تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820577007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واردات برنج فراتر از مرز 803 هزار تن


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: سازمان گمرك اعلام كرد:
واردات برنج فراتر از مرز 803 هزار تن
جام جم آنلاين: معاون امور گمرکي گمرک ايران از ترخيص بيش از 803 هزار تن برنج از طريق گمرکات در 6 ماهه اول سال جاري خبر داد و گفت: اخبار مربوط به توقيف برنجهاي وارداتي به کشور صحت ندارد.اين در حالي است که برخي منابع هندي از توقيف محمولههاي برنج هند در بنادر ايران خبر داده اند.



محمدرضا نادري در گفتگو با مهر با اشاره به ترخيص بيش از 803 هزار تن برنج طي 6 ماهه ابتداي سال جاري از گمرکات کشور، گفت: علاوه بر اين، بخشي از برنجهاي وارداتي به کشور هنوز در گمرک وجود دارد و ترخيص نشده است، ولي بر اساس قانون صاحب کالا مي تواند ظرف مدت مشخصي کالاي خود را از گمرک ترخيص كند.
معاون امور گمرکي گمرک ايران افزود: بيشتر برنجهاي وارداتي به کشور پاکستاني بوده و گزارش تفکيکي واردات برنج از کشورهاي مختلف به کميسيون کشاورزي ارائه شده است.
او با تکذيب اخبار مربوط به توقيف برنجهاي وارداتي به کشور، گفت: گمرک تا زماني که مجوزهاي لازم را داشته باشد، کالاها را ترخيص مي کند و اجازه توقيف آنها را ندارد. به عبارت ديگر، وقتي به گمرک اعلام مي شود که ترخيص کالا بلامانع است،گمرک نيز نمي تواند از آن ممانعت به عمل آورد.
اين در حالي است که برخي منابع هندي از توقيف محمولههاي برنج هند در بنادر ايران خبر داده اند.
نادري با تاکيد بر اينکه اگر مجوز ترخيص کالا را به گمرک ارائه ندهند، و يا دستوري در مورد عدم ترخيص کالا به گمرک ارائه شود، ما نيز از ترخيص کالاها جلوگيري به عمل خواهيم آورد، اظهارداشت: براين اساس، گمرک مي تواند طبق ماده 131 قانون امور گمرکي، جلوگيري از ترخيص را صورتجلسه کرده و به صاحب کالا براي مرجوع کردن آن اخطار دهد.
گمرک حق دخالت ندارد وي ادامه داد: اما وقتي اظهار نظر شفافي از سوي مراجع مربوطه صورت نگرفته است، گمرک نيز حق دخالت در مورد برنجهاي خارجي وارداتي ندارد.
معاون امور گمرکي گمرک ايران با اشاره به روال ترخيص کالا از گمرک،بيان کرد: در همه موارد از طريق وزارت بازرگاني کالاهاي وارداتي ثبت سفارش مي شود و سپس اگر کالايي نيز نياز به مجوز خاصي داشته باشد بايد توسط صاحب کالا از مرجع مربوطه مجوز اخذ شود.
نادري تاکيد کرد: سپس با در دست داشتن اصل مجوزها و ثبت سفارش، صاحب کالا مجوز را به گمرک براي ترخيص ارائه مي کند و گمرک پس از تطابق کالا با اظهارنامه کالا، اقدام به صدور مجوز ترخيص مي کند.
ترخيص برنج با مجوز 3 مرجع به گفته وي در مورد برنج چون طبق روال گذشته سه مجوز از مراجع سازمان حفظ نباتات، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد مورد نياز است، گمرک بدون نظر اين سه مرجع حق ترخيص برنج را ندارد. اين سه مجوز از قبل وجود داشته و در حال حاضر نيز وجود دارد و تاکنون تغييري در مورد صدور مجوز و نحوه ترخيص حاصل نشده است.
معاون امور گمرکي گمرک ايران در پاسخ به اين سئوال که آيا خود گمرک با سازمان استاندارد در مورد تجديد نظر براي ترخيص برنج از طريق گمرک مذاکراتي را صورت داده است يا خير؟ گفت: اگر نيازي به مذاکره و يا لغو مجوز از طريق سازمان استاندارد وجود دارد خود اين سازمان بايد اين مطلب را اعلام کند ، زيرا مدرک گمرک گواهي اين سازمان است.
وي با اشاره به جلسه کميسيون کشاورزي مجلس با روساي سازمانهاي استاندارد، گمرک، حفظ نباتات، نمايندگان وزارتخانه بازرگاني و بهداشت اظهار داشت: نمايندگان دستگاههاي مذکور گزارشات خود را در اين خصوص ارائه کردند و در نهايت مقرر شد کارگروهي با ترکيب سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و مرکز تحقيقات برنج وزارت جهاد کشاورزي تشکيل شود تا از برنجهاي وارداتي سطح کشور نمونه برداري شود.
وي اضافه کرد: اين آزمايشات و نمونه برداريها مورد قبول هر 3 مرجع قرار مي گيرد که در نهايت نتيجه آن اعلام عمومي خواهد شد.
سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در اطلاعيه جديد خود با توجه به اظهارنظرهاي مختلفي که در مورد غيربهداشتي بودن انواعي از برنجهاي وارداتي در چند روز اخير مطرح شده است ، اعلام کرد: بر اساس تصميمات مسئولان رده بالاي کشوري، تعداد يکصد نمونه از برنجهاي وارداتي از مبادي ورودي و همچنين از سطح بازارهاي مختلف کشور توسط بازرسان استاني تهيه و در اختيار متخصصان ذيربط وزارتخانه هاي بهداشت و درمان، بازرگاني، جهاد کشاورزي و سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران براي انجام آزمايشهاي تکميلي و نهايي قرار گرفته است.
اين سازمان تصريح کرد: نتايج حاصله در اولين فرصت توسط مراجع ذيصلاح در چند روز آينده اعلام خواهد شد.
در جلسه اخير کميسيون کشاورزي مجلس مقرر شده است دستگاههاي اجرايي ذيربط در روزهاي آينده آزمايشهاي مجددي بر روي اين برنجها انجام دهند و سپس نتايج اعلام عمومي شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن