تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816860826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جديد سازمان راهداري: جنبش نرم‌افزاري و توليد علم در سازمان نهادينه مي‌شود بخارايي: ايجاد گارد ترابري زمينه افزايش كنترل جاده‌اي را فراهم مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس جديد سازمان راهداري: جنبش نرم‌افزاري و توليد علم در سازمان نهادينه مي‌شود بخارايي: ايجاد گارد ترابري زمينه افزايش كنترل جاده‌اي را فراهم مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

مراسم معارفه دكتر شهريار افندي‌زاده، رييس جديد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و توديع مهندس محمد بخارايي رييس سابق اين سازمان با حضور مهندس سيدمهدي هاشمي ـ قائم مقام وزير راه و ترابري، اعضاي هيات عامل و مديران ستادي سازمان برگزار شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدمهدي هاشمي ـ قائم‌مقام وزير راه و ترابري ضمن قدرداني از عملكرد بخارايي ـ رييس سابق سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اين مجموعه را يكي از كليدي‌ترين سازمان‌هاي زيرمجموعه وزارت راه برشمرد و گفت: اين سازمان با توجه به ارتباطي كه با مردم و بدنه جامعه دارد، مي‌تواند سهم بسزايي در خدمات‌رساني به مردم داشته باشد كما اينكه تاكنون نيز نقش موثري در اعتلا و تحقق اهداف دولت نهم درخصوص خدمات‌رساني، مهرورزي، عدالت و رشد و تعالي همه جانبه داشته است.

وي توليد علم را يكي از ابزارهاي تحقق اهداف دولت برشمرد و گفت: لازمه خدمات‌رساني مناسب و رشد و توسعه كشور، توجه ويژه به موضوع توليد علم است.

هاشمي با اشاره به جايگاه برجسته سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در كشور اظهار كرد: از مديريت جديد اين سازمان انتظار مي‌رود گام‌هاي بعدي را براي تحقق اهداف دولت و توسعه جايگاه حمل ‌و نقل و راهداري كشور بردارند و اين روند تداوم داشته باشد.

وي خدمات سازمان را در افزايش رفاه جامعه تاثيرگذار توصيف كرد و افزود: سرعت عمل، منطقي كردن رويدادها و ايمني از جمله موضوعات مهمي است كه بايد در سازمان مورد توجه خاص قرار گيرد.

هاشمي در ادامه خاطرنشان كرد: براساس آمارهاي موجود با انجام برخي اقدامات پيشگيرانه و كنترلي نرخ رشد تصادفات تا حدودي كنترل شده است كه با تداوم و بهينه‌سازي اقدامات، مي‌توان روند كاهش تصادفات را حفظ كرد، ضمن اينكه اقدامات بايد كاملا سنجيده و به‌دور از خطا و اشتباه باشد و از رييس جديد سازمان نيز انتظار مي‌رود اين اقدامات با روند مناسب و با هزينه منطقي‌تري اجرا شود و در جهت توليد و رشد فعاليت‌ها تلاش مضاعفي انجام شود.

افندي‌زاده: جنبش نرم‌افزاري و توليد علم در سازمان نهادينه مي‌شود

براساس اين گزارش، رييس جديد سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي نيز درخصوص برنامه‌هاي آينده اين سازمان گفت: در راستاي برنامه پنج ساله توسعه كشور، برنامه پنج ساله‌اي در سازمان بايد تدوين شود كه همسو با نتايج برنامه پنج ساله چهارم و برنامه پنجم باشد و باتوجه به ديدگاه مقام محترم وزارت راه و ترابري درخصوص ضرورت طراحي شاخص‌هاي ساليانه، اين شاخص‌ها بايد به صورت كمي و كيفي دقيق باشد و تمام مجريان براساس برنامه حركت كنند.

وي با اشاره به اهميت توجه به نظرات علمي در نگهداري راه‌ها بر ظرفيت‌سازي بخش راهداري در برابر بلاياي طبيعي، آمادگي در برابر بحران، حفظ آمادگي ماشين‌آلات و نيروها و نيز استاندارسازي مصالح راهداري تاكيد كرد.

رييس سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي، ايمني را از جمله برنامه‌هاي اولويت‌دار اين سازمان عنوان كرد و گفت: توجه به جاده‌ها، حذف نقاط پرحادثه، شناسايي گلوگاه‌ها، پيگيري تصميمات كميسيون ايمني، تعامل با ساير سازمان‌ها و نهادها به صورت دو طرفه از جمله برنامه‌هاي ما در سازمان است.

وي افزود: در حوزه ترانزيت يكي از وظايف مهم سازمان توجه به كريدورها و كميسيون ترانزيت، پايانه‌هاي مرزي به عنوان سفارت‌خانه‌هاي ايران در ساير كشورها و هماهنگي و همكاري با نهادهاي ذي‌ربط در امور ترانزيت مانند گمرك و غيره است كه بايد با قوت بيشتري پيگيري شود.

وي خاطرنشان كرد: در بحث حمل ‌و نقل كالا و مسافر موضوع نظارت و مديريت برفرايند خدمات‌رساني به مردم مطرح است و بايد نظارت‌هاي كافي در اين زمينه صورت گيرد.

افندي‌زاده لزوم بهره‌گيري از فناوري‌هاي روز دنيا را در جهت تعالي سازمان و تحقق اهداف سازماني يادآور شد و اظهار كرد: ما ناچاريم از فناوري‌هاي روز دنيا در جهت توسعه برنامه‌ها و تحقق اهداف سازماني بهره‌گيري كنيم. بنابراين بايد پايگاه‌هاي اطلاعاتي در اختيار مسوولان باشند و مانند كتابخانه‌اي كه كتاب‌هايش مرتب در قفسه‌ها چيده شده و اطلاعات نيز به صورت طبقه‌بندي شده و شفاف در اختيار تصميم‌سازان و تصميم‌گيرندگان قرار گيرد زيرا اعتقاد دارم اطلاعات نقش كليدي در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌ها دارد.

وي افزود: مانيتورينگ جاده‌اي و نصب دوربين در گردنه‌ها يك اقدام خوب است اما بايد اين بخش تقويت شود و مراكز تصويري از وضعيت راه‌ها با كمك سيستم‌هاي رايانه‌اي به سرعت توسعه يابد.

رييس سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي درباره اصل 44 قانون اساسي گفت: موضوع خصوصي‌سازي براساس اصل 44 قانون اساسي به معني استفاده از سرمايه‌هاي مردم براي انجام پروژه‌ها و اداره مراكز خدماتي و عمراني است. اما مديريت اصلي اين پروژه‌ها و مراكز همواره بايد در اختيار نهادهاي دولتي باشد و به هيچ وجه نبايد نظارت و كنترل اين مراكز از اختيار نهادهاي دولتي خارج شود.

وي درباره اهميت آموزش در بهره‌وري نيروي انساني و اجراي بهتر برنامه‌هاي سازماني تصريح كرد: آموزش مي‌تواند توانمندي را افزايش دهد، در واقع آموزش كاركنان در درون سازمان و نيروهاي دست اندركار خارج از سازمان براي ارائه خدمات بهتر به مردم و مشتريان مي‌تواند نوعي سرمايه‌گذاري باشد و آينده بهتري را رقم بزند.

وي درباره افزايش بهره‌وري نيروي كارشناسي جوان در سازمان گفت: به‌كارگيري بدنه كارشناسي جوان در سازمان در دستور كار است و قصد داريم در بخش‌هايي كه با كمبود نيروي كارشناسي مرتبط مواجه هستيم با آموزش نيروهاي كارشناسي مستعد موجود، اين خلأ را پركنيم.

معاون وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: اطلاع‌رساني موثر و كارآمد يكي از عوامل موفقيت افراد يا نهادها در هر كشوري است و اعتقاد داريم بدون اطلاع رساني موثر و مفيد نمي‌توانيم اقدامات و فعاليت‌هاي خود را به جامعه منتقل كنيم چراكه بسياري از كارها در اين سازمان به انجام رسيده اما به دليل اطلاع‌رساني ناكافي در جامعه پنهان مانده است بنابراين قصد داريم اطلاع رساني موثر و كارآمد را در سازمان دنبال كنيم.

افندي‌زاده با حمايت از خلاقيت و نوآوري در سازمان گفت: بايد بستري فراهم كنيم تا انرژي‌هايي كه باعث تحقق اهداف سازمان مي‌شوند، جذب كنيم تا امكان نوآوري فراهم شود و توانمندي افراد در راستاي اهداف سازماني قرار گيرد. اعتقاد دارم سازمان از توانمندي و پتانسيل خوبي برخوردار است فقط بايد اين توانمندي‌ها شناسايي و فعال شوند تا سازمان به اهداف و نتيجه لازم برسد.

وي افزود: توقعات مردم از آنچه كه امروز جاري است بيشتر است و بايد با تلاش موثر هرچه زودتر اين فاصله را پركرد.

معاون وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: شايسته‌سالاري بايد در سازمان تقويت شود، جنبش نرم‌افزاري و توليد علم تاكنون به صورت شعار مطرح بود اما تصميم داريم در سازمان اين مهم را نهادينه كنيم.

وي با اشاره به نقش پيشنهادهاي كارآمد در پيشبرد امور، اظهار كرد: من در حوزه‌هاي فعاليتي خود همواره به برنامه‌هاي بلندمدت اعتقاد داشتم و دارم و براي شروع برنامه تا تكميل برنامه بلندمدت ناچاريم برنامه‌هاي كوتاه مدت داشته باشيم تا بتوانيم در مسير اهداف اصلي و عالي خود قرار داشته باشيم و در اين زمينه از هر پيشنهادي كه بتواند ما را به سر منزل مقصود رهنمون سازد، استقبال مي‌كنيم.

بخارايي: ايجاد گارد ترابري زمينه افزايش كنترل جاده‌اي را فراهم مي‌كند

براساس اين گزارش، محمد بخارايي ـ رييس سابق سازمان راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي نيز با تشريح عملكرد سازمان در دوران تصدي خويش اظهار كرد: اين سازمان داراي برنامه‌هاي كوتاه مدت، بلندمدت و رويكردهاي تعريف شده‌اي است كه هر ساله براي تحقق آن تلاش مي‌شود، ما نيز در اين سال‌ها شاهد به بار نشستن تلاش مجموعه براي كاهش تلفات و تصادفات رانندگي بوديم، همچنين در سال اخير پروژه‌ها و برخي سرمايه‌ها در قالب اصل 44 قانون اساسي واگذار شده است.

وي افزود: شركت‌هاي حمل‌ و نقل جمهوري اسلامي ايران و تجهيزات ايمني راه‌ها در قالب اصل 44 قانون اساسي به بخش خصوصي واگذار شده است و پايانه‌هاي بار و مجتمع‌هاي خدماتي– رفاهي نيز در اين راستا در حال واگذاري به بخش خصوصي است.

وي حذف نقاط پرحادثه در قالب طرح‌هاي زودبازده را از ديگر برنامه‌هاي سازمان ذكر كرد و گفت: تاكنون 546 پروژه زود بازده به پايان رسيده و در سال جاري نيز يك هزار پروژه در قالب طرح‌هاي زودبازده در دست اجرا است كه احداث تعدادي از مجتمع‌هاي خدماتي و رفاهي توسط بخش خصوصي از محل اين اعتبارات صورت گرفته است.

وي با اشاره به تعداد مجتمع‌هاي خدماتي و رفاهي و روش بهره‌برداري گفت: در حال حاضر 174 مجتمع خدماتي- رفاهي در دست بهره‌برداري است و در سال گذشته نيز به ميزان كل مجتمع‌هاي خدماتي و رفاهي در دست بهره‌برداري سال‌هاي ما قبل مجتمع ساختيم كه اين روند همچنان روبه توسعه است.

بخارايي بهره‌برداري از پنج پايانه مرزي در سال جاري، بهره‌گيري از سيستم‌هاي هوشمند، نصب سيستم‌هاي كنترل سرعت، سيستم كارت هوشمند، تابلوهايWMSرا از ديگر رويكردهاي سازمان عنوان كرد و گفت: آموزش كاربران حرفه‌اي بيش از 50 هزار نفر از رانندگان و متصديان شركت‌هاي حمل‌ و نقل از اقدامات برجسته‌اي است كه در زمينه ارتقاي ايمني بخش حمل‌ و نقل انجام شده است و در سال جاري نيز آموزش يكصد هزار نفر از شاغلان بخش در برنامه سازمان قرار دارد.

وي راه‌اندازي برنامه راديويي صداي راهبران در مركز و استان‌ها را از ديگر اقدامات سازمان عنوان كرد و گفت: براي اطلاع‌رساني مناسب‌تر در سال جاري نيز برخي از استان‌ها طبق برنامه، صاحب برنامه سيماي راهبران مي‌شوند.

رييس سابق سازمان راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه توسعه ترانزيت اظهار كرد: برگزاري دومين همايش ايران– ترانزيت و فراهم كردن مقدمات برگزاري سومين همايش بين‌المللي ايران– ترانزيت و افزايش تعاملات نهادها و سازمان‌ها مرتبط با ترانزيت از جمله اين اقدامات است و با توجه به اينكه دبيرخانه كريدورهاي شمال– جنوب و شرق– غرب در ايران است، بنابراين ايران توانسته است ارتباط مناسبي با كشورهاي عضو كريدورهاي يادشده برقرار كند و اين امكان و فرصت خوبي براي كشورمان است.

وي افزود: جشنواره راهبران در راستاي فرهنگ‌سازي در سال جاري براي نخستين بار در كشور برگزار شد كه با استقبال خوبي رو‌به‌رو شد، همچنين جشنواره تجليل از پيشكسوتان بخش حمل‌ و نقل و راهداري به مناسبت هفته حمل ‌و نقل و راهداري طي 2 سال گذشته برگزار شد كه با تجليل از پيشكسوتان بخش، سبب ايجاد ارتباط موثري بين گذشته و حال شده است.

بخارايي در ادامه اظهار كرد: موضوع گارد ترابري يكي از برنامه‌هايي است كه اميد مي‌رود با ايجاد آن بتوان وضعيت ترابري راه‌ها را بيش از پيش كنترل كرد.

وي با اشاره به تجهيز 3 گردنه مهم كشور به سيستم مدار بسته و مونيتورينگ خاطرنشان كرد: با اطلاعات مطلوبي كه از اين دوربين‌ها اخذ مي‌شود، مديريت را در اجراي بهتر برنامه ياري مي‌دهد.

بخارايي ضمن آرزوي توفيق براي رياست جديد و مجموعه سازمان در جهت خدمات‌رساني و جلب رضايت مردم، ابراز اميدواري كرد: سازمان راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي شاهد تحولات مناسب‌تر و توسعه‌يافته‌تري در سال‌هاي آينده باشد و اين روند رو به رشد همواره استمرار داشته باشد.

انتهاي پيام
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 516]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن