تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي رفسنجاني در همايس ايران و استعمار انگليس بايد زواياي تاريك دوران استعمار و سلطه انگليس بر ايران براي نسل جديد روشن شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: آيت الله هاشمي رفسنجاني در همايس ايران و استعمار انگليس بايد زواياي تاريك دوران استعمار و سلطه انگليس بر ايران براي نسل جديد روشن شود
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مروري بر دوران تاريك سلطه استعمار انگليس در ايران گفت : اين قطعه تاريخ ايران مكتوم مانده و هم عوامل استعمار و هم خود استعمارگران كوشيده اند آن را از ملت مخفي نگه دارند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در همايش ايران و استعمار انگليس در دانشگاه تهران تاكيد كرد : امروز وظيفه دلسوزان و نخبگان ملت اين است كه به زواياي تاريك دوران استعمار و سلطه انگليس بر ايران وارد شوند و ملت و نسل جديد را آگاه كنند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با مقايسه دوران پس از انقلاب اسلامي با يكصد و هفتاد سال دوره سياه سلطه استعمار بر ايران گفت : استقلال آزادي جمهوري اسلامي سه ركن مهم و مكمل يكديگرند وبدون اين سه ركن نمي توان ايران را به جايگاه شايسته و در خور اين ملت رساند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را متكي بر مردم و قدرت مردم را بي زوال و پايان ناپذير خواند و گفت : خالص ترين يار مسئولان مردم هستند و اگر مسئولان در خدمت مردم باشند خودخواهي يا وطن فروشي نكنند مردم همواره با مسئولان خواهند بود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود : شعار استقلال آزادي و جمهوري اسلامي برخاسته از فطرت مردم ايران است و ما بايد در حال و آينده در همين چارچوب حركت كنيم .
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توطئه ها تحريم ها جنگ هشت ساله و عمل نكردن قدرتهاي سلطه گر به قراردادهايشان با ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت : به رغم اين مشكلات و فشارها ايران به تنهايي و با اتكا به ملت مسير استقلال آزادي و جمهوري اسلامي را پيمود و امروز با سه ميليون دانشجوي شاغل به تحصيل در دانشگاه ها و ميليونها فارغ التحصيل و دانشمند به سرعت در مسير پيشرفت گام بر مي دارد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه دشمنان با سو استفاده از برخي ضعفهاي داخلي تلاش مي كنند دانشمندان كشور را از دست ما بربايند اما بدانيم اينها سرمايه كشورند و بايد با اين سرمايه ها كار كشور را به سامان رساند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت : جمهوري اسلامي شيره جان ما و اين ملت است وملت ايران روي استقلال خود ايستاده است و تن به سلب آزادي نخواهد داد و هر كس وقت خود را در اين زمينه تلف كند اشتباه مي كند.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد : زيربناهاي ايران ساخته شده و طرحهاي بزرگ از جمله فناوريهاي هسته اي نانو آي تي و بيوتكنولوژي راخودمان مي توانيم اجرا كنيم .
وي افزود : ما راه سختي را پيموده ايم و اين ملت آثار استقلال را درك مي كند اما از وظايف نخبگان و محققان ما اين است كه تلاش كنند با مقايسه دوران طولاني و حساس سلطه استعمار با 30 سال اخير يعني دوره حاكميت نظام اسلامي نسل آينده را هوشيارتر كنند .
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت : نبايد با حركات افراطي نسنجيده و بي حساب اين موقعيت ملت را از دست بدهيم بلكه بايد به ملت متكي باشيم و ملت هم وفادار دلگرم و همراه باشند تا به جايگاه خود در جهان دست يابيم .
آقاي هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش به سابقه 170 ساله استعمار در ايران از سوي كشورهايي مثل انگليس روسيه فرانسه و آمريكا اشاره كرد و گفت تاريخ ما مظلوم است و بسياري از حقايق آن به طور عمد مكتوم مانده است .
رئيس مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر ضرورت شناسايي زواياي تاريك تاريخ معاصر ايران از محققان و دلسوزان تاريخ خواست كه به ملت در اين مورد اطلاع رساني كنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني دوران حاكميت استعمار انگليس بر ايران را نمايشگاهي از حرص طمع ورزي بي رحمي و حركات ضدانساني استعمارگران خواند و گفت : بايد با مطالعه و جمع بندي اين دوران سياه آن را در اختيار نسل جوان و نخبگان كشور قرار دهيم .
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام قرن نوزدهم را آغاز تحرك و جواني استعمار انگليس دانست و افزود : مظاهر سلطه انگليس دست اندازي به مراكز مختلف جهان و منابع و ثروت ملت هاي افريقا امريكاي لاتين خاورميانه و آسيا در طول اين دوران بوده است .
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت : ايران همواره از حساس ترين نقاط حركت استعمار و قرباني رقابت روس ها وانگليسي ها براي دستيابي به آب هاي گرم جنوب ايران و حفظ سلطه استعمار انگليس بر شبه قاره هند بوده است .
وي اشغال جزيره قشم در جنوب ايران و تحميل قرارداد بازرگاني به حكومت قاجاردر سال 1800 ميلادي را نخستين گام براي سلطه انگليس بر ايران دانست و افزود : نقطه ضعف ايران وجود استبداد در داخل و حاكميت دولت هايي بود كه مردم را به حساب نمي آوردند و همواره در انديشه حفظ حكومت خود با اتكا به بيگانه بودند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حمايت استعمار را از استبداد داخلي در ايران زمينه ساز نفوذ استعمار تا اعماق و اركان ايران خواند و گفت : تضعيف روزافزون قدرت دولت ايران و تحميل قراردادهاي ننگيني چون تركمنچاي نشان داد حاكميت ايادي استعمار در ايران تلخ ترين قطعه تاريخي را براي اين سرزمين و ملت رقم زد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد : انگليسي ها خيلي به ملت ايران بدهكارند و بايد همواره شرمنده باشند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني به نقش روحانيت و مبارزان بزرگي همچون شهيد مدرس در مقابله با استعمار اشاره كرد و گفت : انگليسي ها موذيانه خاندان روسياه پهلوي را بر ايران حاكم كردند تا اين سرزمين تسليم محض باشد و همين طور هم شد به طوري كه رضاخان قزاق به فرمان انگليس آمد و به فرمان انگليس به جزيره اي در افريقا تبعيد شد.
وي افزود : در دوران محمدرضا پهلوي ايران همانند فلسطين از استعمار انگليس تحويل آمريكا داده شد و آمريكايي ها تا عمق جان اين سرزمين نفوذ كردند و حاكم شدند و محمدرضا هم به فرمان آمريكا آمد و با قيام ملت ايران به فرمان امريكا از ايران خارج شد به اميد آنكه دوباره بازگردانده شود اما اين انقلاب با سه ركن اساسي استقلال آزادي و جمهوري اسلامي به پيروزي رسيد و دست آنان را قطع كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني تصريح كرد : بدون استقلال محال است به آزادي دست يافت و بدون آزادي محال است جمهوري اسلامي مستقر شود و ما بايد همواره در همين چارچوب حركت كنيم و كشور را به پيش ببريم .
حجت الاسلام محمد واعظ زاده خراساني هم در اين همايش گفت : نقش انگلستان در ايجاد تفرقه هاي مذهبي در كشورهاي اسلامي محوري و كليدي است .
وي اظهار داشت : دخالت انگليس در مسائل ايران سبب طرفداري برخي رجال سياسي ايران در عصر قاجار از يكي از دو دولت روس و انگليس شد.
واعظ زاده خراساني با اشاره به نقش انگلستان در پيدايش بهاييت گفت : انگلستان در حمايت از بهاييت و استقرار سركرده آن در فلسطين كه مقدمه اي بر ايجاد رژيم صهيونيستي بود نقش محوري داشت .
فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران هم در همايش ايران و استعمار انگليس گفت : استعمار سياه انگليس كه براي چندين قرن بخش اعظم جهان را تحت سلطه خويش قرار داده بود به ملت هاي مسلمان بيشترين لطمات را وارد كرد.
وي افزود : در اواخر قرن 19 و اوايل قرن 20 مسايلي چون كشف نفت و منطقه ژئوپولوتيك منجر به مستحكم تر شدن جاي پاي انگليس در منطقه خاورميانه شد به نحوي كه ايران افغانستان فلسطين و طيف وسيعي از ديگر كشورها را تحت سلطه و فشار خود قرار داد.
او گفت : بخش اعظم اين لطمات هنوز التيام نيافته است و هنوز هم از اين زخمهاي التيام نيافته خون ملتهاي مسلمان جاري است كه يكي از اين ملتها ملت مظلوم فلسطين است .
رئيس دانشگاه تهران با اشاره به اينكه پرونده سياه انگليس فقط به كشورهاي اسلامي محدود نمي شود افزود : اگر قرار باشد انگليس به خاطر جناياتش غرامتي بپردازد امروز بايد انگليس ها به بردگي ملتهايي درآيند كه زماني اين ملتها را به بردگي گرفته بودند.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن