تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806692421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در گفتگو با صدا و سيما اعلام كرد: يارانه هر نفر 45 تا 70 هزار تومان


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: رئيس جمهور در گفتگو با صدا و سيما اعلام كرد: يارانه هر نفر 45 تا 70 هزار تومان
گروه سياسي-محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان بار ديگر روبروي تلويزيون نشست و در در گفت وگويي مستقيم با مردم كه از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي پخش شد به ارائه نظرت و اقدامات گذشته و آينده دولت پرداخت. رئيس جمهور كه بيشتر وقت خود را به مسائل اقتصادي اختصاص داده بود خاطرنشان كرد: در 6 ماهه اخير رشد نقدينگي در كشور صفر و در بعضي مقاطع منفي بوده است اما تورم نيز داشته ايم.وي با بيان اينكه تورم علت هاي ديگري هم دارد گفت: اقتصاد نيازمند نقدينگي است و مهم اين است كه اين نقدينگي در كجاها حركت كند چرا كه اگر اين نقدينگي درست بچرخد، مفيد خواهد بود.رئيس جمهور با بيان اينكه نقدينگي در كشور ما به نسبت به رشد اقتصادي بالا نيست خاطرنشان كرد: با اين وجود شبكه مديريت و تنظيم نقدينگي ما دچار نقش اساسي است كه يكي از محورهاي تحول اقتصادي رفع اين نقص ها است.احمدي نژاد افزود: ماموريت هاي كه در نظام پولي تعريف شده بود به درد اقتصادي كه مي خواست رشد 7، 8 و يا 9 درصدي داشته باشد نمي خورد چرا كه ماموريت هاي كلي بود.وي با اشاره به اينكه يك بخش تورم ساختاري و بخش ديگر وارداتي است ادامه داد: در همين 6 ماهه اخير به لحاظ وزني واردات كشورمان 11 درصد كاهش داشت اما به لحاظ ارزشي 28 درصد افزايش داشته است چرا كه قيمتها در دنيا بالا رفته است و اين به داخل كشور منتقل مي شود.رئيس جمهور با اشاره به اينكه بخشي از تورم نيز مربوط به شبكه تنظيم نقدينگي است گفت: نبايد رقم سنگيني دست عده اي برود و آنها به موقع پرداخت نكنند.احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه اين گردن كلفت هاي اقتصادي چه كساني هستند و آيا نام آنها گفته خواهد شد يا خير اظهار داشت: تصميم گرفته شده است كه به آنهايي كه مبالغ كلان مي گيرند و پرداخت نمي كنند ابلاغ شده و براي پرداخت بدهي زمان داده شود و اگر اين بازپرداخت صورت نگرفت، از آن ها شكايت شده و اين شكايت در روزنامه ها چاپ شود.احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با شاره به اينكه منحني تورم در كشور يك منحني سرازيري است گفت: قيمت مسكن به عنوان يك مسئله عمده در حال حركت رو به پايين است.وي در پاسخ به اين سوال كه عده اي معتقدند كه اين ريسك وجود دارد كه طرف عرضه در بحث مسكن دچار مشكل شود گفت: گزارشات مي گويد كه توليد مسكن رشد دارد و پروانه هاي صادره در اين بخش در 6 ماهه اخير 27 تا 28 درصد نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل رشد داشته است.رئيس جمهور با بيان اينكه خوشبختانه مشكلات مالي مسكن مهر حل شده است گفت: تا سه چهارسال آينده سالانه يك و نيم ميليون واحد بايد در كشور ساخته شود تا هم به نيازهاي انباشته شده و هم به نيازهاي جديد پاسخ داده شود.
ميزان ذخيره ارزي كشور بي سابقه است
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ذخاير ارزي كشورمان گفت: ذخاير ارزي كشور بسيار بالا و در تاريخ كشورمان بي سابقه است و ما براي چند سال آينده حتي اگر هيچ فروش نفت نداشته باشيم ذخيره ارزي داريم.رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به ابهاماتي كه مطرح مي شود امكان اين وجود دارد كه در آينده نزديك گزارشي از حساب ذخيره ارزي به مردم داده شود؟ گفت: در اين موضوع ابهامي وجود ندارد و برخوردهايي كه صورت مي گيرد متاسفانه سياسي است. كساني هستند كه مسئول بوده اند و مي دانند كه با چه دقتي از اين ذخاير مراقبت مي شود و چه سلسله مراتبي براي برداشت از ذخاير ارزي وجود دارد.احمدي نژاد تاكيد كرد: آنها مي دانند كه ما نمي توانيم هيچ وقت عدد ذخيره ارزي را اعلام كنيم چرا كه جزو اصرار يك كشور است لذا بازي هايي كه صورت مي گيرد بازي هاي سياسي است.وي افزود: هيچ كسي به جز از راه مصوبه قانوني نمي تواند يك دلار و حتي يك تومان از حساب ذخيره ارزي برداشت كند و مصوبات قانوني نيز اعلام مي شود.
استفاده خوب دولت از ظرفيت هاي بين المللي
رئيس جمهور در ادامه با موفق خواندن «ديپلماسي عمومي» دولت نهم گفت كه اين دولت فرصت هاي موجود در عرصه بين الملل را خوب شناخت و براي آن برنامه ريزي كرد. وي ضمن تشريح دستاوردهاي سفر اخير خود به نيويورك، «ديپلماسي عمومي» را در راه رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده موفق دانست. وي با تشريح يكجانبه گرايي حاكم بر سيستم بين الملل و اقدامات دولت هاي سلطه طلب تاكيد كرد كه ملت ايران مخالف اين سلطه طلبي هاست و در اين راه بايد صداي خود را به جهانيان برساند. رئيس جمهور در بخش نخست سخنانش در بازخواني سفر اخير به نيويورك و برنامه هاي اين سفر، از حضور در مجمع عمومي سازمان ملل به عنوان فرصتي براي تشريح ديدگاهها و بيان صداي ملت ايران، هم چنين روشنگري درباره مناسبات ظالمانه حاكم بر جهان و ايجاد بيداري در ملتها و حاكمان ياد كرد.
آدم ها مهم نيستند مهم برنامه است
رئيس جمهوري در ادامه مصاحبه با شبكه يك سيما با اشاره به ضرورت وجود ثبات در سياست ها و بازار گفت: لازمه ثبات در كشور ثبات در برنامه هاست نه اينكه آدمها و مديران ثابت باشند. رئيس جمهور با بيان اين نكته كه "اگر صد نفر هم عوض شوند برنامه بايد در مسيري كه تعيين شده است به پيش برود"، تاكيد كرد: هر مديري كه مي آيد بايد همان برنامه هاي گذشته را پيش ببرد. احمدي نژاد ضرورت وجود ثبات و آرامش در حوزه قوانين و مقررات و نيز عرصه مديران كشور براي پيشرفت امور را تاييد كرد اما گفت: اين مساله فقط در حدي درست است كه مانع پيشبرد برنامه ها در مسير صحيح نشود. احمدي نژاد با بيان اينكه در برخي از كشورها سالي يك دولت عوض مي شود گفت: چون ما براساس برنامه عمل مي كنيم مي توانيم افراد را ارزيابي كنيم و اگر كساني نتوانند طبق برنامه عمل كنند كنار مي روند. وي ا فزود: ممكن است افرادي در خارج از برنامه عمل كرده باشند كه مردم نيز تبعات آن را مي ديدند.
مي خواهند همه چيز را سياه و منفي نشان دهند
رئيس جمهور در ادامه گفتگوي مستقيم تلويزيوني با مردم با بيان اينكه برخي ها مي خواهند همه چيز را سياه و منفي جلوه دهند گفت: دولت در حال پاكسازي ريشه اي فساد اقتصادي است. احمدي نژاد افزود: يك گروه از نمايندگان سال قبل آمدند و در خصوص بنگاههاي زود بازده ابراز نگراني كردند كه ما به آنها گفتيم در هر جاي كشور كه خودتان مي خواهيد انتخاب كنيد و گزارش دهيد. رئيس جمهور گفت: اما چرا اين اتفاق مي افتد؟ دو هدف دارند: سال گذشته چيزي حدود 95 تا 96 هزار ميليارد تومان تسهيلات داده شد از اين مقدار 6 هزار ميليارد به بنگاههاي زود بازده تعلق دارد. احمدي نژاد گفت: البته به نام بنگاههاي زود بازده 7 هزار ميليارد تومان ثبت شده است; از سهم بنگاههاي كوچك چون 20 درصدش را مي توانستند به بنگاه هاي بزرگ بدهند. رئيس جمهور افزود: من به رئيس كل بانك مركزي گفتم از اين 90 هزار ميليارد تومان چرا هيچ گزارشي نيست، اگر آنجا انحراف بيفتد خطرناك است. آقاي احمدي نژاد گفت: در بنگاههاي كوچك 4 و يك دهم درصد انحراف اتفاق افتاده است آن را هم تلاش كنيد صفر كنيد چون كار شما نظارت بر وامهاي پرداختي است. رئيس جمهور افزود: واقعا هم زحمت كشيدند كه به 4 و 1 دهم درصد رسيد. احمدي نژاد گفت: اما درباره آن نود هزار ميليارد تومان به ما گزارش دهيد; موضوع اين است كه در آنجا مشكل اتفاق افتاده است. رئيس جمهور افزود: با اين بحثهايي كه شلوغ مي كنند از طرفي به كار درست دولت ضربه مي زنند و از طرف ديگر آدرس غلط مي دهند و متخلفان اصلي را از ديد ناظران پنهان مي كنند. احمدي نژاد با بيان اينكه به نظر من اين كار زشت تر از كار اول است گفت: حالا به دولت تهمت مي زنند و...، اشكال ندارد بالاخره در اين دموكراسي شما ظاهرا اينها پذيرفته شده است. رئيس جمهور افزود: اما فكر مي كنيد براي قدرت مي توانيد تهمت بزنيد، اين دولت هم كه نمي تواند دائم جواب شما را بدهد. احمدي نژاد با بيان اينكه بدتر از اين پوشش دادن متخلف اصلي است گفت: يك نمونه متخلف اصلي اين است كه به يك نفر 110 ميليارد تومان دادند، 10 تا از اينها مي شود هزار تا، البته خيلي بيش از اين هزار تاست، اينها با بدنه قدرت ارتباط دارند. رئيس جمهور افزود: ما هم در حال مبارزه با آنها هستيم منتها سخت است ولي مطمئنيم به فضل الهي غلبه مي كنيم.
اخذ ماليات بر ارزش افزوده
رئيس جمهور گفت: در صحبتي كه با وزارت اقتصاد داشتم درخصوص اجراي طرح اخذ ماليات بر ارزش افزوده تاكيد كردم تا با آرامش به پيش بروند و جلسات ويژه اي با مردم، اصناف و توليدكنندگان بگذارند. احمدي نژاد، طرح ماليات بر ارزش افزوده را مصوبه قانوني مجلس و براي دولت لازم الاجرا دانست و افزود: لازمه كار اين است كه همه نظام ها و سيستم هاي خود را به روز تنظيم كنند و اگر چنين كنند مطمئنا بر مردم، توليدكنندگان و اصناف فشار نخواهد آمد، در غير اين صورت فشار مي آيد. احمدي نژاد وزارت اقتصاد را از فشار آوردن به اصناف و توليد كنندگان براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده در مدتي كوتاه پرهيز داد و افزود: برخي ها اصلا نمي توانند چنين چيزي را محاسبه كنند و آن را در نظر بگيرند ما بايد به آنها كمك كنيم و بي جهت به مردم فشار نياوريم. رئيس جمهور به تجربه موفق اصلاح ماليات ها در تعامل با اتحاديه ها اشاره و تصريح كرد: قبلا در اين زمينه با اتحاديه ها و اصناف بخش به بخش جلسه گذاشتيم و به نتيجه خوبي رسيديم و در عمل هم ديديم كه ماليات هاي ما رشد خوبي داشته است. احمدي نژاد اصلاح ماليات ها و طرح ماليات بر ارزش افزوده را چيز ديگري جدا از آنچه در طرح تحول اقتصادي است توصيف كرد و گفت: اجراي طرح تحول اقتصادي در اين زمينه مسائل را خيلي شفاف و روان تر خواهد كرد.
اعلام اسامي بدهكاران
رئيس جمهور با تاكيد بر پيگيري هاي ويژه دولت در خصوص كساني كه وام هاي سنگين مي گيرند و از بازپرداخت آن خودداري مي كنند، گفت: من براي اعلام اسامي اين افراد هيچ نگراني از تبعات فشارهاي آن ندارم اما چون معتقدم كه كاري بزرگ را در اين زمينه شروع كرده ايم و مي خواهيم ريشه ها را هدف قرار دهيم بايد با آرامش پيش رويم تا كار را به انتها برسانيم. احمدي نژاد تاكيد كرد: ما به وقتش اگر اين افراد پس از پيگيري ها، تسهيلات گرفته شده را بازپس ندهند اسامي شان را پس از شكايت به دادگاه در روزنامه ها اعلام مي كنيم و در اين زمينه هيچ كوتاهي نخواهيم كرد.
موفقيت بزرگترين رفراندوم اقتصادي كشور
رئيس جمهور گفت: تكميل فرم هاي اقتصادي خانوارها با استقبال بسيار خوب و زياد مردم مواجه، و بزرگ ترين همه پرسي اقتصادي تاريخ انجام شد. احمدي نژاد افزود: بيش از 63 ميليون نفر از هموطنانمان اين فرم ها را تكميل كرده اند و گمان مي كنيم 7 ميليون نفر هم به علت نياز نداشتن به يارانه به درخواست دولت اين فرم ها را پر نكرده اند. رئيس جمهور تصريح كرد: با استقبال مردم و تكميل دقيق اين فرم ها از تعدادي از هموطنان كه آنها را پر نكرده بودند نيز خواستيم براي تكميل اطلاعات اقتصادي اقدام كنند. احمدي نژاد افزود: مردم با اين طرح همراهي كردند و علاقه مندند كشورشان خوب اداره و همچنين از اتلاف منابع جلوگيري شود. وي گفت: به رغم تبليغات منفي در اين زمينه شاهد بوديم كه مردم در اين طرح شركت خوبي داشتند و در اينجا از همه آنان تشكر مي كنم و معتقدم يارانه ها بايد به همه ارائه شود اما نه به صورت يكسان. رئيس جمهور افزود: استقبال خوب مردم از اين طرح پشتوانه بسيار خوبي براي برنامه هاي دولت شده و راي قاطع مردم به طرح تحول اقتصادي به خصوص بخش يارانه ها بوده است. احمدي نژاد با اشاره به اينكه هيچ كس تاكنون اصل اصلاحات اقتصادي را نفي نكرده است گفت: اين اقدام يك پيروزي است كه همه صاحبنظران نيز درباره اين اصل اتفاق نظر دارند. رئيس جمهور افزود: اصلاح پرداخت يارانه بدون تغيير قيمت ها معني ندارد و بايد شاهد جهشي در قيمت ها باشيم اما اين جهش بستگي به رفتار اجتماعي و مديريت دارد و در صورتي كه مردم به مديران كشور اعتماد كنند اين جهش اندك خواهد بود در غير اين صورت با مشكلات مواجه خواهيم شد. احمدي نژاد تصريح كرد: تورم، رشد قيمت پايدار مستمري است كه به ملت فشار مي آورد و از 15 سال پيش به طور متوسط 15 تا 16 درصد قيمت ها رشد داشته است و هر سال كساني كه درآمد ثابت دارند حدود 15 درصد از موجودي شان كاهش يافته و به ملاكان اين رقم افزوده شده است. وي بر چاره انديشي براي تورم تاكيد كرد و افزود: مشكلات ساختاري و هزينه هاي دولت از محل فروش نفت نيز از مشكلات تورم زاست كه افزايش بيمه و تحريم ها امسال بر اين مشكلات افزوده شد. رئيس جمهور گفت: اگر ساختار اقتصادي اصلاح شود تورم كاهش مي يابد زيرا مصرف عمده كشور از توليدات داخل است. احمدي نژاد افزود: اجراي طرح تحول اقتصادي در مدت 6 ماه در مدلهاي گوناگون با حضور صاحبنظران بررسي شده است. رئيس جمهور گفت: هر گاه اجراي اين طرح با قاطعيت اعلام مي شود بازار متلاطم شده است اما اكنون بازار كشور آرام است و مصمميم كه اين طرح را اجرا كنيم و اكنون در صدد نهايي شدن آمارها هستيم. احمدي نژاد با بيان اينكه براي اجراي اين طرح نيازي به ارائه لايحه به مجلس نيست گفت: در عين حال با تفاهم خوبي كه ميان دولت و مجلس وجود دارد اين لايحه را به مجلس ارائه خواهيم كرد تا با يكديگر آن را اجرا كنيم. وي افزود: 60 درصد منابع حاصل از يارانه ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم به مردم ارائه مي شود و 15 درصد آن به بخش هاي توليد، كشاورزي و صادرات تعلق مي گيرد و 25 درصد ديگر نيز به هزينه هاي دولت اختصاص مي يابد. رئيس جمهور گفت: طرح تحول اقتصادي با چارچوبهاي قانوني تنظيم شده است و نيمه آبان آمار اخذ شده از مردم نهايي خواهد شد. احمدي نژاد افزود: با بررسي هاي انجام شده و بررسي اطلاعات اقتصادي 40 ميليون نفر از شركت كنندگان در اين طرح، برآورد ما اين است كه بايد يارانه ها به حدود 53 ميليون نفر از هموطنانمان ارائه شود. رئيس جمهور خاطرنشان كرد: با اجراي طرح تحول اقتصادي، به دهك هاي اول كه شامل طبقات محروم روستايي مي شود، پنجاه تا هفتاد هزار تومان به ازاي هر نفر پرداخت مي شود. احمدي نژاد با اشاره به اينكه پرداخت يارانه ها در شش تا هفت دهك درآمدي در دو مرحله و سه توزيع جغرافيايي در نظر گرفته شده است افزود: در سه دهك دوم نيز به هر نفر 45 تا پنجاه هزار تومان پرداخت مي شود. رئيس جمهور تعداد هر خانوار را در اين طرح تا شش نفر اعلام كرد و افزود: ميزان دقيق يارانه مستقيم به هرنفر در لايحه اي كه دولت به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي كند نيامده است و اين ميزان با بررسي هاي نهايي و مشخص شدن دهك هاي مورد نظر به طور مشخص در نظر گرفته مي شود. احمدي نژاد همچنين گفت: در اين لايحه نظام جامع تامين اجتماعي نيز ديده شده است.
اجراي كارها با دولت است نه مجلس
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره تلاش مجلس شوراي اسلامي در ماه هاي اخير براي ورود بيشتر به مسائل كشور گفت: جايگاه مجلس از نظر قانونگذاري و نظارت بر اجراي قوانين، جايگاه والايي است، اما در عين حال براساس قانون اساسي قواي كشور مستقل و مكمل هم هستند. احمدي نژاد افزود: مجلس بدون قوه اجرايي و دولت بدون قوه مقننه نمي توانند وجود داشته باشند و بايد هماهنگ عمل كنند، البته بايد حدود و مرزهاي ميان قوا رعايت شود، به اين معني كه دولت نبايد در قانونگذاري و مجلس نبايد در اجرا دخالت كنند، اين كار درست نيست و آسيب وارد مي كند.
دخالت مجلس در بحث ظرفيتهاي دانشگاهها خوب نبود
احمدي نژاد مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي را درباره افزايش ده درصدي ظرفيت پذيرش دانشگاه هاي مهم و مادر كشور، خوب ندانست و گفت: اين كار در شان مجلس نيست زيرا تمام وضع دانشگاه ها را به هم مي زند. رئيس جمهور با اشاره به برگزاري دقيق آزمون سراسري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور در سال جاري همچون سال هاي گذشته گفت: اين آزمون همچون قانون سال 69 اجرا مي شود و اتفاق جديدي نيفتاده است. احمدي نژاد اعتراض شماري از نمايندگان مجلس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در باره نتايج آزمون سراسري دانشگاه ها و پاسخ هاي ارائه شده از سازمان سنجش آموزش كشور را يادآور شد و افزود: با اين بررسي ها مشخص شد كه ابهامات در مورد برخي معترضان درست نبوده است و به علت بالاتر رفتن سطح دانشگاه هاي كشور، حق افراد زبده تر داده شده است و آنها پذيرفته شده اند. رئيس جمهور ورود مجلس به حوزه اجرا را باعث خراب شدن كارها دانست و گفت: از يك احساس ايجاد شده اي برخي ها استفاده كردند كه هزينه هايش روي دوش دولت مي افتد و حق عده زيادي ضايع مي شود و اين كار خوبي نبود.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن