تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815558003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرگرمیهای آموزشی برای کودکان در تابستان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:






کودکان و نوجوانان در تعطیلات تابستان می توانند به جایبیکاری و وقت گذرانی های بیهوده که در بسیاری اوقات، زیان های فراوانی نیز دربردارد، با آموختن کار ها و مهارت های جدید، اوقاتی پربار را سپری کنند. به راستیروزهای گرم و بلند تابستان فرصت مناسبی است تا با سرگرمی ها، بازی ها و مسئولیت هایجدید، کودکان را از بیکاری و کسالت برهانیم و آنان را به اجرای فعالیت های پرفایدهو به درد بخور، تشویق کنیم.

چند پیشنهاد ساده برای پر بار کردن اوقاتبیکاری کودکان
1- کاشتن سبزیجات:
به راستیچه کاری بهتر از کاشت و برداشت سبزیجات در باغچه، جعبه و گلدان می تواند، پایه هایعلوم تجربی را به کودکان بیاموزد؟ می توانید با کاشت دانه ها و بذرهایی که به آسانیرشد می کنند، ضمن سرگرم ساختن کودکان خود، چیزهای بسیاری درباره زندگی گیاهان وغذاهایی که مصرف می کنند به آنان بیاموزید.

2- نگارش رویدادها و ماجراهایسفرهای تابستان:
کودک خود را به گردآوری بروشور، کارت پستال و دفترچه های اطلاعاتیمکان هایی که در طول تابستان به آنجا می روید، تشویق کنید و از آنها بخواهید، شرحیدر مورد هر یک بنویسند و سفرنامه ای در مورد گشت و گذارهای تابستانی خود و خانواده،تهیه کنند. آنها همچنین می توانند عکس ها و نوشته های خود را در کتابچه یا آلبومیچسبانده و برای هر سفر یا بازدید، مجموعه ای دارای عکس و شرح کامل تهیه کنند.

3- از کودکان خود بخواهید، عروسک های نمایشی درست کنند:
کودکان می توانند باوسایل ساده ای که در اختیار دارند، عروسک های نمایشی تهیه کنند. سپس داستانی درمورد عروسک خود تهیه کرده و برای سایر اعضای خانواده یا دوستان خود نمایش دهند.

4- کودکان را به ساختن وسائل یا پختن غذاها و شیرینی های ساده وادارید:
اگربه کتابفروشی یا اسباب بازی فروشی سری بزنید، کتاب های بسیاری در مورد ساختن وسائلگوناگون از قبیل لانه پرندگان، هواپیما و تابلوهایی که با تکه های پارچه درست میشوند، پیدا می کنید، این نوع سرگرمی به کودکان یاد می دهد که با خواندن دستورهایساخت و عمل کردن به آنها، روش ساختن وسائل و دستگاه های گوناگون را یاد بگیرند. ضمناً حس خلاقیت آنها نیز پرورش یافته و از ساختن چیزها لذت می برند. کتاب هاییکه روش اجرای آزمایش های علمی ساده را به کودکان می آموزند نیز برای تقویت روحیهعلمی کودکان بسیار سودمند است. کتاب های آشپزی نیز می توانند به گذراندن اوقاتبیکاری نوجوانان کمک کنند. می توانید آنها را به درست کردن غذاهای جدید، وادارید. در این صورت خود آنها هم از خوردن غذاهای دستپخت خود لذت می برند.

5- کارهاو مسئولیت های خانه را به کودکان واگذار کنید:
کودکان و نوجوانان انرژی فراوانیدارند، آیا بهتر نیست که این گنجینه انرژی را صرف کارهای سودمند کنند؟ از کودکانخود بخواهید در طول تعطیلات تابستان کارهای مفیدی مانند، شستن ماشین، رنگ کردن نردهیا وسائل خانه، چیدن میز یا تمیز کردن قفسه ها را برعهده گرفته و انرژی خود را صرفاین قبیل کارها کنند.

6- کودکان را راهنمای گردشگری خود سازید:
نیمی از لذتسفر پیش از رفتن به مقصد آغاز می شود. کودکان را در کارهای پیش از سفر دخالت دهید. از آنها بخواهید روی نقشه شهرها و راههای رسیدن به آنها را پیدا کنند. آثار تاریخیو جاهای دیدنی شهرها را بیابند و اطلاعات و ویژگی های هر مکان دیدنی را تهیه کنندتا در هنگام سفر با استفاده از این راهنما از آن مکان ها بازدید کنید. اگر با خودروشخصی مسافرت می کنید از کودکان بخواهید مسافت ها را تعیین کرده و مقدار بنزین مصرفیرا تخمین بزنند.

7-کودکان را به دیدن کارخانه ها یا مکان های مربوط بهحرفه های گوناگون ببرید:
بی گمان بازدید از کارخانه های تولید مواد غذایی یا بهداشتیو یا کارگاه های سازنده وسائل خانگی یا تولیدی برای کودکان و نوجوانان بسیار جالب وسودمند است. در هر مکانی که زندگی می کنید، مکان های بسیاری از این دست، وجود دارد. در تعطیلات تابستان به چند تای آنها سری بزنید.

8- کودکان را به موزه هاببرید:
موزه های محل زندگی تان مکان های بسیار جالب و دیدنی برای کودکان به شمار میروند. هر چقدر هم گرفتار و پرمشغله باشید باز هم یکی دو روزی فرصت بازدید از آنهارا خواهید داشت. به همراه فرزندانتان به دیدن موزه ها بروید و یقین داشته باشید کهاین کار حتی بیش از بسیاری از دوره های آموزشی برای کودکان و نوجوانان آموزنده است.

9-کودکان خود را به نوشتن تشویق کنید:
از کودکان بخواهید برای شما، خواهرانو برادران یا دوستان و خویشان خود نامه بنویسند. همچنین آنها می توانند برای مجلهها یا روزنامه ها، مسئولان برنامه های رادیویی و تلویزیونی یا مسئولان محلی خود،نامه نوشته و درخواست خود را مطرح کنند. این کار سبب تقویت مهارت نوشتن و حسخودباوری آنها خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 520]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن