تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813212023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشايي: تعداد گردشگران خارجي از مهم‌ترين شاخص‌هاي امنيت در جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشايي: تعداد گردشگران خارجي از مهم‌ترين شاخص‌هاي امنيت در جهان است
اجتماعي. گردشگري. گردشگري
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت : ميزان ورودي گردشگري خارجي به كشورها، يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي امنيت در جهان است.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، اسفنديار رحيم مشايي در بازديد از دفتر اطلاع رساني و جذب سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري ايران در استانبول، افزود: يكي از برنامه‌هاي محوري دولت نهم براي توسعه اقتصادي كشور، برنامه ريزي براي رشد و رونق صنعت گردشگري است.

وي اظهار داشت: به همين اساس و در پي اتخاذ سياست‌هاي موثر دولت نهم، تعداد گردشگران خارجي ورودي به كشور در سه سال اخير با ‪ ۱۰۰‬درصد رشد به بيش از دو ميليون و ‪۱۰۰‬هزار نفر رسيد.

معاون رييس جمهوري گفت: گردشگري يكي از صنعت‌هاي موثر و اقتصادي شناخته شده در جهان امروزي است و با سرمايه‌گذاري مناسب و توسعه زيرساخت‌ها مي توان زمينه لازم براي رشد و توسعه اقتصادي كشور را فراهم كرد.

رحيم مشايي با اشاره به اقدامات و فعاليت‌هاي انجام شده در سه سال اخير در حوزه گردشگري كشور، گفت: تعداد تخت‌هاي مراكز اقامتي كشور در سه سال اخير ‪ ۹۸‬هزار تخت افزايش يافته است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: اين ميزان رشد بيش از ظرفيت مراكز اقامتي كشور در مدت ‪ ۲۷‬سال گذشته است.

كمال ياسيني سركنسول ايران در تركيه نيز در اين مراسم با بيان اينكه ايران بهترين مكان براي سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري است، گفت: تركها علاقه مند به سرمايه‌گذاري در تاسيسات توريستي ايران هستند.

وي افزود: پيش از اين نيز ترك‌ها در زمينه‌هاي هتل سازي، تاسيسات اقامتي، مجتمع‌هاي بين راهي و كمپينگ‌ها در ايران اقداماتي انجام داده اند.

سركنسولگر ايران، با اشاره به اينكه زمينه‌هاي جذب توريست در ايران با تركيه متفاوت است، تاكيد كرد: تا زير ساخت‌هاي گردشگري آماده نشود، صنعت گردشگري توسعه پيدا نمي‌كند.

وي، با بيان اينكه ابتدا بايد زمينه و امكانات را براي سرمايه‌گذاران مهيا كنيم، اظهار داشت: اعطاي تسهيلات و تشويق‌هاي دولتي و معرفي جاذبه هاي گردشگري تاريخي و طبيعي از عمده‌ترين مواردي است كه در جذب سرمايه گذار موثر است.

مهدي جهانگيري معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز دراين مراسم گفت: كشور تركيه يكي از بازارهاي هدف ماست و سرمايه‌گذاران ترك علاقه جدي براي حضور و سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري كشور ايران دارند.

وي افزود: اميدواريم حداكثر تا زمان برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري، مقدمات اجرايي شدن چند طرح بزرگ بين‌المللي در شهرهاي تهران و تبريز با گروههاي سرمايه گذار ترك نهايي كنيم.

دفتر اطلاع رساني و جذب سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران با توجه برگزاري دومين همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري ايران كه آبان ماه امسال در تهران برگزار مي‌شود و به منظور جذب سرمايه گذاران خارجي، در استانبول تركيه راه اندازي و فعال شده است.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن