تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816674709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چيزى مثل يك كابوس بازگشتى شفاف براى آرمسترانگ


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چيزى مثل يك كابوس بازگشتى شفاف براى آرمسترانگ
وصال روحانى
ديروز روند بازگشت لنس آرمسترانگ امريكايى به صحنه مسابقات دوچرخه سوارى پس از سه سال و اندى دورى وى از اين رقابت ها، با حضور او در كنفرانسى مطبوعاتى در لاس وگاس واقع در ايالت نواداى امريكا شدت و حدتى تازه يافت.
اين ركابزن ۳۸ ساله كه اهل ايالت تگزاس امريكا است و از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ در 7 دوره متوالى «دور فرانسه» اول شد و ركورد جديدى را در اين خصوص در دشوارترين و معتبرترين تور دوچرخه سوارى عالم به جا گذاشت، در اين كنفرانس متذكر شد كه براى تقابل با شايعات هميشگى پيرامون دوپينگى بودنش، از اين پس ترتيبى اتخاذ خواهد كرد كه نتيجه تمام تست هاى دوپينگ وى رسماً اعلام و از هر بابت تشريح شود. با اين حال يك وجه مهم كنفرانس ديروز، حضور گرگ لموند، ديگر ركابزن سرشناس امريكايى و فاتح ۳ دوره (،۱۹۸۶ ۸۹ و ۹۰) توردوفرانس و مناظره غيرمستقيم و بى نتيجه وى با آرمسترانگ و مخالفت او با بازگشت هموطنش و مضر خواندن اين رجعت بود. لموند گفت: بازگشت آرمسترانگ خبر خوبى نيست و مثل يك كابوس مى ماند. همه ما در عمر ورزشى مان با چنين احتمال ها و مسائلى مواجه بوده ايم. با نكاتى مثل بازگشت به صحنه و تكرار يا عدم تكرار نتايج گذشته و ابهام ها و هراس هايى كه از آن برمى خيزد.
سؤال هاى بى جواب
آرمسترانگ ديروز مدعى شد با دان كاتلين، بنيانگذار انستيتوى جديد ضددوپينگ لس آنجلس همكارى خواهد كرد تا از اين به بعد نتيجه تمام تست هاى او رسماً اعلام شود و هيچ چيز در ارتباط با آن سربسته نماند. با اين حال در لابه لاى كنفرانس و در خلال حرف ها، اين لموند بود كه نظرها را به خود جلب مى كرد، ولى انگار افرادى بودند كه مايل نبودند صداى وى به گوش مردم برسد و هرگاه حرفى مى زد، يا قطع مى شد و يا خود آرمسترانگ توى حرف هاى او مى دويد. لموند دو بار سؤالاتى را از كاتلين كه كنار آرمسترانگ نشسته بود، مطرح كرد اما جوابى نشنيد. آرمسترانگ تأكيد كرده است كه در شروع بازگشت خود به ورزش قهرمانى، در اوايل و اواسط سال جديد (ميلادى) در 4 تورنمنت شركت مى كند و سرانجام تيرماه ۸۸ در توردوفرانس ۲۰۰۹ به ميدان مى آيد تا براى هشتمين بار به قهرمانى آن برسد. او به عضويت تيم جنجالى و قزاقستانى «آستانا» درآمده و اين اقدام باعث شده است آلبرتو كونتادور، ستاره اسپانيايى فصل جارى اين تيم بگويد كه يا جاى او در اين تيم است يا آرمسترانگ و اگر اين امريكايى در تيم به طور قطعى و نهايى مستقر شود، او از آستانا خواهد رفت.آرمسترانگ فارغ از اين دعواى «داخل تيمى»، در كنفرانس ديروز گفت: براى اين كه شك هاى مرتبط با دوپينگ را از خود دور كنم، به كاتلين گفته ام تمام پروسه تست هاى مرا اعلام كند و اگر كار ديگرى را نيز در اين ارتباط لازم مى داند، انجام دهد. هر كارى هم كه از خود من در اين ارتباط خواسته شود، انجام خواهم داد.
براى جوابگويى به اكيپ
كاتلين نيز ديروز اظهار داشت: قرار شده است هر چيزى را در ارتباط با آزمون هاى آرمسترانگ به طور شفاف و بدون ابهام رو كنيم و پروسه هيچ تستى پنهان نماند و حتى جزئيات و ريز قضايا را هم خواهيم گفت. ما حتى نمونه هاى وى را در جايى به حالت فريز شده حفظ خواهيم كرد تا اگر ،۴ ۵ سال بعد خواستند كه مجدداً روى آن تست صورت دهند، بتوانند.
روزنامه اكيپ فرانسه چند ماه بعد از بازنشسته شدن آرمسترانگ (در اواسط تابستان ۲۰۰۵) در گزارشى مفصل نوشت كه نتيجه تست هاى تازه بر روى نمونه هاى سال هاى ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ آرمسترانگ نشان داده است كه او از داروى ممنوعه EPO سود مى جسته و اين ماده در آن سال ها نه شناخته شده و نه قابل رديابى بوده است. بنابراين حرف هاى ديروز كاتلين نوعى برچيدن آن ابهام و فراهم آوردن شرايط تست هاى تازه بر روى موارد و مدارك قديمى است تا اگر تقلبى صورت گيرد و الآن پنهان بماند، در سال هاى بعدى افشا شود. با اين حال، آرمسترانگ هميشه و هميشه فرضيه دوپينگى بودن خود را تكذيب كرده و از آنجا كه در زمان برپايى هيچ رقابتى تست منجر به نتيجه مثبت از او گرفته نشده است، مجازاتى هم شامل وى نگشته است.
براى سرطان
اولين تورنمنتى كه آرمسترانگ در راه بازگشت در آن شركت مى كند، تور استراليا ۲۰۰۹ در ماه ژانويه اين سال است و سپس در تور كاليفرنياى امريكا هم بخت آزمايى خواهد كرد. آرمسترانگ كه به سال ۱۹۹۶ و در دوران اوليه خودنمايى اش در ورزش دوچرخه سوارى مبتلا به سرطان و سپس در ميان حيرت ناظران با معالجه از آن بيمارى معمولاً مهلك رها شد، پس از آن حاكميت فوق العاده اش را بر توردوفرانس شروع كرد و به همين سبب شك هاى مربوط به دوپينگ وى هيچگاه زدوده نشده است. او مدعى است انگيزه اصلى رجعت اش، كشاندن مجدد و «بيش از پيش» توجه جهانيان به امر مبارزه با سرطان است ولى كمتر كسى مى تواند بازگشت او را بدون وجه رجعت اش به «دور فرانسه»، محل ثبت باارزش ترين فتوحات وى بررسى كند و فقط به چيزى بينديشد كه آرمسترانگ مى گويد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن