تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816594306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از بين بردن زباله‌هاي بيمارستاني همچنان در سردرگمي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: از بين بردن زباله‌هاي بيمارستاني همچنان در سردرگمي است
اجتماعي. سلامت . زباله‌هاي بيمارستاني
بر اساس گزارش‌هاي موجود، روزانه ‪ ۸۰‬تن زباله بيمارستاني در ‪۴۸۰‬واحد درماني درتهران توليد مي‌شود كه از اين تعداد حدود ‪ ۴۰‬تن پسماند ويژه پزشكي است،اين حجم انبوه زباله بيمارستاني درواقع تهديدي براي سلامت شهرنشيان بويژه پايتخت نشينان است.

اين پسماندها به علت آلودگي‌هاي بيولوژيك (آلودگي‌هاي ويروسي، باكتري، انگل‌ها و قارچ)، مواد شيميايي و تركيبات خطرناك نياز به مراقبت ويژه اي دارند.

براساس آمارهاي وزارت بهداشت در حال حاضر سالانه ‪ ۱۳۰‬هزار نفر در كشور به علت آلودگي پسماندهاي بيمارستاني به بيماري‌هاي عفوني دچار و شش درصد نيز به ايدز و هپاتيت مبتلا مي‌شوند، بنابراين بايد براي پيشگيري دراين‌باره سريع تر چاره انديشي كرد.

براساس قانون مديريت پسماند، سازمان حفاظت محيط زيست موظف شد با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط از جمله وزارت بهداشت و درمان، ضوابط اجرايي مديريت پسماندهاي ويژه و خطرناك را تهيه كند، اين آئين نامه ارديبهشت ماه سال گذشته تهيه و با تصويب هيات وزيران به سراسر كشور ابلاغ شد.

وزارت بهداشت نيز براساس اين آئين نامه موظف شد همه واحدهاي درماني را به اجراي اين ضوابط ملزم كند، اما با گذشت يكسال و اندي هيچ خبري از اجراي اين ضوابط حتي در يك بيمارستان نيست.

در حال حاضر در دنيا دستگاههاي پيشرفته زباله سوز وجود دارد كه براحتي و بدون ايجاد آلودگي زباله‌هاي بيمارستاني را از بين مي‌برد و اكنون در برخي از بيمارستانهاي تهران سيستم اتوكلاو(بي خطرسازي) وجود دارد اما به گفته مسوولان محيط زيست اين سيستم ‪ ۵۵‬درصد زباله‌هاي عفوني را از بين مي‌برد و ممكن است همه پسماندها را امحا نكند.

دكترحسينعلي شهرياري نايب اول كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص به خبرنگاراجتماعي ايرنا گفت: براي حل موضوع زباله‌هاي بيمارستاني خلاء قانوني نداريم و كميسيون نيز نمي‌تواند خارج از قانون اقدامي انجام دهد.

وي با بيان اينكه اختلاف بين بخشي در بحث زباله بيمارستاني موضوع قديمي است، اظهار داشت: دولت بايد اين مشكل را بين وزارت بهداشت، سازمان محيط زيست و شهرداري تهران حل كند، البته وزارت بهداشت براي خريد دستگاههاي پيشرفته زباله سوز به ‪۹۰۰‬ميليارد ريال اعتبار نياز دارد، در حاليكه درچند سال گذشته توانسته فقط ‪ ۸۰‬ميليارد ريال آن را تامين كند.

شهرياري توضيح داد: تفكيك زباله‌هاي عفوني از غيرعفوني جزو وظايف وزارت بهداشت است و دفن آنها به عهده شهرداري تهران است كه اين نهاد زير بار مسووليت نمي‌رود.

در عين حال ابراهيم متوليان قائم مقام وزير بهداشت در امور بازرگاني درگفت و گو با خبرنگار ايرنا از واگذاري امحاي زباله‌هاي بيمارستاني به شركت‌هاي خصوصي خبر داد و افزود: اين كار به صورت آزمايشي در چند بيمارستان پايلوت مي‌شود و پس از رفع اشكالات، به صورت يك برنامه كشوري اجرا خواهد شد.

وي اظهار داشت: براساس اين اقدام، بيمارستان ها، زباله آلوده را به شركت هاي خصوصي واگذار مي‌كنند و حق الزحمه استريل كردن زباله را به شركت‌هاي خصوصي پرداخت مي‌كند و زباله استريل شده را در محل بيمارستان تحويل گرفته و به شهرداري مي‌دهند.

متوليان گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها نيز براساس آيين نامه امحاي زباله‌هاي بيمارستاني بر كار اين شركت‌ها نظارت مي‌كنند.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن