تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805317071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمحمدي: نبايد فضاي انتقاد سازنده محدود شود راه عبور از مشكلات، واقع‌بيني و رفتار صادقانه است برخي از نگراني‌هاي جامعه ناشي از تصميم‌گيري‌هاي بد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پورمحمدي: نبايد فضاي انتقاد سازنده محدود شود راه عبور از مشكلات، واقع‌بيني و رفتار صادقانه است برخي از نگراني‌هاي جامعه ناشي از تصميم‌گيري‌هاي بد است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

حجت‌الاسلام‌والمسلمين پورمحمدي بيان كرد كه راه عبور از مشكلات اين است كه با مردم و جامعه واقع‌بينانه، صادقانه و عاقلانه حرف بزنيم و برنامه‌ريزي داشته باشيم تا سطح مطالبات مردم در محدوده واقعي باقي بماند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، رييس سازمان بازرسي كل كشور در سيزدهمين يادواره شهداي شهرك گلشهر، ماهشهر، كوي‌جهان و اسلام‌آباد (از توابع شهرستان چهاردانگه استان تهران) كه عصر پنج‌شنبه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرك گلشهر برگزار شده بود‏، با برشمردن ارزش‌هاي والاي ايثار و جهاد اظهار كرد: با فرهنگ ايثار و جهاد مي‌توان بر مظاهر فرهنگ فساد كمبودها و كاستي‌ها فائق آمد و هر كس در هر جايگاه مسووليتي دارد بايد اين نگرش را در رفتار و رويكرد خود در نظر داشته باشد.

وي داشتن تفكر و اخلاق جهادي را راهي موثر براي ايستادگي در برابر امواج سهمگين تهاجم فرهنگي دشمنان عنوان كرد و گفت: جوانان ما براي مقاومت در برابر انحرافات اخلاقي بايد فرهنگ جهادي را در خود تمرين كنند.

پورمحمدي گفت: فرهنگ ايثار‏، جهاد و شهادت با قوت در جامعه ما برقرار است و افتخار مي‌كنيم كه جامعه ما اين فرهنگ را دنبال و حفظ مي‌كند و اين لطف خداوند در حق جامعه ماست.

رييس سازمان بازرسي كل كشور يادآور شد: اگر در دنياي امروز علي‌رغم توطئه‌ها، كينه‌ورزي‌ها و دشمني‌هايي كه عليه ملت، انقلاب، اسلام و تشيع انجام مي‌شود و اين‌چنين سرافرازانه ايستادگي و مقاومت مي‌شود و با افتخار به مسيرش ادامه مي‌دهد، به يمن حضور جريان زنده شهادت و ايثار در جامعه است.

وي ادامه داد: خانواده‌هاي معظم شهدا كه عزيزانشان را نثار اسلام كرده‌اند الهام بخش زندگي امروز و فرداي ما هستند.

پورمحمدي، شهدا را زنده و منشا اثر و تحول در زندگي انسان‌ها ياد و اظهار كرد: جامعه‌اي زنده است كه ايثار و گذشت در آن زنده باشد. همچنين اگر مي‌خواهيد خوبي‌هاي يك جامعه را مشاهده كنيد، ببينيد آيا آن جامعه داراي اخلاق و خلق و خوي با كرامت ايثار و گذشت است يا خير؟

رييس سازمان بازرسي كل كشور، ملاك جامعه ارزشمند و اخلاقي را حضور روحيه ايثار و جامع‌نگري آن دانست و تصريح كرد: با استفاده از اين مهم مي‌توان وزن اخلاقي و انساني جامعه را سنجيد و مشخص كرد كه چقدر در اين مسير حاضر است تلاش و جهاد كند.

وي با اشاره به جايگاه با ارزش جهاد در فرهنگ اسلامي و قرآني گفت: جامعه‌اي عزيز است كه اهل جهاد است و تحت سلطه و استعمار ديگران نباشد.

به گزارش ايسنا، رييس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دشمن از ايثارگري ملت ايران احساس خطر كرده گفت: نامزدهاي كانديداي رياست‌جمهوري آمريكا علي‌رغم اختلاف‌نظرهايي كه دارند به محض رسيدن به مسأله ايران با هم بر سر اين نكته متحد مي‌شوند كه بايد بر ايران بيشتر سخت گرفت. نمونه آن اظهارات كانديداي سياهپوست آمريكا (اوباما) بود كه در مناظره انتخاباتي با رقيبش، گفت: بايد محاصره اقتصادي بر ايران را بيشتر كرد و از فروش بنزين به ايران جلوگيري كنيم.

پورمحمدي در ادامه سخنان خود با اشاره به همراهي و همكاري خوب مردم با طرح سهميه‌بندي بنزين، اظهار كرد: در اوايل اجراي اين طرح، مصرف بنزين با 18 ميليون ليتر كاهش روزانه، از 73 ميليون ليتر در روز به 55 ميليون ليتر كاهش يافت و اين يعني وقتي مشكلات را صادقانه با مردم در ميان گذاشتيم مردم هم همكاري و همراهي مي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه برخي از نگراني‌هاي جامعه ناشي از تصميم‌گيري‌هاي بد است گفت: اگر در آن موقع تصميم خوب و به موقع مي‌گرفتيم آن مقدار نگراني هم رفع مي‌شد، البته ما آن موقع پيشنهادها و حرف‌هايي داشتيم كه اجرا نشد و الان هم بخشي از آن به اجرا در نمي‌آيد كه اگر اجرا مي‌شد مشكلات بعدي به وجود نمي‌آمد اما متأسفانه تصميمات كارشناسي در مورد ميزان و نوع سهميه‌بندي رعايت نشد.

پورمحمدي در سخنان خود بر سامان دادن مصرف انرژي در كشور تأكيد و اظهار كرد: كشور ما داراي دومين ذخاير گازي دنياست اما ميزان مصرف آن به حدي بالاست كه سومين كشور مصرف‌كننده گاز دنيا هستيم‏. اين در حالي است كه ميزان جمعيت كشور ما با ميزان مصرف گاز آن منطبق نيست. اگر بناست كشور را بسازيم بايد همه تمرين كنيم و حداقل آن، اين است كه مي‌توانيم مصرف آب، سوخت و انرژي را كنترل كنيم.

وي افزود: اين مسايل و مشكلات را صادقانه با مردم در ميان بگذاريم و بگوييم كه دخل‌مان را بايد با خرج‌مان يكي كنيم كه اين همان الگوي رايج در فرهنگ اقتصادي خانواده‌هاي ايراني است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: جمهوري اسلامي به بركت امام و شهدايي كه افتخار امروز من و شما هستند، ما و مردم را مستقل، عزيز و سرپا نگه داشته و از ما رفتار آگاهانه انتظار دارند. جمهوري اسلامي به ما ياد داده است كه آگاهانه حركت كنيم، انتخاب درست و صحيح داشته باشيم و در همه عرصه‌هاي زندگي فردي، خانوادگي، ‌اجتماعي و سياسي با هوشمندي و آگاهي عمل كنيم و اين تكليف تك‌تك من و شماست.

پورمحمدي بر ضرورت خودداري از تخريب در تحليل امور كشور تأكيد كرد و افزود: مقام معظم رهبري هم مكرر فرمودند كه بنشينيد، فكر كنيد و امور كشور را تعقيب كنيد، اگر جايي عيب دارد عيب را بگوييد ولي تخريب نكنيد.

وي در ادامه گفت: مسوولان زحمت مي‌كشند، اگر هم در جايي اشتباه داريم بايد به ما تذكر داده شود و به هيچ وجه نبايد فضاي انتقاد سازنده محدود شود كه اين البته با تخريب تفاوت روشني دارد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به سرمايه‌ها و منابع عظيم خدادادي كشور اظهار كرد: خداوند انتظار دارد كه با اين نعمات، زندگي‌مان را درست و آباد كنيم و بالاتر از آن الهام‌بخش ديگران و خير امت باشيم تا نشان دهيم كه بنده خدا ضمن تبعيت از خدا زندگي‌اش را هم آباد مي‌كند و در عين حال مي‌تواند تمدن، توسعه، فناوري و صنعت پيشرفته نيز داشته باشد و همه اينها با هم عملي و امكان‌پذير است.

پورمحمدي گفت: سرمايه‌هاي معنوي و مادي ملت ايران و ظرفيت‌هاي عظيم فرزندان اين ملت، ما را به اهداف والاي انقلاب اسلامي مي‌رساند.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن