تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815492211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور : سنگين ترين تحريمها به زيباترين فرصت ها تبديل شد؛ 700 ميليارد تومان سرمايه گذاري در مشهد به بار نشست


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: رئيس جمهور : سنگين ترين تحريمها به زيباترين فرصت ها تبديل شد؛ 700 ميليارد تومان سرمايه گذاري در مشهد به بار نشست
گروه اقتصادي- سعيد كوشافر: احمدي نژاد در جريان افتتاح پروژه هاي عمراني در استان خراسان رضوي گفت: ساختن ايران يك مأموريت الهي است.

به گزارش خبرنگار ما، رئيس جمهور در ادامه سفر به خراسان شمالي شب جمعه راهي مشهد شد و پس از زيارت مرقد مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(ع) صبح جمعه چندين واحد بزرگ توليدي و صنعتي و انرژي را در خراسان رضوي افتتاح كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي قدس، محمود احمدي نژاد صبح روز جمعه با حضور در شهر جديد بينالود، نيروگاه سبز بينالود را افتتاح كرد.اين نيروگاه كه در 55 كيلومتري مشهد در دشت ديزباد قرار دارد، در فاز يك داراي 43 دستگاه توربين با ظرفيت 28 مگاوات توليد برق است كه در زميني به مساحت 37 هكتار با هزينه اي بيش از 15 ميليون دلار و 15 ميليارد تومان احداث شده است.
محمود احمدي نژاد در ادامه با حضور در شهرك صنعتي مجموعه سازي توس كه در قالب يك خوشه صنعتي فعاليت مي كنند، خطي توليد شركت سناباد خودرو را افتتاح كرد.
كل سرمايه گذاري انجام شده در مجموع 100 ميليارد تومان است كه شركتهاي سناباد خودرو ، حركت سازان توس، تراش رايانه توس، فورج گستر سناباد، رادفرمان مشهد، پويا بتن، مجموعه سازي توس، راد توس، پيشتاز قطعه سناباد را در فضايي به مساحت 100 هكتار در بر مي گيرد.
همچنين شركت سناباد خودرو كه در فاز اول قادر به توليد 15هزار خودروي سپهر است، با سرمايه گذاري ارزي 5/7 ميليون دلار و سرمايه ريالي 25 ميليارد تومان به بهره برداري رسيد كه 360 شغل مستقيم ايجاد خواهد كرد.
احمدي نژاد كه به همراه وزير صنايع و معادن و وزير نيرو به مشهد سفر كرده بود، در ادامه از خط توليد اين خودروهاي سواري نيز بازديد نمود.رئيس جمهور در ادامه سفرش با حضور در نيروگاه فردوسي سومين نيروگاه ساخته شده توسط بخش خصوصي را افتتاح كرد.

اظهارات احمدي نژاد در مشهد
به گزارش خبرنگار ما، احمدي نژاد در مراسم افتتاح اين نيروگاه گفت: مدعياني كه يا شبهه صحبت مي كنند، نه تنها هيچ راهبرد روشن و نجات بخشي در برابر بشريت قرار نمي دهند، بلكه سراسر پيام آنها، عمل آنها و نگاه آنها حاكي از يأس است، دوراني كه همين افراد با ادعاهاي بسيار زيبا، صدماتي به فرهنگ، انديشه و روابط اجتماعي وارد كردند كه در طول تاريخ نظير ندارد.
رئيس جمهور افزود: بيشترين حجم تجاوزها، ظلم ها، آوارگي ها، كشتارها و فاصله هاي طبقاتي در همين دوره اتفاق افتاد و به لطف خدا امروز طبل رسوايي انديشه هاي آنان در هر كوي و برزن نواخته مي شود.
وي با بيان اينكه امروز روز شكوفايي و بالندگي ملت ايران است، خاطر نشان كرد: تنها فرهنگ و انديشه و آرماني كه در عمق خود كرامت به انسان وتعالي جامعه بشري را به صورت واقعي رعايت مي كند، آرمان و انديشه انقلاب اسلامي است. منطق قوي ملت ايران، امروز در تمام صحنه ها حقانيت و اصالت و تأثيرگذاري خود را بخوبي نشان مي دهد.
احمدي نژاد خطاب به ملت ايران يادآور شد: مسؤوليت ما امروز مضاعف است؛ از يك سو بايد انديشه انقلاب را نشر داده و پاسخ مقتضي به نياز امروز بشريت داده شود و از ديگر سو بايد ايران را بسازيم، اگر قرار باشد در جهان اتفاق زيبا و ارزشمندي بيفتد، حتماً بايد ايران در آن نقش داشته باشد.
وي در ادامه خاطر نشان كرد: شروع به احداث 16 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي يك افتخار بزرگ است، به بهره برداري رساندن 12 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي هم افتخار بزرگ ديگري است، البته از آنجا كه ما سرعت رشد بالايي را در سرمايه گذاري و توليد و زندگي جامعه مي بينيم، اينها ضروري است.
احمدي نژاد با اشاره به رشد مصرف لوازم برقي در خانه هاي مردم طي سه سال اخير يادآور شد: سطح زندگي فردي به سرعت بالا مي رود، 3 تا 4 سال قبل 5/1 ميليون كاربر شبكه اطلاعاتي داشتيم، اما الان اين رقم به بالاي 12 ميليون رسيده است.
رئيس جمهور با بيان اينكه همين امروز حدود 700 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري رسيد، گفت: در همين خراسان رضوي از دهه فجر سال گذشته تا امروز فقط 2 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده كه استانداري از آنها اطلاع يافته است و اين نشان مي دهد در سطح كشور سرعت توسعه بسيار بالاست.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه 85 تا 90 درصد نيروگاه هاي بادي و گازي كشور ساخت دست متخصصان داخلي است، خاطر نشان كرد: از ابتداي انقلاب، تحريم با شدت و ضعفهاي مختلف بود و ايستادگي و مقاومت ايران در مقابل اين تحريمها، ما را به خودكفايي و ابتكار رسانده است.
وي اظهار داشت: در ماجراي هسته اي هم زورگويان همين گمان را مي كردند كه اگر به محض اينكه از قطعنامه و تحريم و فشار حرف بزنند، ملت ايران تسليم مي شود، حتي به اندازه يك درصد احتمال نمي دادند كه ملت ايران ايستادگي و مقاومت كند و براي همين هم به اين فكر نكرده بودند كه اگر مردم ايران ايستادگي كردند، چه كنيم. آمدند در تلويزيون گفتند كه نظام بانكي ايران را بستيم، البته تحريم بانكي، تحريم سختي است و در محاسبات مادي درست فكر كرده بودند، بعضي ها هم از داخل براي آنها اطلاعاتي فرستادند كه البته غلط بود.
رئيس جمهور گفت: اما من اعتقاد و باور داشتم كه واكنش مردم ايران افتخارآميز خواهد بود و سنگين ترين تحريمها را به زيباترين فرصتها تبديل مي كنند. تمام اين قدرتها، پز ابرقدرتي خود را جمع كردند و با آن به سمت ايران شليك نمودند، اما ايستادگي ملت ايران و رهبري گرانقدر اين سرزمين، هيمنه و قلدري آنها را در هم شكست، به گونه اي كه آنها نگران از بين رفتن خودشان هستند.
احمدي نژاد با بيان اينكه اين قدرتها با شوراي امنيت 60 سال است كه به دنيا حكومت كرده اند، اما براي اولين بار است كه ملتي مقابل آنها ايستاد و آنها را در هم شكست، يادآور شد: اين يك هديه بزرگ الهي بود و راه را براي نجات ملتها باز كرد، آنها نه تنها ديگر در موضع تهاجمي نيستند، بلكه در خانه خودشان گرفتار شده اند.
60 سال ثروت ملتهاي ديگر را چاپيدند و تورم خودشان را به آنها منتقل كردند، امروز اين جريان معكوس شده و پايه هاي اقتصاد آنها در حال فرو ريختن است، ما خوشحال نيستيم، اما اين سنت الهي است بنايي كه به ظلم و دروغگويي استوار باشد فرو خواهد ريخت.وي در ادامه با بيان اينكه زماني سخنان رهبران جمهوري اسلامي ايران را رسانه هاي بيگانه سانسور مي كردند، افزود: اما امروز دريچه جديدي به روي بشريت باز شده و رسانه هاي آنها براي پخش پيامها و سخنان رهبران ايران با يكديگر رقابت مي كنند.
وي در ادامه با اشاره به شكوفايي استعدادهاي بي پايان ملت تصريح كرد: در سال 81، 82 و 83 در مجموع 4000 تا 4500 اختراع به ثبت رسيده است در حالي كه در سال 86 به تنهايي 13 هزار اختراع به ثبت رسيده است، ايمان به همين توانمنديها بود كه وقتي گفتند: تحريم، گفتيم: زودتر.
رئيس جمهور در ادامه افزود: يك ملت براي يكسال، دو سال، پنج سال و ده سال نيست، ملت يك رودخانه جاري در تاريخ است و نگاه بايد جهاني و دراز مدت به حوادث باشد يك ملت بايد خودش را پيدا كند و استعدادها را شكوفا كند، اين ملت ماندگار است. امروز اين اتفاق در حال روي دادن است.
وي در ادامه با اشاره به فضاي معنوي و آرامش بخش بارگاه منور رضوي يادآور شد: به واسطه ائمه رئوف است كه رأفتي در دنيا وجود دارد، ما خدا را شكرگزاريم كه در ميان ملتي زندگي مي كنيم كه به قدر و ارزش انسان كاملاً واقف است.
اظهارات فتاح
پيش از سخنان رئيس جمهور، فتاح وزير نيرو با بيان اينكه هر روز پروژه اي براي افتتاح در بخش آب و برق وجود دارد، به خشكسالي شديد سال جاري اشاره كرد و گفت: بعضاً مطرح مي شود كه سرمايه گذاري در بخش انرژي در دولت نهم كمتر صورت گرفته، در حالي كه در همين سه سال 10 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخشهاي توليد، انتقال و توزيع انجام شده است و نسبت به دوره هاي گذشته به مراتب رقم بالاتري است.وي در ادامه با اشاره به 15400 مگاوات ظرفيت نيروگاهي در دست احداث در جاي جاي كشور يادآور شد: امسال صد ميليارد تومان براي توسعه استفاده از لامپ كم مصرف هزينه شده و تا پايان سال 25 ميليون لامپ كم مصرف يارانه اي ميان مردم توزيع مي شود.
اظهارات استاندار خراسان رضوي
مهندس محمدي زاده استاندار خراسان رضوي ديگر سخنران اين مراسم بود كه درباره فعاليتهاي اقتصادي و عمراني انجام شده در استان طي سه سال دولت نهم گفت: تعداد واحدهاي صنعتي امروز در استان نسبت به 30 سال قبل 17 برابر و سرمايه گذاري آن 1700 برابر شده است، اين در حالي است كه ميزان اشتغال نيز از 11600 نفر به 165 هزار نفر افزايش يافته است.
وي در ادامه به سياستهاي رئيس جمهور در استفاده از حساب ذخيره ارزي، بنگاه هاي زودبازده و موضوع كارآفريني اشاره كرد و آنها را باعث بهبود وضع صنعتي استان دانست و گفت: الان فقط در حوزه فولاد و سيمان 3 ميليارد دلار سرمايه گذاري ارائه شده كه ميزان توليد سيمان از 6/2 ميليون تن به 9 ميليون تن و ميزان توليد فولاد از 650 هزار تن به 6 ميليون تن مي رساند.
وي يادآور شد: طي سه سال دولت نهم مجوزهاي صادره در بخش صنعت و معدن و انرژي 73 درصد و سرمايه گذاري 180 درصد رشد داشته است، در همين مدت پروانه هاي بهره برداري نيز از نظر تعداد 41 درصد و از نظر سرمايه گذاري 123 درصد افزايش يافته است.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه اكتشافات سه سال اخير 630 ميليون تن به ذخاير قطعي معادن استان افزوده است، تصريح كرد: هم اكنون نيز 1300 طرح با 900 ميليارد تومان سرمايه گذاري در بانكها مصوب و آماده تحويل است كه در صورت همراهي بانكها 400 هزار فرصت شغلي جديد ايجاد مي كند.وي با اشاره به اينكه 30 درصد ظرفيت قطعه سازي كشور در خراسان است و سال گذشته دومين و امسال سومين خودروي توليد استان توسط رئيس جمهور افتتاح شد، گفت: توليد خودرو از 7 تا 8 هزار دستگاه طي سه سال اخير به 120 هزار دستگاه در سال 87 رسيده كه حتي 20 درصد فراتر از برنامه است.
پروژه هاي نيروگاهي
نيروگاه سيكل تركيبي فردوسي (توس) با هزينه ارزي 240 ميليون يورو و 54 ميليارد تومان توسط شركت مپنا احداث شده كه داراي 6 واحد نيروگاه گازي با ظرفيت 954 مگاوات است.همزمان با اين پروژه همچنين بهره برداري از خط 400 كيلوولت شيروان به اسفراين به طول 75 كيلومتر با صرف 10 ميليارد تومان اعتبار، خط 400 كيلوولت مشهد به سرخس به طول 180 كيلومتر و 46 ميليارد تومان اعتبار، توسعه پست 400 كيلوولت اسفراين با يك ميليارد تومان اعتبار، خط 400 كيلوولت سلطان آباد به سبزوار و عباس آباد به طول 120 كيلومتر با 26 ميليارد تومان اعتبار و ايستگاه 400 كيلوولت سربداران با 25 ميليارد تومان اعتبار آغاز شد.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن