تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بازرگاني داخلي شركت بازرگاني دولتي: سبـوس آرد افـزايش مـي‌يابـد توليـد نـان وضعيت مطلـوبي نـدارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون بازرگاني داخلي شركت بازرگاني دولتي: سبـوس آرد افـزايش مـي‌يابـد توليـد نـان وضعيت مطلـوبي نـدارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

بزرگترين ركن تغيير در روند يارانه‌ها و نيز مصرف نان در كنار راه‌اندازي واحدهاي صنعتي توليد نان در كشور، فرهنگ‌سازي محسوب مي‌شود.

كريمي ـ معاون بازرگاني داخلي شركت بازرگاني دولتي و رييس پژوهشكده غلات ـ درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه برخي استان‌ها سرانه 10 تا 15 كيلو آرد توزيع مي‌كنند عنوان كرد: در حال حاضر بيش از 9 ميليون تن آرد در كشور توزيع مي‌شود و سهميه آرد هر منطقه با توجه به جمعيتي كه از سوي سازمان آماراعلام شده تعيين مي‌شود. بر همين اساس سرانه توزيع آرد در تهران براي هر نفر 10 كيلو تعيين شده است.

وي با ارزيابي مثبت از اجراي طرح ساماندهي گندم، آرد و نان افزود: توليد نان به روش صنعتي از مراحل اصلي اين طرح محسوب مي‌شود كه اخيرا شاهد راه‌اندازي واحدهاي آن هستيم.

كريمي عنوان كرد: در حال حاضر نان در وضعيت مطلوبي به سرنمي‌برد و براي رسيدن به شرايط خوب كيفي و تنوع توليد نان در كشور بايد فرهنگ‌سازي به طور جدي دنبال شود.

رييس پژوهشكده غلات همچنين با دفاع از كيفيت توليد آرد از سوي كارخانجات كشور افزود: با وجود اينكه شش سال پيش كارخانجات چكشي در زمينه توليد آرد فعاليت داشتند اما در حال حاضر با رتبه‌بندي انجام شده هيچ كارخانه‌اي در زير رتبه چهار فعاليت نمي‌كند و توليد آرد آنها به سمت بهداشتي شدن در حركت است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سبوس آرد كه پيش از اين از چرخه توليد حذف مي‌شد مجددا به اين چرخه بازگردانده مي‌شود يا خير؟ گفت: در حال حاضر توليد آرد به سمت بهداشتي شدن حركت كرده به طوري كه در حال حاضر غني‌سازي آرد آغاز شده و 60 سايت كنترل كيفيت براي نظارت بر كيفيت توليد آرد فعاليت مي‌كنند. البته در مورد سبوس نيز مردم در پي باور غلط نان سفيد را دوست دارند در حالي كه نان تيره حاوي سبوس بوده و همين ماده باعث بالا رفتن تكنيك پخت نان مي‌شود.

كريمي عنوان كرد: متاسفانه نانوايي‌هاي سنتي به جهت معضلاتي كه دارند به مسائل تكنيكي كمتر توجه مي‌كنند كه لازمه تغيير آن فرهنگ‌سازي درباره رويكرد تكنيكي است.

وي خبر داد: در چند ماه گذشته استحصال آرد از گندم به سمت افزايش سبوس در آن پيش رفته است. البته استقبال مردم از نان سبوس‌دار نياز به فرهنگ‌سازي و دوركردن باورهاي غلط دارد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن