تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806675866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايازي خبر داد:13 ناحيه تهران از 976 شهر كشور بزرگتر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايازي خبر داد:13 ناحيه تهران از 976 شهر كشور بزرگتر است
مشاور عالي شهردار تهران با اشاره به اجراي طرح محله محوري ، افزود: اهميت اين طرح زماني مشخص مي شود كه بدانيم 13 ناحيه از نواحي شهرداري تهران هر يك به تنهايي از 976 شهر كشور بزرگتر و پر جمعيت تر هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، دكتر محمدهادي ايازي در يكصد و سي و پنجمين جلسه علني شوراي شهر تهران ضمن ارائه گزارشي از بحث ها و تصميماتي كه در نشست هاي پيشين شهرداري و شوراي شهر در خصوص پياده سازي طرح ناحيه محوري مطرح شده بود ، به ارائه دلايل اهميت پرداختن به اين طرح در كلانشهر تهران پرداخت.

وي گفت: كلانشهر تهران با توجه به منابع غني و موقعيت استراتژيك خود با ساختار جمعيتي متمركز و ناهمگوني هاي فرهنگي ، بيانگر اين واقعيت روشن است كه اداره صحيح امور شهر با وجود 122 ناحيه و 374 محله ، به خصوص در حوزه خدمات شهري و حوزه فرهنگي اجتماعي، بدين نحو امكان پذير نيست .

ايازي افزود: اجراي طرح محله محوري زماني اهميت پيدا مي كند كه اعلام كنيم 13 ناحيه از نواحي شهرداري تهران هريك به تنهايي از 976 شهر كشور بزرگتر و پر جمعيت ترند و در حالي كه اين نواحي با سازماندهي نيروي انساني حداكثر 40 نفر اداره مي شوند حال آنكه برخي از شهرهاي مذكور داراي ساختار سازماني مطول و نيروي انساني بيش از 150 نفر هستند.

وي ، اجراي اين طرح را زمينه ساز ايجاد پايگاه امن اجتماعي در گسترش اعتماد مردمي ، آگاهي بخشي عمومي ، هويت بخشي فرهنگي در مشاركت جمعي ، كسب تجارت مفيد و تقويت پذيرش مسئوليت اجتماعي شهروندان دانست و اظهار داشت: به همين خاطر و با همين قصد ، مديريت شهرداري تهران با همياري شهروندان تهراني با ايجاد شوراياري ها و جلب مشاركت شهروندان در اداره امور شهر ، تعريف نويني از مديريت شهري در برنامه هاي توسعه شهر را مطرح ساخت و در اين خصوص طرح ناحيه محوري را براساس اصل تمركز زدايي برمبناي مديريت شهري با رويكرد اجتماعي شهرداري تهران به اجرا در خواهد آورد .

ايازي در ادامه به اجراي دو مرحله طرح ناموفق محله محوري در ادوار گذشته اشاره كرد و گفت : پيش از اين در دو مرحله طرح ناحيه محوري بصورت آزمايشي پياده شده بود كه نتوانست به موفقيت برسد وما با مطالعاتي كه روي اين طرح انجام داديم عوامل عدم نتيجه گيري را شناسايي كرديم كه مهمترين آنها عدم تناسب اختيارات و مسئوليت هاي تفويضي به نواحي، تمركز گرايي و عدم واگذاري وظايف مناسب به نواحي، كمبود نيروهاي كارآمد ، منابع و امكانات لازم در نواحي، كافي نبودن حمايت مراجع ذيصلاح از اجراي طرح ، عدم احصاي وظايف صف و ستاد در اجراي طرح ، ساختار و سازماندهي نامناسب مناطق و نواحي بود كه با استفاده از مستنداتي اعم از قوانين شهرداري و مصوبات شوراي شهر، شوراي بازنگري، شوراي تحول اداري و شوراي استخدامي به رفع آن ها پرداختيم.

مشاور عالي شهردار تهران اهداف اصلي اجراي طرح ناحيه محوري را تمركز زدايي، مديريت محلي و محله محوري،افزايش بهره وري، تكريم مردم و رضايتمندي شهروندان با تسريع ،تسهيل و افزايش خدمات و همچنين توسعه مشاركت دانست و افزود: از آنجايي كه شهرداري تهران تصميم قاطع خود را براي تبديل شدن به نهادي اجتماعي گرفته است بايد با تفويض اختيارات مناطق به نواحي و ادارت تابعه زمينه اي ايجاد كنيم كه ضمن اعتماد سازي به عنوان مهمترين سرمايه اجتماعي بتوانيم از تصدي گري امور كاسته و در نهايت به تكريم و جلب رضايت شهروندان دست يابيم.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه طرح ناحيه محوري به هيچ عنوان توسعه سازماني و نيروي انساني را به دنبال نخواهد داشت گفت : در اين طرح با توجه ويژه به آموزش نيروهاي تحصيلكره سعي شده تا تفكيك دقيقي در فعاليت هاي ستادي و اجرايي صورت گرفته و كليه امور اجرايي مناطق در عين تقويت نگاه سيستمي مديريت شهري به نواحي واگذار شود.

ايازي در ادامه ، وظايف نواحي را تا پيش از اجراي طرح ناحيه محوري 14 وظيفه عنوان كرد و گفت : با پياده سازي اين طرح وظايف نواحي از 14 وظيفه به 95 وظيفه افزايش خواهد يافت ، ضمن اينكه تغيير و تحولات كلي و مثبتي نيز در پستهاي سازماني، نيروهاي شاغل و سطح تحصيلات عوامل خواهيم داشت.

وي خاطر نشان كرد: به طور مثال تا قبل از پياده سازي طرح ما در ميان شهرداران نواحي خود 63 ليسانسه داشتيم كه با اجراي اين طرح تعداد آنها به 106 نفر خواهد رسيد . ضمن اين كه تعداد شهرداران نواحي ديپلمه ما 44 نفر بود كه با در نظر گرفتن تجربيات و سوابق كاري آنان به 11 نفر تقليل پيدا خواهد كرد.

وي از درجه بندي شدن نواحي در طرح جديد خبر داد و افزود: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته نواحي سراسر شهر با در نظر گيري عواملي همچون جمعيت (ثابت و شناور) در هر ناحيه ، مساحت هر ناحيه ، فضاي سبز هر ناحيه ، معابر موجود در هر ناحيه ، نوع غالب كاربرد ، وجود اماكن خاص در هر ناحيه و برخي شرايط ويژه به دو درجه يك و دو تقسيم مي شوند كه براي هر كدام نيز نمودار سازماني تفصيلي و نحوه فعاليت به اضافه شرح وظايف دقيق عوامل تعريف شده است.

ايازي خاطر نشان كرد : در نواحي درجه امور مالي اداري ، فني و ترافيك ، اجتماعي فرهنگي ، خدمات شهري و شهرسازي به ادارت ويژه تفويض مي گردد اما در نواحي درجه دو اين امور به قسمتها سپرده مي شوند.

وي در ادامه اظهار داشت: اين طرح در كنار تمامي محاسن و پيامدهاي سازنده اي كه در پي خواهد داشت در حال حاضر مشكلاتي را نيز دارد كه مهمترين آنها كمبود نيروي انساني كارآمد مورد نياز در نواحي است ضمن اينكه نيروي انساني متخصصي كه بتواند در سه حوزه ترافيك ، شهرسازي ، فني و عمراني فعاليت مثمر ثمري داشته باشد نيز به ميزان كافي نداريم.

مشاور عالي شهردار تهران افزود: كمبود تجهيزات برخي از نواحي در زمينه سيستم هاي سخت افزاري و شبكه ارتباطي،عدم تناسب و كمبود پست هاي سازماني موجود،پايين بودن سطح تحصيلات كاركنان و ناكافي بودن بودجه در اختيار نيز از ديگر مشكلات پيس روي اين طرح است.
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن