تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815379134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مكانيسم تعيين قيمت بليت هواپيما تغيير مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئيس انجمن شركتهاي هواپيمايي:
مكانيسم تعيين قيمت بليت هواپيما تغيير مي كند
جام جم آنلاين: براساس طرح جديدي كه به شورايعالي هواپيمايي تسليم شده قيمت بليت هواپيما تغيير كرده و آزاد ميشود.



مهدي علياري ، رئيس انجمن شركتهاي هواپيمايي در گفتگو با خبرنگار «جامجم» با اعلام اين مطلب افزود: پس از حوادث هوايي اخير، هواپيمايي كشور درحال يك دگرديسي است و قرار است تحولات اساسي و بنيادين در آن رخ دهد كه بزودي اثرات آن را در بخشهاي مختلف مشاهده خواهيد كرد. مهمترين اثر اين تحول رشد بخش خصوصي فعال در صنعت هواپيمايي كشور و ارتقاي كمي و كيفي ناوگان و خدمات هوايي خواهد بود.

وي اظهار كرد: اين تحولات در چند بخش است كه در مجموع باعث تغيير اقتصاد فعلي بخش حمل و نقل هوايي ميشود. در نخستين اقدام، سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرده كه از اين پس با ورود هواپيماي روسي به كشور موافقت نميكند.

معناي اين امر اين است كه بايد به دنبال هواپيماهاي دست دوم و قابل دسترس در بازار از نوع غربياش باشيم؛ اماچون قيمت هواپيماهاي غربي بالاتر و تقريبا 2 برابر بهاي اجاره هواپيماهاي روسي است، براي اين كه بتوانيم اين هواپيماها را اجاره كنيم، دولت مجبور است قيمت بليت را آزاد يا به اندازهاي منطقي تعديل كند تا به بودجه لازم براي خريد يا قيمت اجاره هواپيماهاي نوتر غربي برسد.
وي اظهار كرد: مقدمه اين كار براي دولت، آزادسازي نرخ سوخت مصرفي هواپيماها خواهد بود. يعني لايحه هدفمند كردن يارانهها كه الان در مجلس مطرح است، اصلاح مهمي را در اقتصاد حملونقل به وجود خواهد آورد. در نتيجه هواپيماهايي كه مصرف سوخت بالايي دارند و اتفاقا از نوع روسي هستند و همچنين هواپيماهايي كه از نوع غربياند اما فناوري قديمي و بالاي 3530 سال دارند، از رده خارج ميشوند.وي تصريح كرد:لذا دراولين گام آنچه مردم انتظار دارند، يعني خروج هواپيماهاي قديمي و روسي از ناوگان هوايي كشور كه بعضا ايمني و راحتي مناسبي ندارند، تحقق مييابد.
علياري گفت: دومين اتفاقي كه ميافتد، اين است كه قيمت بليت هواپيما آزاد ميشود و سيستم قيمتگذاري آن تغيير ميكند. يعني ديگر بليت يك مسير قيمت ثابت و از پيش تعيين شده توسط دولت ندارد، بلكه قيمت را عرضه وتقاضا براساس خواست مشتري تعيين ميكند و گزينههاي مختلف در برابر مسافر قرار ميگيرد تا به تناسب قدرت خريدي كه دارد، يكي از اين گزينهها را انتخاب كند.
وي افزود: براين اساس مشتري براي يك مسير هم ميتواند بليت 55 هزار توماني خريداري كند، هم 80 هزار توماني و هم 100هزار توماني. اين قيمت بستگي به ساعات مختلف روز، روزهاي مختلف هفته و زمانهاي مختلفي از سال دارد كه قيمتها متفاوت خواهد شد. ممكن است صبح قيمت بليت يك مسير يك رقم باشد و عصر و شب يك قيمت ديگر. حال اين مشتري است كه باتوجه به قيمت و قدرت خريدش انتخاب ميكند كه صبح، ظهر يا بعدازظهر يا چه روزي از ماه يا سال پروازش را انجام دهد.
علياري تصريح كرد: مثلا در ماه مبارك رمضان كه استقبال از سفر كم است ممكن است 50 درصد قيمت عادي بليت يك مسيرهم فروخته شود كه الان در برخي موارد اين اتفاق ميافتد، چون ضريب اشغال صندلي هواپيماها پايين است، اما در يك فصل كه اقبال مردم به مسافرت بيشتر است قيمتها با زمان كماقبالي مسافر تفاوت خواهد داشت.وي خاطر نشان كرد: اين طرح هم اكنون در شورايعالي هواپيمايي دردست بررسي است و بزودي نتايج آن اعلام ميشود.
رئيس انجمن شركتهاي هواپيمايي درباره انتقاداتي كه به احتمال كم شدن دسترسي اقشار آسيبپذير به هواپيما درپي افزايش احتمالي قيمتها اشاره ميكند، گفت: اين تصور درستي نيست. براساس آمار تهيه شده حدود 62 درصد استفادهكنندگان فعلي از هواپيما كساني هستند كه براي ماموريت اداري يا بازرگاني كه هزينه آن توسط شخص يا دولت پرداخت ميشود، از هواپيما استفاده ميكنند و كثيرالسفر هم هستند. آيا اينها مردم محروم هستند و بايد با قيمت فعلي بليت، به آنها يارانه پرداخت؟
وي تصريح كرد: اين واقعيت سفر با هواپيما در كشورماست. ما به خاطر آدمهاي كثيرالسفري كه عمدتا هزينه بليت آنها از سوي كارفرما يا جيب خودشان پرداخت ميشود و براي سفر تجاري هم هست، قيمت بليت را پايين نگه ميداريم و تصور ميكنيم با اين روش مردم محروم از هواپيما استفاده ميكنند. در حالي كه اين كار نه تنها حمايت از اقشار آسيبپذير نيست، بلكه هدر دادن منابع ملي است. مشروح گفتگوي جام جم با رئيس انجمن شركتهاي هواپيمايي فردا منتشر مي شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن