تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي نخست‌‏وزير سابق پاكستان:نوازشريف براي ميانجي‌‏گري بين طالبان و افغانستان آماده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سخنگوي نخست‌‏وزير سابق پاكستان:نوازشريف براي ميانجي‌‏گري بين طالبان و افغانستان آماده است


تهران- خبرگزاري كار ايران
نخست‌‏وزير سابق پاكستان از آمادگي خود براي ايفاي نقش ميانجي بين طالبان و حكومت افغانستان خبر داد.

به گزارش"ايلنا" به نقل از خبرگزاري فرانسه، سخنگوي «محمد نوازشريف»، نخست‌‏وزير سابق پاكستان و رهبر حزب «مسلم ليگ» شاخه نواز از تمايل وي براي ميانجي‌‏گري بين طالبان و حكومت افغانستان به منظور حل‌‏وفصل اختلافاتشان خبر داد.
اين پيشنهاد بعد از اين كه يك روزنامه پاكستاني گزارش داد شريف همراه با عربستان‌‏سعودي درصدد ايجاد توافق بين طالبان و حكومت «حامدكرزي»، رئيس‌‏جمهوري افغانستان است، مطرح شد.
پاكستان در طول سال‌‏هاي 1997 تا 1999، دوره دوم نخست‌‏وزيري شريف از طالبان حمايت مي‌‏كرد. همچنين شريف با عربستان سعودي روابط نزديكي دارد و 7 سال از تبعيد خود را در اين كشور گذرانده است.
«صديق فاروق»، سخنگوي شريف در اين مورد گفت: «شريف رهبري مورد اعتماد است و در طول دوران حكومتش با طالبان روابط مهمي داشت. وي از ايفاي نقش ميانجي در مذاكرات صلح ملي و بين‌‏المللي خرسند مي‌‏شود.»
در همين حال سفير پيشين طالبان مدعي شد كه نوازشريف نيز در مذاكرات بين افغانستان و طالبان در مكه حضور داشته است.
«ملا عبدالسلام ضعيف» با اشاره به گفت‌‏وگو نمايندگان دولت افغانستان و طالبان افزود: «عربستان‌‏سعودي براي حل مشكلات افغانستان مرجع خوبي است و شايد هم آخرين مرجع باشد. رغبت زيادي درمورد افغانستان وجود داشت، عرب‌‏ها درمورد افغانستان پرسش‌‏هايي را مطرح مي‌‏كردند و ما جواب مي‌‏داديم. آنان مي‌‏خواستند درمورد مشكلات افغانستان بيشتر آگاه شوند.»
ضعيف كه پس از بازگشت از عربستان‌‏سعودي با بي‌‏سي‌‏سي صحبت مي‌‏كرد، شايعه‌‏ها درمورد شركت خود در مذاكرات ميان طالبان ودولت افغانستان را رد كرد و گفت: «براي اداي حج عمره به مكه رفته بودم.»
اما وي پذيرفت كه به دعوت پادشاه عربستان‌‏سعودي، شماري از مقامات دولت افغانستان و پاكستان و برخي از كشورهاي عربي در اين مذاكره حضور داشتند.
ضعيف تاكيد كرد: «دراين جلسه مقامات دولت افغانستان كه تعداد آنان به 17 تن مي‌‏رسيد، حضور داشتند. «فضل الهادي شينواري»، رئيس شوراي علماي افغانستان، «محمدنواز شريف»، نخست‌‏وزير پاكستان، «مولانا فضل الرحمان» و قاضي «سميع الحق»، «شيرپاو»، وزير كشور سابق پاكستان نيز در اين گفت‌‏وگوها حضور داشتند.
وي ادامه داد كه دراين جلسه تعدادي از مقام‌‏هاي برخي از كشورهاي عربي نيز بوده‌‏اند. دراين جلسه مساله مشخصي در رابطه به طالبان و مذاكره با دولت افغانستان مطرح نشد. ملا عبدالسلام ضعيف درمصاحبه خود با بي‌‏بي‌‏سي با صراحت گفت كه در جلسه عربستان كسي به نمايندگي از طالبان حضور نداشت، اما او حضور نماينده حزب اسلامي به رهبري «گلبدين حكمتيار»، را رد نكرد.
كرزي در هفته گذشته براي مذاكره با طالبان اعلام آمادگي كرد و از مقامات عربستان‌‏سعودي در جريان ديدارشان از كابل خواست زمينه‌‏هاي مذاكره با طالبان را فراهم كنند.
با وجود اين كه رسانه‌‏هاي آمريكا از برگزاري نخستين دور مذاكرات بين طالبان و حكومت افغانستان در عربستان‌‏سعودي خبر دادند، اما حكومت افغانستان اين گزارش‌‏ها را رد كرد و اعلام كرد تاكنون چنين مذاكره‌‏هاي برگزار نشده است.
پايان پيام

كد خبر: 450214
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن