تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803499276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتابهاي درسي با رويكرد تقويت روحيه خلاقيت دانشآموزان تغيير كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش گفت: برخي كتابها با رويكرد تقويت روحيه خلاقيت و ابتكار، بهسازي و ترميم شده و تغييراتي در آن صورت گرفته است.




حجتالاسلام محيالدينبهرام محمديان در نشست خبري كه امروز در سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با تبريك فرا رسيدن ماه مهر و بهار تعليم و تربيت به دانشآموزان، معلمان، اساتيد، دانشجويان و دانشپژوهان گفت: سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاهي ممتاز در عرصه تعليم و تربيت، پيگيري و تحول عميق و بنيادين را وظيفه اصلي خود ميداند.
وي طراحي و تدوين برنامه درسي ملي را گامي نخست و اساسي براي تحقق تحول در آموزش و پرورش دانست و عنوان كرد: هرچند مؤلفههاي مختلفي در نظام تعليم و تربيت مورد توجه مسئولان است اما عنصر برنامه آموزشي و درسي، نظام معلمي و تربيت نيروي انساني، مهمترين مؤلفههايي است كه در برنامه درسي ملي به طور جدي به آن توجه شده است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش افزود: تحول در آموزش و پرورش، در سطح ملي تأثير بنيادي خواهد داشت و مهمترين پايگاه تقويت هويت ملي اسلامي كه در مجموع هويت ايراني را تشكيل ميدهد، مدرسه است.
وي بيان داشت: اگر بخواهيم نسل آينده را با خصوصياتي مانند اعتماد به نفس، انضباط اجتماعي، مسئوليتپذيري، ابتكار و كفايت در تحقق كارهاي بزرگ در سطح ملي پرورش دهيم، تنها با كمك آموزش و پرورش امكانپذير است.
حجتالاسلام والمسلمين محمديان ادامه داد: تحول در آموزش و پرورش مانند ساير سازمانها نيازمند مديريتي مدبر، هوشمند و باثبات است و بايد در جهت تحقق اهداف و پيشرفت و ترقي در تحول، به صورت مستمر بررسي اساسي صورت گيرد.
وي ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش با توجه به سياست كلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري براي برنامه پنجم توسعه، چشمانداز 20 ساله، تحول در حوزه دانش مهارت و تربيت و با توجه به ارتقاء كيفيت، نشاط و سلامت، رويكردهاي فرهنگي تربيتي را سامان دادهايم.
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنين ارتقاء، تقويت آموزشي، توسعه مشاركت همه جانبه، بهسازي منابع انساني و ارتقاء جايگاه علمي و تربيتي آموزش و پرورش و بهبود كيفيت خروجيهاي آن، مورد اهتمام در برنامههاي درسي و برنامهريزي آموزشي است.
وي تصريح كرد: كتابهاي درسي و رسانههاي آموزشي و كمك آموزشي منظومهاي هستند كه بر مدار دستيابي به عناصر تحول بنيادين شكل ميگيرند و بيشترين سعي اين سازمان در تحول بنيادين صورت گرفته است.
حجتالاسلام والمسلمين محمديان با تأكيد بر تقويت وحدت و اقتدار ملي اظهار داشت: تقويت وحدت و اقتدار ملي همراه با فرهنگسازي و آمادهسازي زيرساختها، تقويت عناصر هويت ايراني با تكيه بر ارزشهاي اخلاقي ـ تربيتي و مؤلفههاي فرهنگ ايراني و اسلامي، از دستاوردهاي امروز دانش بشري و فناوريهاي نوين است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش درباره تأليف كتابهاي درسي در سال جديد در دوره ابتدايي گفت: در سال جديد بازنگري در تصويرگري و نگارش كتاب «بخوانيم و بنويسيم» دوره ابتدايي صورت گرفته همچنين كتاب قرآن پايه سوم و چهارم ابتدايي براي توانمندسازي دانشآموزان، در دوره ابتدايي و 3 كتاب راهنماي معلم براي درسهاي هنر، قرآن و هديههاي آسماني تأليف شده است.
وي درباره تأليف كتابهاي درسي در دوره راهنمايي اظهار داشت: كتاب آمادگي دفاعي براي دختران در سال سوم راهنمايي به صورت آزمايشي، 10 جزء قرآن در پايه اول و 10 جزء ديگر در پايه دوم براي توانمندسازي دانشآموزان در درس قرآن در دوره راهنمايي به چاپ و توزيع رسيده است.
حجتالاسلام والمسلمين محمديان ادامه داد: برخي كتابها با رويكرد تقويت روحيه خلاقيت و ابتكار، بهسازي و ترميم شده و تغييراتي در آن صورت گرفته است مانند كتاب عربي 2 علوم انساني، ادبيات فارسي سال سوم دبيرستان، زبان و ادبيات پيشدانشگاهي عمومي در دوره متوسطه، روانشناسي سال سوم، دين و زندگي سال اول، اقتصاد سال دوم علوم انساني، تاريخ ايران و جهان سال اول علوم انساني، مباني علم رايانه رشته رياضي و برخي كتابها مانند رياضي 2، روانشناسي سلامت، منطق سال سوم علوم انساني و مفردات قرآن كريم رشته معارف براي تقويت روحيه خلاقيت و ابتكار دانشآموزان به صورت جديدالتأليف توزيع شده است.
وي افزود: 40 عنوان كتاب جديدالتأليف در رشتههاي فني و حرفهاي و كاردانش به رشته تحرير درآمده كه اين كتابها با توجه به تغييرات ايجاد شده در استاندارد رشتههاي شغلي و نياز بازار كار مانند دريانوردي توليد شده است.
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در حال حاضر تعداد 937 عنوان كتاب درسي در تيراژ 147 ميليون جلد در سطح آموزش و پرورش توليد و توزيع شده كه 530 عنوان از اين كتابها مخصوص رشتههاي فني و حرفه اي و كاردانش است.
وي اظهار داشت: در جشن سيامين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مجموعه كتابهاي فني توليد شده از سوي سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي در نمايشگاه جشنواره دستاوردهاي تحقيقاتي و آموزشي كه از سوي معاونت فناوري رياست جمهوري برگزار شد، حائز رتبه شد.
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد: در همه توليدات، رويكرد فرهنگي ـ تربيتي و توجه به فرهنگ و تمدن اسلامي صورت گرفته و تلاش بر اين بوده كه با جايگزين كردن رويكرد فعال و پرسش و پاسخ همچنين پيشبيني فعاليتهاي آموزشگاهي، كارگاهي و آزمايشگاهي زمينههاي بروز خلاقيت و نوآوري و كاهش اتكا به حافظه فراهم آيد.
وي افزود: ارائه 3 عنوان درس نقد كتاب، كارآفريني رسانهها و نقد فيلم سينمايي به صورت دروس اختياري در مقطع متوسطه گامي در جهت توسعه فرهنگي و برخورداري فعاليت مبتني بر خلاقيت خواهد بود.
حجتالاسلام والمسلمين محمديان گفت: در مسير توسعه عدالت آموزشي و فراهم آوردن فرصتهاي لازم براي دستيابي به آموزش و پرورش با توجه به علائق، توانمنديها، نيازهاي منطقهاي و جغرافيايي دانشآموزان و ارتقاء كيفيت آموزشي از طريق توسعه آموزشهاي مكمل، مجلات رشد به تعداد 31 عنوان با رويكردي جديد در سال جديد منتشر خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن