استفاده كرد . كلیپ ها در فرمت 3gp ذخیره می شوند و هر دقیقه از ضبط حدود 3MB از حافظه را در بر می گیرد .




سایر امكانات :

این گوشی نیز مانند تعدادی از گوشی های سونی اریكسون دارای نرم افزار Media Center براساس Flash است كه تصویر ، موسیقی ، ویدئو ، بازی و Feed های RSS را برای كاربران فراهم می كند . منوی تنظیمات این برنامه ساده است و می توان حالت مشاهده عمودی ، افقی یا چرخش اتوماتیك را انتخاب كرد .




بطور كلی می توان گفت كه گالری عكس ابزار مناسبی برای كار با تصاویر است و قابلیت های خوبی را به همراه دارد . Photo Tags عكس هایی راكه قبلا علامتگذاری شده اند نشان می دهد . گزینه های ارسال شامل "ارسال بعنوان پیام تصویری " ، "ارسال بصورت ایمیل" یا "از طریق بلوتوث" است . كاربر می تواند مستقیما از گالری یك عكس را بعنوان پیش زمینه ، محافظ صفحه ، صفحه آغازین و یا تصویر مخاطب تنظیم كند. ویژگی های Pan & Zoom و اسلاید نیز وجود دارد . Aino با استفاده از Cell-ID به geotagging مجهز است . این گوشی دارای گیرنده GPS نیز می باشد . در زمان مرور در تصاویر برچسب دار در گالری ، گزینه "مشاهده روی نقشه" محل گرفتن عكس را مستقیما روی Google Maps نشان می دهد . مرور در تصاویر از طریق File manager نیز امكانپذیر است .






گوشی Aino سونی اریكسون از گزینه های ارتباطی بسیاری برای انتقال داده پشتیبانی می كند . این گوشی دارای پشتیبانی از چهار باند GSM و EDGE و شبكه نسل سوم است. Aino از سه باند 850/900/2100 MHZ برای رومینگ جهانی و در نسخه آمریكایی خود از سه باند 850/1900/2100 MHZ پشتیبانی می كند . سرعت انتقال داده در HSDPA حداكثر 7.2Mbps و در HSUPA نیز 2Mbps است . بلوتوث 2.0 با A2DP و Wi-Fi با پشتیبانی DLNA نیز وجود دارد . برای ارتباط معمولی می توان از كانكتور Fast Port استفاده كرد . در این گوشی به آسانی می توان كارت حافظه MicroSD را در حال كار جابجا كرد . این كارت زیر درب باتری قرار دارد. Aino از كارت حافظه تا 16GB پشتیبانی می كند. سازگاری با Remote Play محدود به Play Station 3 است و نسخه های قبلی از آن پشتیبانی نمی كنند .


پس از وصل كردن گوشی به PS3 می توانید محتوای PS3 Media را مستقیما در Aino پخش كنید . می توان در تصاویر مرور كرد ، به موسیقی گوش داد و ویدئوها را مشاهده نمود . این ویدئوها در Console ذخیره شده اند و یا از Play Station Store دانلود می شوند . علاوه بر این می توانید منوی اصلی PS3 را بدون نیاز به یك كنترل كننده PS3 سونی با گوشی خود كنترل كنید . نرم افزار Media Home از قابلیت های DLNA گوشی Aino برای به اشتراك گذاشتن Media با سایر دستگاههای مجهز به DLNA مانند گوشی ها ، Home Player یا تلویزیون از طریق Wi-Fi استفاده می كند .




مرورگر وب از پیش نصب شده در این گوشی مانند Yari سونی اریكسون یك نسخه به روز رسانی شده از مرورگر موبایل NetFront 3.5 است كه صفحات وب را سریع بارگذاری می كند . برای خواندن آسانتر صفحات می توان در آنها زوم كرد . میانبرهای بسیاری در یك ساختار درختی روی صفحه اصلی مرتب شده اند كه درست زیر نوار آدرس و جستجو قرار دارند .






آنها دسترسی به محتوای رایگان مانند كلیپ ها ، تراك ها و بازی ها را روی سایت سونی اریكسون فراهم می كنند كه شامل راهنمایی مرحله به مرحله برای تنظیم حساب های ایمیل یا ارتباطات اینترنت است . هر بار با راه اندازی مرورگر ، ظاهر صفحه اصلی یك به رنگ روشن تغییر می كند . مرورگر به مكان نمای ماوس مجهز است و در حالت تمام صفحه كار می كند . چهار ویژگی مهم مرورگر كه به راحتی روی نوار ابزار در دسترس قرار می گیرد شامل نقشه كوچك ، وارد كردن یك آدرس ، Favorites و دانلود ها است .






ویژگی هایی مانند علامتگذاری و كپی نیز وجود دارد كه امكان كپی متن از صفحات وب را فراهم می كند . یابنده اتوماتیك RSS نیز وجود دارد. در صورت مرور در یك سایت مجهز به RSS ، یك آیكن كوچك RSS ظاهر می شود كه اگر روی آن كلیك كنید تمامی feed های موجود RSS در اختیار شما قرار می گیرد . علیرغم وجود صفحه نمایش خازنی ، مرورگر از ویژگی لمسی پشتیبانی نمی كند . مرورگر همچنین فاقد پشتیبانی Flash است .








گوشی Aino دارای یك سری ویژگی ها برای مدیریت زمان است . تقویم حالت مشاهده براساس ماه ، هفته و روز را ارائه می دهد . در زمان اضافه كردن تاریخ تولد در دفترچه تلفن ، گوشی می تواند آن را به تقویم هم اضافه كند .






نرم افزار to-do امكان ذخیره كردن دو نوع كار را فراهم می كند : كارهای ساده و تماس های تلفنی . یادداشت ها همانند پیام نوشته می شوند و فرهنگ لغت T9 در این قسمت نیز قابل استفاده است . دو ویژگی جدید به نرم افزار تقویم اضافه شده است ، آیكن منوی اصلی تاریخ واقعی را درست مانند منوی iphone نشان می دهد و ویژگی دیگر این است كه به موجب اندازه بزرگ صفحه نمایش هر ماه از سال دارای زمینه كارتونی خاص خود با تم های فصلی است .








نرم افزار آلارم بخشی از منوی اصلی است و در این گوشی پنج آلارم وجود دارد كه هر یك دارای گزینه های بسیاری است . آلارم می تواند در روزهای انتخابی هفته یا هر روز تكرار شود . امكان اضافه كردن متن و عكس به آلارم وجود دارد . می توان گوشی را تنظیم كرد تا آلارم در صورت خاموش بودن گوشی یا قرار داشتن در حالت Silent ( بی صدا ) نیز اجرا شود .






ماشین حساب ویژگی های اصلی را ارائه می دهد كه مبدل را نیز می توان از آنجا اجرا كرد . كرنومتر و تایمر شمارش معكوس نیز وجود دارد .








ضبط صوت محدودیتی در مدت زمان ضبط ندارد و از حافظه آزاد موجود استفاده می كند . با كمك نرم افزار Torch می توان از فلش LED بعنوان چراغ قوه استفاده كرد .


Aino دارای نرم افزارهای دیگری مانند Accuweather ، Bluetooth Robot ، YouTube ، Music Quiz و photo Mate است . Photo Mate راهنمایی هایی برای استفاده بهتر از دوربین دارد . در Music Quiz باید نام آهنگ ، خواننده ، آلبوم و سال ارائه تراك هایی را كه بطور تصادفی در فهرست موسیقی انتخاب می شوند بیان كنید . بخشی از آهنگ در هر سری پخش می شود و كاربر 5 تا 30 ثانیه زمان دارد حدس بزند . Bluetooth Robot نرم افزاری است كه می توان آن را بعنوان پیش زمینه تعیین كرد ، منو و گزینه ای ندارد و تنها هدف آن پیدا كردن و نشان دادن دستگاههای مجهز به بلوتوث است كه فاصله كمی با گوشی دارند .

این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 593]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن