تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816819496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشجامعه عكاسي چشم انتظارتجليل از خالق اثر«بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)»


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشجامعه عكاسي چشم انتظارتجليل از خالق اثر«بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)»
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ از سوي دلسوزان جامعه عكاسان انقلاب و دفاع مقدس مطرح شد: جامعه عكاسي چشم انتظار برگزاري بزرگداشت و مراسم تجليل از خالق اثر«بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)» هستند.


به گزارش خبرنگار موج، «عبدالحسين پرتوي» يكي از دليرمرداني است كه از جمله عكاسان پيشكسوتو خالق عكس هاي مهم و به يادماندني روزهاي انقلاب همچون تظاهرات ودرگيري مردم قم بعد از سحر در محله چهارمردان در يام ماه مبارك رمضان سال 57، بستن فرودگاه توسط تانك هاي رژيم براي جلوگيري از فرود هواپيماي امام(پرواز آزادي) سوم بهمن، ورود امام دوازدهم بهمن و تأثيرگذار ترين عكس انقلاب بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره) درمدرسه علوي نوزدهم بهمن سال 57 كه درروند پيروزي انقلاب تأثير بسيار زيادي را ايفا كرد.
19 بهمن سال 57 بود كه با چاپ عكس بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره) در صفحه اصلي روزنامه كيهان تعجب همگان را فراهم شد و دستور جلب حسين پرتوي خالق اثر از سوي رژيم شاهنشاهي صادر شد و روز شنبه بعد از همان روز به نقل از امام خميني (ره) و با چاپ همان عكس عنوان شد: "عكس را تأييد مي كنم". از آن زمان ها گذشت تا اين كه از بد زمان بيماري گريبانگير حسين زمان شد و هرسال بدحالي و بي حالي جايگزين سرحالي و شادابي وي شد. در اين مدت زماني بنا به گفته هاي عكاسان پيشكسوت عرصه انقلاب و دفاع مقدس از سوي مسوولان دولتي و لشگري حمايت هايي شامل خالق اثر بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره) شد اما تمامي اين حمايت ها مقطعي بوده و اثرچندان مطلوبي نداشت.
به منظور تجليل از اين عكاس پيشكسوت عرصه انقلاب و دفاع مقدس نشست خبري با حضور محمد حسين حيدري سرپرست انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس، احمد نصيرپور(عكاس پيشكسوت)، داريوش عسگري(دبير نمايشگاه عكس بزرگداشت حسين پرتوي) و جمعي از اصحاب رسانه برگزار شد.

هزينه درماني روزانه «حسين پرتوي» حدود 150 هزار تومان است

محمد حسين حيدري در ابتداي نشست اظهار داشت: تاريخ هر كشوري چراغ شمع فروزان براي رفتن آيندگان كشور و پلي براي ادامه مسير است و در تاريخ كشورما مردان بزرگي بودند كه تاريخ نگاري كردند.
وي تاريخ معاصر را در دهه هاي اخيرپراز فراز و نشيب دانست و عنوان كرد: در تاريخ ما هر كدام از اين مستندات تصويري تأثيرخود را برتارخي گذاشته اما برخي از آن ها آن قدر تأثيرگذار بودندكه نمي توان از آن آثار گذشت.
سرپرست انجمن انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اثر بيعت همافران با حضرت امام خميني(ره) گفت: حضور همافران در محضرامام خميني(ره) اتفاقي بود كه اگر تنها تاريخ نگاران قرار بود به نگارش دربياورند زمان بسيارطولاني بايد صرف مي شد اما با يك عكس اين اتفاق سريع تر انجام شد.
وي اثر «بيعت همافران با حضرت امام خميني(ره)» را اثري تأثيرگذار دانست و عنوان كرد: تأثيرگذاري اين اثر آنقدر زياد بود كه سه روزپس ا ز چاپ عكس زمان پيروزي انقلاب اسلامي فرا رسيد.
حيدري اظهار داشت: انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس بر حسب وظيفه اي كه در قبال اين بزرگ مرد دارد برنامه اي را ترتيب داده است كه با برگزاري نمايشگاه عكس بتوان از اين عكاس پيشكسوت تجليل كرد.
وي عنوان كرد: شأن «حسين پرتوي» بالاتراز اين حرف هاست و اميدواريم حضور عكاسان در نمايشگاه باعث شود تا كساني كه نتوانستند كاري براي وي انجام دهند، وارد ميدان شوند.
سرپرست انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به حمايت هاي مالي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي تلخصيص «حسين پرتوي» از بيمارستان مدائن حدود 8 ميليون تومان كمك مالي داشته اند اما اين ميزان كافي نيست و نبايد مقطعي باشد.
وي وضعيت «حسين پرتوي» را در منزل مناسب ندانست و تصريح كرد: خالق اثر «بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)» از بيمارستان مدائن به بيمارستان ميلاد انتقال داده شد اما به دليل عدم رسيدگي مناسب از سوي پرسنل بيمارستان ميلاد اين عكاس پيشكسوت دچار زخم بستر شد به همين دليل به منزل انتقال داده شد.
حيدري اظهار داشت: روزانه 120 هزار تومان بدون دارو و 150 هزار تومان با دارو هزينه درمان روزانه اين عكاس پيشكسوت ا ست.
وي عنوان كرد: دليل پرهزينه بودن «حسين پرتوي» به دليل استفاده از دستگاه هاي تنفسي و تخصصي است.
سرپرست انجمن عكاسان انقلاب و دفاع مقدس تصريح كرد: معتقدم اگر اثر «بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)» يك اثر ملي است پس چرا عزم ملي، دولتي و سازماني مشهود نيست.
وي افزود: خانواده «حسين پرتوي» هيچ چيزي از اين مردم، مسوول و دولت نمي خواهند باوجود آنكه خانواده وي دروضعيت سختي به سر مي برند.

حمايت هاي مسوولان مقطعي است

داريوش عسگري با اشاره به وضعيت نامناسب «حسين پرتوي» گفت: اين عكاس پيشكسوت اكنون دروضعيت نامناسبي قرار دارد و اين وضعيت حق خالق اثر «بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)» نيست.
وي افزود: حمايت هايي كه از سوي برخي از مسوولان دولتي مي شود، مقطعي است و اين حمايت ها بايد بطور متداوم صورت بگيرد.
عكاس پيشكسوت عرصه انقلاب و دفاع مقدس تصريح كرد: طي جلسه اي با عكاسان به اين نتيجه رسيده ايم كه پا پيش بگذاريم و نمايشگاهي از عكس هاي عكاسان را برگزار كنيم و با فروش آثار بتوانيم به نفع آقاي حسين پرتوي كاري كرده باشيم.
وي با اشاره به شرايط شركت در نمايشگاه گفت: هر عكاسي مي تواند با ارسال سه عكس در نمايشگاه شركت كند.
عسگري با اشاره به اهداف برگزاري نمايشگاه گفت: انسجام و اتحاد عكاسان در جهت حل مشكلات همكاران خودبه خصوص «حسين پرتوي» از جمله اهداف اين نمايشگاه به شمار مي رود درواقع قصد داريم با برگزاري نمايشگاه از مسوولان، سياستگذاران و دولتمردان بپرسيم كه چرا اين عكاس پيشكسوت ناشناخته مانده و شعارگونه با آن برخورد مي كنيم.

وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي بايد حامي «حسين پرتوي» باشد

احمد نصيرپور در پايان جلسه اضافه كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار بود با هماهنگي وزارت بهداشت و درمان تعدادي پرستار براي اين عكاس پيشكسوت اعزام كنند كه طي نامه نگاري از وزارت رفاه اين خواسته راتقاضا كرد كه متأسفانه با گذشت 25 روز از اين درخواست هيچ اتفاقي نيفتاده است.
وي افزود: اميدواريم تا قبل از آن كه زود دير شود حمايت هاي جدي شامل حال خالق اثر «بيعت همافرها با حضرت امام خميني(ره)» شود.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن