تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805585864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در نشست خبري با ميشل عون: ايران از وحدت و ارتباط صميمانه با جريان هاي لبناني حمايت مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: متكي در نشست خبري با ميشل عون: ايران از وحدت و ارتباط صميمانه با جريان هاي لبناني حمايت مي كند
وزير امور خارجه تصريح كرد: بهترين گزينه براي كساني كه از ده ها هزار كيلومتر دورتر به دنبال تحميل نظرهايشان به كشورها و ملت هاي منطقه هستند، خروج از منطقه است .
منوچهر متكي وزير امور خارجه در نشست خبري مشترك با رئيس جريان مسيحي ملي آزاد لبنان از نقش سازنده ميشل عون در مقاومت سي و سه روزه در برابر تجاوز رژيم صهيونيستي قدرداني كرد.

وي افزود:‌ آقاي ميشل عون از رهبران باسابقه جريان هاي موثر لبناني و امروز در مجموعه جامعه موثر مسيحي در لبنان است و نقش تعيين كننده اي دارد.

وزير امور خارجه گفت: برخورد متواضعانه ايشان در نشست دوحه در گفتگوهاي لبناني - لبناني براي نيل به توافق همه جانبه ارزشمند و ستودني بود.

متكي انتخاب رئيس جمهور در لبنان و تعيين دولت را دو گام مهم در ثبات لبنان خواند و ابراز اميدواري كرد‌ گام مهم باقيمانده يعني انتخابات مجلس لبنان نيز با همكاري همه گروه ها انجام شود.

متكي روابط دو كشور ايران و لبنان را مبتني بر منافع و نگراني هاي مشترك خواند و گفت: دو كشور اشتراكات فراوان اعتقادي، اقتصادي ، جغرافيايي ، سياسي و تاريخي در منطقه دارند و ما دو عضو مهم خانواده بزرگ منطقه هستيم.

وي تصريح كرد: مناسبات ايران و لبنان در جهت حمايت از منافع و مواضع مشترك از يك سو و رفع نگراني هاي مشترك از سوي ديگر است.

وزير امور خارجه تصريح كرد: كساني كه از ده ها هزار كيلومتر دورتر به دنبال تحميل نظرهايشان به كشورها و ملت هاي منطقه هستند و منافع نامشروع را دنبال مي كنند امروز نقشه هايشان نقش بر آب شده است و بهترين گزينه براي آنها خروج از منطقه است و حق ندارند كشورهاي منطقه را كه در مسير دوستي و صميمت گام بر مي دارند نكوهش كنند.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از وحدت و انسجام اسلامي و ارتباط صميمانه با جريان هاي لبناني حمايت مي كند .

متكي با اشاره به سفرهاي خود در يكي دو سال گذشته به لبنان گفت: يكي از سفرهاي من در دوران جنگ 33 روزه و ديگري در مراسم انتخاب رياست جمهوري اين كشور بود و در هر دو سفر با همه مسئولان از جمله رئيس جمهور، نخست وزير، وزير امور خارجه و رهبران همه جريان هاي لبناني بدون توجه به تاريخ تشكيل اين جريان ها ديدار داشتم.

متكي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با همه طرف هاي لبناني تعامل دارد همان گونه كه سياست و موضع ايران براي حل بحران داخلي لبنان اجماع و گفتگوي لبناني بود و همين رويكرد هم حلال مشكلات داخلي لبنان شد.

وي افزود:‌ از همه دوستان لبناني براي سفر به تهران دعوت كرديم و در ديدار روساي جمهور دو كشور در نيويورك نيز از آقاي ميشل سليمان براي ديدار از ايران دعوت شد و در آينده شاهد ديدارهاي متنوع جمهوري اسلامي ايران با دوستان لبناني هستيم.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره برنامه هاي برخي كشورها براي ضربه زدن به روابط ايران و لبنان گفت: وقتي نقشه هاي قدرت هاي سلطه طلب كه مبتني بر هژموني آنهاست با شكست مواجه مي شود قاعدتا برخي از تدبيرهاي نادرست منطقه اي آنها هم به ثمر نمي نشيند.

متكي افزود:‌ يكي از سياست هاي غيرواقع بينانه امريكا در منطقه ايجاد اختلاف بين كشورهاست كه براي آن سرمايه گذاري زيادي نيز كرده است؛ شما شاهد بوديد كه بعد از سخنراني داغ مسئولان آمريكايي در منطقه مسئولان كشورهاي منطقه به ايران سفر و بر استمرار رابطه با ايران و تعميق آن تاكيد كردند.

متكي افزود: خواست كشورهاي منطقه همكاري با جمهوري اسلامي ايران است و وقتي طراحي هاي كلان دشمنان اين منطقه با شكست مواجه مي شود طراحي هاي كوچك در منطقه محلي از اعراب نخواهد داشت.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوالي درباره كمك ايران به لبنان گفت: در پي خرابي هاي زيادي كه بعد از تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي در لبنان ايجاد شد كشورهاي منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران وظيفه اسلامي و انساني خود مي دانستند كه در بازسازي هاي لبنان مشاركت كنند؛ لازم مي دانم از كشورهاي منطقه كه برخي از آنها در بازسازي لبنان مشاركت گسترده اي داشتند تشكر كنم.

متكي افزود: ما هم به سهم خود همراهي و مساعدت ملت ايران را براي كمك به بازسازي لبنان هزينه كرديم و با مديريت خوب، شركت هاي ايراني توانستند با اعتبارات كمي گام هاي بلندي در بازسازي لبنان بردارند.

متكي همچنين در پاسخ به سوالي درباره اجازه پارلمان عراق به ارتش تركيه براي عمليات نظامي در شمال عراق گفت: واقعيتي وجود دارد و آن اقدامات تروريستي گروه هاي تروريستي از شمال عراق عليه همسايگان است.

وي افزود: اين اقدامات تروريستي بايد ريشه كن شود و در اين زمينه بايد هماهنگي هايي با دولت مركزي عراق صورت بگيرد؛ معتقديم مبارزه با تروريسم امري لازم و در عين حال نيازمند هماهنگي با دولت مركزي عراق است.

ميشل عون رئيس جريان مسيحي ملي آزاد لبنان نيز در اين نشست خبري با ابراز خوشحالي از سفر به ايران و ديدار با مقامات كشورمان گفت: ايران و لبنان به علت منافع و نگراني هاي مشترك به گروه واحدي تبديل شده اند كه بايد با تفاهم بيشتر، در جهت كاستن از نگراني ها و گسترش مشتركات تلاش كنند.

ميشل عون افزود: اگر كشورهاي مختلف مي توانند در سايه قانوني واحد با هم همكاري كنند كشورهايي كه در يك منطقه زندگي مي كنند مي توانند با هم در جهت حل مسائل و مشكلات همكاري كنند.

وي با بيان اينكه ايران و لبنان بخشي از منطقه هستند و از ديرباز با يكديگر بوده اند گفت: ايران كنوني همواره به لبنان برا ي حل مشكلات كمك و از تقويت وحدت ملي در لبنان حمايت كرده است .

رئيس جريان مسيحي ملي آزاد لبنان افزود: ايران هرگز به هيچ يك از دشمنان لبنان كمك نكرده است، امروز ما در باره همه مسائل منطقه و تحولات سياسي و امنيتي آن و بازتاب هاي بحران اقتصادي به وجود آمده در جهان گفتگو كرديم و اميدواريم كه همواره بتوانيم اين گونه مذاكرات را ادامه دهيم تا بتوانيم خط مشي واحدي براي خدمت به دو كشور اتخاذ كنيم .

ميشل عون در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد برخي از رهبران لبناني از سفر شما به ايران انتقاد كرده اند گفت: علامت استفهام و تعجب بايد زماني مطرح مي شد كه چرا ما به ايران سفر نمي كنيم؛ ما به همه كشورهاي دنيا براي خدمت به لبنان و شكل دادن به دوستي هاي جديد سفر مي كنيم ، چرا نبايد به ايران كه قدرتمندترين كشور منطقه و نزديك ترين دوست كشور ماست سفر كنيم؟ شايد سفر من به ايران دير انجام شده باشد.

رئيس جريان مسيحي ملي آزاد لبنان در پاسخ به اين سوال خبرنگار شبكه الجزيره كه آيا فكر مي كنيد سفر شما بتواند يخ هاي موجود بين مسيحيان لبنان با جمهوري اسلامي ايران را آب كند گفت: هيچ يخي بين مسيحيان لبنان با ايران وجود ندارد، اين سفر براي تاكيد بر دوستي و همكاري بين دو طرف انجام شده است؛ ما فقط بعد مسيحي نداريم و يك بعد ملي داريم و بر آن هم تاكيد مي كنيم.

ميشل عون همچنين درباره تلاش برخي كشورها و جريان ها براي كمرنگ كردن پيروزي مقاومت در جنگ سي و سه روزه گفت: جنگ ر‍‍ژيم صيونيستي با لبنان پارادوكس هايي را درباره نتايج آن ايجاد كرد ، برخي كشورهاي عربي در ابتدا مقاومت را محكوم كردند ولي بعد، از آن حمايت كردند؛ در لبنان نيز برخي از گروه ها اين گونه عمل
كردند.

وي تصريح كرد : اين پيروزي مي ماند حتي اگر ديگران بخواهند آن را كوچك جلوه دهند و با گذشت زمان همه از اين اقدام شايسته قدرداني خواهند كرد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن