تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806828153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برای زیبا ماندن مواظب افکارتان باشید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: برای زیبا ماندن مواظب افکارتان باشید!


دستاوردهای جدید شاخههای نوین علم اعصاب و روان، ارتباط مستقیم و لحظهای بین جسم و روح و ذهن انسان را به خوبی اثبات میکند. حتی اگر علم هم این ارتباط را ثابت نمیکرد، وجود یک حسگر غیرقابل انکار در دل همه آدمها به تنهایی بهترین گواه ربط داشتن چهره و اندام اشخاص با افکار و باطن آنهاست.
استادان باطنی از قدیم میگفتند اگر میخواهید بدانید فردی سالم و راستگو و قابل اعتماد است، کافی است به این حسگر درون دلتان اعتماد کنید و بدون قضاوت و پیشداوری فقط به چهره و حتی تصویر او خیره شوید. اگر در فضای زیر قفسهسینه و بالای ناف یعنی همان جایی که شبکه خورشیدی نام دارد حالت دلآشوبی و ناراحتی حس کردید و از دیدن چهره آن شخص خاص، حس و حال ناخوشی به شما دست داد، شک نکنید که آن شخص همان چیزی است که حس میکنید. یعنی موجودی ناخوشایند. اما برعکس وقتی با نظر انداختن در چهره کسی آرامش یافتید و بدون اینکه با آن شخص همنشین باشید احساس کردید که میتوانید به او اعتماد کنید، تردید نداشته باشید که دلتان درست گواهی میدهد. البته همه اینها به شرطی است که در حالت بدون پیشداوری اولیه و ذهن خالی از قضاوت قرار داشته باشید که معمولا کم نصیب انسان میشود.
نسل جدید شیفته زیبایی و زیباتر جلوه کردن است. باید هم اینگونه باشد. در فرهنگ ما این جمله معروف است که خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد. اما نکته اینجاست که منظور از این زیبایی فقط زیبایی جسمی نیست و زیبایی اصلی متعلق به فکر و ذهن و روح است که نقش اصلی را در زیبانمایی و اثرگذاری چهره و ظاهر اشخاص به عهده دارد. متاسفانه خیلیها از این نکته ظریف غافلند و بیاعتنا به آن، تمام تلاش شبانهروزی خود را صرف زیباسازی جسم مادی خود میکنند. آنها بهترین و زیباترین لباسها را برای خود میخرند؛ از مرغوبترین مواد و لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده میکنند و خلاصه به هر شیوهای تلاش میکنند تا همان چیزی را که هستند به زیباترین و بهترین شکل نمایش دهند. اما همین افراد در کمال حیرت متوجه میشوند که در قیاس با معمولیترین آدمها جذابیت زیادی ندارند و انسانها از بودن با آنها احساس آرامش و شادی نمیکنند و اگر اجبار جایگاه برتر و زور و قدرت و پول بیشتر آنها نباشد اکثر اطرافیانشان سعی میکنند به بهانهای خود را از آنها خلاص کنند و فاصله بگیرند. برعکس آنها خیلی از آدمهای معمولی با وجود سادگی و معمولی بودن، فوقالعاده آرامبخش و دوستداشتنیاند و هر جا که هستند اطرافیان سعی میکنند به شکلی سر صحبت را با آنها باز کنند و تقریبا تمام افراد چه خوب و چه بد، برای دوستی با ایشان سر و دست میشکنند. در حقیقت تفاوت جذابیت آدمها نه در زیبایی جسم مادی آنها بلکه در زیبایی باطن و فکر و روان آرام آنهاست. هر چه شخص فرهیختهتر و خردمندتر و خوشفکرتر باشد، صرفنظر از اینکه شکل و فرم و استخوانبندی چهره و اندامش چه باشد، نگاه و رفتار و حرکات و سکناتش دلنشینتر و جذابتر است. اگر درخت از ریشهاش آب میخورد چهره و رنگ رخسار انسان هم از باطن و ضمیر او خبر میدهد. وقتی فرد دایما افکار منفی و ناخوشایند را به ذهن خود راه میدهد، جسم او بلافاصله شروع به همشکلی با این افکار میکند و بلافاصله چشمان و نگاه و حرکات عضلات سر و صورت و اندام فرد این افکار را به شکلی کاملا مشخص و محسوس نمایان میسازد. اگر به چهره آدمهای فریبکار و متقلب و به اصطلاح بدجنس دقت کنید به راحتی میتوانید این انعکاس سریع و بیواسطه باطن و درون این اشخاص را در آیینه جسمشان مشاهده کنید. نیازی به سند و مدرک هم نیست. فقط کافی است به زبان جسم و بدن او دقت کنید. خواهید دید که آنها بیآنکه حتی یک کلمه حرف بزنند در حال لو دادن افکارشان هستند.
برعکس کسی که ظاهر و باطنش یکی است و صداقت و درستاندیشی مرام اوست، وقتی به انسان نگاه میکند، صافی و پاکدامنیاش به راحتی در دل انسان راه مییابد و پاکیزگی روح و ذهنش بلافاصله در نگاه و چهرهاش منعکس میشود و همه آدمها حتی همان اشخاص بداندیش نیز به صداقت و راستکرداری آنها گواهی میدهند. برای زیبا شدن موازی زیباسازی جسم باید مواظب فکر و ذهن و روحمان هم باشیم و اجازه ندهیم که افکار نازیبا و ناخوش حتی لحظهای به ذهنمان راه یابند. شاید به ظاهر چنین به نظر برسد که چاردیواری ذهن ما خصوصی و متعلق به خودمان است، اما باید بدانیم که واقعیت چیز دیگری است و ارتباطی نامریی بین جسم و ذهن برقرار است که بلافاصله انعکاس افکار را در بدن ما و به خصوص چهره ما ظاهر میسازد. به همین خاطر اگر میخواهید در تمام طول شبانهروز و عمر خود زیبا و دوستداشتنی و دلنشین باشید، اکیدا توصیه میکنیم به شدت مواظب افکار خود باشید. چرا که همیشه:"رنگ رخساره خبر میدهد از سر ضمیر" و آن زیبایی که خدا بیشتر دوست میدارد زیبایی باطن و درونی است.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن