تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812960993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهتاب نصيرپور در نشست «فرزند خاك»: تماشاگران با عدم استقبال از فيلم‌هاي سطحي در مبارزه فرهنگي با هنرمندان همراه شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مهتاب نصيرپور در نشست «فرزند خاك»: تماشاگران با عدم استقبال از فيلم‌هاي سطحي در مبارزه فرهنگي با هنرمندان همراه شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

مهتاب نصير‌پور با ابراز نگراني وضعيت فعلي سينماي ايران از تماشاگران سينما خواست تا با عدم استقبالشان از فيلم‌هاي سطحي دراين مبارزه‌ي فرهنگي با هنرمندان همراه شوند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بازيگر فيلم «فرزند خاك» كه عصر روز سه‌شنبه 23 مهرماه در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم در دانشكده‌ مديريت دانشگاه علامه طباطبايي سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب خطاب به دانشجويان گفت: حضور شما در سالن‌هاي سينما نوعي مبارزه است. به‌گونه‌اي كه با استقبال‌تان به آينده‌ي هنري اين كشور راي مي‌دهيد بنابراين از شما مي‌خواهم تا به دقت بيشتري آثار مورد نظر خود را انتخاب كنيد و در اين مبارزه حضور داشته باشيد.

او ادامه داد: فيلم «فرزند خاك» اثري در حوزه‌ي دفاع مقدس است و جنگ هم‌چنان به اشكال گوناگون در جامعه‌ي ما ادامه دارد. جنگ فرهنگ و انديشه عليه ابتذال هم‌چنان درجريان است و اميدوارم كه بتوانيم دراين مبارزه موفق شويم.

او ادامه داد: دربرخي گفت‌وگوها عنوان شده بازي دراين فيلم براي من باسختي‌هاي فراواني همراه بوده است. درحالي كه چنين نيست. زيرا به اين نقش علاقه‌مند بودم و گويي سرگرم انجام يك كار سرگرم‌كننده‌ بودم. ضمن اين‌كه فضاي سالمي كه در گروه سازنده وجود داشت موجب شد تا اين نقش بهترشكل بگيرد.

دراين نشست محمدعلي آهنگر، كارگردان فيلم درباره‌ي روند شكل‌گيري اين اثر توضيح داد: اين فيلم يك دهه وقت مرا گرفت، هرچند در اين دهه اتفاقات متعددي براي فيلمنامه افتاد به‌هر حال كار ما در مورد جنگ آن هم از نوع متفاوت آن و فراركردن از كليشه‌هاي رايج بود پس كار آساني هم نبود.

او ادامه داد: درجامعه‌اي زندگي مي‌كنيم كه بيشتر گرفتار مصلحت‌انديشي‌هاي سليقه‌اي هستيم و كمتر با واقعيات روبه‌رو مي‌شويم، به‌همين خاطر شكستن چارچوب‌ها كار دشواري است.

او با اشاره به اين‌كه فيلم «فرزند خاك» در مورد دفاع مقدس است ادامه داد: هرچند ژانر فيلم درحوزه‌ي دفاع مقدس است اما مهم‌ترين چيزي كه به آن توجه كرديم مرز ميان زندگي و مرگ است و اگر مي‌جنگيم براي بهتر زندگي‌كردن است.

دربخش ديگري از اين نشست قاسم زارع ديگر بازيگر اين فيلم درباره‌ي حضور پررنگش در آثار جنگي توضيح داد: به عنوان عضو كوچكي از هنرمندان اين سرزمين افتخار مي‌كنم كه يادگارهاي كوچكي از آن جوانان كه از زندگي و جواني‌شان گذشتند براي نسل‌هاي آينده به جاي مي‌گذارم. اگر آن جوانان نبودند امروز ما نمي‌توانستيم زندگي كنيم. كساني كه جنگ را طراحي كردند ايران و ايراني برايشان معنايي نداشت و به‌دنبال مقاصد ديگري بودند.

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين نشست آهنگر با ابراز تاسف از وضعيت بازيگري در سينماي امروز خاطرنشان كرد: شرايط سينماي ما براي بازي خوب مناسب نيست. بيشتر ظاهر بازيگران است كه فيلم‌ها را پيش مي‌برد اما فيلم‌هاي خاص نيازمند بازيگراني هستند كه تعمق بيشتري به آن فيلم‌ها ببخشند. البته تلاش بازيگراني كه در آثار ديگر به ايفاي نقش مي‌پردازند كاملا محترم است.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن