تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815165107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از اخبار استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كوتاه از اخبار استان قزوين
خبرگزاري فارس: بازديد يك گروه خارجي از باغات ديم، يادمان بابك بيات و اعطاي سفر كارت از اهم اخبار كوتاه استان قزوين است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، يك گروه كارشناسان خارجي از باغات ديم در روستاي چاه برف از توابع بخش آوج شهرستان بويين زهرا بازديد كردند.
در اين بازديد يك روزه رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: توسعه باغات در اراضي شيبدار يكي از روش‌هاي جلوگيري از فرسايش خاك است.
محمدرضا صفري افزود: در حال حاضر بيش از 2 هزار هكتار باغ ديم انگور و بادام در بخش‌هاي رودبار الموت، آوج و تاكستان وجود دارد كه يكي از برنامه‌هاي اين سازمان توسعه باغ در اراضي شيبدار است.
وي به طرح پايلوت باغ‌هاي بادام ديم در روستاي چاه برف بخش آوج اشاره كرد و يادآور شد: علي‌رغم كاهش بارندگي در سال زراعي جاري اجراي اينگونه باغات در اراضي شيبدار نقش بسزايي در توسعه باغ دارد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين در خصوص استفاده از مواد جديد سوپر جاذب براي آبياري درختان اشاره كرد و گفت: اين مواد بيش از 200 برابر وزن خود آب را نگه مي‌دارند كه نقش بسزايي را در استفاده بهينه از آب دارند.
وي عنوان داشت: اين طرح در سطح 50 هكتار از باغات بادام و انگور ديم استان قزوين اجرا شده و در 40 نقطه ديگر استان نيز اجرا خواهد شد.

* يادمان بابك بيات
كانون سينماي جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكستان با همكاري كانون موسيقي نشست تخصصي را با عنوان موسيقي فيلم يادمان آثار بابك بيات را در مجتمع فرهنگي و هنري امام علي (ع) برگزار كرد.
اين نشست با حضور احسان مرادي و جمعي از فيلمسازان، هنرمندان و هنرجويان انجمن سينماي جوان و كانون موسيقي برگزار شد كه مورد توجه كارشناسان موسيقي قرار گرفت.

* اعطاي سفر كارت به كارمندان دانشگاه آزاد
در سال جاري به بيش از 200 نفر از كارمندان و استادان دانشگاه آزاد قزوين سفر كارت اعطا شد.
مسئول امور فوق برنامه دانشگاه آزاد قزوين گفت: فعاليت‌هاي فوق برنامه دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در دو بخش دانشجويي و كاركنان و استادان دانشگاه تقسيم مي‌شود كه در بخش دانشجويان، اين فعاليت‌ها شامل فراهم كردن امكانات و هماهنگي با دانشجويان براي سفرهاي علمي، فرهنگي و زيارتي است.
علي كشاورز قاسمي افزود: خدمات فوق برنامه براي كارمندان و استادان نيز شامل اعزام كارمندان و استادان به همراه خانواده‌هايشان به مشهد مقدس، پرداخت كمك هزينه خوارو بار ماه مبارك رمضان، پرداخت بن سالانه، پرداخت كمك هزينه نگهداري فرزندان كاركنان در مهدكودك‌ها، تشويق فرزندان ممتاز كارمندان و اعطاي سفر كارت است.

* فعاليت 10 واحد تأمين مكمل‌هاي دامي
مديركل دامپزشكي استان قزوين گفت: در حال حاضر 10 واحد صنايع تأمين نهاده‌ها و مكمل‌هاي دامي و طيور در اين استان فعال است.
محمدجواد اميدواريان ادامه داد: كارخانه‌هاي شيمي كشاورز و به‌آورشيمي در استان علاوه بر توليد ساير محصولات در زمينه توليد سموم مصرفي در دامپزشكي نيز فعاليت دارند و سموم يارانه‌اي مورد مصرف در دامپزشكي را به طور كامل در استان قزوين توليد و به ساير استان‌ها صادر مي‌كنند.
وي اضافه كرد: كارخانه‌هاي توليد دان طيور، دي اكسيدكلسيم، فسفات، نمك‌هاي معدني مصرفي در دامپزشكي و توليد تجهيزات دامپزشكي از ديگر واحدهاي توليدي اين استان هستند.

* اجراي طرح كاهش عمليات خاك‌ورزي در بوئين زهرا
مدير جهاد كشاورزي شهرستان بويين زهرا گفت: طرح جامع كاهش عمليات خاك‌ورزي درسطح 300 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان اجرا شد.
مرتضي شعبان نژاد افزود: اين عمليات براي جلوگيري از لايه‌هاي سخت زيرخاك (هاردپن) در اراضي زيركشت محصول گندم و جو آبي اين شهرستان اجرا شد.
وي اظهار داشت: اين عمليات با استفاده از دستگاه‌هاي گاو آهن مركب و دستگاه كشت كامل كمبينات به اجرا درآمد.
انتهاي پيام/ش
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن