تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815512946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان حج و زيارت: 104هزار ايراني امسال به حج تمتع مي روند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس سازمان حج و زيارت: 104هزار ايراني امسال به حج تمتع مي روند
رييس سازمان حج و زيارت كشور اعلام كرد: امسال بيش از 104هزار ايراني براي انجام اعمال حج تمتع (واجب) به عربستان اعزام مي شوند كه نسبت به سال گذشته با دوهزار نفر افزايش روبرو است.


"مصطفي خاكسار قهرودي" روز يكشنبه در نشست خبري با خبرنگاران اعزامي به حج تمتع سال 87 گفت:زائران حج تمتع امسال در قالب 570 كاروان به عربستان اعزام مي شوند كه حدود 9هزار نفر از مجموع زائران ايراني را افراد خدماتي، اجرايي و فرهنگي تشكيل مي دهند.
وي، بابيان اينكه كار انتقال زائران خانه خدا از 17 ايستگاه پروازي انجام خواهد گرفت، افزود: 51درصد از زائران حج تمتع را مردها و 49درصد را بانوان تشكيل مي دهند كه عمليات اعزام آن ها از 22 آبان ماه از چهار شهر، تهران، مشهد، تبريز و بندرعباس آغاز مي شود.
خاكسار قهرودي بااشاره به اينكه عمليات رفت زائران تا 11 آذرماه امسال به مدت 21 روز خواهد بود، افزود: عمليات برگشت زائران به ميهن نيز از 23 آذرماه تا 11 دي ماه به مدت 19 روز ادامه خواهد يافت.
وي در پاسخ به پرسشي در باره انگشت نگاري از زائران ايراني در فرودگاه هاي عربستان سعودي گفت: موضع رسمي ايران اين است كه اين حركت غير قابل قبول است و به دفعات و در همه سطوح مذاكرات نيز ضرورت ادامه نيافتن اين عمل به مقام هاي عربستان تاكيد شده است.
خاكسار قهرودي افزود: با وجود آنكه اين موضوع ضرورت قابل فهم است اما براي حجاج ايراني ضرورت ندارد و از مقام هاي سعودي خواستيم از حجاج ايراني انگشت نگاري نكنند.
رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه مقام هاي كشور عربستان در پاسخ ما مي گويند كه نمي توانند از حجاج كشورهاي ديگر انگشت نگاري كنند اما از انگشت نگاري حجاج ايراني صرف نظر نمايند، افزود: انگشت نگاري از زائران به صورت نمونه اي انجام مي شود و باتوجه به حجم زياد زائران، نمي توانند از همه زائران انگشت نگاري كنند زيرا كارهاي آن ها را با اختلال روبرو مي كند.
وي درباره سطح پوشش بيمه اي زائران حج تمتع امسال، گفت: خسارت بيمه در مقابل فوت امسال يك ميليون تومان افزايش يافت و مثلا اگر پارسال پنج ميليون تومان بود امسال به شش ميليون تومان رسيده است.
رييس سازمان حج و زيارت در باره انتظار مردم براي اعزام به حج تمتع، گفت: هم اكنون بيش از يك ميليون و 800 هزار نفر براي اعزام به حج تمتع ثبت نام كرده اند كه اعزام آن ها 17تا 18 سال طول خواهد كشيد و بخاطر استقبال زياد مردم، ثبت نام جديد را متوقف كرديم و اميدواريم از سال آينده ثبت نام شروع شود كه هنوز تاريخ آن مشخص نيست.
خاكسار قهرودي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا در باره شمار پزشكان و كادر پزشكي زائران ايراني در مكه مكرمه و مدينه منوره، گفت: زائران ايراني امسال در 570 كاروان به حج تمتع اعزام مي شوند كه براي هر كاروان يك پزشك اختصاص يافته است.
وي بااشاره به اينكه سازمان حج و زيارت باعقد قراردادي با هلال احمر، امور درمان زائران را برعهده دارد، گفت: پزشك كاروان در طول سفر به زائران خدمات پزشكي ارايه مي كند و با داروهاي ايراني به درمان آن ها مي پردازد.
خاكسار قهرودي افزود: دو مركز مجهز درماني در مكه مكرمه و مدينه منوره به زائران خدمات پزشكي ارايه مي كنند در حالي كه در منا و عرفات نيز مركز درماني مجهز براي ارايه خدمات پزشكي به زائران داير خواهد شد.
وي در باره تاخير پروازهاي زائران به عربستان سعودي گفت: انتظار داريم امسال وضعيت مناسب و خوبي از نظر پرواز داشته باشيم، شايد اجبارا در مناطق سردسير با تاخير روبرو شويم.
خاكسار قهرودي در مورد اسكان زائران در عربستان سعودي، گفت: امسال حدود 20 درصد از حجاج در منازل داراي خدمات بهتر، مناسب تر و نزديك به حرم كه با بهاي گران ارايه خواهد شد، اسكان خواهند يافت.
وي درباره نحوه ثبت نام زائران، گفت: امسال زائران از طريق نرم افزار و به صورت نيمه آن لاين ثبت نام شدند و در حج تمتع امسال نيز اطلاعات مكه مكرمه و مدينه منوره از طريق تلفن همراه به آن ها ارايه خواهد شد.
خاكسار قهرودي با اشاره به افزايش سهميه اعزام حاجيان به عربستان گفت: افزايش سهميه از سه طريق تقاضا، رشد جمعيت و سه درصد ظرفيت خدماتي افزايش مي يابد كه امسال ما تقاضاي 20هزار نفر را كرده بوديم كه اعزام 5 هزار زائر مورد موافقت قرار گرفت.
وي درباره بالاترين رقم هزينه حج تمتع امسال، گفت: بالاترين هزينه حج امسال يك نفر زير سه ميليون تومان بوده و ايران از نظر كيفيت ارايه غذا، حمل و نقل و ساير امور، خدمات بهتري نسبت به ساير كشورها به زائران ارايه مي كند.
رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به رشد قيمت ها، گفت: بهاي مواد غذايي اكنون 30درصد در عربستان سعودي رشد يافته است.
وي با بيان اينكه 85 تا90 درصد زائران ايراني از نحوه ارايه خدمات ابراز رضايت دارند، افزود: زائران ايراني در روز سه وعده غذا صرف مي كنند.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن