تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيگار به آنزيم ريوي صدمه وارد مي كند از فوايد سيگار


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به نظر مي رسد سيگار كشيدن باعث كاهش يك آنزيم مهمي كبدي در ريه ها كه به تنظيم فشار خون كمك مي كند، مي شود. به گزارش bbc، محققان از اسكن هاي دقيق و ردياب شيميايي استفاده كرده اند تا نشان دهند سطوح مونوآمين اكسيداز در ريه افراد سيگاري 50 درصد كمتر است.
چنين تصور مي شود كه كاهش سطوح اين آنزيم مي تواند عملكرد ريه و نيز كنترل فشار خون را دچار نقصان كند.
به گفته سرپرست اين تحقيق اثرات منفي سيگار بر سلامتي انسان بي شمار است، با اين حال اطلاعات زيادي درباره اثرات فارموكولوژيك سيگار بر بدن انسان (جداي از اثرات نيكوتين) به دست نيامده است.
محققان سطوح مونوآمين اكسيداز را در بدن 9 فرد سيگاري و 9 فرد غيرسيگاري ارزيابي كردند. اسكن هاي به دست آمده مشخص نمود سطوح آنزيم در همه اندام هاي محيطي بجز ريه در هر دو گروه مشابه بوده اند. همچنين ارزيابي ها نشان دادند انتقال ردياب به ذخيره خون عروقي در سيگاري ها به ويژه براي دقايق اوليه تزريق بسيار پايين تر بود.
براساس اين يافته ها سيگاري ها و غيرسيگاري ها به ديگر موادي كه از طريق خون وارد بدن مي شوند شامل داروها، مواد بي حس كننده و مواد مخدر به گونه اي متفاوت پاسخ مي دهند. پيش از اين نيز مشخص شده بود كه سيگار به بسياري از سيستم هاي بدن صدمه وارد مي كند و اين تحقيق نيز نشان مي دهد به فشار خون نيز آسيب مي رساند.
نيكوتين موجود در سيگار عروق را سخت مي كند و بنابراين باعث افزايش فشار خون مي شود. همچنين به تعادل آنزيم هاي متفاوت مسوول براي حفظ سلامت بافت هاي ريه صدمه مي زند.
ديگر آن كه سيگار به ديواره شش ها نيز آسيب وارد كرده و باعث ترشح مقادير زياد موكوس مي شود كه منجر به برونشيت مزمن مي گردد.
به علاوه صدمه به توانايي سلول ها براي تكثير و ترميم خودشان مي تواند منجر به سرطان ريه شود.
به گفته محققان گرچه اين مطالعه در مقياس كوچكي انجام گرفته است اما مدارك موجود در مورد اين كه افراد سيگاري سلامت و حيات خود را با سيگار به خطر مي اندازند، تاييد مي كند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن