تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806947357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگ خاندان لبنيات


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 10 نکتهاي که بايد درباره شير بدانيد

کلسيم که نقش اساسي در شکلگيري و استحکام استخوان و سلامت دندان دارد، از مهمترين ترکيبات موجود در شير است. فسفر که در بسياري از واکنشهاي شيميايي بدن و فعال کردن آنزيمها لازم است و در رشد و ترميم بافتي دخالت دارد در ميان مواد معدني موجود در شير حضور داشته و به غير از آن، سديم و پتاسيم که در تنظيم اسيدي و بازي بودن سلولهاي بدن نقش ايفا مي کنند با خوردن شير دريافت ميشوند. اما مهمترين خواص آن به قرار زير است:
1نوشيدن شير در بهبود علايم قاعدگي که با نام سندرم پيش از قاعدگي معروف است، نقش به سزايي دارد. بسياري از خانمها قبل از دوران قاعدگي دچار نشانههايي از جمله افسردگي و اختلالات خلقي، کمردرد و سردرد ميشوند. اين افراد بايد بدانند که مصرف شير ميتواند اين نشانهها را تسکين دهد.
2 شير براي داشتن ناخنها، دندانها و موهايي سالمتر نيز لازم است. اين نوشيدني چون کلسيم فراوان دارد، مصرفش به همراه ويتامين D باعث استحکام استخوانها و دندان ها و تقويت رشد موها و پيشگيري از ريزش آنها ميشود. وجود کلسيم به همراه ويتامين A ، گروه B و پتاسيم مانع از نرم و نازک شدن موها ميشود و به درخشان شدن آنها کمک فراوان ميکند.
3 مطالعات بسياري نشان داده است که مصرف روزانه شير به همراه ميوهها و سبزيجات هم در بچهها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا ميشود. اگر چه هنوز مکانيسم آن مشخص نيست اما به نظر ميرسد که کلسيم، پتاسيم، منيزيم و پروتئين شير نقش مهمي در اين زمينه داشته باشند.
4 تحقيقات زيادي وجود دارد مبني بر اينکه شير و مصرف لبنيات خطر بيماريهاي قلبيعروقي را کاهش ميدهند. مرداني که بيشتر از ديگران شير مصرف ميکنند، کمتر دچار حملات قلبي ميشوند. همچنين مصرف شير کمچرب به دليل سرشار بودن از کلسيم ميزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و ميزان کلسترول خوب را بالا مي برداما فراموش نكنيد كه منظور ما از شير، نوع كم چرب آن است.
5 برخلاف تصور عموم، ديده شده است، افرادي که از شير کمچرب استفاده ميکنند، لاغرتر از سايرين هستند. شما ميتوانيد حتي با مصرف شير و لبنيات کمچرب ميزان کالري دريافتي تان را تحت کنترل داشته باشيد تا از بروز چاقي و اضافه وزن مخصوصا چاقي شکم پيشگيري شود.
6 شير دشمن ديابت نوع دوم است. محققان به اين نتيجه دست يافته اند که مصرف منظم لبنيات و شير کمچرب ميتواند خطر بروز ديابت نوع دوم را در بزرگسالان پايين آورد.
7 با شير به جنگ سرطان برويم. تحقيقات زيادي وجود دارد که نشاندهنده تاثير شير بر پيشگيري از سرطان بودهاند. نقش خوردن شير در پيشگيري از سرطانهاي پستان و روده بزرگ به اثبات رسيده است. طبق تحقيقات دانشمندان سوئدي، مرداني که روزانه 5/1 ليوان شير ميخورند 35 درصد کمتر احتمال دارد كه به سرطان روده بزرگ مبتلا شوند.
8 يک رژيم غذايي خوب و سالم نقش مهمي در سلامت سالمندان دارد و حتي به آنها کمک ميکند که براي مدت طولانيتري زندگي شاد و فعالي داشته باشند و از شر بسياري از بيماريها در امان بمانند. مصرف روزانه شير در دوران نوجواني و کودکي پايهگذار استخوانهايي محکم بوده و از عوامل اصلي پيشگيري کننده پوکي استخوان و زندگي سالمندي فعال تر محسوب مي شود.
9 از آنجا که دوران نوجواني و کودکي مرحله خيلي مهم در سلامت جسماني و رواني فرد است، رژيم غذايي سرشار از لبنيات و شير در اين دوران پايهگذار دوران جواني و ميانسالي و حتي سالمندي سالم تر به حساب مي آيد. به علاوه، مطالعات نشان ميدهد کودکاني که روزانه شير مصرف ميکنند، از ساير کودکاني که علاقهاي به خوردن آن ندارند، باهوشترند.
10 همان طور که مي دانيد در دوران بارداري و شيردهي، نيازهاي غذايي مادر افزايش پيدا ميکند بنابراين مادران باردار در اين دوران مخصوصا در سهماهه دوم و سوم بايد ميزان بيشتري کالري، پروتئين، انواع ويتامين و کلسيم
شير انواع دارد

شير صرفنظر از منبع توليد، بسته به نسبت اجزاي تشکيلدهنده اش از جمله چربي و روشهاي مختلف فرآوري، انواع گوناگوني دارد. پيشرفتهاي تکنولوژي موجب شده تا انواع بيشماري از شير و ترکيبات آن از شير خام گرفته تا شير پاستوريزه، استريليزه و شيرخشک و... با مقادير متفاوتي از رطوبت، چربي و پروتئين توليد شود.
کمچرب، معمولي و پرچرب: تغيير در نسبت درصد اجزاي متشکله شير آن را براي برطرف کردن نيازهاي تغذيهاي افراد خاص مناسب کرده است. شير با مقادير چربيهاي متفاوتي توليد مي شود. شير کمچرب 5/1 درصد و شير پرچرب يا کامل حدود 5/3 درصد چربي دارد. مصرف شير کمچرب به خصوص براي افراد مبتلا به بيماريهاي قلبيعروقي، ديابت و افراد چاق توصيه ميشود و بهتر است حتي اگر سالم و جوان هستيد و همه فاكتورهاي خوني تان نرمال است از نوع كم چرب اين نوشيدني استفاده كنيد.
کملاکتوز: حساسيت به قند شير (لاکتوز) به طور طبيعي در برخي از افراد حتي از کودکي وجود دارد که به عدم ترشح آنزيم لاکتاز در روده باز مي گردد. عدم تحمل لاکتوز يا حساسيت به قند شير در اثر عدم وجود لاکتاز و باقي ماندن آن در دستگاه گوارش و سپس تخمير توسط باکتريهاي روده بزرگ موجب توليد گاز و اسيد در لوله گوارش و بروز عوارض گوارشي مثل دلدرد و تهوع ميشود. اگر فردي دچار اين عارضه است، ميتواند از ساير فرآوردههاي لبني مثل ماست و يا شير بدون لاكتوز استفاده کند.
غنيشده: شير را ميتوان با چند ريزمغذي غني کرد. خوردن اين نوع شير براي افرادي که در معرض کمبود ريزمغذي ها هستند، توصيه ميشود. جالب است بدانيد که غنيسازي شير با ويتامين A و D، ويتامينهاي گروه B و املاحي مثل کلسيم و فسفر انجام ميشود.
شير طعمدار: امروزه شير با طعمهاي مختلف انواع ميوه در بستهبنديهاي متنوع يافت ميشود و توصيه ما به شما که از طعم خاص شير تنفر داريد، اين است که اگر نميتوانيد شير معمولي بخوريد، حداقل از مخلوط آن با انواع ميوهها و با طعمهاي مختلفش استفاده كنيد. شيرعسل، شيرهويج، شير با طعم توتفرنگي و طالبي، مخلوط شيرموز يا اضافه کردن انواع خشکبار و آجيل مخصوصا براي کودکان ميتواند نوشيدني مغذي را فراهم آورد.
منبع: http://salamatiran.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن