تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816756650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات لاريجاني درباره پرداخت نقدي يارانه ها، استيضاح كردان و درخواست پارلمان آمريكابراي مذاكره


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: اظهارات لاريجاني درباره پرداخت نقدي يارانه ها، استيضاح كردان و درخواست پارلمان آمريكابراي مذاكره
با شعارهايي كه ٢ گروه از دانشجويان له و عليه دولت سر مي دادند، طبيعي بود كه سخنراني دكتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در تالار فجر دانشگاه شيراز و پرسش هاي دانشجويان از وي ناظر به مسائل مهم كشور از جمله طرح تحول اقتصادي، پرداخت ماهانه ٤٠ يا ٥٠هزار تومان به مردم، وام ١٠٠ميليون توماني به نمايندگان، پرونده پاليزدار، ضربه خوردن به مردم درپي كوتاه نيامدن دولت در بحث هسته اي، مدرك تحصيلي و استيضاح كردان و ... باشد. لاريجاني در اين نشست دانشجويي كه توسط شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شده بود، با بيان اين كه مي توان آرام آرام يارانه ها را سامان داد و فشار تورمي را يك دفعه ايجاد نكرد، افزود: مجلس درباره پرداخت ماهانه ٤٠ يا ٥٠هزار تومان به مردم تصميمي نگرفته اما بايد بررسي كنيم كه با اين كار چه قدر تورم افزايش خواهد يافت. رئيس مجلس همچنين اظهار كرد كه پس از قرائت شدن گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات در مجلس، علي كردان، وزير كشور با وي ديداري داشته و لاريجاني در آن ديدار گفته است: لازم است خود شما در اين مورد تصميم بگيريد و اگر اين موضوعي است كه اشتباهي در آن پيش آمده شما بايد تصميم خود را اتخاذ كنيد. لاريجاني در واكنش به اين شعار برخي دانشجويان كه مي گفتند: «كردان مداركت كو، مجلس نظارتت كو؟»، گفت: از اين دكترهاي قلابي در كشور كم نداريم، در دولت قبلي هم دانشگاه هاي قلابي در كشور به وجود آمده بود كه دكتراي بي خودي در كشور ارائه كردند. وي در همين زمينه گفت: اگر كسي مي خواهد درس بخواند برود مثل بچه آدم بنشيند و درسش را بخواند. رئيس مجلس در واكنش به دانشجوياني نيز كه با صداي بلند تقاضاي استيضاح كردان را مطرح مي كردند، گفت: ما خودمان راه را بلديم شما نياز نيست به ما بگوييد. سخنراني لاريجاني و پرسش از وي در چهارمين همايش مشترك ائمه جماعات مساجد و ادارات و استادان حوزه علميه استان فارس هم گرچه در قياس با نشست دانشجويي تالار فجر شيراز از تب و تاب كمتري برخوردار بود اما حاضران در اين همايش نيز سوالات بحث برانگيزي درباره طرح تحول اقتصادي، دخالت مجلس در كارهاي دولت، آخرين اخبار از مذاكره ايران با آمريكا و ... از رئيس مجلس پرسيدند.ايسنا گزارش داد: رئيس مجلس در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان درباره اقدام عملي دولت در برابر كنترل تورم ٣٠درصدي كشور اظهار كرد: يكي از مسائلي كه ما تاكيد مي كنيم آن است كه فضاي تورمي در كشور، ايجاب مي كند كه طرح ها و لوايحي ارائه شود كه مشخص شود مشكل چيست.

طرح مجلس درباره افزايش ظرفيت دانشگاه ها اشكال قانون اساسي ندارد
وي هم چنين در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر اين كه چرا ١٠درصد افزايش ظرفيت دانشگاه هاي درجه يك را تصويب كرديد، درحالي كه براي دولت بار مالي داشت، گفت: شما جايگزين شوراي نگهبان شده ايد؟ اين طور نيست. مسئله اين بود كه وقتي كنكور برگزار و نتايج اعلام شد، تعداد زيادي از افرادي كه در كنكور شركت كرده بودند، كه ٢هزار نفر مي شدند در راستاي اعتراض مقابل مجلس تجمع كردند و حرف آنان اين بود كه با رتبه هاي بالا در هيچ يك از دانشگاه هاي درجه يك قبول نشده اند.رئيس مجلس تاكيد كرد: چه كسي گفته كه طرح دادن در مجلس خلاف قانون است؟ منتها نبايد بار مالي داشته باشد كه درباره اين طرح، بار مالي آن را حل كرديم. البته نمي گويم با اين طرح همه چيز حل مي شود اما اين طرح به عنوان ترميم است و اشكال قانون اساسي هم ندارد.

مجلس حق دارد جايي كه حق ملت ضايع مي شود وارد شود
وي يادآور شد: مجلس حق دارد جايي كه حق ملت ضايع مي شود وارد شود و ما نظر شوراي نگهبان را قبول داريم اما اين نكته كه مجلس نمي تواند وارد اين موضوع شود را نمي پذيريم.

حرف هايي كه پاليزدار در اعترافاتش بيان كرده با حرف هاي اوليه متفاوت بوده است
لاريجاني در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان مبني بر اين كه پرونده پاليزدار چه وضعيتي دارد، ما شنيده ايم كه قاضي پرونده براي توضيحاتي به مجلس آمده است، خاطرنشان كرد: قاضي پرونده به مجلس احضار نشده بلكه پيشنهادي بود كه چند روز گذشته در مجلس مطرح شد. ما درباره پاليزدار نمي توانيم قضاوت كنيم فقط مي دانم در اعترافاتي كه داشته نكاتي را بيان كرده كه با حرف هاي اوليه وي كه در دانشگاه گفته بود متفاوت بوده و محكمه در اين مورد نظر خواهد داد و ما نمي توانيم نظري بدهيم. منتظر مي مانيم تا محكمه نظر خود را بيان كند.

استراتژي ايران در بحث هسته اي تاكنون درست بوده است
وي هم چنين در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان مبني بر اين كه چرا شما از دبيري شوراي عالي امنيت ملي استعفا داديد و با همه فشارها درباره انرژي هسته اي، چرا دولت كوتاه نمي آيد و مردم ضربه مي خورند، گفت: من قصد رياست هسته اي نداشتم و دبير شوراي عالي امنيت ملي و نماينده رهبري در اين شورا بودم.استراتژي جمهوري اسلامي ايران در بحث هسته اي تاكنون درست بوده و هست. وقتي برخي كشورهاي دنيا نمي خواهند ايران به اين فناوري دست يابد ما مصر شديم كه به اين فناوري دست يابيم كه پس از مدتي طرف هاي ما سراغ قطعنامه رفتند و ما نيز كار خود را دنبال كرديم و به ظرفيتي رسيديم كه ديگر نمي توان آن را انكار كرد. رئيس مجلس گفت: من نمي گويم كارهاي ما از نظر تاكتيكي همه اش درست بوده اما استراتژي جمهوري اسلامي ايران تاكنون درست بوده است.

از اين دكترهاي قلابي در كشور كم نداريم
وي در پاسخ به سوال برخي دانشجويان درباره مدرك كردان كه عنوان مي كردند «آيا كسي كه به راحتي درمورد مدرك تحصيلي سرش كلاه مي رود صلاحيت صيانت از كشور را دارد يا خير؟» و شعار سر مي دادند كه «كردان مداركت كو؟ مجلس نظارتت كو؟» اظهار كرد: از اين دكترهاي قلابي در كشور كم نداريم. رئيس مجلس يادآور شد: اولين مسئله اي كه ما نياز داشتيم اين بود كه در مجلس مسئله مدرك كردان را مشخص كنيم كه مباحث در اين مورد صحت دارد يا خير. بنابراين كميته اي تشكيل شد و از رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درخواست كردم تا اين موضوع را به طور دقيق پي گيري كند و گزارش بررسي نيز در مجلس قرائت شد؛ زيرا دليلي براي پنهان كردن نتيجه اين گزارش نداشتيم و حتي اين جانب در زمان راي اعتماد وزرا كه برخي اعتقاد داشتند جلسه بايد غيرعلني شود معتقد بودم هركس هرچه مي خواهد بگويد و مردم بايد همه چيز را بدانند.

به كردان گفتم تصميم خودش را بگيرد
لاريجاني خاطرنشان كرد: بررسي ها نشان داد صحبت ها درباره مدرك وزيركشور درست بوده و پس از قرائت گزارش در مجلس و چاپ آن در روزنامه ها، وزير كشور با من ملاقاتي داشتند كه من گفتم لازم است شما خود در اين مورد تصميم بگيريد و اگر اين موضوعي است كه اشتباهي در آن پيش آمده، شما بايد تصميم خود را اتخاذ كنيد. وي يادآور شد: كسي از مدرك وي اطلاع نداشت، نه نمايندگان و نه رئيس جمهور و نه بنده. ما مدرك نمي بينيم و اصل بر اعتماد است. دانشجويي در اين ميان به لاريجاني گفت: «كردان معاون خود شما هم بود.» كه لاريجاني پاسخ داد: اگر كسي استاندار شد و گفت: من دكترا دارم بايد به او اعتماد كنيد و او نبايد خلاف بگويد. موضوع اين بود كه كسي از مدرك كردان خبر نداشت. ما كه مدرك نمي بينيم، اصل بر اعتماد است. آن لحظه اشكال از مجلس نبود و ايشان اشكال داشت كه بايد رفع مي كرد. رئيس مجلس افزود: با توجه به اين كه بررسي ما نشان مي داد كه مدرك دكتراي كردان براي ما واقعي نيست، ما به ايشان توصيه كرديم خودش تصميم بگيرد. مجلسي ها هم روي اين مسئله نظر دارند.

اگر كسي مي خواهد درس بخواند مثل بچه آدم بنشيند درسش را بخواند
برخي دانشجويان در اين ميان با صداي بلند تقاضاي استيضاح كردان را مطرح كردند كه رئيس مجلس به آنان پاسخ گفت: ما خودمان راه را بلديم، شما نياز نيست به ما بگوييد. لاريجاني يادآور شد: از اين مدارك قلابي زياد است و در دولت قبل هم دانشگاه هاي قلابي در كشور به وجود آمده بود كه دكتراي بي خودي در كشور ارائه مي كردند كه با آنان برخورد شد؛ زيرا در شأن كشور ما نيست. اگر كسي مي خواهد درس بخواند برود مثل بچه آدم بنشيند و درسش را بخواند.

مجلس هشتم از مجلس ششم و هفتم بهتر است
وي در ادامه در واكنش به اقدام يكي ديگر از دانشجويان كه با الفاظ بسيار تند و توهين آميزي درباره رئيس جمهور و مجلس صحبت كرد، خطاب به وي گفت: ممكن است به احمدي نژاد ايراد داشته باشيد، اما شما حق نداريد به رئيس جمهوري كه طبق راي مردم رئيس جمهور شده است توهين كنيد. مي توانيد بگوييد كار مجلس را قبول نداريد، نه اين كه كار اين مجلس را كه به نمايندگان آن راي داده اند قبول نكنيد. خيالتان راحت، مجلس هشتم از مجلس ششم و هفتم بهتر است. رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگري درباره اين كه گفته مي شود مجلس مي خواهد خود را از نظام پرداخت جدا كند، ضمن رد آن گفت: اين طور نيست. اين حرف ها دروغ است و هيچ تصميمي در مورد اين موضوع گرفته نشده. احساس مي كنم يك جرياني مي خواهد اين مسائل را مطرح كند.

مجلس حق دارد از ميزان ذخيره ارزي مطلع باشد
لاريجاني هم چنين در پاسخ به اين سوال كه آيا حق مجلس است كه از ميزان حساب ذخيره ارزي مطلع باشد يا خير، يادآور شد: بله حق مجلس است كه از ميزان ذخيره ارزي مطلع باشد؛ زيرا برداشت از آن با تصويب مجلس و زيرنظر هيئت امناي حساب انجام مي شود.

نسبت به تورم زابودن طرح تحول نگرانيم
دكتر علي لاريجاني همچنين پيش از برگزاري پرسش و پاسخ با دانشجويان كه در روز اول سفر وي به استان فارس صورت مي گرفت براي دانشجويان سخنراني كرد. رئيس مجلس در سخنراني خود با اشاره به طرح تحول اقتصادي گفت: نگراني ما تورم زايي اين طرح است و تامل ما در مجلس نيز به دليل آن است كه در شرايط فعلي كه بيش از ٢٠درصد تورم وجود دارد اگر اين طرح ظرفيت ٧٠ يا ٦٠ درصد تورم اضافي داشته باشد معناي آن اين است كه جواني كه امروز با درآمد ٤٠٠ تا ٥٠٠ تومان زندگي مي كند اگر اين طرح اجرا شود بايد با يك ميليون تومان زندگي كند. هرچند ما ماهي ٥٠هزار تومان هم به خود او و خانواده اش بدهيم. لاريجاني تصريح كرد: «ما بر اين اساس كه تورم را كنترل كنيم آماده هستيم اما برخي از اين مولفه ها ممكن است راه حل داشته باشد كه اگر با عجله اجرا شود امكان دارد نتيجه ندهد به طور مثال اين كه مي گويند به نحوي حامل هاي انرژي را آزاد كنيم حرف متيني است اما اين كه چگونه اجرا شود مهم است و نبايد فشار آن يك مرتبه بر روي مردم وارد شود.» وي تاكيد كرد: «طبيعتا نياز به كار كارشناسي دقيق داريم چرا كه ما اصل موضوع را قابل مطالعه مي دانيم كه نظام و بخش هاي مختلف روي آن كار كنند، اما تعجيل را صلاح نمي دانيم و بايد بدون احساسات به متن موضوع توجه شود. بنابراين نگراني مجلس هم همين است و ممكن است ما گام هايمان را آهسته برداريم اما تلاش مي كنيم با كار كارشناسي با مجموعه نيازهاي كشور گام ها را متناسب برداريم.» اما ديدار روز پنجشنبه دانشجويان دانشگاه هاي شيراز با لاريجاني با حاشيه هايي هم همراه بود. هنگام آغاز سخنراني رئيس مجلس دانشجويان در ٢ گروه متفاوت شعارهايي له يا عليه دولت سر مي دادند كه لاريجاني خطاب به آن ها گفت: آمده ايم راجع به چيزهاي مهم تري بحث كنيم.

ويژگي روحانيت شيعه حفظ استقلال خود است
به گزارش ايسنا، رئيس مجلس همچنين در روز اول سفر خود به استان فارس و شهر شيراز با حضور در چهارمين همايش مشترك ائمه جماعات مساجد و ادارات و استادان و طلاب حوزه علميه استان فارس اظهار كرد: يكي از نقاط مثبت تفكر روحانيت اين است كه آنان روي پاي خود ايستادند و روحانيت شيعه ويژگي اش حفظ استقلال خود است.

هنوز پاسخ پارلمان آمريكا براي ديدار را نداده ايم
رئيس مجلس در مورد آخرين اخبار از مذاكره ايران با آمريكا كه سوال يكي از روحانيون بود، گفت: مذاكره اي نبوده كه آخرين اخبار آن گفته شود، چندي پيش پارلمان آمريكا تقاضاي ديدار با پارلمان ايران را داشت كه هنوز ما پاسخي نداديم و در حال بررسي آن هستيم.

طرح تحول اقتصادي مقداري تورم خيز است
رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگري كه در مورد طرح تحول اقتصادي دولت بود، اين طرح را طرحي دانست كه نكات مثبتي دارد و افزود: اما براي اين كه دچار تورم نشويم، مجلس با تامل بيشتري در حال بررسي آن است، زيرا بررسي هاي اوليه نشان مي داد اين طرح مقداري تورم خيز است و فكر كرديم مردم نگرانند و نبايد فشاري به مردم وارد شود، هر چند پولي هم به آنان بدهيم.وي يادآور شد: لايحه اوليه اين موضوع را دولت به صورت غيررسمي به مجلس داده بود كه اميدواريم به صورت رسمي به مجلس ارائه شود و با نقاط مثبت پيش رود، بنابراين تلاش مي كنيم نقايص آن برطرف شود.

نبايد در مجلس وكيل الدوله باشيم
به گزارش ايسنا، لاريجاني در اين مورد كه چرا مجلس نمي گذارد رئيس جمهور كار خود را انجام دهد و دخالت مي كند و در حالي كه به بحث افزايش ١٠ درصدي ظرفيت دانشگاه ها اشاره شد گفت: مجلس حق دارد جايي كه حقوقي از ملت ضايع مي شود، براي حمايت از حقوق ملت دفاع كند، ما نبايد در مجلس وكيل الدوله باشيم كه فقط امضا كنيم، بلكه جايي كه دولت خلاف مي كند، بايد اقدام كنيم، زيرا سوگند خورده ايم و بايد به سوگند خود عمل كنيم.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن