تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805471696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركز پژوهش هاي وزارت آموزش و پرورش عراق : با نظام آموزشي و پرورشي جهان فاصله زيادي داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس مركز پژوهش هاي وزارت آموزش و پرورش عراق : با نظام آموزشي و پرورشي جهان فاصله زيادي داريم
بغداد - رييس مركز پژوهش و تحقيقات وزارت آموزش وپرورش عراق تاكيد كرد: عراق با نظام آموزشي و پرورشي جهان فاصله زيادي دارد.


دكتر "حسين عبدالامير يوسف " روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا دربغداد از اين فاصله به عنوان عقب ماندگي فاجعه آميز يادكرد و افزود: عقب ماندگي عراق از 30 سال قبل و با روي كار آمدن رژيم بعث صدام آغاز شد.
وي ادامه داد كه رژيم سابق بعث براي علم و تخصص ارزشي قائل نبود و مدارك تحصيلي را بين هواداران خود و اعضاي حزب بعث توزيع مي كرد و همين امر ضربه بزرگي به نظام آموزشي و پرورشي عراق زده است .
اين مسوول عراقي بازگشت نظام آموزشي و پرورشي عراق به شرايط طبيعي را مستلزم وقت و پيشرفت روند سياسي در عراق و خروج نيروهاي اشغالگر از كشورش دانست .
دكتر حسين عبدالامير ادامه داد كه مسايل آموزشي و پرورشي در كوتاه مدت بازخورد ندارند و در بلند مدت نتيجه بخش هستند.
وي درعين حال گفت : اگر روند سياسي وامنيتي عراق به همين ترتيب پيش برود و نيروهاي خارجي ازعراق خارج شوند و كشورهاي همجوار عراق بر سر حمايت از روند سياسي و امنيتي عراق به توافق برسند، پيش بيني مي شود نظام آموزشي و پرورشي عراق بعد از شش سال به شرايط طبيعي خود بازگردد.
رييس مركز پژوهش و تحقيقات وزارت آموزش وپرورش عراق ادامه داد: جنگ هاي مكرر و بي حاصل رژيم سابق بعث عليه جمهوري اسلامي ايران و كويت وشرايط جنگي كه از 1991 تاكنون برعراق حاكم بوده به نظام آموزشي وپرورشي عراق بيشترين ضربه را زده است .
حسين عبدالاميرگفت : وزارت آموزش و پرورش و نهادهاي زيرمجموعه آن از جمله مركز پژوهش ها در طول حاكميت رژيم بعث به جاي اين كه خدمتگزار نظام آموزشي و جامعه باشند، در خدمت رژيم بعث بودند.
وي به فعاليت مركز پژوهش ها در دوره رژيم صدام اشاره كرد وافزود اين مركز در دهه 90 قرن گذشته تاسيس شد و به عنوان بازوي اطلاعاتي و امنيتي رژيم بعث در وزارت آموزش و پرورش فعاليت مي كرد.
به گفته وي ، اين سازمان به جاي پرداختن به مسايل پژوهشي و تحقيقات در زمينه آموزش و پرورش و ارتقا آن ، به سازماني براي فعاليت هاي اطلاعاتي عليه مديران ، معلمان و دانش آموزان تبديل شده بود.
حسين عبدالامير كه بيش ازيكسال است مسووليت اين مركز را پذيرفته گفت : نظام آموزشي و پرورشي عراق در طول حاكميت بعث به ويرانه تبديل شده بود و براي همين كار ما در آموزش و پرورش از صفر شروع شده است .
وي مهم ترين طرح هاي پژوهشي و تحقيقاتي كه در حال حاضر مركز بر روي آنها متمركز شده را بحث "افت تحصيلي " ، "فرار از مدرسه " و "تقلب در امتحانات " ذكر كرد و گفت : اينها معضلاتي هستند كه در آموزش و پرورش عراق شيوع يافته و همه آنها از ميراث رژيم سابق بعث هستند.
اين مسوول آموزشي عراق ادامه داد: ما الان مي كوشيم با انجام كارهاي پژوهشي وتحقيقي ، راه حل هاي مناسب را براي اين معضلات آموزشي و پرورشي پيدا كنيم .
وي روند كارهاي آموزشي وپرورشي را درحال حاضر نسبت به شرايط عراق بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت : الان ادارات آموزش و پرورش در همه استان ها داراي نشريات داخلي هستند و درتماس دايم با وزارتخانه و مركز پژوهش ها مي باشند.
حسين عبدالامير ادامه داد كه مركز پژوهش ها مي كوشد تا در آينده نزديك يك نشريه وزين تخصصي در زمينه آموزش و پرورش منتشر كند.
وي موضوع آوارگي دانش آموزان به خاطر شرايط امنيتي كشور را يكي از مهم ترين مشكلات ذكر كرد و گفت : اين دانش آموزان به دليل آوارگي ، از ادامه تحصيل محروم شده و يا خود ديگر مايل به حضور در سر كلاس ها نيستند.
وي از آمار دقيق دانش آموزان محروم ازتحصيل اظهار بي اطلاعي كرد اما گفت : امسال حدود شش ميليون و500 هزار دانش آموز سال تحصيلي جديد را درموعد مقرر آن آغاز كردند.
رييس مركز پژوهش وتحقيقات وزارت آموزش و پرورش تعداد مدارس بسته شده در كشور را 221 باب مدرسه ذكركرد وافزود اين مدارس عموما براثر عمليات نظامي نيروهاي آمريكايي يا حملات تروريستي بسته شده اند.
وي آموزش و پرورش را يكي از قربانيان تروريسم در پنج سال گذشته دانست و گفت : از 2003 تا 2007ميلادي 35 كارمند وزارت آموزش و پرورش كشته شده اند كه از اين عده 27 نفر مرد و هشت نفر زن هستند.
تعداد دانش آموزان كشته شده بر اثر حملات تروريستي در همين مدت 654 نفر بوده كه از اين عده 449 نفر پسر و بقيه دختر بوده اند.
وي مهم ترين مشكلات معلمان را مسايل امنيتي و حقوق آنها ذكركرد و گفت : در ماه هاي اخير با پيگيري هاي وزارت آموزش وپرورش و همكاري دولت ، حقوق معلمان به ميزان زيادي افزايش يافته و اين معضل كمتر شده است .
دكترحسين عبدالامير چشم انداز آينده عراق را در سايه تحولات جاري در عراق اميدوار كننده توصيف كرد و گفت : در صورت تحقق سه مساله ، آينده عراق روشن و اميدوار كننده است .
"پايان كامل مذهب زدگي و فرقه گرايي و توافق سياسي بين گروه هاي عراقي "، "خروج اشغالگران " و "همگرايي كشورهاي همجوار عراق براي حمايت از دولت و روند سياسي عراق " سه مساله سياسي هستند كه به اعتقاد حسين عبدالامير آينده عراق را رقم مي زنند.
خاورم 1770/2291**1373
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن