تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816487045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد و بررسی : Devil May Cry 4


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تنها دليلي كه به شما اجازه ميدهد به سراغ DMC4 برويد داستان سراسر جذاب و هيجان انگيز آن است. اينبار سازندگان همان روندي را پيش گرفته اند كه در RE4 و MGS3 ملاحظه مي كرديد. ديالوگ هاي تنه آميز و نيش دار كه ميان كاركتر هاي بازي رد و بدل مي شود و داستاني كه بخاطر قدرت ... و آخرين شيطاني كه گريه كرد.
در روزگاري كه سري بازي هاي RE موفقيت قابل قبولي را براي كپكام تضمين كرده بودند. فرد جواني ايده اوليه ساخت بازي DMC را داد. بازي اي كه از لحاظ ساختار دروني شباهت هاي كمي با RE دارا بود شخصيت اصلي سري DMC مرد جواني به نام دانته با موهاي سفيد و كت قرمز رنگ بود آن زمان DMC يك شبه راه RE را پيمود و توانست به موفقيت عظيمي دست يابد ، طي اين موفقيت كپكام تصميم ساخت نسخه دوم اين سري را گرفت كه با مخالفت سر سختانه كارگردان جوان بازي مواجه شد و ساخت بازي را به استاديو ديگري واگذار كرد اما نسخه دوم DMC نتوانست موفقيت هاي نسخه اول خود را كسب كند پس از اين اتفاق كپكام با عذر خواهي از هواداران بازي اعلام ساخت نسخه سوم را به صورت رسمي بيان كرد. DMC3 كه قبل از نسخه اول بازي اتفاق مي افتاد با بازگشت به همان سبك ، سياق و معماري توانست هويت از دست رفته DMC را باز گرداند و اما سازندگان نسخه اول DMC و RE4 براي ساخت DMC4 انتخاب شدن. اين سازندگان به حق از پس دو عنوان قبلي خود به خوبي بر آمده اند.
من كاري خواهم كرد تا فرشته فرياد بزنه و شيطان بگريد !
تنها دليلي كه به شما اجازه ميدهد به سراغ DMC4 برويد داستان سراسر جذاب و هيجان انگيز آن است. اينبار سازندگان همان روندي را پيش گرفته اند كه در RE4 و MGS3 ملاحظه مي كرديد. ديالوگ هاي تنه آميز و نيش دار كه ميان كاركتر هاي بازي رد و بدل مي شود و داستاني كه بخاطر قدرت شروع مي شود در نگاه اول داستان DMC4 كاملا كليشه اي به نظر مي آمد اما رفته رفته با بازگو كردن حقايق شما كاملا جذب داستان خواهيد شد ، در اصل موضوع بازي باعث درگير شدن شما با داستان نمي شود بلكه صحبت هاي ميان كاركتر ها ، روابط احساسي و سور پرايز هاي بازي باعث مي شود شما تك تك ديالوگ ها را با دقت خاصي مورد بررسي قرار دهيد.



2 هزار سال پس از آنكه اسپاردا (پدر دانته) به دليل عشق به دختري با خوي انساني (مادر دانته) به شيطان ها خيانت ميكند. فرقه اي مذهبي به نام Order Of The Sword اسپاردا را مورد ستايش خود قرار مي دهد و از او به عنوان قهرمان خود ياد مي كند. شما در نقش Nero شخصيت جوان بازي هستيد كه او يكي از اعضاي اين گروه است. Nero دوست Credo يكي از فرمانده هاي اين گروه است و Credo برادر كيليه كه Nero به آن علاقمند است. كيليه در اصل يك آوازه خوان كه سازندگان مي گويند او يك شير زن است. همه چيز به خوبي در حال پيش رفت است كه نا گهان در سالن اپرا پس از خواندن كيليه دانته پسر اسپاردا ميرسد و شروع به كشتن شواليه ها مي كند. اين گروه مذهبي مي خواهد تمامي اهريمن هاي باقي مانده بر روي زمين را از بين ببرد! اما در باطن انها فكر ديگري در ذهن خود دارند. دانته متوجه اين موضوع مي شود و شروع به جنگ مي كند طي يك اتفاق زماني كه كيليه مي خواهد فرار كند به دست دانته در دام مي افتد و به اين ترتيب دانته با نيرو در اولين دقايق شروع به جنگ مي كند. دانته اولين كسي هست كه متوجه مي شود Nero فردي غير عادي است او دستي شيطاني دارد ، دست Nero زماني كه او در يكي از مبارزات در حال جنگ با يك اهريمن بوده اين چنين شده است روح اهريمن درون دست Nero نفوذ مي كند هرچند در اوايل او متوجه قدرت اش نمي شود اما با مرور زمان به قدرت خود پي مي برد. در اولين ملاقات شما با دانته ، او اولين كسي است كه متوجه مي شود Nero داراي دست اهريمني است به همين دليل پي مي برد Nero يك انسان است نه يك اهريمن پس دست از جنگ با او مي كشد و محل را ترك مي كند.




در مراحل بالاتر به صورت اتفاقي Nero حالت شيطاني خود را به وسيله شمشير برادر دانته كشف مي كند و از اين به بعد او متوجه افكار پليد فرقه اي كه در آن عضو بوده است مي شود. هرچند شما خبري از Vergil در بازي نمي بينيد اما تاثير گذاري او در اين نسخه انكار نا پذير است. اين نسخه در اصل دقيقا همان اتفاقاتي را دنبال ميكند كه در DMC3 ورجيل دنبال آن بود يعني اين فرقه مي خواهد دروازه جهنم را به روي دنياي انسان ها باز كند تا بتواند بر سطح زمين تسلط پيدا كند دقيقا كاري كه Vergil در نسخه پيشين ميخواست انجام دهد. Nero D.T همان Vergil در حالت شيطاني است البته او مانند دانته يا Vergil كاملا حالت شيطاني به خود نمي گيريد بلكه به واسطه ورود ارواح شيطاني و در دست داشتن شمشير ورجيل روح Yamato در Nero ظاهر مي شود.
ديالوگ هاي بازي به زيبايي خاصي بيان مي شود و با دقت به آن هيچ جاي فكري براي شما باقي نميگذارد. ديالوگ ها نمايانگر عواطف شخصيت ها هستند مثلا زماني كه دانته به Nero ميگويد اين شمشير براي برادر من است و بايد در خاندان ما باشد اما وقتي Nero ميگويد نيازمند اين شمشير است دانته عشق نشيني ميكند و به او ميگويد برو كارت رو بكن! تنه ها و متلك هاي ميان شخصيت ها نيز نكات مثبت اين بخش به حساب مي آيند هرچند دانته شخصيتي خونسرد و طنز پرداز است اما در مقابل Nero كاملا عصبي و بي صبر است و شوخي سرش نمي شود در بسياري از ديالوگ ها زماني كه دانته او را مسخره مي كند! Nero به طور خاصي ناراحت و عصبي مي شود و اين عصبانيت را نشان مي دهد او شباهات هاي زيادي به جواني دانته دارد.




اما با وجود تمامي اين صحبت ها شما در كل داستان وقتي كه مي خواهيد با نسخه هاي قبل بسنجيد باز به مشكل مي خوريد! و همان گنگي كه در تمامي سري هاي DMC وجود دارد در اين نسخه نيز ديده مي شود.
خوشبختانه گرافيك DMC4 از جزئيات بالايي برخوردار بوده و از DMC3 پيشي گرفته است ، در اولين نگاه مي توانيد به محيط خود و اطراف آن توجه كنيد تمامي مكان ها در بهترين حالت ممكنه طراحي شده اند و به جزئيات آن ها توجه بسياري شده است. جلوه آتش كه مهم ترين بخش بازي است در DMC4 به زيبايي تمام خودنمايي ميكند.زماني كه براي اولين بار با Brial روبرو مي شويد مي توانيد آتش واقعي در دنياي بازي ها را از نزديك ببينيد آنقدر عالي طراحي شده است كه شايد حتي گرمتان هم بشود! جلوه آب دو حالت داره در حالت اول تقريبا خوب طراحي شده است وقتي شما به چاله هايي كه درونشان آب است نگاه مي اندازيد از آن لذت ميبريد وقتي از روي يك قسمت كه آب است عبور مي كنيد به زيبايي آب عكس العمل نشان مي دهد اما! آب ها در ابعاد وسيع تر چندان خوب كار نمي كنند و بيشتر شبيه يك ماده غليظ تر از آب هستند هيچ عكس العملي ندارد. محيط جنگلي بازي يك تنوع در ساعت هاي اول توي بازي به حساب مي آيد اما همين كه يك ساعت به دو ساعت كشيد محيط كاملا براي شما تكراري مي شود ديگر نه خبري از موجود جديدي است! نه خبري از گياه جديد و محيط به سرعت براي شما تكراري و خسته كنند مي شود. كلا محيط ها عالي طراحي شده اند بجز محيط جنگل كه بعد از يك ساعت گشت زني گسل آور مي شود. نور در بازي جلوه اي خاص و مقدس دارد خورشيد كاملا مي تابد و جاني تازه به محيط مي بخشد. در محيط هايي كه خبري از خورشيد نيست! مثلا مرحله برفي باز هم شما مهارت طراحان بازي را مي بينيد محيط برفي با اين كه بسيار سرد ، بي روح و گاهي اعصاب خورد كن است اما مهارت هاي به كار رفته در آن باعث مي شود شما كاملا سر گرم بشيد مثلا زماني كه در برف شروع به راه رفتن مي كنيد! كاملا برف ها فرو مي روند هرچند اين بخش هم بعد از چند ثانيه نا پديد مي شود ، شب در مرحله برفي شما را وارد يك شب واقعي در دنياي بازي ها مي كند تمامي محيط در شب عالي طراحي شده اند صحبت كردن درباره اين امر چندان راحت نيست پس بهتر يك بار آزمايش كنيد. اشيائي كه در محيط هستند بيشتر از 80 درصد قابل تخريب هستند البته اين تخريب با تخريب مثلا Crysis خيلي متفاوت وقتي شما يك صندلي را از بين مي بريد و به سرعت خورده هاي آن نا پديد مي شود.



دشمن ها در بازي از تنوع خوبي بر خوردار هستند! اما يك مسئله وجود داره اين تنوع به خوبي در بازي گنجانده نشده! مثلا در مراحل اوليه شما تنها تعداد انگشت شماري از دشمن ها را در كنار خود مي بينيد كه به راحتي قابل كشتن هستند و بعد به يك بار بازي شروع به رشد و افزايش دشمن ها ميكنه اما بعد از يك مدت در اواسط بازي اين روند متوقف ميشه و باز در نيمه دوم بازي اين رشد دو چندان مي شود به صورتي كه شما پشت سر هم موجودات عجيب و غريب را شاهد خواهيد بود. تنوع در دشمن ها واقعا عالي است اما درست تقسيم نكردن ان ها توسط سازندگان باعث شده كمي در قسمت هايي از بازي روند كاملا يك نواخت دنبال كنيد البته زماني كه داشتم به دشمن هاي نسخه اول بازي نگاه مي كردم رابطه جالبي بين آن ها و اين نسخه ديدم بيشتر هيولا هايي كه در نسخه اول بازي حضور داشتند تقريبا با همان شكل و كمي بروز شده در اين نسخه نيز ديده مي شوند. در طراحي شخصيت هاي پاياني يا به عبارتي غول ها سازندگان كاملا توجه داشته اند و سعي شده غول ها داراي تنوع بسيار بالا باشند و خبري از عناصر تكراري در آن ها نباشد البته سازندگان موفق هم بوده اند طراحي غول ها عالي است از تصاوير تكراري براي انان استفاده نشده مثلا يكي مانند ماري است كه سر گل داره و ديگري گربه اي است كه از دل جهنم بر روي زمين پا گذاشته و هميشه در حال سوختن است يا مجسمه اي كه تنها يك بند انگشت اش اندازه شخصيت دانته يا Nero مي شود. از اين ور هم طراحي كاركتر هاي اصلي هم عالي است. مثلا دانته با نسخه قبلي خود تفاوت هاي بسياري كرده! است حالا طبق سن او كاملا پختگي در صورت او مي بينيد يا Nero كه كاملا احساساتش بر روي صورت او نمايان مي شود. لباس ها و... نيز براي تمامي شخصيت ها خوب طراحي شده است همه شخصيت هايي كه از قبل در بازي حضور داشته اند با حفظ اسكتل اصلي آن ها حالا صورتي پير تر و پخته تر دارند مانند ليدي كه ديگر يك دختر جوان نيست!. سلاح ها تنوع قابل قبولي دارند البته اين تنوع بيشتر براي دانته است. طراحي هر سلاح منحصر به فرد است مثلا سلاح لوسيفر كه از درون آن نيزه هايي پرتاب مي شود به زيبايي در آمده است.




Nero چندان تنوعي در سلاح هايش ديده نمي شود اما طراحي دست او معركه و بهترين فكري است كه شايد به ذهن سازندگان براي اين نسخه مي رسيد اين بخش ايده آل ترين حالت ممكنه در اين نسخه است. تكسچر ها هم خوب كار شده اند و عالي هستند اما سايه ها چندان چنگي به دل نمي زنند كاملا لرزش هاي بي دليل! در آن ها حس مي شود و خبري از AA نيست. سايه باعث شده كاملا شما گرافيك خوب بازي را فراموش كنيد و در زمان هايي از آن نفرت پيدا كنيد! هم لرزان است هم تيزي شكل كه به كل بازي لطمه زده است. فيزيك هم در بازي عالي است. كاملا شما مي توانيد حس كنيد شمشير به بدن كاركتر ها بر خورد مي كند يا زماني كه شمشير در هوا توسط يكي از دو كاركتر مي چرخانيد سنگيني آن و شكافتن هوا توسط شمشير را حس خواهيد كرد. كاركتر ها نيز از لحاظ فيزيك و اندام عالي طراحي شده اند و نظير ندارند.
كنترل بازي بر روي هر شخصيت عالي است اما عذاب آور ترين بخش بازي زماني است كه شما مجبوريد تمامي مراحل را كه رفته ايد باز گرديد و تقريبا هر غول مجبوريد 3 بار بجنگيد يا شايد هم با بازي از آن ها 4 بار! كه اين ام بسيار خسته كننده است. نيم اول بازي كاملا خوب و عالي سپري مي شود داستان كاملا خوب رو نمايي مي شود اما وقتي به نيمه دوم ميرسيد همه چيز تازه شروع مي شود مراحل سخت شده! يعني شما در نيمه دوم تقريبا يك درجه سختي ديگري روبرو مي شود! تمامي غول ها كمي زرنگ تر شده و كشتن آن ها چندان آسان نخواهد بود! و البته محيط هم بر خلاف قبل بيشتر دشمن در خود جاي مي دهد.سيستم كمبو بازي هم باعث خلق صحنه هاي جذابي در بازي مي شود! اما در بيشتر مواقع تا بخوايد از سيستم كمبو استفاده كنيد خواهيد ديد ! دشمني ديگه توي محيط نيست! بهتر بگم كلا سيستم كمبو بيشتر براي زماني به كار شما مي آيد كه ديگه بازي رو تموم كرده باشيد و فقط براي ديدن صحنه هاي جالب كتك كاري سراغ اون بريد! كه در اين حالت كمبو به كار شما مياد در غير اين صورت با ضربات كم خيلي راحت دشمن هاي شما از پاي در مي ايند. نو آوري جديدي كه در اين سري شاهد آن هستيم حضور Nero و دست اسرار آميز او به نام Devil Beringer است. امكاناتي كه Nero داره بسيار محدود است او تنها داراي يك اسلحه ، يك شمشير و Devil Beringer است اما همين DB خودش چندين سلاح است.



شما با DB مي توانيد دشمن را به طرف خود بكشيد يا اگر تعداد زيادي دشمن در اطراف خود مي بينيد كافيست آنها را بالاي سر خود نگه داريد يا آن ها را با قدرت بسيار به زمين بكوبانيد بهترين حالت اين سيستم Combo آن است كه به طور شگفت انگيزي در مقابل غول ها جان شما را نجات مي دهد. سلاح بعدي Nero يك تفنگ دو لول است به نام رز آبي Blue Rose كه از لحاظ قدرت هيچ كم و كسري از سلاح هاي دوقلوي دانته نداره و البته BR ميتونه با DB مخلوط بشه و قدرت تاثير پذيري دو چندان يا بيشتر را هم داشته باشه.شمشير Nero به نام ملكه قرمز Red Queen است. اين شمشير كه تمامي شوليه هاي فرقه Order Of The Sword آن را دارا هستند يك سلاح تخريب كننده جادويي است! دسته Red Queen همانند گاز يك موتور سيكلت است با چند بار گاز دادن ديروز آتش قدرتمندي درون آن بوجود مي آيد كه هر چيزي كه در اطراف آن باشد را به راحتي از بين مي برد Nero با Red Queen مي تواند دشمن را كباب كند! Dante شخصيت دوم بازي است كه شما از مرحله 11 به بعد با اون سر و كار داريد. تنوع سلاح ها در Dante بسيار بيشتر از شخصيت Nero است اما سلاح داريم تا سلاح! وقتي با دانته شروع به انجام بازي مي كنيد! نبود Devil Beringer به خوبي حس مي شود. اما بجاي اين دانته داراي پنج حالت Style است. Royalgaurd كه دانته براي دفاع از ان استفاده ميكنه تقريبا به كار شما نمياد! Quick Ster در اين حالت شما مي تونيد كار هاي جالبي شمشير خود انجام بديد. Gunslinger اين حالت واقعا عالي است شما با سلاح هاي گرم مي توانيد حركات اكروباتيك انجام بديد و از دست جانور ها به راحتي راحت بشيد.البته چند حالت ديگه هم هست كه بهتر خودتون اون رو كشف كنيد. در بازي چند سلاح جديد نيز به شما داده مي شود مثلا Lucifer كه توانايي پرتاب تيغ هايي رو داره كه پس از چند ثانيه منفجر مي شوند اين سلاح بيشتر در غول هايي بدرد ميخوره كه در حالت پرواز هستند و شما وقتي گيرشون آورديد با ارسال چند تيغ راحت كارشون تموم مي كنيد Pandora سلاح ديگري كه يك جعبه همه كارست ميتونه يك سلاح مخرب يا يك تيربار باشه و البته با نور زياد ميتونه دشمن شما رو كور كنه بيشتر زماني به كارتون مياد كه دشمن ها زياد باشند البته با اپگريد اين سلاح مي تونيد از قدرت هسته اي آن هم استفاد كنيد!.




شما بر خلاف نسخه قبل از Red orb ها فقط براي خريد واحد هاي سلامتي و امكانات از اين قبيل استفاده مي كنيد و واحد جديدي به نام Proud Souls وجود داره كه نسبت به Combo هايي كه شما در بازي زده ايد به شما امتياز ميده با اين امتياز ها مي توانيد شخصيت خودتون اپگريد كنيد و سلاح ها را قدرتمند و البته هر ابگريدي كه خوشتون نيمد به راحتي مي توانيد پس بدهيد و يكي ديگر را انتخاب كنيد. همين طور كه مي دونيد دانته داراي حالتي به نام D.T است اما Nero هم چنين حالتي را داراست! درست معلوم نيست اما Nero ارتباط مستقيمي با اسپاردا دارد و او نيز مي تواند به حالت شيطاني تبديل شود. شما از مرحله 8 به بعد مي توانيد كنترل حالت شيطاني Nero نيز در دست بگيريد در اين حالت از Devil Bringer به خوبي استفاده ميشه و بهترين سلاح شما است حتي بهتر از شمشير ، خصوصيتي كه DMC4 در كنترل خود مي بينيد حفظ خوبي هاي نسخه قبل و حذف بدي هاي نسخه پيشين است.
وجود صحنه هاي فيلم جذاب و اكشن باعث شده شما DMC4 را بيشتر از آنكه يك بازي به شمار بياريد يك فيلم تمام عيار حساب كنيد. صدا گذاري بازي عالي است. دوبلر هاي بازي حقا كه دوبلر هستند و تمامي سعي خود را كرده اند صدا ها چه غم چه اندوه و چه عصبانيت حس را به خوبي به شما مي دهد خودموني بگم شما را حسابي جو گير و در گير بازي مي كند به طوري كه زمان كامل فراموش مي كنيد. صداهاي اطراف مانند شكستن اشياء و... هم خوب كار شده است و مشكلي در آنها وجود نداره. آهنگ هاي بازي هيجان آن دو چندان كرده اند اما شما به دليل اكشن سريع بازي چندان وقت شنيدن آهنگ هاي بازي را نداريد.





در پايان بايد بگم كه DMC 4 عنواني بود كه شايد تكرار آن تقريبا غير ممكن باشد و در اين نسل فقط DMC4 به يادگار بماند. DMC4 سعي كرد تمامي عناصر Devil May Cry 3 در خود حل كند و با اضافه كردن امكانات بيشتر جاني تازه به اين بازي ببخشد! وجود صحنه هاي سينماتيك كه باعث مي شود شما از بازي لذت دو چندان ببريد همانند نسخه پيشين خود نيز يكي ديگر از عواملي بود كه DMC4 را شاهكار كرد مهمترين ويژگي Devil May Cry 4 نسبت به برادر بزرگترش روان تر شدن اجراي بازي بود به صورتي كه تمامي بازي كنان توانايي انجام اين بازي را داشته اند و چندان شما در بازي با مشكلات كسالت بار نسخه قبلي دست و پنچه نرم نخواهيد كرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 459]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن