تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه امنتر از خیابان است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: روزی كه به دنیا آمد همه ناراحت شدند. پدرش پسر دوست داشت و تمام این 9 ماه را دعا كرده بود تا بچهای كه در راه است پسر باشد اما...
فاطمه گفت: تنها بویی كه از دختر بودن بردهام اسمم است. كوچك كه بودم همیشه برایم لباسهای پسرانه میخریدند و همیشه موهایم كوتاه بود. همبازی هام توی كوچه پسرها بودند و به جای عروسك با تفنگ و دوچرخه و توپ بازی میكردم.
بزرگتر كه شدم دلم میخواست به همین نوع زندگی ادامه بدهم. از روسری و دامن و مانتو خوشم نمیآمد، بارها از پدر برای این خواسته كتك خوردم. تقصیری نداشت او هم از حرف مردم به ستوه آمده بود.
بالاخره از خانه زدم بیرون، اولین كاری كه كردم توی یك دستشویی عمومی لباسهای دخترانه را از تنم درآوردم و شدم همانی كه سالهای سال نقش آن را بازی كرده بودم. اینطوری امنتر هم بود.
پدرش وقتی فهميد دستگیر شده به كلانتری آمد. تنها هدیهای كه برای این دختر پسرنما داشت كشیدهای محكم بود. كوچكترین جرمهای این دختر شرب خمر، كیفقاپی، سرقت و رابطه نامشروع است. پدرش او را قبول نكرد. حالا دیگر نه دختر است نه پسر.
شهاب مختاری آسیبشناس خراسانی معتقد است جامعه، دختر فراری را بهعنوان سمبل و مظهر فساد اخلاقي و تباهی میشناسد و همین دیدگاه امكان هرگونه اصلاح یا تغییر اوضاع را مشكل میكند.
وقتی نگاهی كوتاه به عوامل فرار دختران داشته باشيم میبینیم تمام آنها به نوعی از اصول اولیه یك زندگی سالم منحرف شدهاند و فاطمه، مظهر یكی از این افراد است.وی افزود: فرار، كمتر علت بیولوژیك و روانی دارد و بهطور معمول دختران از فساد حاكم بر خانواده از هر نوعی كه باشد فرار میكنند.
این دختران به امید فرار از گرداب خانوادگی و یافتن مكانی امن و آرام در جستوجوی محبت و توجهی كه از آن محروم بودهاند، اقدام به ترك خانه میكنند اما بی تجربگی و محیط اجتماعی آلوده و نبود نهاد حمایتی، آنان را به همان مسلخی میبرد كه از آن فرار كردهاند.
نجات 6 دختر فراري از خانه فساد
زني كه همراه 2 دختر خود اقدام به اغفال و فريب دختران فراري ميكرد و آنها را به فساد ميكشيد، دستگير شد. در پي چندين فقره تماس و گزارش مردمي به مركز فوريتهاي پليسي 110 مشهد، مبني بر رفت و آمد افراد مشكوك به يك منزل مسكوني در يكي از محلههاي مشهد، موضوع در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي خراسان رضوي قرار گرفت و با بررسي و كنترل نامحسوس مشخص شد زني معروف به خاله زري با همدستي 2 دختر جوانش، محل سكونت خود را به خانه فساد تبديل كرده است.
اين زن همراه 2 دختر بود كه خود پس از حضور در شهر و شناسايي دختران فراري آنها را اغفال ميكنند و سپس به خانه خود كه يك مركز فساد است منتقل كرده و در اين محل آنها را مورد سوء استفاده قرار ميدهند. ماموران با ورود به اين خانه فساد، زن صاحبخانه را همراه 2 دختر وي، 6 دختر فراري و 3 مرد جوان دستگير كردند.
عاطفه یكی از آن 6 دختر گفت: خانه ما پر از داد و دعوا بود. هر كه زورش به كوچكتر از خودش میرسید زور میگفت. پدرم به مادرم، او به برادرم، برادرم به من و... وقتی تصمیم گرفتند من را هدیه كنند به مرد صاحبخانه از خانه فرار كردم.
یك هفته بود كه سرگردان خیابانها بودم. دختر خاله زری گفت: برادرش، شركتی دارد و دنبال یك منشی میگردد. حرفش را باور كردم. به خانهاش كه رسیدم دیدم نه تنها خبری از كار نیست بلكه در همان بدو ورود از سوی چند مرد مورد آزار قرار گرفتم.
خاله زری را باكی از دستگیر شدن نبود. ظاهرا چند بار دیگر هم دستگیر شده و سابقهدار بود اما خدا میداند به سر دختران فراریای كه به دست این زن و دخترهایش افتادهاند چه بلایی آمده است.
دكتر رضا میرحبیبی وكیل پایه یك دادگستری در اين باره گفت: آمارها گویای آن است كه 60 درصد از دختران فراری به وسیله هر 2 والدین یا یكی از آنها تنبیه میشدند و ۳۵ درصد از دختران بهطور كلی از وضعیت زندگی خود ناراضی بودهاند.
وی ادامه داد: دختران نوجوانی كه منزل خود را ترك میكنند، خود به قبح فرار آگاهند.پاسخهای اولیه برخی از آنان به پرسشگران نشان از این دارد كه دست كم در برخورد اول نمیخواهند خود را فراری معرفی كنند چرا كه خود نیز قبلا در مورد دختران فراری چنین نظری داشتهاند.
این دختران به ندرت به بیگانگان اعتماد میكنند. آنان همواره از نگاه مردم میگریزند. از این رو به سختی حاضر به گشودن راز دل و صحبت از آرزوها، آمال، خواستهها، ناكامیها و رنجهای خود با بیگانهها هستند.وی معتقد است آن چه باید مورد توجه قرار گیرد مسئله سلامت خانواده و مشكل عواقب فرار دختران است كه سلامت و امنیت خانواده و جامعه را بهصورت توأمان به مخاطره مياندازد.
متاسفانه شواهد نشان میدهد بین تجاوز جنسی و جرایم دختران بهویژه فرار از خانه ارتباط وجود دارد. تمام این مشكلات را با همت مسئولان امر میتوان به راحتی برطرف و از بروز آن جلوگیری كرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن