تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجري طرح 30 هزار نمايشگاه كتاب در مدارس تازه هاي نشر كتاب با 14 سال تاخير به دست دانش آموزان محروم مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مجري طرح 30 هزار نمايشگاه كتاب در مدارس تازه هاي نشر كتاب با 14 سال تاخير به دست دانش آموزان محروم مي رسد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مجري طرح 30 هزار نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه كه در آبان ماه سال جاري برگزار مي شود، گفت: تازه هاي نشر كتاب با 14 سال تاخير به دست دانش آموزان مي رسد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، يعقوبي فر مجري طرح 30 هزار نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه با اشاره به اينكه يازدهمين دوره اين طرح آبان ماه سال جاري و مصادف با هفته كتاب به همت "موسسه منادي تربيت "در مدارس سراسر كشور برگزار مي شود، اظهار داشت: امسال اين طرح در 700 منطقه آموزش و پرورش سراسر كشور با اعتباري معادل 5/1 ميليارد تومان برگزار مي شود كه بر اساس آن هفت هزار و 800 عنوان كتاب با 5/1 ميلون تيراژ در سراسر كشور توزيع مي شود.
وي افزود: دو هزار و 200 جلد از اين كتاب ها در مقطع ابتدايي، هزار و 300 جلد در مقطع راهنمايي و چهار هزار و 300 جلد براي مقطع متوسطه است.
يعقوبي فر ويژگي مهم اين طرح را ارسال به موقع و آسان كتب به دست دانش آموز عنوان كرد و افزود: هم اكنون هر كتاب تازه نشر در بازار با احتساب سه هزار تيراژ با تاخيري 14 ساله به دست دانش آموزان مي رسد كه اين امر يك اتفاق ناراحت كننده است. اين در حالي است كه ما با اجراي اين طرح هر كتاب را در طول 20 روز به دست دانش آموزان مي رسانيم.
مجري طرح 30 هزار نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه با بيان اينكه بيش از 500 ناشر داخلي در اين طرح شركت مي كنند، گفت: اين كتاب ها به صورت اماني از ناشرين گرفته مي شود و بعد از درخواست استان ها، اين كتاب ها را در اختيار مدارس مي گذاريم، اين در حالي است كه از استان ها و مناطق نيز تقاضا شده است كه هر چه زودتر تعداد كتاب هاي درخواست شده را مشخص كنند تا تسويه حساب با ناشرين زودتر صورت گيرد.
وي ميزان تخفيف فروش كتاب در اين طرح را براي دانش آموزان 20 درصد عنوان كرد و گفت: 35 درصد از ناشرين بابت اين طرح تخفيف گرفته ايم كه 20 درصد آن به صورت مستقيم براي خريد دانش آموزان است و مابقي صرف مسايل جانبي اين طرح مي شود.
يعقوبي خاطرنشان كرد: حدود 30 تا 40 هزار معلم و مربي پرورش در اين طرح شركت مي كنند و به طور مستقيم در نحوه انتخاب دانش آموزان تاثيرگذار هستند.
مجري طرح 30 هزار كتاب در 30 هزار مدرسه با اشاره به فعاليت هاي موسسه منادي ترتيب گفت: اين مدرسه سال هاي سال است كه زير نظر معاونت پرورش و تربيت بدني فعاليت مي كند و با برگزاري 10 دوره از برگزاري اين طرح گام موثري را در افزايش فرهنگ مطالعه و كتاب خواني در مدارس دارد و از حدود 70 ميليون جلد كتابي كه در مدارس وجود دارد حدود 60 ميليون از آن را اين مدرسه تامين كرده است.
وي در پايان افزود: آيين افتتاحيه اين طرح 14 آبان با حضور وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش به طور نمادين در سراسر كشور برگزار مي شود و يازدهمين دوره طرح ملي 30 هزار نمايشگاه كتاب در 30 هزار مدرسه از 24 آبان و مصادف با هفته كتاب برگزار مي شود./05 ///110/187
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن