تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815270470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيش‌بيني اسدا... بادامچيانخانه‌‌هاي خالي در تهران كاهش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پيش‌بيني اسدا... بادامچيانخانه‌‌هاي خالي در تهران كاهش مي‌يابد
عكس: نگار متين‌نياارزاني‌هاي اخير و پيش‌بيني تداوم آن تا پايان سال باعث شده انگيزه خريد ملك و نگهداري آن به اميد افزايش قيمت، كاهش پيدا كندگروه مسكن – ميترا يافتيان: نماينده مردم تهران در مجلس با تشريح وضعيت كنوني بازار مسكن پيش‌بيني كرد خانه‌هاي خالي در تهران كه تعداد آن هم‌اكنون بين 300 تا 500هزار واحد است كاهش پيدا مي‌كند.


اسدا... بادامچيان در گفت‌و‌گو با دنياي اقتصاد در اين زمينه تصريح كرد: بالا بودن ميزان واحدهاي مسكوني خالي از سكنه در تهران يك معضل است. علت آن هم اين بوده كه برخي افراد با خريد واحدهاي تازه‌ساز و نگه‌داشتن آن تا يكسال آن واحد را به چند برابر قيمت مي‌فروختند. اما خوشبختانه در‌حال‌حاضر اين روند متوقف شده و ديگر كسي آپارتمان نمي‌خرد تا چندماه ديگر بفروشد. اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: از سوي ديگر در گذشته آپارتمان‌هاي نوساز كمتر به اجاره گذاشته مي‌شد چون خالي نگه‌داشتن واحدها براي افراد سود داشت، اما در حال حاضر چون اغلب مردم مطمئن هستند كه احتمالا روند كاهش قيمت‌ها در بخش مسكن ادامه دارد، از اين‌رو خانه‌اي خريداري نمي‌كنند كه بخواهند خالي نگه دارند و در صورت خريد هم ترجيح مي‌دهند واحد مسكوني را به اجاره بگذارند. به گفته وي، در‌حال‌حاضر، علاوه بر حذف خريدهاي كاذب در بازار مسكن، كاهش و ركود معاملات و نيز تاثيرات مثبت اجراي سياست‌هاي دولت در بخش مسكن موجب كاهش قيمت مصالح ساختماني نيز شده است كه اين اتفاق بسيار خوبي است.
وي معتقد است: يكي از مشكلات جاري مردم، افزايش بي‌رويه قيمت مسكن در 2 تا 3 سال اخير بوده، اما خوشبختانه در‌حال‌حاضر تا آنجا كه آمارها و واقعيت‌ها نشان مي‌دهد قيمت خانه در اغلب مناطق 30درصد و در برخي مناطق بيش از آن كاهش داشته است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: زماني گفته مي‌شد به دليل كمبود مسكن در تهران، قيمت خانه افزايش يافته اين در حالي است كه طبق آمارهايي كه ما در اختيار داريم در تهران حدود 2ميليون و 900هزار پلاك مستغلات وجود دارد و اين آماري نيست كه بخواهيم در آن ترديدي داشته باشيم به واقع بين 300 تا 500هزار واحد از اين پلاك‌ها مسكوني و خالي است. وي درباره منابع موثق ارائه آمار اخير مبني بر كاهش قيمت مسكن در كشور گفت: در اين رابطه هر كس بخواهد مي‌تواند از معاملات ملكي‌ها كه بهترين محل كسب اطلاع از اوضاع بازار مسكن هستند، پرس و جو كند. بادامچيان تصريح كرد: هم‌اكنون خريد و فروش مسكن راكد شده و سرمايه‌هاي كاذبي كه به بخش ساخت‌وسازها مي‌رفت نيز كاهش يافته است. وي يكي از اساسي‌ترين راه‌كارهاي حل مشكل مسكن و اشتغال در كشور را تهيه و اجراي طرح جامع توزيع جمعيت برشمرد و افزود: بر اين اساس مشخص مي‌شود در هر استان، شهر و شهرستان چه ميزان جمعيت وجود دارد وعلل وجود اين ميزان جمعيت چيست؟ بدين مفهوم كه آيا وجود اين جمعيت امري طبيعي است يا تحميلي؟ به طور مثال هم‌اكنون تهران حدود 9ميليون جمعيت دارد كه از ظرفيت آن خارج است و حتي نياز دارد تا با برنامه صحيح و بدون تحميل فشار به مردم، جمعيت، توزيع مناسبي داشته باشد و از تراكم و تمركز مراجعات مردم به كلان شهرها بكاهد.
وي ابراز اميدواري كرد: در زمينه تهيه طرح جامع توزيع جمعيت، مجلس هشتم وارد عمل شود و در همكاري‌هاي خود با دولت آن را به يك سامان‌دهي جدي برساند. وي در ادامه پيرامون آماري كه چندي پيش از وجود خانه‌‌هاي خالي در تهران ارائه كرده بود، اظهار كرد: براساس آمار و اطلاعات مستند و موثقي كه در اختيار داريم بين 300 تا 500 هزار واحد مسكوني خالي در تهران وجود دارد كه اين يك امر طبيعي نيست.
بادامچيان در رابطه با منبع ارائه اين آمارها گفت: درباره منبع اين آمار بگذاريد بعدا صحبت مي‌كنم، اما به هر حال ما چون حزب مردمي هستيم و گروه‌هاي كارشناسي داريم، اطلاعاتي كه در اختيار داريم قوي‌تر از آمار و اطلاعات دستگاه‌هاي اداري است. به گفته اين نماينده مجلس، هم‌اكنون براي هر 3 نفر تهراني يك واحد مسكوني وجود دارد از اين رو مطالب مذكور مستند و قابل اطمينان است.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن