تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803301755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار فوتبال، موضوع 99 درصد تيتر روزنامه هاي ورزشي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار فوتبال، موضوع 99 درصد تيتر روزنامه هاي ورزشي است
اخبار فوتبال همچنان در صدر تيترهاي روزنامه هاي ورزشي ايران قرار دارد بطوريه موضوع 99 درصد تيتر يك و دو اين روزنامه ها در سه ماه اول سال 1387 مربوط به اين رشته است.


به گزارش روز شنبه ايرنا، معاونت مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارش تحليل محتواي نشريات ورزشي كشور در دوره سه ماه اول سال 1387 را منتشر كرد.
بر اساس اين گزارش ارزش هاي خبري " شهرت و تازگي"، "شهرت" و " شهرت و برخورد" بيشترين ارزشهاي خبري تيترهاي روزنامه هاي ورزشي كشور است كه انتقاد از مسئولان ورزشي كشور، انتقاد از عملكرد استقلال تهران و فيروز كريمي، ارائه اخبار ورزشي جديد و تازه و همچنين استفاده از چهرهاي مشهور ورزشي از جمله دلايل استفاده از اين تيترها در دوره بررسي است.
بر اساس اطلاعات بدست آمده از اين پژوهش دو تيم استقلال و پرسپوليس تهران و مربيان اين دو تيم از جمله شخصيت هاي مطرح و معرفي شده در تيتر اول و دوم روزنامه هاي ورزشي كشور هستند.
تحليلگر اين پژوهش معتقد است جهت گيري 51 درصد تيتر هاي اول روزنامه هاي ورزشي "مثبت"، 26 درصد "منفي"، 20 درصد "نامشخص" و 3 درصد نيز "بي جهت" است.اين آمار درخصوص جهت گيري تيترهاي دوم نشريات ورزشي در 5/46 درصد "مثبت"، 3/30 درصد "منفي" و 2/23 درصد نيز "نامشخص" ديده مي شود.
بيشترين عكس هاي چاپ شده در روزنامه هاي ورزشي كشور رنگي است كه از نظر مليت، 3/81 درصد آنان "داخلي"، 2/11 درصد "خارجي" و 5/7 درصد نيز عكسهاي با مليتهاي "داخلي و خارجي" است. موضوع عكس هاي چاپ شده در نشريات ورزشي 44 درصد "فوتباليست داخلي و خارجي"، 3/37 درصد "فوتباليست و مربي"، 2/11 درصد مربوط به "تيم ملي فوتبال و بازيكنان آن" ، 2/5 درصد "باشگاه داخلي" و 2/2 درصد تصاوير نيز "مسئولان ورزشي" را در بر مي گيرد.
همچنين 5/85 درصد عكس هاي چاپ شده در روزنامه هاي ورزشي مربوط به فوتبال و مابقي مربوط به ساير رشته ها ورزشي است.
در اين پژوهش مطالب روزنامه هاي ورزشي از نظر موضوع نيز تحليل محتوا شده است كه "فوتبال داخلي" با 7/60 درصد بيشترين مطلب را به خود اختصاص داده است.
از اين نظر "فوتبال خارجي" با 4/21 درصد، "كشتي" با 2/4 درصد، "ورزش هاي رزمي" با 5/2 درصد، "واليبال" با 6/1 درصد، "بسكتبال" با 8/1 درصد، "ورزش بانوان" با 90 صدم درصد و ساير رشته ها نيز با 8/6 درصد به ترتيب بيشترين مطالب نشريات ورزشي ايران به خود اختصاص دادند.
"گزارش" با 3/41 درصد و "گفت و گو " با 25 درصد بيشترين مطالب منتشره در روزنامه هاي ورزشي از نظر سبك خبري است. از اين نظر "يادداشت" با 16/7 درصد در مقام سوم"، "معرفي"، "ارتباط با خوانندگان"، "تفسير"، "طنز"، "سرگرمي و جدول" و "مقاله و سرمقاله" در مكان هاي بعدي قرار دارند.
اين پژوهش به تحليل محتواي 11 روزنامه ورزشي كشور شامل ايران ورزشي، ابرار ورزشي، گل، جهان فوتبال، خبر ورزشي، البرز ورزشي، استقلال جوان، نود، كيهان ورزشي و پيروزي پرداخته است.
در اين پژوهش موضوع تيترها، جهت گيري تيترها، ارزشهاي خبري، موضوعات مطالب، جهت گيري موضوع، محتواي عكس ها و طرح ها، شخصيت مربوط به تيترها، فراواني عكس ها به تفكيك رشته هاي ورزشي، موضوع اخبار، سبك مطالب و حجم آگهي و پيام هاي خوانندگان و هوداران تيم هاي ورزشي از جمله مواردي است كه تحليلگر اين پژوهش در محتواي روزنامه ها ورزشي مورد بررسي قرار داده است.
همچنين بر اساس بررسي هاي بعمل آمده در اين پژوهش، رويدادهاي مهمي كه نشريات ورزشي در فصل بهار سال جاري تحت تاثير قرار داده اند به شرح زير است:
حذف سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا، صعود دو تيم پيام و سپاهان نوين به ليگ برتر فوتبال، سقوط دو تيم نفت و شيرين فراز كرمانشاه از ليگ برتر فوتبال، قهرماني تيم پرسپوليس در ليگ برتر فوتبال، قهرماني استقلال در جام حذفي،خدا حافظي قطبي از مربيگري تيم پرسپوليس، انتصاب "علي دايي" به سرمربيگري تيم ملي فوتبال، محروميت "علي كريمي" از حضور در تيم ملي فوتبال، انتصاب قلعه نويي به سرمربيگري تيم استقلال تهران، درخشش تيم ملي بسكتبال در آسيا و كسب جواز المپيك و درگيري ما بين دايي و مايلي كهن.
1379
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن