تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804006176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

20 روش برای كاهش استرس در زندگی روزانه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:



خودتان سرنوشت را رقم بزنید

یادآوری این نكته بهخودتان میتواند به شما كمك كند كه حتی در موقعیتهای فوقالعاده استرسزا، خونسردی خود را حفظ كنید. سعی نكنید نقش اول نمایشی غمانگیز را بازی كنید. وقتی مشكلی استرسزا پیش میآید بهخودتان بگویید: دنیا به آخر نرسیده! این كار به شما كمك میكند تا بر اوضاع تسلط یابید.

با دیگران به توافق برسید

قبول كنید كه شاید همیشه به چیزی كه میخواهید نرسید؛زیرا این پذیرش استرس را كاهش میدهد.

جسور باشید نه ستیزهجو

تفاوت بسیاری بین جسارت و ستیزهجویی وجود دارد. با این حال اغلب افراد این دو را با هم اشتباه میكنند. برای حفظ جسارت نیازی به بالا بردن صدا یا پررویی نیست تفاوت این دو را از یكدیگر تشخیص دهید و به این ترتیب از استرس خود بكاهید.

برای خود ارزش قائل شوید

این مهمترین نكته در كنترل استرس است. معنایش این است كه یاد بگیرید به دیگران اجازه ندهید كه شما را گول بزنند، تهدید كنند. اگر نمیدانید كه چگونه با این مشكل روبهرو شوید از افرادی كه آنها را تحسین میكنید، كمك بگیرید. دقت كنید كه آنها چگونه بر اوضاع تسلط پیدا میكنند و به چه نحو با آنچه شما دشوار میدانید كنار میآیند.

صادق و درستكار باشید

بهخصوص در مورد احساسات خود بیاموزید از كاه كوه نسازید. بهطور مثال اگر با بهترین دوست خود اختلافنظر پیدا كردید كار را به عصبانیت بیش از حد نكشانید.

جمله خونسرد باش را پیش خودتان تكرار كنید

وقتی كه احساس ترس یا استرس میكنید این جمله را نه با صدای بلندبلكه در ذهن خود تكرار كنید. چندین بار تكرار این جمله بهآرامی واقعاً به شما كمك میكند تا خونسردی خود را حفظ كنید.

كلمه نه را بر زبان آورید

افرادی كه نمیتوانند به دوستان و خانواده خود «نه» بگویند، كسانی هستند كه به سادگی دچار استرس میشوند زیرا برای خود فرصت یا شرایط مناسب را فراهم نمیكنند. آموختن اینكه چگونه پاسخ منفی بدهید راه بسیار خوبی است برای اینكه بهخودتان اطمینان
ببخشید.

بهخود فرصت بیشتری بدهید

مدیریت زمان راهحلی ضروری در بازی استرس است قبل از اینكه هر شغل مهم یا كار بزرگی را بپذیرید، ببینید كه چگونه میتوانید برای زمانی كه دراختیار دارید بهنحو احسن برنامهریزی كنید تا بدون عجله به همه كارهای خود برسید.

استراحت كنید

یكی از عوامل بسیار مهم برای كاهش استرس رسیدن به آرامش است. راه حل اصلی برای رسیدن به آرامش كامل این است كه ذهن خود را از هر چیز دیگری خالی كنید.

تنفس صحیح را فراموش نكنید

وقتی دچار استرس میشویم، فراموش نكنیم كه به نحو صحیح تنفس كنیم و در چنین حالتی باید نفسهای عمیق بكشیم تا ضربان قلب شدت نیابد و میزان اكسیژن خون كم نشود و برای نشان دادن عكسالعمل سریع و مناسب در لحظههای استرسآمیز، سه نفس عمیق بكشید و سپس وارد عمل شوید.

قبل از درگیر شدن صبر كنید

وقتی كه دچار استرس و عصبانیت هستید بهسادگی كنترل خود را از دست میدهید، به همین دلیل قبل از اینكه چیزی بگویید به آرامی تا شماره 10 بشمارید. این كار به شما امكان میدهد قبل از حرف زدن فكر كنید و به این ترتیب بر موقعیت استرسزا چیره شوید.

به كارهای خود نظم و ترتیب ببخشید

یكی از دلایل اصلی ایجاد استرس، رعایت نكردن نظم و ترتیب است. درصورتی كه خاطره بدی در ذهنتان باقی مانده آنها را بنویسید. عادت كنید كه هر روز هر كاری را كه مجبور به انجام دادن آنها هستید، یادداشت كنید. به این ترتیب آن كارها را فراموش نخواهید كرد.

زمان نگرانی خود را محدود كنید

اوقات نگرانی خود را محدود كنید و این قانون را برای خود بگذارید كه به هر شكلی فقط 20 دقیقه فكر كنید اگر بعد از گذشت این مدت هیچ راهحلی پیدا نكردید بهخودتان استراحت دهید و بعداً دوباره به موضوع برگردید.

صبحها در باره مشكل خود فكر كنید

نگرانی درباره استرسهایتان در طول شب بسیار بد است زیرا اولاً شما خیلی خستهتر از آن هستید كه بتوانید تفكر درستی داشته باشید و ثانیاً این افكار شما را بیخواب میكند.

تصمیم بگیرید كه صبحها مشكل خود را حل كنید.اگر در طول شب خوابتان نمیبرد نگرانی خود را روی كاغذ بنویسید و ببینید كه تا چه اندازه به شما آرامش میدهد.

بیشتر ورزش كنید

ورزش باعث ترشح مسكنهای طبیعی اندروفینها در بدن میشود كه شما را سرحال میكند و هفتهای سه روز ورزش كنید آن هم بهمدت 20 دقیقه خستگی و اضطراب را از شما دور میكند.

به حرفهای دیگران گوش دهید

شاید این حرف عجیب و غریب بهنظر برسد اما هیچیك از ما به اندازه كافی به حرفهای دیگران گوش نمیكنیم، به همین دلیل همیشه اكثر ما دچار سوءتفاهم میشویم. در این حالت خونسردی خود را حفظ میكنیم و موقعیت را عاقلانه میسنجیم و راهحلی مناسب پیدا میكنیم.

به اندازه كافی بخوابید

هر فرد باید 8 ساعت در روز بخوابد. اگر بیشتر یا كمتر از این مقدار بخوابید نهتنها نسبت به تأثیرات استرس حساسیت بیشتری از خود نشان میدهید بلكه تمام روز دچار تندخویی میشوید.

رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید

خوردن بیش از حد غذاهایی كه قند زیاد و ارزش غذایی اندكی دارند، باعث میشود تا میزان قند موجود در بدن به سرعت افزایش پیدا كند. باید این مقدار قند را كاهش داد و به تعادل درآورد و برای این كار باید مقدار زیادی میوه و سبزی بخوریم.

بهمدت 2 دقیقه در برابر وحشت خود مقاومت كنید

اوقاتی هست كه كنترل خود را از دست میدهید و دچار وحشت میشوید. دو دقیقه بهخودتان فرصت دهید ، نفس عمیق بكشید و سپس پیش خودتان بگویید: من میتوانم این كار را انجام دهم و اگر هم نتوانستم دنیا به آخر نمیرسدو زندگی ادامه دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن