تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقال مقر آشوريان از شيكاگو به تهران


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انتقال مقر آشوريان از شيكاگو به تهران
مقر مركزي اتحاديه جهاني آشوريان از شيكاگو امريكا به تهران منتقل شد .

به گزارش رجانيوز به نقل از واحد مركزي خبر : اين تصميم در اجلاس اتحاديه جهاني آشوريان در 4 تا 7 سپتامبر ( 14 تا 17 شهريور ) در كشور سوئد گرفته شد.

در مراسم افتتاح مركز اين اتحاديه در تهران كه با حضور ميشل عون رئيس جمهور اسبق لبنان ، شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ‌و جمع زيادي از آشوريان برگزار شد ، يوناتن بت كليا نماينده اقليت آشوريان در مجلس شوراي اسلامي به عنوان دهمين دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان برگزيده شد.

در اين مراسم بت كليا دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان با اشاره به سرنوشت اين اقليت در تاريخ بشريت گفت : امنيت جمهوري اسلامي ايران موجب شد تا اتحاديه جهاني آشوريان اين تصميم را براي انتقال مقر اين اتحاديه از امريكا به جمهوري اسلامي ايران بگيرد زيرا فقط در نظام جمهوري اسلامي است كه به اقليت آشوري اهميت والايي داده شده و آنچه از ادبيات و فرهنگ آشوري باقي مانده يا تدريس زبان مادري در مدارس اختصاصي آشوريان، برپايي منظم و با شكوه آئينهاي ديني در كليسا هاي چهارگانه آشوري از جمله عشاي رباني ، قرباني مقدس و حفظ و نگهداري كليساهاي تاريخي آشوريان و ثبت آن در فهرست آثار ملي و جهاني از طرف جمهوري اسلامي ايران ‌و بسياري نكات ديگر موجب ايجاد محيطي امن براي آشوريان شده است.

وي افزود: علاوه بر انتقال دفتر مركزي اتحاديه به ايران ، دفتر آسيايي اتحاديه نيز در تهران مستقر است.

ميشل عون رئيس جمهور اسبق لبنان هم گفت :‌ با حضورم در جمع آشوريان ايراني ، خاطرات كودكانه من زنده شده زيرا هنگاميكه 13 ساله بودم آشوريان وكلدانيان مانند پرستوهاي مهاجر از لبنان عبور مي كردند و برخي از آنان نيز در كشورمان ساكن شدند و ناظر اردوگاه هاي آنان در اطراف بيروت بودم و اين امر همزمان با استقرار پناهندگان فلسطيني در لبنان بود.

ميشل عون با اشاره به سختي هاي زيادي كه آشوريان همواره دچار آن بودند ، تصريح كرد :‌ چه بايد كرد در حالي كه همه ما مدعي اخلاق ، دانش و معرفت هستيم اين ظلم ها به جوامع مختلف انساني هر روز تكرار مي شود و آنچه كه در عراق روي داده نيز تنها براساس منطق زورمداري پايه گذاري شده است.

وي ا فزود: ايران را پايگاهي براي نشر افكار وحدت برانگيز و آزاديخواهي مي بينم، كشوري كه به سوي آزادي همه محرومان جهان گام برمي دارد و پرچم آزادي را در سراسر جهان به اهتزاز در اورده است.

رحيمي معاون پارلماني رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز گفت : ‌به همان اندازه كه شما آشوريان از انتخاب دبير كل ايراني براي اتحاديه جهاني آشوريان و انتقال مقر اتحاديه به ايران اسلامي خوشحال هستيد ، به همان اندازه دولت و مجلس شوراي اسلامي و ساير قشرهاي مردم ايران اين پيروزي را پيروزي خود مي دانند و يك نماينده سخت كوش آشوري در مجلس شوراي اسلامي اين افتخار را براي همه ايرانيان به ارمغان آورده است به نحوي كه رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز اين پيروزي را به آقاي بت كليا تبريك گفت و آرزو كرد كه با انتقال مقر اتحاديه آشوريان به جمهوري اسلامي ايران ، قدرت آمريكا نيز همچنان رو به زوال رود.

وي افزود: همه جهانيان بايدبدانند كه اقليت هاي مذهبي در ايران در آسايش بسر مي برند.

همچنين بروجردي رئيس كميسيون ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم با تجليل از شخصيت برجسته نماينده آشوريان كشورمان ، واگذاري اين مسئوليت جهاني را به آشوريان تبريك گفت و افزود: اين امر نشان دهنده شخصيت والاي وي در ميان همه آشوريان جهان ا ست به نحوي كه آقاي ميشل عون رهبر حزب مسيحي آزاد لبنان و رئيس جمهور اسبق اين كشور و شخصيت تاثيرگذار در صلح لبنان كه مورد احترام شيعيان لبنان است با خوشحالي تمام در مراسم انتقال دفتر اين اتحاديه به تهران حضور يافت.

وي افزود: جامعه اسلامي ما يك جايگاه امن و يك وطن محبوب براي مجموعه آشوريان جهان به شمار مي رود و اين انتخاب ، پيام جهاني در بردارد زيرا كه نشان مي دهد نگاه آشوريان جهان به جمهوري اسلامي ايران و جامعه اسلامي ما همراه با احساس امنيت و آسايش است.

بروجردي يادآور شد در دوراني كه دشمن به كشور ما حمله كرد آشوريان، ارامنه و ساير اقليت ها در دفاع از كشورشان شهدا و جانبازان زيادي تقديم كردند و اين امر بيانگر عمق اتحاد ملي در جمهوري اسلامي ايران است.

وي تصريح كرد: مردم ما از همه تعصب هاي كوركورانه و سخت گيريهاي بي جا نسبت به اقليت هاي ديني متنفر است و پيام جهاني دين مبين اسلام، صلح است.

بت كليا دبيركل اتحاديه جهاني آشوريان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت : حداقل جمعيت براي انتخاب يك نماينده 150 هزار نفر است ولي جمهوري اسلامي ايران آنقدر به اقليت ها بهاء مي دهد كه جامعه آشوريان با داشتن 20 هزار نفر جمعيت ، يك نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد.

وي جمعيت آشوريان سراسر جهان را حدود سه و نيم تا چهار ميليون نفر اعلام كرد كه در 40 كشور جهان زندگي مي كنند.

نظرات كاربران:
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن