تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819677301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در كارگاه آموزشي تئاتر كودك در آلمان مطرح شد؛گروه هاي تئاتر از دولت و شهرداري يارانه دريافت مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: در كارگاه آموزشي تئاتر كودك در آلمان مطرح شد؛گروه هاي تئاتر از دولت و شهرداري يارانه دريافت مي كنند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ رئيس مركز كودك و نوجوان جمهوري فدرال آلمان گفت: گروه هاي تئاتر كودك و نوجوان براي توليد و يا ساخت سالن هاي تئاتر، از دولت و شهرداري يارانه دريافت مي كنند.
گرد تابه رئيس مركز كودك و نوجوان جمهوري فدرال آلمان در كارگاه آموزشي تئاتر كودك در آلمان در پانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: گروه هاي مختلف تئاتري اين امكان را دارند كه تقاضاي يارانه كرده و آن را دريافت كنند، اين يارانه مي تواند براي توليد تئاتر و يا ساخت سالن هاي تئاتر باشد و اين به آن معنا است كه گروه هاي وابسته به شهرداري و دولت مي توانند كل هزينه خود را به صورت يارانه دريافت كنند.
وي ضمن تشريح سياست كلي جمهوري فدرال آلمان، تصريح كرد: ساختار سياسي آلمان به صورت فدرالي اداره مي شود، اين كشور داراي 16 فدرال بوده كه هر كدام به صورت يك دولت اداره شده و قوانين خواص خود را دارند اين در حالي است كه تمام كشور آلمان داراي حقوق مادي يكسان هستند.
وي ابراز داشت: هر كدام از دولت هاي فدرال بايد به سازمان هاي مخصوص جوانان، فرهنگي و هنري توجه كنند، به گونه اي كه در هر فدرال يك سيستم مثلثي وجود دارد كه از سه ضلع آموزش مدارس، سيستم جوانان و ساختار فرهنگي تشكيل شده و دولت فدرال بايد براساس اين مثلث طراحي و برنامه ريزي لازم را انجام دهد.
وي افزود: تئاتر كودك و نوجوان در آلمان براي مخاطبين جوان و كودك مي باشد، و گروه ها و نهادهايي كه عهده دار مسئوليت هاي سه حوزه فرهنگ، كودك و جوانان ، تئاتر هستند در اين زمينه فعاليت مي كنند.
تابه گفت: همچنين تئاترهايي در اين زمينه هستند كه برخي به شهرداري و برخي به سازمان هاي ديگر متصل بوده كه اين شامل جواناني مي شود كه براي كودكان كار مي كنند، در واقع كودكان و جوانان از يك سو هنرمندان تئاتر و از سوي ديگر مخاطبان آن هستند و اين به آن معنا است كه از مخاطب خواسته مي شود كه ساكت نبوده بلكه خود نيز جزوي از نمايش كه بروي صحنه است باشد.
وي اظهار داشت: اجراي تئاتر كودك و نوجوان در مدارس در كشور آلمان سابقه طولاني داشته كه به قرن 16 برمي گردد، در مدارس بچه ها ياد مي گيرند تا تئاتر كلاسيك و مدرن كار كنند، در سال هاي اخير اجراهاي نمايش بر اساس تئاتر كلاسيك نبوده و بيش تر بداهه سازي مي باشد، چرا كه جوانان بازيگر گرايش بيشتري به اين مسئله دارند.
وي تصريح كرد: كارگردان اجراهاي مدارس، معلمان هستند و اين فعاليت ها در ساعت هاي آزاد مدرسه و به عنوان بخشي از آموزش و نه درس ارائه مي شود.
وي ابراز داشت: تئاتر آموزشي براي كودكان داراي يك سيستم سه گانه بوده كه شامل آموزش فراتر از تئاتر، آموزش براي تئاتر، آموزش در تئاتر مي باشد، تئاتر آموزشي تئاتري است كه مورد توجه بوده و براي افراد در سنين مختلف اجرا مي شود.
وي افزود: كساني كه براي تئاتر كودك و نوجوان كار مي كنند متخصين علم آموزش از طريق تئاتر براي كودكان هستند، اين افراد تئاتر را براي جوانان طراحي كرده و بعد فراتر از آن مي روند.
رئيس مركز جمهوري فدرال آلمان در ادامه گفت: تئاتر حرفه اي براي كودك و نوجوان، از طريق شهرداري و مراكز مختلف تئاتر كودك و نوجوان حمايت مي شود، بيشترين تعداد جوانان و كودكان در تشكل هاي سازمان يافته اي در اين مراكز فعال هستند، در آلمان 45 دپارتمان تئاتر كودك و نوجوان، 100 گروه متشكل تئاتر كودك و نوجوان وجود دارد، لازم به ذكر است در اين اعداد تئاتر عروسكي منظور نشده است.
وي اظهار داشت: ما در آلمان بزرگترين سيستم تئاتري را در جهان داريم، در واقع ما در تمام شهرهاي بزرگ و كوچك خود گروه هاي تئاتري را داريم كه مشغول فعاليت در اين زمينه هستند.
وي در پايان تصريح كرد: تئاتر كودك و نوجوان بروي دو اصل مهم مي چرخد، تئاتر جمعي و گروهي و رپرتوآر مي باشد كه هر دو وابسته به هم هستند، چرا كه ما اگر بخواهيم تئاتري رپرتوآر داشته باشيم بايد در ابتدا يك گروه حرفه اي براي اجراي تئاتر داشته باشيم.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن