تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري كنفرانس بين‌المللي تجارت الكترونيك عنوان شد:ورود امضاي ديجيتال به بورس


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در نشست خبري كنفرانس بين‌المللي تجارت الكترونيك عنوان شد:ورود امضاي ديجيتال به بورس
ايسنا- براي اولين بار در كشور امضاي ديجيتال (CA) در بازار سرمايه از طريق نرم‌افزار ستاك سامانه تبادل اطلاعات كارگزاري‌ها فراهم شد.


مرتضي خزانه داري ، مديرعامل شركت مديريت فن‌آوري بورس، در نشست خبري سومين كنفرانس بين‌المللي تجارت الكترونيك كه در محل اين شركت برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: در سامانه تبادل اطلاعات كارگزاري‌ها موفق شديم براي اولين بار در بازار سرمايه امضاي ديجيتال را پياده‌سازي كنيم. وي خاطرنشان كرد: از هفته آينده امكان استفاده از اين امضا در حوزه بازار سرمايه فراهم شده و همه‌ ذي‌نفعان در بورس مي‌توانند در محيط امن به آن دسترسي داشته باشند؛ زيرا اين امضا براساس قانون تجارت در محاكم قضايي سنديت دارد.
خزانه داري توضيح داد: با استفاده از امضاي ديجيتال از اين پس رد و بدل شدن پيغام الكترونيكي از امنيت كافي برخوردار خواهد بود و اين امضا متن پيغام، نام شخص و دريافت كننده پيغام را تنظيم مي‌كند.
وي اضافه كرد: در بسياري از كشورهاي دنيا براي سفارش خريد و فروش سهام از فضاي الكترونيك استفاده مي‌شود كه با استفاده از پياده‌سازي امضاي ديجيتال از اين پس اين مسير نيز در ايران كار خود را آغاز خواهد كرد.
يافتن حلقه‌هاي مفقوده تجارت الكترونيك
درهمين رابطه علي صنايعي، دبيركل كنفرانس و عضو كميسيون تجارت الكترونيك كشور،گفت: سومين كنفرانس بين‌المللي تجارت الكترونيك اول و دوم آبان ماه در هتل عباسي اصفهان با حضور كشورهاي آمريكا، انگلستان، استراليا، نيوزلند، ايالت متحده، اتريش، دانشگاه مالزي و آفريقاي جنوبي برگزار مي‌شود.
صنايعي با بيان اينكه در اين كنفرانس دانشگاه اصفهان، تهران، دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه شيراز، علم و صنعت ايران دانشگاه علامه طباطبايي، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد علوم تحقيقات، حضور دارند، خاطرنشان كرد: با فعال شدن سايت كنفرانس تجارت الكترونيك از ابتداي فروردين ماه بالغ بر 21 هزار نفر از اين سايت بازديد كرده و 450 مقاله تا امروز ارسال شده است كه از اين تعداد150 مقاله مورد قبول واقع شده و50 مقاله نيز به صورت پوستر ارائه مي‌شود.
وي افزود: اين كنفرانس در هشت محور شامل محورهاي تجارت الكترونيك، دولت الكترونيك، بانكداري الكترونيك، امضاي ديجيتال، توريسم، تجارت، امنيت الكترونيك و مسائل قانوني و همزمان با برگزاري، چهار كارگاه اول و دوم آبان در اصفهان برگزار مي‌شود. دبير كنفرانس تجارت بين‌المللي الكترونيك در ادامه به هدف برگزاري اين كنفرانس اشاره كرد و افزود: هدف اين كنفرانس اين نيست كه هشت محور مطرح شده را به صورت كامل پوشش دهد، بلكه هدف يافتن حلقه‌هاي مفقوده‌اي در تجارت الكترونيك است تا معضل و گلوگاه تجارت الكترونيك با استفاده از تجارب ساير كشورها شناسايي شود.
وي اضافه كرد: در حقيقت هدف كنفرانس تجارت الكترونيك ايجاد توفان مغزي و بين‌المللي و استفاده از تجارب كشورهاي توسعه يافته است.
وي يادآور شد: كنفرانس فاقد وجوه دولتي بوده و با حمايت دانشگاه‌ها، بانك‌ها و ساير نهادهاي بانكي و همكاري‌ بخش‌هاي دولتي و خصوصي و موسسات مالي و اعتباري و ثبت نام از افراد صورت گرفته است.
توسعه فرهنگ تجارت الكترونيك
صنايعي زيرساخت‌هاي تجارت الكترونيك در كشور را مورد توجه قرار داد و عنوان كرد: در حال حاضر 427 هزار پايانه فروش الكترونيك در كشور و بالغ بر 32 ميليون كارت هوشمند در كشور وجود دارد كه موازي با تلفن همراه در كشور است، يعني به ازاي هر دو نفر يك نفر داراي كارت اعتباري است.
وي مهمترين مشكل تجارت الكترونيكي را در كشور فرهنگ استفاده از آن دانست و افزود: بايد بتوانيم فرهنگ استفاده از تجارت الكترونيك را در كشور جا بياندازيم و بايد در هزاره سوم اين بحث در بازار پولي و مالي مطرح باشد كه مشتري شريك اين نهاد است و بايد با مشتري تعامل برقرار كند.
وي در ادامه گفت: بورس در هر كشور حامي صنعت بوده و بايد بورس را به عنوان حامي و پيشتاز سرمايه ملي در كشور قبول كنيم.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن