تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛همكاري اوليا و مربيان عامل رشد فرهنگي جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛همكاري اوليا و مربيان عامل رشد فرهنگي جامعه است
؛امامان جمعه استان در آستانه روز پيوند اوليا و مربيان ضمن دعوت از والدين دانش آموزان براي همكاري با مديران مدارس و معلمان اين تعامل را موجب رشد فرهنگي جامعه دانستند.آن ها با تجليل از خدمات سبزپوشان نيروي انتظامي به مناسبت هفته ناجا به هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي اشاره كردند و لزوم مقاوم سازي مسكن در شهرها و روستاها و اجراي طرح هاي ويژه در راستاي كاهش خسارت بلاياي طبيعي را مورد تأكيد قرار دادند.خطيبان جمعه استان با اشاره به ديگر مناسبت هاي هفته سالروز شهادت شهيد محراب آيت الله اشرفي اصفهاني، شهادت حمزه سيد الشهداء، وفات عبدالعظيم حسني و روز جهاني استاندارد را گرامي داشتند.

؛پيوند اوليا و مربيان

؛نصرآباد:
؛ امام جمعه نصرآباد درباره روز پيوند اوليا و مربيان ضمن ترغيب والدين به همكاري با مديران مدارس گفت: اين تلاش موجب رشد فرهنگي جامعه مي شود. حجت الاسلام توكلي افزود: خانواده مهم ترين كانون اجتماعي است كه نقش هاي سني، جنسي و رفتاري و نقش هاي اجتماعي را براي افراد تعيين و مشخص مي كند. وي با انتقاد از مدعيان دين داري در نفي انديشه مهدويت گفت: زير سوال بردن اصل مسلم دين و ارزش هاي آن نتيجه پناهندگي به كشورهاي لائيك و نهايت خفت و خواري دين ستيزان است.

؛اثرگذاري اوليا

؛فريمان:
؛ امام جمعه فريمان با اشاره به روز پيوند اوليا و مربيان گفت: يكي از ضرورت ها در موضوع آموزش و پرورش برخورداري اين دو مجموعه از بهداشت رواني است تا بهتر بتواند تأثيرگذار باشد و اوليا در اين عرصه مي توانند اثرگذار باشند.حجت الاسلام طباطبايي افزود: در برخورد نيروي انتظامي بايد عزت و كرامت مردم حفظ شود.

؛رمز موفقيت در مدارس

؛گلبهار:
؛ رمز موفقيت كشورهاي داراي آموزش و پرورش مشاركت مردم خصوصا اوليا با مدرسه است.امام جمعه گلبهار گفت: مدارس بايد انجمن هاي اوليا و مربيان قوي و داراي برنامه داشته باشند.حجت الاسلام «زنگنه» يكي از علل بقاي نظام را وجود نيروي انتظامي دانست كه با ايجاد امنيت و جلوگيري از هرج و مرج نظام را ياري مي بخشد.

؛درس هاي جنگ احد

؛تربت جام:
؛ امام جمعه تربت جام با تبريك روز پيوند اوليا و مربيان از اوليا خواست با مربيان مدارس همكاري كنند.

حجت الاسلام «موسوي فر» با اشاره به درس هاي جنگ احد درصدر اسلام گفت: پيروي نكردن از رهبر اسلام و دنياطلبي علت اصلي شكست مسلمانان بود. وي خطاب به مسئولان گفت: دنيا طلبي عاقبت خوبي ندارد و در آستانه انتخابات رياست جمهوري، مردم و مسئولان براي اغراض دنيوي و حزبي يكديگر را تخريب نكنند.

؛انتقادهاي امام جمعه خرو

؛شهر خرو:
؛ امام جمعه شهر خرو با اعلام اين كه اقتدار امنيتي كشور بر عهده نيروي انتظامي است، گفت: مردم توقع بيشتري از نيروي انتظامي براي تأمين امنيت جامعه دارند. حجت الاسلام دستجردي فعاليت نيروي انتظامي در عرصه راهنمايي و رانندگي را در اين شهر خيلي ضعيف دانست و در ادامه از گران بودن قيمت منازل احداثي بنياد مسكن انتقاد كرد. وي هزينه نشدن بودجه هاي حوادث غيرمترقبه را مورد اشاره قرار داد و از احداث نشدن سد خاكي در منطقه انتقاد كرد.

؛همسويي مربيان و خانواده

؛خوشاب:
؛ امام جمعه خوشاب گفت: مهم ترين عامل در تربيت و رشد فكري و اخلاقي كودكان و نوجوانان هماهنگي و همسويي نظري و علمي ميان مربيان و خانواده است. حجت الاسلام «ثباتي مقدم» با گرامي داشت ياد شهيد اشرفي اصفهاني، به روز استاندارد اشاره كرد و گفت: استاندارد موجب جلب اطمينان مصرف كنندگان و كاهش هزينه هاي خسارات ناشي از فعاليت هاي غيراستاندارد مي شود.

؛گناه زدايي براي كاهش بلاياي طبيعي

؛سبزوار-
؛ امام جمعه سبزوار با سفارش نمازگزاران به تقواي الهي تأكيد كرد: گناه زدايي موجب كاهش بلاياي طبيعي در جامعه مي شود.حجت الاسلام غلامحسين ابراهيمي افزود: يكي از اثرات وضعي گناهان از بين رفتن آسايش و نزول بلاست.وي در ادامه چند پيشنهاد را در جهت كاهش بلاياي طبيعي و اثرات آن مطرح كرد و گفت: مديريت صحيح در هنگام بروز بلايايي طبيعي و بسيج تمام نيروها به طور شبانه روز مي تواند نقش مهمي در جهت كاهش اثرات بلاياي طبيعي داشته باشد.خطيب جمعه سبزوار همچنين نبود نظارت كافي بر ساخت و سازها را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرداري بايستي به تناسب ساختمان ها نظارت مستمر در امر ساخت و ساز داشته باشد.

؛انتقاد از برخي نمايندگان مجلس

؛بردسكن-
؛امام جمعه بردسكن با انتقاد از برخي نمايندگان مجلس در رابطه با مصاحبه آن ها در مورد مدرك يكي از وزرا گفت: چرا مسائلي كه هيچ ضرورتي ندارد نمايندگان آن را به مطبوعات مي كشانند. امام جمعه بردسكن افزود: متأسفانه وقت مجلس و دولت يا به صحبت يكي از معاونان رئيس جمهور و يا مدرك يكي از وزرا طي هفته هاي اخير گرفته شده است.وي افزود: نمايندگان مجلس بايد يك فكري و راه حلي براي حل مشكلات ملت پيش بيني كنند و از پرداختن به اين گونه مسائل بپرهيزند.وي اظهار داشت: مردم نياز به يك اعتماد ملي دارند و با توجه به اين كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري مي باشيم نبايد وقت مجلس كه هر ساعت آن ميليون ها تومان ارزش دارد، به اين مسائل بي فايده اختصاص يابد.

؛پشتيباني مردم از ناجا

؛شهر فيروزه:
؛ امام جمعه شهر فيروزه گفت: نيروي انتظامي بدون پشتيباني مردم و همكاري ديگر مسئولان قادر به تأمين امنيت نيست. حجت الاسلام غلامرضا شرعي خواستار همكاري مردم و مسئولان در برطرف كردن رشوه و كار چاق كن ها به عنوان آفات دستگاه هاي اداري و امنيتي شد و گفت: همان گونه كه رشوه گرفتن حرام است، رشوه دادن هم حرام است، زيرا رشوه دهندگان هستند كه رشوه خوار تربيت مي كنند.

؛نيروي انتظامي عامل امنيت و آسايش

؛خواف:
؛ نيروي انتظامي عامل امنيت و آسايش آحاد جامعه است.يكي از استادان حوزه علميه احناف خواف در جمع نماز گزاران اهل سنت اين شهرستان گفت: نيروهاي نظامي و انتظامي بايد از امكانات و تجهيزات مناسب برخوردار باشد تا در برابر دشمن اقتدار داشته باشد.مولوي قهستاني گفت: در اين شهرستان محروم و مرزي ١٥٠٠ يتيم بي سرپرست شناسايي شده اند كه سرپرستي ١٣٥٠ نفر از آن ها را خيران از ساير مناطق كشور بر عهده گرفته اند و ١٥٠ نفر ديگر منتظر كمك هاي مردمي مي باشند تاخيران سرپرستي آن ها را بر عهده بگيرند.

؛ديپلماسي دشمن در برابر اراده ملت

؛كاشمر-
؛ خطيب نمازجمعه كاشمر با اشاره به موفقيت كشور در دستيابي به انرژي هسته اي گفت: شكست ديپلماسي دشمن در انرژي هسته اي سبب شد تا آنان بار ديگر در برابر اراده ملت ايران شكست خورده و ناتوان باشند.حجت الاسلام سيد قاسم يعقوبي بااشاره به تحولات و حوادث عظيم در حال وقوع افزود: قدرت هاي نظامي دنيا امروز به اين مهم دست يافته اند كه در برابر اراده ملت ايران شكست خورده اند.وي با بيان اين كه سال هاست كه آرايش قدرت، سياست و ثروت به نفع غربي ها و آمريكا شكل مي گيرد اظهار داشت: تحولات ايجاد شده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ما سبب بر هم خوردن قدرت هاي نظامي، سياسي، اقتصادي، ديپلماسي در دنيا شده است.وي ناكام ماندن آمريكايي ها در باتلاق عراق و افغانستان كه منجر به تحول آرايش دنيا شد را مديون ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس بيان كرد.

؛سفارش قرآن كريم

؛قدمگاه:
؛ امام جمعه شهر قدمگاه سالروز كاهش اثرات و بلاياي طبيعي را يادآور شد و گفت: اگر مي خواهيم كمتر آسيب ببينيم بايد سفارش قرآن كريم را به كار بنديم.حجت الاسلام «رضا محمدنسب» سالروز اسكان معلولان و سالمندان را متذكر شد و گفت: بايد به آموزه هاي غني فرهنگ اسلامي درباره سالمندان و نيازمندان توجه كنيم و بعد از ستايش پروردگار جهان به والدين خصوصا در زمان كهولت سن آن ها توجه كنيم.وي با اشاره به روز پيوند اوليا و مربيان گفت: شكوفا شدن استعدادهاي دانش آموزان و كمك به حل مشكلات آن ها، ارتباط تنگاتنگ اوليا و مربيان براي اداره امور فرداي بهتر جامعه توسط مديران لايق را طلب مي كند.

؛ضامن برقراري امنيت

؛درود-
؛ امام جمعه شهر درود همكاري مردم با نيروي انتظامي را ضامن برقراري امنيت پايدار در داخل كشور ذكر كرد و گفت: اگر مردم، حضور نيروهاي انتظامي در بين خود را احساس كنند و خارج از ضوابط اداري با اين نيرو ارتباط داشته باشند، بسياري از مشكلات حل مي شود و با حضور ملموس نيروهاي انتظامي جرايم كاهش مي يابد.حجت الاسلام «حسن مهاجراني» تلاش براي كاهش بلاياي طبيعي در آستانه روز جهاني كاهش بلاياي طبيعي را يادآور شد و افزود: اگر انسان ها در اموري كه به دستشان صورت مي گيرد، همانند ساخت و سازها و ساير امور، اصول و قوانين مربوط به خود را رعايت كنند هنگام بروز بلاياي طبيعي خسارت هاي انساني و ساختماني به طور قابل ملاحظه اي كاهش مي يابد.

؛به روز بودن دروس حوزه

؛شانديز-
؛ امام جمعه شانديز با اشاره به زندگي و كرامات امام رضا(ع) در راه سفر به خراسان گفت: بايد پيرو ائمه (ع) باشيم تا داراي مقام و منزلت شويم.حجت الاسلام حسيني گفت: اوليا بايد بر امورات فرزندانشان در مدارس نظارت داشته باشند. او با اشاره به آغاز دروس حوزه افزود: دروس و علوم طلاب و علماي ديني بايد به روز باشد تا بتوانند در همه موارد سياسي- نظامي و جهاني علم خودشان را در اختيار جامعه قرار دهند.

؛اظهارات امام جمعه خليل آباد درباره تبليغات تلويزيون

؛خليل آباد-
؛خطيب جمعه خليل آباد گفت: در تمامي مراحل زندگي بايد براي كسب تقواي الهي و دوري جستن از محرمات تلاش كنيم. حجت الاسلام غفاري در ادامه بحث رعايت حجاب اسلامي توسط بانوان افزود: سزاوار است كه زن مسلمان حجاب خود را حتي در مقابل زن غيرمسلمان رعايت كند.وي از سيماي جمهوري اسلامي به خاطر تبليغات گسترده و رنگارنگ انواع غذاها و به نمايش گذاشتن سفره هاي رنگين انتقاد كرد و افزود: بعضي از اين تبليغات در حالي كه عده اي از مردم توان خريد نان و ماكاروني را ندارند، حرام است.

؛اسلام دين فكر و انديشه

؛سرخس-
؛ امام جمعه موقت سرخس گفت: اعتقاد به روايات بي اساس و بي اعتبار و خرافات با هيچ منطقي سازگاري ندارد و موجب نابودي جامعه مي شود.حجت الاسلام «محمد بختياري» افزود: اسلام دين منطق و فكر و انديشه است و امواج اسلام خواهي در برخي كشورهاي جهان نتيجه آگاهي ملت ها و رويكرد آنان به معنويت به ويژه دين مبين اسلام است. وي جهالت و ناداني را نشانه خرافات خواند و نيمي از مردم آمريكا را خرافه پرست دانست.خطيب جمعه سرخس اقتدار، عزت نفس و رحمت و رأفت را سه عامل به كمال رسيدن نيروي انتظامي در بيان رهبري دانست.

؛لزوم آگاهي و بيداري مردم

؛بجستان-
؛امام جمعه بجستان حسد را مايه تباهي اعمال و سياه شدن قلوب دانست و گفت: دين مقدس اسلام و ائمه اطهار(ع) همواره انسان ها را از اين صفت زشت بر حذر داشته اند.حجت الاسلام ايزدي با گرامي داشت هفته نيروي انتظامي از امنيت به عنوان بزرگ ترين نعمت الهي ياد كرد كه اين نعمت بزرگ با تلاش ها و فداكاري هاي سبزپوشان نيروي انتظامي به وجود آمده است و دشمنان نظام سعي دارند اين امنيت و آسايش را خدشه دار كنند كه با آگاهي و بيداري مردم و نيروي انتظامي اين توطئه ها خنثي خواهد شد.

؛حافظان نظم و امنيت

؛فيض آباد-
؛ امام جمعه فيض آباد تقوا و خدا ترسي را مايه رستگاري دانست و افزود: بايد همواره خدا را ناظر و حاضر ببينيم. حجت الاسلام بهمني با گرامي داشت هفته نيروي انتظامي افزود: نيروي انتظامي حافظان نظم و امنيت در اجتماع هستند و در سايه اقتدار اين نيروست كه افراد شرور احساس ناامني مي كنند و مردم نيز با قدرداني و همكاري با ايشان بايد در برقراري امنيت اجتماعي تلاش كنند.

؛تربيت صحيح كودكان

؛رشتخوار-
؛ امام جمعه موقت رشتخوار با تقدير از تلاش هاي نيروي انتظامي گفت: امنيت در منطقه رشتخوار نسبتا خوب است.حجت الاسلام «رجب قرباني» با ذكر اين كه حادثه كوي دانشگاه يك كودتا بود كه از خارج حمايت مي شد، گفت: گاهي نيروي انتظامي هم فدا شده است.وي با اشاره به روز اوليا و مربيان گفت: اولياي دانش آموزان فقط وظيفه تهيه لوازم التحرير و پوشاك ندارند بلكه تربيت صحيح آنان را نبايد از ياد ببرند.

؛بلايا نتيجه اعمال انسان

؛خواف-
؛امام جمعه خواف از جان فشاني نيروي انتظامي در برقراري امنيت و آسايش در سطح كشور و دفاع از حريم و مرزهاي نظام جمهوري اسلامي ايران تشكر كرد.حجت الاسلام «رمضان پور» به كشف بيش از چهار تن انواع مواد مخدر توسط نيروي انتظامي خواف در يك سال گذشته اشاره كرد و ضمن گرامي داشت ياد و نام چهارمين شهيد محراب آيت ا... اشرفي اصفهاني و روز جهاني كودك به هفته كاهش بلاياي طبيعي اشاره كرد و گفت: نبايد فراموش كنيم كه بسياري از اين بلايا نتيجه اعمال و رفتار خود ماست و زماني كه فساد و فحشا در جامعه اي زياد شد بايد منتظر غضب الهي باشيم.

؛عوامل موفقيت دانش آموزان

؛طرقبه-
؛ امام جمعه طرقبه با اشاره به مناسبت هاي هفته درباره هفته نيروي انتظامي اظهار داشت: امروز يكي از امن ترين كشورهاي جهان در حساس ترين نقطه جهان با وجود جمعيت كثير و مرزهاي فراوان جمهوري اسلامي ايران است. حجت الاسلام «ايزدي» با اشاره به هفته پيوند اوليا و مربيان يكي از عوامل موفقيت و رشد فرزندان و دانش آموزان را پيوند والدين با مدرسه و مربيان دلسوز دانش آموزان دانست.وي در پايان به سالروز شهادت حضرت حمزه سيد الشهداء اشاره كرد و ضمن تسليت سالروز وفات حضرت عبدالعظيم حسني سالروز شهادت شهيد محراب آيت ا...اشرفي اصفهاني را گرامي داشت.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن