تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821015365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوازم ضروری نوزاد برای 6 هفته اول


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در چند هفته اول كه نوزاد را به خانه ميآوريد چه چيزي لازم داريد؟ ما آنچه را كه كارشناسان تعيين كرده اند، مطالعه كرديم و آن را با والدين در ميان گذاشتيم و به اين نتيجه رسيديم كه...

در چند هفته اول كه نوزاد را به خانه ميآوريد چه چيزي لازم داريد؟ ما آنچه را كه كارشناسان تعيين كرده اند، مطالعه كرديم و آن را با والدين در ميان گذاشتيم و به اين نتيجه رسيديم كه در مورد وسائل ضروري، مردم نظرات مختلفي دارند. با در نظر گرفتن آنكه هزاران سال است كه انسانها بدون بطري پلاستيكي يا شلوار لاستيكي كودك خود را بزرگ كرده اند به اين نتيجه ميرسيم كه "ضروريات" مفهومي گُنگ دارد.

با اين حال كودك شما چيزهاي خاصي لازم دارد: جائي براي خوابيدن، صندلي مخصوص اتومبيل، پوشاك و اقلام كليدي براي غذا خوردن، ساك مخصوص نوزاد و وسائل ايمني. بيائيد با دقت بيشتري لوازم ضروري نوزاد را مرور كنيم:

پوشاك

بطور كلي، پوشاك نوزاد بايد نرم و راحت باشد و هيچگونه دگمه يا درز آزار دهنده نداشته باشد. شما بايد لباسهاي نوزاد را چندين بار در روز عوض كنيد بنابراين لباسي را انتخاب كنيد كه دكمههاي آن براحتي باز شود و تعويض پوشك آسان صورت گيرد. كودك خيلي سريع رشد ميكند و اندازههاي او تغيير ميكند بنابراين لباسها را كمي بزرگتر بخريد؛ حداقل به اندازه اي كه تا دو ماه بعد نيز قابل استفاده باشند. يكي دو لباس هم درست به انداز? خودش براي وقتهايي كه ميخواهيد زيبا جلوه كند تهيه كنيد. عليرغم آنكه در ادامه تعداد لباسها قيد شده است ولي باز هم تعداد مورد نياز بستگي خواهد داشت به سليقه شما و زمان بندي براي شستشوي لباسها.

لباسهاي يك تكه (4 تا 7 عدد): لباسهاي يك تكه (اغلب "سرهمي" خوانده ميشوند) لباس پوشاندن را فوق العاده آسان ميكند. لباسهايي انتخاب كنيد كه از الياف نرم بافته شده باشد و از ناحي? سر باز بوده، در ناحي? مچ پا و ساقها آزاد باشد. درزهاي لباس نيز، بايد پاك دوزي شده باشد (تا زبر و خراش دهنده نباشد). از لباسهايي كه زيپ دارد بپرهيزيد (زيپ ممكن است پوست ظريف نوزاد را نيشگون بگيرد).

پيژاما يا لباس خوابهاي يك تكه (4 تا 7 عدد): لباس خوابهايي كه در انتها با يك نخ جمع ميشوند بسيار مناسبند زيرا هنگام تعويض پوشك در نيمه شب شما مجبور نخواهيد بود كه دگمه يا قزن لباس را بگشائيد. لباس خواب نوزاد بايد حتما گرم باشد زيرا خواب نوزاد راحت تر خواهد بود.

بلوزهاي پنبه اي (4 تا 7 عدد): بلوزهاي نرم انتخاب كنيد كه ترجيحاً با دكمه دور گردن قابل اندازه شدن باشد يا زيرپوشهاي "يقه فرشته" كه سر براحتي از آن عبور مي­كند. زير پيراهني براي چسبيدن به بدن نوزاد خوب است و از پوست او نيز در مقابل درزهاي بلوز و يا دگمههاي آن جلوگيري ميكند. از زيـر پوشهاي "زير دكمه دار" استفاده كنيد كه زير پوشك بسته ميشوند و در نتيجه جمع نشده بالا نمي روند.

پلوور يا ژاكت (1 عدد): اكثر نوزادان به لباسـهايي كه از سرشـان پاييـن كشيـده ميشود علاقه اي ندارند بنابراين ژاكتي به نوزاد بپوشانيد كه از جلو تا پايين دگمه داشته باشد.

لباس پشمي يا پالتو (1 عدد): اگر نوزادتان در زمستان بدنيا آمده است به شما توصيه ميكنيم كه وقتي او را از خانه بيرون ميبريد يك سرهمي پشمي به او بپوشانيد. پالتو كمي گرانتر است اما چندان مورد نياز نيست زيرا احتمال بازي در برف براي كودك شما وجود ندارد. بهرحال بالاپوشهاي زمستاني را حتما كمي بزرگتر بخريد.

جوراب و پوتين پارچه اي (4 تا 7 عدد): اكثر فروشگاهها كفش نوزاد ميفروشند ولي شما نيازي به آن نخواهيد داشت زيرا نوزاد راه نمي رود. بنابراين پاي كودك را با كمك جوراب و پوتين پارچه اي گرم كنيد.

كلاه لبه دار يا بدون لبه (1 عدد): براي نوزادي كه در تابستان متولد شده است بايد كلاهي با لب? پهن تهيه كنيد ولي براي نوزادي كه در زمستان به دنيا ميآيد يك كلاه نرم و گرم لازم داريد كه گوشهاي او را بپوشاند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن