تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821055411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تاكيد بر دفاع از حريم قرآن و پيامبر(ص) دومين همايش بين‌المللي تقريب مذاهب اسلامي در لندن گشايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با تاكيد بر دفاع از حريم قرآن و پيامبر(ص) دومين همايش بين‌المللي تقريب مذاهب اسلامي در لندن گشايش يافت
فرهنگي. انگليس . تقريب مذاهب
لندن- دومين همايش بين‌المللي تقريب ميان مذاهب اسلامي با عنوانتقريب، راهكار دفاع از حريم قرآن و پيامبر خاتم حضرت محمد(ص) روز شنبه در مركز اسلامي انگليس گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين معزي رييس مركز اسلامي انگليس در مراسم گشايش اين همايش بر ضرورت تقويت وحدت و همدلي ميان مسلمانان تاكيد كرد.

آقاي معزي وحدت كلمه و امت واحده را مهمترين و بزرگترين اهداف اسلام معرفي و اضافه كرد: پس از پيامبر اكرم (ص) همواره اولياء دين و بزرگمردان صالح و انديشمند مسلمان بر اتحاد و وحدت اسلامي پاي فشرده و مسلمانان را از تفرقه و جدايي باز داشته و پيامدهاي شوم تفرقه و جدايي را يادآور شده اند رييس مركز اسلامي انگليس گفت: بر اين باوريم كه تا انديشمندان و صاحب نظران جهان اسلام به عنوان نخبگان امت اسلامي گرد هم نيايند و بر هموار كردن مسير تقريب و وحدت به بحث و گفت وگو نپردازند، هدف غايي تقريب كه تشكيل امت واحده است، محقق نخواهد شد.

وي افزود: امروز ما نيز بر اساس و ظيفه و مسئوليت سنگين اسلامي خويش و به پيروي از مصلحان انديشمند و خير انديش در اين همايش گرد آمده‌ايم و به بحث و گفتگو خواهيم پرداخت و اميد آن داريم كه خداوند بركاتش را بر اين جمع نازل فرمايد و ثمرات آن را جاودانه سازد.

سپس متن پيام آيت الله تسخيري رييس كل مجمع جهاني تقريب بين مذاهب اسلامي كه با عنوان آزادي بيان برمبناي عقل و وجدان در اسلام تنظيم شده بود توسط آقاي شيخ تريكي قرائت شد.

در پيام آيت الله تسخيري به دومين كنفرانس تقريب، آمده آست : ايمان واعتقاد به فطرت انساني و وجدان اخلاقي از نكات مشترك وقابل پذيرش همه اديان آسماني است و تامين آزادي بيان در جوامع اسلامي نيز بر همين مبنا است . در جوامع اسلامي از اين حق براي امر به معروف ونهي از منكر و اعلام ارزشهاي انساني واسلامي بدون اينكه تعرضي به حقوق فردي و يا تجاوزي به حقوق اجتماعي وعمومي روا داشته شود ، استفاده مي‌شود.

در ادامه پيام اضافه شده است: از اين رو در اعلاميه حقوق بشر اسلامي نيز آمده است كه هر انساني آزاد است افكار ونظرات خود را تا زماني كه تضادي با اصول وقوانين شرعي نداشته باشد بيان نمايد. بنابراين آزادي‌هايي كه برمبناي اوهام وخرافات پايه‌گذاري شده مي‌تواند عامل تخريب وتجاوز بر حقوق ديگران تلقي شود.

رييس كل مجمع جهاني تقريب ميان مذاهب اسلامي در پيام خود با تاكيد بر اينكه همه اديان الهي به فطرت پاك انساني اعتقاد دارند ، افزوده است:
همين فطرت انساني تاكيد مي‌كند كه عدالت يك اصل است و آزادي و صلح نيز مصاديق مهم عدالت وتجلي آن مي‌باشند و وجدان انسان حاكم وقاضي نهايي جهت ادراك حقوق انساني و تعيين مرز وحدود آزاديهاي فردي واجتماعي مي‌باشد.

دومين همايش بين‌المللي تقريب ميان مذاهب اسلامي با حضور علما و انديشمندان مسلمان از كشورهاي مختلف از جمله جمهوري اسلامي ايران، انگليس، فرانسه، مصر، پاكستان و بوسني و هرزه گوين برگزار مي‌شود.

راههاي تقويت وحدت و همدلي ميان مسلمانان براي دفاع از اصول و بنيادهاي اسلامي، وحدت اديان در سايه احترام به پيامبران، توحيد و مشتركات ديني، وجوب دفاع از حريم قرآن و پيامبر اسلام(ص)، رويكرد مسلمانان به راهكارهاي دفاع از قرآن و پيامبر(ص)، بنيادهاي قرآني دفاع، حقوق اهل كتاب در جامعه اسلامي، قرآن و نبي مشتركات اساسي مسلمانان، وجوه اشتراك اديان در قالب منطق ديني توحيدي و گفت و گو و همزيستي خواسته پيامبران الهي، از جمله محورهايي است كه علما و انديشمندان مسلمان در همايش يك روزه خود در لندن درباره آنها بحث و تبادل نظر مي‌كنند.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن