تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820283988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف داروهاي كديين دار جواب آزمايش اعتياد را مثبت نشان مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصرف داروهاي كديين دار جواب آزمايش اعتياد را مثبت نشان مي‌دهد
علمي آموزشي. پزشكي . آسيب شناسي
دبير انجمن آسيب شناسي ايران گفت مصرف داروهاي كديين دار همانند آسپرين كديين دار و استامينوفن كديين در شرايط خاصي جواب آزمايش اعتياد را مثبت نشان مي‌دهد.

دكتر محمد رضا جلالي ندوشن به مناسبت برگزاري دهمين همايش آسيب شناسي ايران به خبرنگار ايرنا گفت هر چند مي‌توان با آزمايش‌هاي پيشرفته و تخصصي كديين را از ساير مواد مخدر جدا كرد اما توصيه مي‌شود چند روز پيش از آزمايش قبل از ازدواج و آزمايش‌هاي استخدامي از خوردن داروهاي مسكن از جمله آسپرين كديين و استامينوفن كديين خودداري شود.

وي به خبرنگار ايرنا گفت با توجه به اين امر صرفا به دليل مثبت بودن آزمايش نمي‌توان انگ اعتياد به فرد زد چون ممكن است اين نتيجه ناشي از عواملي از جمله استفاده از داروهاي حاوي كديين باشد.

وي ادامه داد: براي كسب اطمينان از سلامت زوج‌ها انجام آزمايش‌هاي غربالگري سيفليس (‪ ,)VDRL‬تالاسمي و اعتياد، قبل از ازدواج در ايران ضروري و الزامي است.

دكتر جلالي تصريح كرد: منظور از آزمايش‌هاي غربالگري اين است كه اين آزمايش‌ها با اطمينان قريب به يقين مي‌توانند بيماري را تشخيص دهند، ولي در مواردي هم ممكن است با وجود سالم بودن فرد پاسخ به صورت كاذب مثبت باشد.

وي با اشاره به اين كه در چنين مواقعي از آزمايش‌هاي تكميلي تخصصي تر كه به طور طبيعي هزينه بالاتري نيز دارند، استفاده مي‌شود، يادآور شد:
بيماريهاي مقاربتي كه در زمان تماس جنسي از فردي به فرد ديگر منتقل مي شود را مي‌توان پيش از ازدواج و يا قبل از بارداري به وسيله معاينات و آزمايش‌هاي اختصاصي تشخيص داد.

دبير انجمن آسيب شناسي ايران ادامه داد: سوزاك، سيفليس، كلاميديا، ايدز و زگيل تناسلي از شايعترين اين بيماريهاست كه با تشخيص اين گونه بيماريها مي توان از ابتلا فرد ديگر (همسر) و در برخي موارد از ابتلاي جنين داخل رحم پيشگيري كرد.

وي اظهار داشت: در صورت آنكه زن و مرد به صورت پنهان به تالاسمي دچار باشند، حتي بدون اينكه خود علامتي داشته يا از آن مطلع باشند، خطر جدي براي ابتلاي فرزندانشان وجود دارد كه با آزمايش ساده خون و با راهنمايي پزشكان مي‌توان از بروز آن براي فرزندان جلوگيري كرد.

وي در پايان از برپايي دهمين همايش سالانه آسيب شناسي ايران كه از سوي انجمن آسيب شناسي ايران برگزار مي‌شود، خبر داد و گفت: در اين كنگره پيشرفت‌ها و تازه‌هاي تشخيصي در پاتولوژي، روش‌هاي تشخيصي مولكولي و تازه هاي ژنتيك و مشكلات شايع و تشخيص‌هاي دشوار در پاتولوژي ارايه خواهد شد.

دهمين همايش سالانه آسيب شناسي ايران اول تا سوم آبان ماه در تهران برگزار مي‌شود.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن