تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803787619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور رئيس جمهور چند طرح مهم اقتصادي در حوزه انرژي و صنعت در خراسان رضوي افتتاح شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: با حضور رئيس جمهور چند طرح مهم اقتصادي در حوزه انرژي و صنعت در خراسان رضوي افتتاح شد
رئيس جمهوري شامگاه پنجشنبه در پايان دومين سفر استاني خود به خراسان شمالي وارد شهر مقدس مشهد شد.
به گزارش ايرنا رئيس جمهور در سفر يك روزه به مشهد چند طرح اقتصادي در خراسان رضوي در حوزه انرژي و صنعت را افتتاح كرد.
نيروگاه سيكل تركيبي فردوسي مشهد كه براي آن چهار هزار ميليارد ريال هزينه شده است از جمله طرحهايي بود كه روز جمعه با حضور رئيس جمهوري مورد بهره برداري قرار گرفت .
اين مجموعه كه گفته شد سومين نيروگاه احداثي توسط بخش خصوصي در كشور و اولين آن در استان خراسان رضوي است در فاز اول با ظرفيت 950 مگاوات به بهره برداري رسيد .
نيروگاه مذكور شامل شش واحد گازي هر يك به ظرفيت 159 مگاوات و داراي پست انتقال 400 كيلوولت به منظور انتقال توان توليدي نيروگاه به شبكه برق سراسري است .
اين پروژه با هدف تامين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور احداث و به بهره برداري رسيده و امكان پايداري شبكه برق را با توجه به افزايش ظرفيت توليد اين بخش فراهم مي كند.
دكترمحمود احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از نيروگاه سيكل تركيبي فردوسي مشهد گفت : ايران براي توسعه نيازمند برق انرژي و راه و مانند آن است كه به دست توانمند متخصصان كشورمان در حال انجام است .
وي از شروع احداث 16 هزار مگاوات ظرفيت جديد برق طي سه سال گذشته به عنوان افتخاري بزرگ ياد كرد و گفت : طي اين مدت 12 هزار مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي بهره برداري شده است .
وي با بيان اينكه امروز شاهد رشد سريع توسعه سرمايه گذاري توليد و نيز ارتقاي سطح زندگي مردم هستيم افزود : از جمله مصاديق اين امر بهره برداري از هفت هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام شده در بخش صنعت و انرژي خراسان رضوي است كه امروز به انجام رسيد.
همچنين بهره برداري از خط توليد كارخانه سناباد خودرو واقع در مجموعه خودروسازي توس مشهد روز جمعه با حضور دكتراحمدي نژاد رئيس جمهوري آغاز شد.
اين واحد توليدي در فاز نخست با توليد سالانه 15 هزار دستگاه خودرو و سرمايه گذاري 325 ميليارد ريال احداث شده كه از اين ميزان 250 ميليارد ريال سرمايه گذاري ريالي و هفت ميليون و 500 هزار دلار آن سرمايه گذاري ارزي است .
ماشين آلات واحد توليدي سناباد خودرو توس مشهد توسط كشورهاي چين و آلمان ساخته شده و خودروهاي توليدي اين كارخانه با مشاركت اين كشورها توليد مي شود.
مراحل نخست ايجاد اين واحد توليدي كه دومين واحد خودروسازي خراسان رضوي است از سال 1382 آغاز شده و ظرفيت توليدي آن در سال دوم به 30 هزار دستگاه خودرو افزايش مي يابد و در اين واحد دو نوع خودرو توليد مي شود .
در جوار راه اندازي خط توليد سناباد خودرو توس شش واحد صنعتي توليدي قطعات خودرو با سرمايه گذاري يك هزار ميليارد ريال به بهره برداري رسيده كه عمده سرمايه گذاري اين بخش توسط بخش خصوصي انجام شد.
مجموعه توليدي سناباد خودروتوس مشهد در مجموع در قالب 10 شركت خودرويي شامل شركت توليدي سناباد خودرو و قطعات مربوط به صورت يك خوشه صنعتي است .
با راه اندازي شركت توليدي سناباد خودرو مشهد براي 360 نفر اشتغال مستقيم ايجاد شد و مجموع گردش مالي اين شركت در پنج سال نخست فعاليت 20 هزار ميليارد ريال پيش بيني شده است .
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور نيروگاه بادي بينالود در استان خراسان رضوي را نيز روز جمعه افتتاح كرد و اين نيروگاه به بهره برداري رسيد.
اين نيروگاه با هزينه اي بالغ بر 280 ميليارد ريال براي تامين برق با استفاده از انرژي تجديدپذير باد و جلوگيري از آلودگي محيط زيست در وسعتي به مساحت 37 هكتار و در محدوده بينالود بنا شده است .
گفته شد كه نيروگاه بادي بينالود نخستين نيروگاهي است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ساخته شده كه هدف آن كمك به تامين برق متقاضيان منطقه و كاهش تلفات شبكه توزيع برق است .
گزارش خبرنگار ايرنا حاكي است : ظرفيت نصب شده اين نيروگاه 28 3 مگاوات است كه در فاز يك 43 دستگاه توربين بادي هر يك به قدرت 660 كيلووات نصب شده است .
اين ميزان انرژي در عمل موجب صرفه جويي در مصرف 32 ميليون مترمكعب گاز شده و از انتشار 830 تن انواع اسيدكربن و منواكسيد كربن و 55 هزار تن دي اكسيد كربن جلوگيري مي كند .
همزمان با راه اندازي اين نيروگاه تعدادي از پروژه هاي جديد شركت برق منطقه اي خراسان شامل : ايستگاه 400 كيلوولت انتقال نيروي برق سربداران و نيز خطوط 400 كيلوولت سلطان آباد به سبزوار و سبزوار به عباس آباد در مجموع با هزينه اي بالغ بر 510 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
دكترمحمود احمدي نژاد روز جمعه در حاشيه مراسم بهره برداري نيروگاه بادي بينالود خراسان رضوي و كلنگ زني فاز دوم اين نيروگاه با 50 توربين جديد به خبرنگاران گفت : مصرف انرژي در دنيا روز به روز در حال افزايش است با پيشرفت تكنولوژي نياز انسان به استفاده از انرژي هاي نو بيشتر شده است .
وي استفاده از انرژي هاي فسيلي را داراي دو اشكال عمده شامل محدود بودن اين نوع از انرژي و نيز آلودگي محيط زيست خواند و گفت : در اين راستا ما نيز چون ساير كشورها ناچاريم به سمت استفاده از انرژي هاي نو حركت كنيم .
رئيس جمهوري با بيان اينكه كشور داراي قابليت هاي زيادي در زمينه استفاده از انرژي بادي است افزود : انرژي باد بدليل تجديدپذير بودن و عدم آلوده ساختن محيط زيست از بهترين انواع منابع انرژي دنيا محسوب مي شود.
وي گفت : امروز براي ما افتخارآميز است كه 85 درصد يك نيروگاه بادي با دست توانمند متخصصان داخلي ساخته شده است .
احمدي نژاد با اشاره به حمايت هاي دولت از بخش خصوصي در سرمايه گذاري پروژه هاي نيروگاهي به ويژه بادي تصريح كرد : تلاش مي كنيم تا با كاهش قيمت خريد تجهيزات موردنياز جهت احداث اين نيروگاه ها از بخش خصوصي حمايت لازم را داشته باشيم .
وي ادامه داد : احداث اين نيروگاه ها و استفاده از اين انرژي در كنار هر شهر يا روستايي كه متوسط سرعت باد در آن هفت تا هشت متر بر ثانيه و در 25 درصد زمان از سال وزش باد باشد به صرفه است و ما هم حمايت مي كنيم .
نيروگاه بادي با سرمايه گذاري 280 ميليارد ريال با 43 دستگاه توربين بادي 660 كيلوواتي احداث شده كه با بهره برداري از آن سبب صرفه جويي سالانه 20 ميليون مترمكعب گاز خواهد شد .
115 مصوبه براي توسعه و آباداني خراسان شمالي
هيئت دولت در جلسه چهارساعته روز پنجشنبه خود در دور دوم سفرهاي استاني به خراسان شمالي كه به رياست دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور تشكيل شد بيش از 115 مصوبه براي تسريع در آباداني و پيشرفت استان خراسان شمالي داشت .
به گزارش ايرنا دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري در پايان دور دوم سفر استاني دولت به خراسان شمالي تصميمات و مصوبات نشست هيات دولت در اين استان را براي خبرنگاران تشريح كرد.
رييس جمهور گفت : در دومين نشست هيات دولت در استان خراسان شمالي علاوه بر بررسي مصوبات نشست اول تصميمات مهمي براي رشد و توسعه اين استان گرفته شد.
دكتر احمدي نژاد افزود : در اين نشست دولت بر خلاف نشست نخستين مصوبات زيربنايي را براي توسعه استان خراسان شمالي به تصويب رساند.
رييس جمهوري اظهار داشت : در نشست دوم دولت در خراسان شمالي اجراي 27 طرح بزرگ صنعتي با اعتبار 9 هزار ميليارد ريال به تصويب رسيد.
احمدي نژاد افزود : براساس تصميم هيات دولت اين طرحها بايد در تمام مناطق و شهرستانهاي استان بر اساس استعداد و قابليتها به اجرا گذاشته شود.
وي گفت : هيات دولت براي تشويق سرمايه گذاري بخش خصوصي براي اجراي طرحهاي توليدي و صنعتي در داخل شهركهاي صنعتي و طرحهاي گردشگري معافيت مالياتي 10 ساله را براي اين استان تصويب كرد .
احمدي نژاد افزود : بر اساس اين مصوبه سرمايه گذاران در بخشهاي توليدي و گردشگري خراسان شمالي به مدت 10 سال از معافيت مالياتي برخوردار مي شوند.
وي خاطرنشان كرد : همچنين علاوه بر تجهيز شهركها و نواحي صنعتي موجود در استان خراسان شمالي دولت شهركهاي ديگري را نيز مصوب كرده است .
رييس جمهوري گفت : هيات دولت وزارت نيرو را موظف كرد تا امكانات مورد نياز در بخش آب و برق را براي اين شهركها تامين كند.
دكتر احمدي نژاد تصويب طرح توسعه راههاي خراسان شمالي تجهيز و بهسازي فرودگاه و ناوبري فرودگاه بجنورد را از ديگر مصوبات هيات دولت در بخش راهها اعلام كرد.
وي اظهار داشت : با تجهيز فرودگاه و ناوبري آن فرودگاه بجنورد براي انجام پرواز در تمام شرايط آب و هوايي مهيا مي شود.
رييس جمهوري ساخت و بهسازي 11 هزار مسكن روستايي را از ديگر مصوبات هيات دولت در خراسان شمالي برشمرد و گفت : در صورتي كه استان توانايي جذب بيش از اين ميزان را داشته باشد نيز محدوديتي براي آن وجود ندارد.
احمدي نژاد در مورد تصميمات دولت براي ساماندهي سكونتگاههاي غير رسمي در شهرهاي بجنورد و شيروان اظهارداشت : براي شهر بجنورد وزارت مسكن و شهرسازي موظف شد 20 هكتار زمين را براي ساماندهي سكونتگاههاي غيررسمي در اختيار شهرداري و شوراي اسلامي شهر قرار دهد.
وي اظهار داشت : همچنين تامين زمين مورد نياز براي ساماندهي سكونتگاههاي غير مجاز در شيروان نيز بر عهده وزارت مسكن گذاشته شد.
رييس جمهوري افزود : بايد ساماندهي سكونتگاههاي غير مجاز به صورتي انجام گيرد تا ماجراهايي نظير آنچه كه در " احمدآباد " بجنورد صورت گرفت را شاهد نباشيم .
وي بر تلاش دولت براي فراهم ساختن زمينه براي زندگي عزتمند مردم تاكيد كرد و گفت : اقداماتي كه در احمدآباد بجنورد صورت گرفت مورد تاييد دولت نبود و دولت بناي انجام چنين كاري را در هيچ جايي ندارد.
رييس جمهوري توسعه ايستگاههاي تحقيقات كشاورزي و طرحهاي پژوهشي و اصلاح نژاد اسب تركمن و گوسفند كردي را از مصوبات هيات دولت در بخش كشاورزي اعلام كرد.
احمدي نژاد گفت : دولت همچنين تسهيلات لازم را براي توسعه آبياري قطره اي در استان خراسان شمالي فراهم مي كند.
رييس دولت نهم تامين آب براي توسعه كشت گلخانه اي و طرحهاي احيا و مرمت قنوات استان را از ديگر مصوبات هيات دولت براي توسعه كشاورزي دانست .
وي به مصوبات هيات دولت براي بخش ورزشي استان خراسان شمالي اشاره كرد و گفت : در اين بخش هيات دولت 250 ميليارد ريال اعتبار مصوب كرد تا با اين اعتبار 36 فضاي ورزشي در مناطق روستايي سه گود ورزش باستاني در شهرهاي استان و ساماندهي و ايجاد سقف براي گود چشمه زينل خان اسفراين هزينه شود.
رييس جمهوري از تصويب اجراي خط انتقال فراورده هاي نفتي از سبزوار به اسفراين خبر داد و گفت : براساس تصميم هيات دولت با اجراي اين خط انتقال خط مطمئني براي تامين فراورده هاي نفتي خراسان شمالي فراهم مي شود.
دكتر احمدي نژاد اتمام برق رساني به روستاهاي 20 خانوار عدم محدوديت در واگذاري تلفن ثابت و همراه به مشتركان ساخت بيمارستان 320 تختخوابي بجنورد 200 تختخوابي شيروان و ارايه كمك به راه اندازي شبكه سيماي استاني را از ديگر مصوبات دومين نشست هيات دولت در خراسان شمالي اعلام كرد.
رييس جمهوري افزود : براي تجهيز دانشگاههاي خراسان شمالي نيز تصميمات خوبي اتخاذ شده به صورتي كه براي دانشگاه پيام نور 75 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است .
احمدي نژاد افزود : در بودجه سال آينده سهم اعتباري دانشگاههاي استان خراسان شمالي افزوده مي شود و براي تامين كادر پزشكي منابع تشويقي از جمله واگذاري زمين ارزان قيمت تصويب شده است .
رييس جمهوري تصويب شروع عمليات اجرايي فاز سوم نيروگاه سيكل تركيبي شيروان را از ديگر مصوبات مهم هيات دولت برشمرد و گفت : اين طرح تا پايان سال 89 به بهره برداري مي رسد و خراسان شمالي در رديف استانهاي صادركننده برق قرار مي گيرد .
احمدي نژاد تخصيص تسهيلات براي تجهيز ناوگان حمل و نقل درون شهري ايجاد 13 منطقه نمونه گردشگري و سه پايگاه امداد و نجات جاده اي را ديگر مصوبات هيات دولت براي توسعه استان خراسان شمالي عنوان كرد.
رييس جمهوري از رسانه ها خواست تا علاوه بر اطلاع رساني مصوبات هيات دولت به مردم پيگير اجرايي شدن آن نيز باشند.
احمدي نژاد همچنين ضمن قدرداني از مديران دستگاههاي اجرايي استان در اجراي مصوبات دور اول سفر استاني هيات دولت از آنها خواست با جديت و فارغ از هر گونه تبعيض براي اجراي مصوبات دور دوم تلاش كنند.
همچنين در جريان دومين سفر استاني رئيس جمهوري و هيات دولت به استان خراسان شمالي ديدار چهره به چهره دكتر احمدي نژاد با تعدادي از مردم استان انجام شد.
در اين ديدار صميمي اقشار مختلف استان از نزديك با دكتر محمود احمدي نژاد به ديدار و گفت وگو نشسته و مشكلات و مسائل را بطور مستقيم با رييس جمهوري در ميان گذاردند.
قبل از انجام اين ديدار رئيس جمهوري با جمعي از علماي خراسان شمالي نيز ديدار كرد و موضوعات مختلف مربوط به استان مورد توجه و بررسي قرار گرفت .
رئيس جمهوري تاكيد كرد : دولت به طور جدي و محكم پاي ارزشهاي انقلابي و اسلامي ايستاده است و مخالفت هاي ديگران نه تنها اراده ما را سست نمي كند بلكه تشجيع مي كند كه محكمتر و موثرتر در اين راه وارد شويم .
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود طرح تحول اقتصادي را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت : دولت به عنوان خادم مردم موظف بود كه عامل نابساماني هاي اقتصادي كشور را ريشه يابي كند از اين رو در دو سال و نيم گذشته در اين راستا حركت كرديم و در اين مدت شخصا ساعت ها به طور مستقيم در جلسات جوانب امر را با كارشناسان مورد بحث بررسي و كنكاش قرار داده ايم .
احمدي نژاد نظام هاي بانكي مالياتي گمركي توزيع كالا و يارانه را از جمله اشكالات اساسي اقتصادي كشور دانست و خاطر نشان كرد : دولت مصمم است اين امور را اصلاح كند و چنانچه اين نظام ها اصلاح شود به نفع عدالت خواهد بود ; چرا كه اگر عدالت جاري شود جامعه شكوفا شده و پايه هاي آن مستحكم تر خواهد شد.
احمدي نژاد همچنين عصر پنجشنبه در جمع خانواده معزز شهيدان و ايثارگران خراسان شمالي خطاب به فرزندان برومند اين عزيزان گفت : رشادتهاي پدران شما هم اكنون در حال به بار نشستن است و زمينه هاي تحقق عدالت جهاني را فراهم كرده است .
رئيس جمهور با اشاره به وضع نامطلوب اقتصادي و فرهنگي غرب تصريح كرد : مردم قهرمان ايران هيمنه پوشالي استكبار را با ايستادگي خود درهم شكستند و پرچم كرامت انساني و صلح و برادري را در دنيا برافراشتند.
احمدي نژاد خراسان شمالي را در ارائه خدمات به ايثارگران و خانواده معظم شهيدان جزو استانهاي نمونه كشور برشمرد.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن