تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819991263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجمع جمعي از كسبه‌ي قزوين به دليل طرح رفع سد معبر مغازه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تجمع جمعي از كسبه‌ي قزوين به دليل طرح رفع سد معبر مغازه‌ها
خبرگزاري دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: شهرستان‌ها

اجراي طرح انتظام‌بخشي در شهر قزوين توسط شهرداري و نيروي انتظامي كه شامل ساماندهي دستفروشان و رفع سد معبر در خيابان امام خميني(ره) و بازار اصلي قزوين نيز مي‌شود، باعث اعتراض و تجمع جمعي از كسبه بازار در مسجد نبي اين شهر شد.

انصاري، مسوول روابط عمومي نيروي انتظامي در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران( ايسنا) در رابطه با اين طرح گفت: به دليل مراجعات و اعتراضات مردمي مبني بر مواجه با مشكلاتي در رابطه با حضور دستفروشان و يا سد معبر مغازه‌ها تصميم به ساماندهي به صورت مرحله به مرحله در شهر گرفته شد.

وي گفت: درمرحله بعد ساماندهي بازارچه سپه و بعد از آن ساير انواع سد معبر در ديگر مناطق قزوين را پي گيري مي كنيم.

وي گفت: تاكنون در اين طرح بيش از 70 واحد توسط اداره اماكن پلمپ شده است و با پي گيري‌هاي انجام شده هر يك از واحدهاي صنفي كه مرتكب خلاف گردند به دادگاه معرفي مي‌شوند.

انصاري خاطرنشان كرد : مردم در تماس با 197 از اين طرح استقبال كرده‌اند.

رييس روابط عمومي نيروي انتظامي ادامه داد: اين طرح بدون بودجه و تنها با تكيه بر امكانات نيروي انتظامي انجام مي شود وبا شدت و قدرت در جهت رضايتمندي شهروندان ادامه مي يابد.

عنايتي، يكي از اعضا اتحاديه اصناف با اعلام حمايت خود و اتحاديه از اين طرح گفت: اين طرح در جهت ايجاد آسايش شهروندان انجام مي شود چرا كه عدم اجراي آن در گذشته مشكلات بسياري براي مردم به وجود آورده بود.

اعتراض بازاريان به محدود كردن حريم مغازه‌ها در بازار قزوين

حسين، از ديگر ميوه فروشان بازار در بحث با ساير مغازه داران شركت كرد و گفت: سيستم سنتي بازار با مغازه‌هاي حاشيه خيابان يا بازارهاي جديد التاسيس متفاوت است و زيبايي بازار سنتي به بساط مغازه داران است و حتي در شهرهاي مانند اصفهان نيز چنين مواردي رعايت مي شود.

وي با اشاره به بهبود وضعيت از نظر جمع آوري دستفروشان گفت: اين مساله بايد با برنامه باشد و حتي براي مواردي مانند ورود خودروها بار به داخل بازار كه در ساعات شلوغي اتفاق مي افتد، مي‌توانند برنامه‌ي خاصي داشته باشند.

اين ميوه فروش همچنين به برخي بي عدالتي‌ها در انجام اين طرح اشاره كرد و گفت: اين طرح اگر براي همه بازاريان به صورت يكسان عملي شود موجب نارضايتي نمي‌شود اما مشاهده مي‌شود كه برخي مغازه‌ها اين حريم را رعايت نمي كنند و همچنين دستفروشان نيز همچنان به كار خود ادامه مي دهند.

در همين حال صاحب يك لبنيات فروشي در بازار نيز اظهار كرد: بيشترين فشار اين طرح با توجه به كاهش در ميزان فروش به مغازه داران كوچك و يا مستاجرين وارد مي آيد و تعدادي مغازه داران مجبور به تعطيلي واحد هاي صنفي خود شده‌اند كه باعث رشد بيكاري نيز شده است.

وي تاكيد كرد: شهرداري در سال گذشته با كشيدن خط زرد به ميزان نيم متر به مغازه‌ها اجازه استفاده از حريم بازار را داده بود اما اكنون حتي اين حريم رانيز از ما دريغ مي كنند و علت آن نيز مي تواند تجاوز برخي از مغازه داران از اين حريم مشخص شود.

وي برخورد مامورين نيروي انتظامي را مناسب دانست اما به نحوه برخورد مامورين شهرداري انتقاد بسياري را وارد دانست.

ناصر مالك، يك قصاب در بازار كه اين طرح را داراي مشكلات اساسي مي‌داند، گفت: جمع آوري دستفروشان يا كوپن‌فروشان كه باعث عدم امنيت و مزاحمت مي شود كار منطقي است اما دستفروش با مغازه دار داراي سرمايه و آبرو، متفاوت است و بايد برخورد متفاوتي نيز با آنها داشت.

مرتضي كه داراي مغازه لباس فروشي است، با تائيد شركت در تجمع نيم روزه بازاريان در مسجد نبي و با اشاره به مشتريان خود كه بيشتر از روستا و مناطق اطراف قزوين هستند، خاطرنشان كرد: بساط مقابل مغازه باعث جلب توجه مشتريان حاشيه قزوين مي‌شود، در غير اين صورت تمايلي براي ورود به مغازه و ديدن تنوع محصولات ندارند و اين امر باعث كاهش چشمگيري در درآمد مغازه داران اين صنف شده است.

وي افزود: مامورين نيروي انتظامي نيز به طور مرتب در بازار گشت دارند اما دستفروشان به اين منطقه باز گشته‌اند و هيچ كس مانع آنها نمي‌شود.

ابوالفضل، طلا فروش، كه هنوز ويترين مغازه او مانند ساير طلا فروشان در حريم بازار قرار دارد، اظهار مي‌دارد: اين قانون براي بازار سنتي قابل اجرا نيست چرا كه بخشي از طاقي بازار كه جز حريم است در سند مغازه نيز آورده شده است و براي طلافروشان بازاري نيز به دليل كوچكي مغازه امكان جمع آوري ويترين‌ها وجود ندارد و حتي پس از اعتراض وتحصن در مسجد نبي قزوين تنها مدت دوهفته به اين صنف وقت داده شده است كه ويترين‌هاي خود را اصلاح كرده و حريم بازار را رعايت كنند.

وضعيت بازارچه سپه قزوين نيز مانند بازار اصلي است و مغازه داران از كاهش ميزان فروش، نحوه برخورد مامورين شهرداري و نيروي انتظامي و همچنين عدم برنامه ريزي و نظر خواهي از بازاريان انتقاد كرده‌اند.

محمد، ميوه فروشي در بازاچه سپه از اين طرح با وجود كاهش فروش دفاع مي كند و مي گويد: به نظرمسوولين اين طرح براي آن برنامه مشخصي ندارند در صورتي كه جمع‌آوري نظرات بازاري‌ها مي توانست به بهبود اجراي اين طرح كمك شاياني كند.

وي افزود: سال گذشته شهرداري براي مغازه داران حريم خاصي را مشخص كرده بود و در سال جاري قانون خود را نقض مي كند كه نشان دهنده عدم هماهنگي بين نيروهاي شهرداري و همچنين عدم توافق با نيروي انتظامي است.

وي اضافه كرد: تعطيلي مغازه‌ها به دليل عدم جواز مغازه داران است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن