تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815471243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشتکار در رژیم غذایی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شاید شما هم از زمره افراد چاقی باشید که بارها رژیمهای مختلف درمانی را امتحان ولی در حین دوره رژیم لاغری از ادامه آن صرفنظر کردهاید. بسیاری هم پس از کاهش وزن و با گذشت مدت زمانی کوتاه، دوباره شروع به پرخوری کرده و به وزن قبلی و یا حتی به بیشتر از آن میرسند. این مسأله باعث سرخوردگی می شود و معمولاً تمایل به ادامه رعایت رژیم غذایی یا شروع مجدد آن از بین میرود. در مطلب زیر به بررسی علل شکست در رژیمهای غذایی مختلف پرداخته میشود.
● انگیزه رسیدن به وضعیت سلامت جسمی و تناسب اندام
اولین و مهمترین انگیزه لازم برای رعایت یک رژیم غذایی علمی و خوب این است که شما هدف خود را از کاهش وزن دقیقاً مشخص و همیشه در طول دوره رژیم غذایی به آن فکر کنید. چاقی منشأ بسیاری از بیماریهاست. امروزه در هر مجله و کتاب و یا سایت اینترنتی که مطالعه میکنید، به طور حتم در خصوص مضرات چاقی مطالب بسیاری را مشاهده میکنید.
اگر ما میخواهیم از رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن استفاده کنیم، باید بدانیم که از منشأ بسیاری از بیماریها پیشگیری میکنیم. در نظر گرفتن این موارد میتواند انگیزه کافی برای رعایت رژیم غذایی برای رسیدن به یک وزن مناسب همراه با تناسب اندام را در شخص ایجاد کند.
● تعجیل در کم کردن وزن
بسیاری از بیماران چاق که برای کاهش وزن مراجعه میکنند، اولین خواستهشان این است که سریعاً وزن کم کنند.
تبلیغات وسیعی هم در این زمینه صورت گرفته است و این باعث شده تا بیماران از مسیر اصلی خود منحرف شوند.
اما باید گفت صرفاً «نخوردن» باعث تحقق آمال و آرزوها نخواهد بود، بلکه فرد باید خود را تغییر دهد یعنی عادات غلط غذایی و فعالیتهای خود را عوض کند و این ترک عادت مستلزم گذر زمان مناسبی است.
مطمئن باشید اگر در رفتارهای تغذیهای خود تغییری ندهید، نمیتوانید وزن خود را کم کنید.
تعجیل در کم کردن وزن عوارض بسیاری از جمله سرگیجه، سردرد، عصبانیت و موارد دیگر را به دنبال خواهد داشت.
معده یک بافت عضلانی است و مثل همه عضلات دیگر بدن در صورت کار زیاد بزرگتر میشود. باید سعی کنید با رعایت رژیم غذایی مناسب و تغییر در رفتارهای غلط تغذیهای برای یک دوه زمانی کاملاً مشخص کار کمتری از معده خود بکشید و حجم معده خود را کوچک کنید.
نقطه آرمانی شما جایی است که روزی برسد که نه اینکه غذایی را «نخواهید» بخورید، بلکه اصلاً «نتوانید» آن را مصرف کنید.
● رعایت رژیمهای لاغری غیراستاندارد
امروزه کتابهای مختلفی در زمینه رژیمهای لاغری نوشته شده است. دراین کتابها روشهای آبدرمانی، رژیمهای گیاهخواری، رژیمهای میوهخواری، رژیم بستنی و هزاران مورد دیگر توصیه شده است. علم تغذیه رژیمهای تکخواری را نفی میکند و پیشنهادش این است که رژیم غذایی مفید و مؤثر رژیمی است که از هر پنج گروه مواد غذایی تشکیل شده باشد، یعنی در ترکیبات آن پروتئین، کربوهیدرات (قند و شیرینی)، چربی، ویتامینها و املاح به طور مشخص و دقیق لحاظ شده باشد.
گروههای غذایی مختلف حاوی مواد مورد نیاز برای بدن است که مکمل هم هستند، همه چیز در یک نوع ماده غذایی وجود ندارد، بنابراین رعایت نکردن رژیم صحیح غذایی سبب کمبودهای جبرانناپذیری میشود که ممکن است عوارض مهلکی را به دنبال داشته باشد.
افرادی که از رژیمهای گیاهخواری استفاده میکنند باید بدانند که آهن موجود در گیاهانی مثل اسفناج کمتر از آهن موجود در منابع حیوانی مثل گوشت جذب میشود.بنابراین کمبودهای ناشی از رژیمهای گیاهخواری مثل کمبود آهن عوارض خطرناکی چون کمخونی، ریزش مو و موارد دیگری را که مربوط به آهن بدن است، به دنبال خواهد داشت که همین مسأله خود باعث ترس از رژیم به خاطر عوارض بد آن و بالاخره شکست در برنامههای مذکور میشود.
● نداشتن پشتکار در رعایت رژیم لاغری
بسیاری از افراد چاق هستند که برای کاهش وزن به متخصص تغذیه مراجعه و رژیم غذایی دریافت میکنند. این گروه در ابتدا انتظار دارند که رژیم ارائه شده معجزهای ایجاد و بتواند به راحتی وزن آنها را کم کند. ولی این افراد یک یا دو سال بعد و با وزنی بیشتر از وزن اولیه مراجعه و اظهار میدارند میخواهند دوباره شروع کنند.
آنها کسانی هستند که یک یا چند سال، یک وعده غذایی را با خیال راحت نخوردهاند چرا که دائماً این احساس را داشتهاند که در رژیم هستند و یا اینکه غذای کمتری خوردهاند. ولی از تنقلات نتوانستهاند چشم بپوشانند.
در صورتی که با رعایت رژیم غذایی مناسب میتوانستند در عرض چند ماه به وزن ایدهآل خود برسند و بعد از آن با خیالی راحتتر غذا بخورند و فقط در فکر ثابت نگه داشتن وزنشان باشند.
توصیه میشود سعی کنید تمامی عمر خود را صرف رژیم گرفتن نکنید و خود را دائماً عذاب ندهید. یک بار با جدیت و پشتکار فراوان شروع کرده، ادامه داده و به قول معروف تمامش کنید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن