تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819252292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم قم در مجلس: اجماع عملي دولت و مجلس براي اجراي طرح تحول اقتصادي ضروري است اصرار آمريكا بر انعقاد قرارداد امنيتي با عراق، باج‌خواهي زورمدارانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده مردم قم در مجلس: اجماع عملي دولت و مجلس براي اجراي طرح تحول اقتصادي ضروري است اصرار آمريكا بر انعقاد قرارداد امنيتي با عراق، باج‌خواهي زورمدارانه است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: مهم‌ترين دغدغه اصولگرايان افزايش كارآمدي نظام در عرصه‌هاي داخلي و خارجي و نيز در تعامل قواي سه گانه در آستانه دهه چهارم انقلاب مي‌باشد، و بايد دانست كه مشروعيت و كارآمدي دو شرط اصلي دوام و بقاي هر حكومت است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام علي بنايي امروز - يكشنبه - در نطق پيش از دستور خود، با گرامي‌داشت هفته ناجا گفت: از مسوولان ناجا انتظار مي‌رود با اجراي طرح امنيت اجتماعي و مقابله با مفسدان، امنيت عمومي را براي ملت شريف فراهم آورند.

بنايي افزود: اصرار آمريكا بر انعقاد قرارداد امنيتي با دولت عراق در حقيقت يك باج‌خواهي زورمدارانه است و با شناختي كه از ملت عراق و نمايندگان آن وجود دارد، آنان هيچ گاه حاضر نيستند كه به اين ذلت تن داده و حاكميت نامشروع آمريكا را بر سرنوشت خود بپذيرند و ترديدي نيست كه مرجعيت هوشمند عراق با درايت و بصيرت خاص خود بزرگترين مدافع حقوق ملت عراق شناخته مي‌شود.

نماينده قم گفت: در افغانستان نيز وضعيت تاسف‌بار است؛ از يك سو توليد مواد مخدر و از سوي ديگر ناامني و وضع بد اقتصادي مردم مسلمان اين كشور را سخت آزار مي‌دهد، حمايت آمريكا از مذاكره مستقيم با طالبان در واقع به معناي تسليم شدن همين ابرقدرت در برابر يك گروه تروريستي بوده و از افول قدرت آمريكا در جهان و منطقه حكايت دارد.

وي تصريح كرد: گفتني است در اين شرايط يك ضد انقلاب معلوم‌الحال دلال، شوراي ايرانيان - آمريكاييان را راه‌اندازي كرده و مي‌كوشد كه در تهران دفتر تاسيس كند، با توجه به اين امر كاملا به دور از شان ملت شريف ايران مي‌باشد، دولت به هيچ وجه نبايستي اجازه تاسيس اين دفتر در تهران را بدهد.

بنايي خطاب به نمايندگان گفت: اكنون نزديك چهار سال است كه اصولگرايان در ارتباط با دو قوه مجريه و مقننه مديريت دارند و نمي‌توان انكار كرد كه امروز اصولگرايي با چالش‌ها و خطراتي رو به رو است.

وي با بيان خطر بروز كاهش اعتماد اجتماعي براي اصولگرايان اشاره كرد و گفت: مهم‌ترين سرمايه اجتماعي اصولگرايان اعتمادي است كه مردم به اين جريان اصيل و پويا داشته و مقام معظم رهبري نيز در مواقع گوناگون اصول و شاخصه‌هاي آن را ترسيم كردند، ولي امروز سرمايه اجتماعي اصولگرايان به دلايلي چند در معرض چالشي جدي قرار گرفته كه بايد به سرعت براي بازسازي و احياي آن اقدام شود.

نماينده قم ادامه داد: بي‌گمان بيشترين بار مسووليت حفظ و نگهداري سرمايه اجتماعي اصولگرايان متوجه دولت و مجلس است، زيرا عملكرد آن نهادها تاثير مستقيم بر اعتماد عمومي و مشاركت مردم خواهد داشت.

نماينده قم با بيان اين‌كه بي‌اعتنايي و كم محلي نسبت به جايگاه روحانيت و مرجعيت يكي ديگر از خطرات است كه بايد آن را جدي گرفت، افزود: نهاد مرجعيت شيعه به عنوان نيابت عامه از سوي حضرت صاحب الامر(عج) در عصر غيبت كبري توانسته است در عالي‌ترين سطح، شيعيان را هدايت و رهبري كند و اساسا پيروزي انقلاب اسلامي و نيز تداوم و كارآمدي آن فقط با محور بودن مرجعيت آگاه و اصيل ممكن مي‌باشد؛ با اين باور چه كسي از تضعيف اين نهاد سود مي‌برد.

وي ادامه داد: واقعيت اين است كه همدلي و همراهي موجود ميان مراجع عظام و رهبري معظم انقلاب اسلامي خواب بدانديشان را آشفته ساخته و قلب‌هاي بيمار را افسرده كرده است، از اين رو آنان در پريشان حالي حكم به كناره‌گيري روحانيت و انزواي حوزه‌هاي علمي سر مي‌دهند، آنان بايد بدانند كه ملت بزرگ ايران به وصيت بنيان‌گذار جمهوري اسلامي عمل خواهد كرد كه فرمودند از حوزه‌هاي علميه تجليل كنيد به حرف‌هايي كه مي‌زنند و مي‌خواهند شما را از حوزه‌ها و مراجع جدا كنند، گوش ندهيد، اين‌ها غرض دارند و اين حوزه علميه است كه اسلام را سرپا نگه داشته است.

به گزارش ايسنا، نماينده قم با بيان اين‌كه متاسفانه هر از گاهي موتور تخريب غوغاسالاران بخشي از روحانيت متعهد و اصيل اسلام را هدف قرار داده و موجي از شايعه و تهمت را عليه شخصيت‌هاي متعهد و مورد عنايت امام و رهبري به راه مي‌اندازند، گفت: انتظار اقشار گوناگون مردم از اصولگرايان آن است كه با تمركز با محوريت جامعتين، انتخابات آتي را به سامان برسانند.

عضو كميسيون اصل نود تاكيد كرد: امروز مجلس و دولت اصولگرا وظيفه دارند كه با همراهي يكديگر و نيز با تمام توان و تدبير، كارآمدي نظام در عرصه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي را بالا ببرند و به حمدالله مجلس هشتم در اين مدت كوتاه به بركت مديريت كارآمد و داراي حسن شهرت و اكثريتي با انگيزه و فعال همراه با ظرفيت علمي و كارشناسي مناسب و بهره‌گيري از تجارب مجالس گذشته توانسته است اميدهاي فراواني را به خود متوجه سازد.

عضو كميسيون اصل 90 به موضوع تورم و تحول اقتصادي اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به كسري بودجه دولت و خطر سقوط بهاي نفت و تورم موجود، منطق توزيعي نقدي يارانه‌ها چيست؟ آيا ميزان تورم حاصله از آن به درستي محاسبه شده است؟ بانك‌ها تاكنون گزارش شفاف از عملكرد بنگاه‌هاي زودبازده ارايه نكردند، ولي بانك مركزي انحراف بنگاه‌ها را 38 درصد اعلام كرده است، با اين وضع، اشتغال ايجاد شده نيز قابل توجه است.

وي گفت: قطعا تعامل مثبت و اجماع قوي و عملي در دولت و مجلس براي اجراي اين طرح مهم ضروري مي‌باشد.

نماينده قم عنوان كرد: قم قلب تپنده و كانون عقلانيت ديني به شمار آمده و نقش بسيار مهم در توليد فكر ديني و جنبش نرم افزاري دارد كه بايد مورد توجه جدي مسوولان تصميم‌گير كشور قرار گيرد و قم به لحاظ وجود حوزه علميه داراي نقش محوري و راهبردي در جهان اسلام مي‌باشد.

بنايي در اين راستا ادامه داد: از اين رو نگاه به قم مي‌بايد نگاه به يك شهر استراتژيك باشد. قم يك رسالت فراملي و فرا منطقه‌اي دارد، بنابراين تناسب نقشه جامع فرهنگي كشور بايد حول محور اين مركزيت شكل بگيرد و تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌ها بايد در جهت تقويت اين تفكر پايه‌ريزي گردد، زيرا كارآمدي قم به معناي كارآمدي نظام تلقي خواهد شد، زيرا رسالت اصلي حوزه توسعه دينداري و تبديل انقلاب اسلامي به يك انقلاب جهاني است.

وي گفت: فلسفه قم توسعه ديني و بينش ديني بوده و مسايل سياسي و اقتصادي استان بايد بر اين اساس توسعه يابد و با اين وضع از مسوولان انتظار مي‌رود در ترسيم سند چشم‌انداز استان قم رسالت‌هايي كه قم بر دوش مي‌كشد را به خوبي تدوين كنند، زيرا قم به دليل تعلق خاطر مهمانان در حوزه‌هاي اخلاق و معنويت و پرورش‌هاي روحي تاثيرگذار بوده و شعار نفوذ مرجعيت شيعه بسط يافته و نگاه شيعيان به اين نقطه معطوف است.

بنايي هم‌چنين خواست به مشكلات موجود در قم توجه جدي شده و در جهت جبران عقب ماندگي‌ها اهتمام صورت بگيرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن