تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب با وزير فرهنگ تاجيكستان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ديدار دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب با وزير فرهنگ تاجيكستان
دوشنبه/ واحد مركزي خبر / فرهنگي تصوير دارد 1387/07/18

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ديدار وزير فرهنگ تاجيكستان با اشاره به تاريخ و فرهنگ مشترك ايران و تاجيكستان گفت تاجيكستان با ارج نهادن به شخصيت هاي بزرگي چون رودكي، غزالي و ابو حنيفه كار ارزنده اي مي كند كه قابل قدرداني است.
به گزارش واحدمركزي خبراز دوشنبه؛ آيت الله محمدعلي تسخيري كه براي شركت درهمايش بين المللي همزيستي تمدنها و گفتگوي جهاني در شهر دوشنبه به سر مي برد ، در دومين روز از سفر خود به تاجيكستان افزود : شخصيت هاي بزرگ اسلامي همواره نقش اساسي در همزيستي تمدنها و گفتگوي اديان داشته اند و بزرگداشت آنها خدمت به صلح و نزديكي تمدنها و ملل مختلف است.
آيت الله تسخيري گفت: انسجام و وحدت موضع گيري كشورهاي اسلامي و تقريب مذاهب يكي از اهداف بزرگ جمهوري اسلامي ايران است از اين رو مجمع تقريب مذاهب تشكيل شده است.
وي ابراز اميدواري كرد كه تاجيكستان روز به روز همگام با پيشرفتهاي اقتصادي ، علمي و فرهنگي در گسترش فرهنگ اسلامي و تقويت آن در جهان موفق باشد.
"ميرزا شاهرخ اسراري" وزير فرهنگ تاجيكستان هم گفت: زبان و دين مشترك با ايران براي ما نعمت بزرگي است و وجود شخصيت هاي مشترك ديني و فرهنگي با ايران، افتخار و اعتبار مردم تاجيكستان است.
وي گفت ايران و تاجيكستان دو كشور دوست و برادرند و ما از گسترش روابط علمي و فرهنگي دو كشور استقبال مي كنيم.
اسراري گفت: دولت تاجيكستان پس از استقلال كارهاي بزرگي را براي معرفي شخصيت هاي فرهنگي و گسترش دين مبين اسلام در سطح داخلي و بين المللي كرده است كه از آن جمله ايجاد مركز اسلامي ، دانشگاه اسلامي ، چاپ قرآن و كتب اسلامي، گراميداشت اعياد اسلامي و برگزاري همايش هاي بين المللي شخصيت شناسي بوده است.
وي از پيشنهاد پذيرش دانشجويان تاجيكستان در دانشگاه مذاهب اسلامي ايران استقبال كرد.
همچنين آيت الله تسخيري و امان الله نعمت زاده رييس مركز اسلامي تاجيكستان ديدار و با اشاره به مشتركات تاريخي ، فرهنگي و ديني دو كشور ، بر گسترش همكاري هاي فرهنگي و علمي تاكيد كردند.
آيت الله تسخيري در اين ديدار بر همكاري مذاهب و انسجام ملت هاي مسلمان تاكيد كرد و گفت: اگر مسلمانان بخواهند با تهاجم فرهنگي غرب و چالش هاي امروز مقابله كنند بايد اين احساس يگانگي و وحدت در امت اسلامي زنده شود.
نعمت زاده هم با ابراز خوشحالي از اين ديدار بر وحدت امت اسلامي و نزديكي مذاهب اسلامي تاكيد كرد. آيت الله تسخيري سپس از دانشگاه اسلامي ترمذي ديدن كرد.
عبدالجلال عليزاده رييس اين دانشگاه گزارشي از وضع آموزشي دانشگاه ترمذي ارائه كرد و
دو طرف درباره همكاري علمي و تبادل دانشجو با دانشگاه مذاهب اسلامي ايران گفتگو كردند.
آيت الله تسخيري را در اين سفر كه فردا پايان مي يابد ، عبدالكريم بي آزار شيرازي رييس دانشگاه مذاهب اسلامي ايران همراهي مي كند.
286/279
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن