تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816282951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چشم طمع رژيم صهيونيستي به سينماي ايران تعامل سينماي روشنفكري ايران با اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: چشم طمع رژيم صهيونيستي به سينماي ايران تعامل سينماي روشنفكري ايران با اسرائيل
اميد صدرايي
يكي از مسائلي كه مديريت فرهنگي و همچنين رسانه ها در كشور ما تاكنون نسبت به آن بي تفاوت بوده و كمتر به آن پرداخته اند، تعامل فيلم هاي موسوم به جشنواره اي ايران با محافل فرهنگي و هنري رژيم صهيونيستي است. در اين نوشتار به آخرين تحركات سينماي روشنفكري و جشنواره اي ايران در رابطه با منافع اين رژيم نژادپرست و نامشروع و سواستفاده اسراييل از آن ها پرداخته مي شود.
افزايش فشار فرهنگي بر ايران
رژيم صهيونيستي، اكنون وارد ضعيف ترين دور حيات خود شده است. شكست در مقابل حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، استمرار مقاومت فلسطين، افزايش بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و آگاهي مردم صلح طلب و جنبش هاي ضد جنگ از ماهيت ضد بشري اين رژيم، از جمله عواملي است كه حمايت هاي آمريكا از اسراييل را كم اثرتر نموده است. شيمون پرز، رئيس رژيم اشغالگر قدس، چندي پيش در اظهاراتي به مخالفت با برخورد نظامي با ايران پرداخت. اين حرف عده اي را دچار اين شبهه كرد كه اسراييل سرجنگ با ايران ندارد. در حالي كه با تاملي عميق تر، دريافته مي شود كه رژيم صهيونيستي و ساير اقمار مزدور جبهه جنگ طلب و استكباري جهان، به خاطر ناتواني در تهاجم نظامي به ايران، قصد دارند در وهله اول كشورمان را تحت حملات و فشارهاي اقتصادي و فرهنگي قرار دهند تا به اين وسيله به فروپاشي و تضعيف از درون ملت ايران بپردازند. سپس با خيال آسوده اقدام نظامي نمايند. بدون شك مقابله با اين برنامه هاي شيطاني آن ها، حفظ وحدت و هويت اسلامي و تقويت عدالت اجتماعي، نه تنها نيرنگ هاي آن ها را بي ثمر مي گذارد كه تهاجماتشان را به خود نشان برمي گرداند.
يكي از برنامه هاي دولت هاي ضد ايراني، به خصوص در سال هاي اخير، استثمار سينماي موسوم به جشنواره اي يا روشنفكري ايران است. اين فيلم ها، بارها مورد بهره برداري رژيم صهيونيستي نيز قرار گرفته اند. با توجه به برخي اتفاقات روي داده در يك ماه اخير و همچنين برنامه اين رژيم در فشار فرهنگي بر ايران، به نظر مي رسد تعاملات دستگاه هاي فرهنگي غاصبان فلسطين با اين دست از فيلم هاي ايراني افزايش يابد.
از مخملباف تا پرتوي
از اواسط سال هاي انقلاب كه سينماي روشنفكري و معارض با آرمان ها و ارزش هاي انقلاب و نظام در كشورمان پررنگ تر شد، تعامل اين آثار با محافل هنري رژيم صهيونيستي نيز آغاز شد. براي اولين بار فيلم هاي محسن مخملباف توجه صهيونيست ها را به خود جلب كرد.
مخملباف يك فيلمساز ايدئولوژيك و انقلابي بود كه ناگهان به شكل افراطي تغيير عقيده داد و به مخالف نظام تبديل شد. همين امر غربي ها و از جمله صهيونيست ها را متوجه او ساخت.
سايت وزارت امور خارجه رژيم اشغالگر قدس در اين باره نوشت: از اواخر دهه 1980 ميلادي كه براي نخستين بار، دكتر دان آلماگور منقد بزرگ هنري اسراييلي، فيلم هاي مخملباف را پس از ديدن آن ها در يك جشنواره اروپايي مورد تحسين قرار داد و به اسراييلي ها ديدن آثار اين سينماگر بريده از نظام جمهوري اسلامي ايران را توصيه كرد، اكران فيلم هاي مخملباف و شمارديگري از سينماگران مهم ايران در سينماهاي اسراييل آغاز شد. تمامي اين فيلم ها، ساخته هاي مشترك ايران با كشورهاي غربي هستند و از آنجا كه كمپاني هاي غربي مجوز فروش فيلم ها را در دست دارند، اسراييل تاكنون توانسته است شمار زيادي از آثار سينماگران مهم ايران را نيز در سينماهاي خود به اكران بياورد.
به نوشته اين سايت در يك دهه اخير در جشنواره هاي بزرگ سينمايي رژيم صهيونيستي، فيلم هاي محسن مخملباف، عباس كيارستمي و... به دوستداران سينما در اسراييل معرفي شد.
فيلم ديگري كه در سال هاي اخير بسيار مورد توجه صهيونيست هاي اشغالگر قرار گرفت، «كافه ترانزيت» به كارگرداني كامبوزيا پرتوي بود. اين فيلم به خاطر محتواي آشكارا غربگرايانه آن و داشتن نگاهي منفي به ايران و مردم كشورمان، در سال 84 در سينماهاي سرزمين هاي اشغالي تا مدتي طولاني به نمايش درآمد. با توجه به اين كه اين فيلم به طور مشترك با فرانسه توليد شده بود، رژيم صهيونيستي آن را از فرانسه خريداري و در كشور نامشروع خود به نمايش درآورد. اين فيلم در زمان اكران، مورد ستايش صهيونيست ها قرار گرفت و تبليغات بزرگ آن در روزنامه هاي وابسته به آن رژيم، از جمله هاآرتص منتشر شد. نكته قابل توجه تعريف و تمجيد سايت وزارت امورخارجه رژيم صهيونيستي از اين فيلم و كارگردان آن است. تا جايي كه به طور مفصل به معرفي و انعكاس زندگينامه پرتوي پرداخت. اين سايت همچنين به نقش «جعفر پناهي» در اين فيلم به عنوان تدوين گر ياد كرد. سايت اسراييل در اين باره نوشت: تدوين فيلم را جعفر پناهي كه خود يك كارگردان «خوب» ديگر امروز ايران است برعهده داشته است.
توجه رژيم صهيونيستي به فمنيست ها
از جمله آثار سينماي جشنواره اي و روشنفكري ايران كه توجه رژيم صهيونيستي را به خود جلب نموده است، فيلم هايي با گرايشات فمنيستي است. اين فيلم ها كه بيشتر از سوي فيلمسازان فراري و ضدانقلاب ساخته شده اند، داراي نگاهي ضدايراني هستند و سعي مي كنند در آثارشان ايران را كشوري كه در آن به زن ها ظلم هاي زيادي روا داشته و حقوقشان پايمال مي شود نشان دهند.
به جز فيلم «كافه ترانزيت» كه گرايشي فمنيستي دارد، به تازگي 5 فيلم از ايرانيان مقيم در خارج با اين گرايش نيز در رژيم صهيونيستي به نمايش درآمد. در اين رويداد كه ماه گذشته با عنوان جشنواره بين المللي فيلم هاي زنان در اسراييل برگزار شد، 5 فيلم زن محور نيز از كارگردانان ايراني حضور يافت. فيلم هاي «پنج بعد از ظهر» به كارگرداني سميرا مخملباف (دختر بزرگ محسن مخملباف)، «بانوي نويسنده» به كارگرداني حنا مخملباف (دختر كوچك محسن مخملباف)، «روزي كه زن شدم» اثر مرضيه مشكيني (همسر دوم محسن مخملباف)، «چهار زن و يك مرد» ساخته ناهيد پارسون و «پرسپوليس» به كارگرداني مرجان ساتراپي، آثار به نمايش درآمده در اين جشنواره هستند.
آنچه باعث جذب اين آثار توسط رژيم صهيونيستي شده است، نگاه منفي آن ها به وضعيت زنان در كشورهاي اسلامي از جمله ايران است. مسئولان و رسانه هاي اين رژيم در تبليغاتي براي اين فيلم ها، از مردم خود دعوت كردند تا با تماشاي اين آثار انحرافي و جعلي، دشمن خود، جمهوري اسلامي ايران را بشناسند.
روزنامه هاآرتص اسراييل در اين باره نوشت: اين آثار چهره هاي زنانه را در ابعاد گسترده در فيلم هاي خود مي گنجانند كه هدف از آن نشان دادن تبعيضي است كه در كشورهاي اسلامي نسبت به زنان وجود دارد و بايد براي بهبود وضع آن ها تلاش شود.
در حقيقت صهيونيست ها اين فيلم هاي دروغين و مغرضانه را سندهايي از وضعيت جامعه امروز ايران مي دانند. بدون شك يكي از مآخذ غربي ها در فشار بر كشورمان به بهانه نفي حقوق بشر و ناديده گرفتن حقوق زنان، اين گونه فيلم ها است. روزنامه هاآرتص رژيم صهيونيستي همچنين با تمجيد از فيلم هاي فمنيستي سينماي ايران تلاش فيلمسازان ايراني براي نمايش شرايط ناگوار از كشورمان را قابل تحسين دانست.
چه بايد كرد؟
هر چند برخي از كارگردانان فيلم هاي مورد اشاره در اين گزارش، فيلم هايشان را با هدف به نمايش درآمدن در اسراييل نساخته اند، اما گرايش محتوايي آثار آن ها، اين فرصت را در اختيار رژيم صهيونيستي نهاده تا عليه كشورمان از اين گونه فيلم ها بهره برداري نمايد.
عدم موضع گيري سازندگان اين فيلم ها عليه رژيم صهيونيستي و متقابلا ديدگاه هاي زاويه دار آن ها نسبت به جمهوري اسلامي ايران، زمينه تعامل صهيونيست ها با آثار عده اي از فيلمسازان كشورمان را فراهم تر نموده است. متأسفانه به خاطر تصور اشتباه برخي از مديران سينمايي ايران در سه دهه گذشته مبني بر تاثير مثبت گسترش سينماي جشنواره اي و حضور فيلم هاي ايراني در محافل خارجي، بر اين مسئله دامن زده است. بايد از داخل به گونه اي سياستگذاري نمود تا بستر براي ظهور فيلمسازاني چون پناهي كه سايت رسمي رژيم صهيونيستي از او به عنوان فيلمساز خوب ايراني ياد مي كند يا مخملباف ها كه صهيونيست ها آن ها را به خاطر مبارزه فرهنگي عليه انقلاب اسلامي مي ستايند آماده نشود.
همچنين در مقابل، ايران هم بايد فيلمسازان و هنرمنداني را كه با سياست هاي ضدانساني رژيم صهيونيستي و دولت هاي غربي سر ناسازگاري دارند ، مورد حمايت و ستايش قرار دهد. مي توان هر ساله جشنواره اي با عنوان جشنواره فيلم هاي ضدآمريكايي و ضدصهيونيستي در كشور برگزار كرد و در آن به نمايش فيلم هايي با مضامين ضداستكباري پرداخت و از فيلمسازان آن ها تقدير كرد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن