تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802454224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عوامل ايجاد چين و چروک پوست


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: هنگامي که پير مي شويم، پوست ما ممکن است خشک يا چروکيده شود و در بعضي موارد حتي نواحي قهوه اي که به نام خال مي ناميم، منتشر و پهن شود.
مردم تمام دنيا، همه ساله، بيليون ها دلار براي ِکِرم هاي ضد چروک و لوسيون هاي پوستي خرج مي کنند تا پوستشان نرم و سالم بماند.
چه عواملي پوست ما را چروک مي کند و چه چيزي مي تواند علايم پيري را به تأخير اندازد يا کاهش دهد؟


فيبرهاي کلاژن ساختمان اصلي پروتئين در پوست هستند و فيبرهاي الاستين به خاطر قابليت ارتجاعي خود (توانايي براي کشيدگي و قابليت بازگشت به شکل اوليه) به پوست جواني و طراوت مي دهند. پوست خوب، پيامد طبيعي سلول هاي پوستي جديد است که در محيط مطلوب، مواد ساختماني اساسي نظير آمينو اسيدها، ويتامين ها و مواد معدني ايجاد مي شود.
به نظر مي رسد که چگونگي محکم ماندن پوست شما مستقيماً با سلامت فيبرهاي کلاژن ارتباط دارد. بعضي عقيده دارند که سلول هاي پوستي نمي توانند بدون حمايت کافي از جانب ويتامين C ، به طور سالم فيبرهاي کلاژن را بسازند.
به دليل اينکه پوست در معرض عوامل محيطي نظير آفتاب و استرس قرار دارد، افزايش سن سبب مي شود پوست چروکيده و ضعيف شود، زيرا که قادر نيست دوباره به طور صحيح ترميم شود.
همچنين با پير شدن، غشاء مياني پوست( لايه داخلي پوست که زير قسمت سطحي خارجي ترين قسمت اپيدرم قرار دارد) شروع به کم چربي شدن مي کند.
بعضي مردم گمان مي کنند که خرابي پوست بر اثر آفتاب، عامل 90 درصد پيري پوست است. البته قرار گرفتن طولاني مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشيد، منجر به انهدام فيبرهاي الاستين در پوست شده و سبب ضعيف شدن پوست، کشيدگي و از دست دادن قابليت ارتجاعي آن مي شود. همچنين پوست آسان تر گسسته و کوفته مي شود و به زمان بيشتري براي التيام نياز پيدا مي کند.
پوست سيگاري ها بيشتر از غير سيگاري ها، گرايش به چروک شدن دارد. دليل اين تفاوت، شناخته نشده است، اما ممکن است به خاطر اين حقيقت باشد که سيگار گردش خون را در پوست کاهش مي دهد.
ديگر آلوده کننده هاي هوا مخصوصاً اُزُن هميشه در اين کار دخيل هستند. اين باور وجود دارد که راديکال هاي آزاد اکسيژن ، به غشاهاي سلولي آسيب مي رسانند، حتي با مواد ژنتيکي فعل و انفعال داشته و پيري پوست را تسريع مي کنند.
کاهش وزن سريع نيز ممکن است سبب چين و چروک شود، همان طور که سلول هاي چربي زيرين پوست احتياج به لايه سطحي دارند، کاهش اين سلول هاي چربي سبب مي شود که شخص لاغر و ضعيف به نظر بيايد.
پيشگيري :


انستيتو ملي سالخوردگان (آمريکا) معتقد است راه هاي ذيل براي نگهداري پوست سالم با پرهيز از قرار گرفتن در معرض آفتاب به آساني در زندگي امکان پذير است:
- حمام آفتاب نگيريد و سعي کنيد که بين ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر از قرار گرفتن در معرض آفتاب پرهيز کنيد.
- اگر در بين ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر مجبوريد که در معرض آفتاب باشيد ، هميشه از لباس هاي محافظ ،نظير يک کلاه يا پيراهن آستين بلند و عينک آفتابي استفاده کنيد.
- قبل از اين که در معرض آفتاب قرار بگيريد، از لوسيون هاي ضد آفتاب براي کمک به پوست خود جهت محافظت از اشعه ماوراء بنفش استفاده کنيد.
- به ياد داشته باشيد که دوباره هر زمان که لازم بود، لوسيون را به کار ببريد. هميشه از محصولاتي استفاده کنيد که داراي SPF (فاکتور محافظت از آفتاب) 15 يا بالاتر باشند.
- پوست خود را از نظر علايم سرطان پوست چک کنيد. اگر تغييراتي وجود داشت که باعث نگراني شما شد، حتماً با يک پزشک مشورت کنيد.
نکات مفيد ديگر:
*به پشت بخوابيد، وقتي که به صورت طاق باز مي خوابيد، اثرات کشيدگي جاذبه روي پوست شما به حداقل مي رسد.
*از نوشيدن الکل مخصوصاً هنگام غروب پرهيز کنيد.
*صورت خود را زياد نشوييد (دو بار در روز کافي است) و از صابون هاي خشن و زبر پرهيز کنيد، زيرا شستن زياد باعث کم شدن چربي و رطوبت پوست مي شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن